probleem met RS

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
klaasvO
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2020, 13:02
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

probleem met RS

#1 Bericht door klaasvO » 09 mar 2020, 16:23

Hallo, voor het eerst op dit forum. Ik heb een RS helemaal opgebouwd uit onderdelen uit dozen etc. blok gereviseerd, met nieuwe krukas etc etc. 5v indirect. Hij schakelt en rijdt goed alleen te weinig vermogen. De cilinder is een nieuwe smalle tap van jmpb, KT denk ik. zie alleen een stempel HVC, W6 staan. 19 mm carb die goed is, gecontroleerd op een tweede kreidler die ik heb. 80 sproeier, een nieuwe imi RS uitlaat. 32 mm, 2 delig. puntenontsteking op 1.2 a 1.3 mm, met stroboscooplamp gecontroleerd. cilinder opgehoogd met 2 mm plaatje en afgedraaid, niets aan poorten gedaan. prima compressie maar het doet allemaal niets, tot en met 4 komt hij er wel (12 op 36 tanden) maar in 5 trekt hij het niet. Wat te doen? naar een tuner? wie wordt aanbevolen in omgeving Zwolle? waar zou ik anders naar toe kunnen? ik zou comfortabel 80 km/hr willen rijden.

met dank.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: probleem met RS

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 mar 2020, 16:41

12/36 dat is veel te licht. Dan krijg je er zeker geen gang in.
Degene die de cilinderset heeft verkocht/bewerkt zou je toch alles MOETEN kunnen vertellen.

Enzo

klaasvO
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2020, 13:02
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#3 Bericht door klaasvO » 09 mar 2020, 17:07

Hi Enzo, ja ik begrijp je reactie maar hij trekt het nu ook niet in 5, hij zakt weg in toerental. dus groter voortandwiel lijkt me niet de oplossing.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: probleem met RS

#4 Bericht door LVS » 09 mar 2020, 17:11

Standaard heeft die ktt ( hyc)! Cilinder al 182 graden uitlaatpoort,
Dat is al de poort maat van een 7,5 tot 8 pk cilinder.
Maar de spoelpoorten staan verkeerd in deze cilinder,

Als ik deze cilinder vermaak, dan pas ik de spoeling aan + 2 extra blinde spoelers erbij,
De compressie op de juiste waarde ,,en je hebt een lekkere snelle set,

:arrow: maar als jij de cilinder 2 mm ophoogd, dan is de uitlaatpoort al 190 graden
De spoeling zal rond de 130 zitten ( en ook nog de verkeerde richting)

Dit zijn waardes van een cup racer.
Dat kan 10 pk geven.
Met een goede uitlaat,
Rotor ontsteking, met curve,
2 blinde spoelers erbij.
2 zijspoelers erbij.
Compressie 1- 13.8......squish 0.7 mm
En een goede uitlaat,

***

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: probleem met RS

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 mar 2020, 17:13

klaasvO schreef: 09 mar 2020, 17:07 Hi Enzo, ja ik begrijp je reactie maar hij trekt het nu ook niet in 5, hij zakt weg in toerental. dus groter voortandwiel lijkt me niet de oplossing.
Wie heeft hem getuned dan?
19mm is geen Kreidler teur. Maar hij zou er zeker op moeten lopen.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

Re: probleem met RS

#6 Bericht door Caspar » 09 mar 2020, 20:00

De timing van deze cilinder klopt niet helemaal , maar dat heeft LVS al gezegd,
Die 2 delige imi uitlaat is ook niet optimaal voor >80Km/u.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: probleem met RS

#7 Bericht door midde » 09 mar 2020, 21:47

Met 12-36 had hij probleemloos in zijn 5 door moeten trekken. Wie heeft u aanbevolen om de cilinder op te hogen en af te draaien ?

Mvg Thijs

klaasvO
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2020, 13:02
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: probleem met RS

#8 Bericht door klaasvO » 14 mar 2020, 17:24

Van Claus wat informatie gekregen over mijn cilinder. De onderlegplaat onder de cilinder weggehaald en een dikke kopplaat gemaakt om de zuiger op te vangen, 2 mm dik dus. Vervolgens op zijn advies de spoelpoorten richting de inlaatpoort "gedraaid", oftewel materiaal weggeslepen en gefreesd om de gasstroom bij te buigen weg van de uitlaatpoort. Dat helpt enorm, hij loopt nu vlot in de 5de versnelling. Goed advies Claus, nogmaals bedankt.
Deze gebruikers waarderen klaasvO voor dit bericht (totaal 2):
Maarten (14 mar 2020, 17:40) • Theove (14 mar 2020, 19:26)
Waardering: 18.18%

Plaats reactie