Hallo, voor het eerst op dit forum. Ik heb een RS helemaal opgebouwd uit onderdelen uit dozen etc. blok gereviseerd, met nieuwe krukas etc etc. 5v indirect. Hij schakelt en rijdt goed alleen te weinig vermogen. De cilinder is een nieuwe smalle tap van jmpb, KT denk ik. zie alleen een stempel HVC, W6 staan. 19 mm carb die goed is, gecontroleerd op een tweede kreidler die ik heb. 80 sproeier, een nieuwe imi RS uitlaat. 32 mm, 2 delig. puntenontsteking op 1.2 a 1.3 mm, met stroboscooplamp gecontroleerd. cilinder opgehoogd met 2 mm plaatje en afgedraaid, niets aan poorten gedaan. prima compressie maar het doet allemaal niets, tot en met 4 komt hij er wel (12 op 36 tanden) maar in 5 trekt hij het niet. Wat te doen? naar een tuner? wie wordt aanbevolen in omgeving Zwolle? waar zou ik anders naar toe kunnen? ik zou comfortabel 80 km/hr willen rijden.
met dank.
probleem met RS
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: probleem met RS
12/36 dat is veel te licht. Dan krijg je er zeker geen gang in.
Degene die de cilinderset heeft verkocht/bewerkt zou je toch alles MOETEN kunnen vertellen.
Enzo
Degene die de cilinderset heeft verkocht/bewerkt zou je toch alles MOETEN kunnen vertellen.
Enzo
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: probleem met RS
Standaard heeft die ktt ( hyc)! Cilinder al 182 graden uitlaatpoort,
Dat is al de poort maat van een 7,5 tot 8 pk cilinder.
Maar de spoelpoorten staan verkeerd in deze cilinder,
Als ik deze cilinder vermaak, dan pas ik de spoeling aan + 2 extra blinde spoelers erbij,
De compressie op de juiste waarde ,,en je hebt een lekkere snelle set,
maar als jij de cilinder 2 mm ophoogd, dan is de uitlaatpoort al 190 graden
De spoeling zal rond de 130 zitten ( en ook nog de verkeerde richting)
Dit zijn waardes van een cup racer.
Dat kan 10 pk geven.
Met een goede uitlaat,
Rotor ontsteking, met curve,
2 blinde spoelers erbij.
2 zijspoelers erbij.
Compressie 1- 13.8......squish 0.7 mm
En een goede uitlaat,
***
Dat is al de poort maat van een 7,5 tot 8 pk cilinder.
Maar de spoelpoorten staan verkeerd in deze cilinder,
Als ik deze cilinder vermaak, dan pas ik de spoeling aan + 2 extra blinde spoelers erbij,
De compressie op de juiste waarde ,,en je hebt een lekkere snelle set,
maar als jij de cilinder 2 mm ophoogd, dan is de uitlaatpoort al 190 graden
De spoeling zal rond de 130 zitten ( en ook nog de verkeerde richting)
Dit zijn waardes van een cup racer.
Dat kan 10 pk geven.
Met een goede uitlaat,
Rotor ontsteking, met curve,
2 blinde spoelers erbij.
2 zijspoelers erbij.
Compressie 1- 13.8......squish 0.7 mm
En een goede uitlaat,
***
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: probleem met RS
Wie heeft hem getuned dan?
19mm is geen Kreidler teur. Maar hij zou er zeker op moeten lopen.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: probleem met RS
De timing van deze cilinder klopt niet helemaal , maar dat heeft LVS al gezegd,
Die 2 delige imi uitlaat is ook niet optimaal voor >80Km/u.
Die 2 delige imi uitlaat is ook niet optimaal voor >80Km/u.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 mar 2020, 13:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: probleem met RS
Van Claus wat informatie gekregen over mijn cilinder. De onderlegplaat onder de cilinder weggehaald en een dikke kopplaat gemaakt om de zuiger op te vangen, 2 mm dik dus. Vervolgens op zijn advies de spoelpoorten richting de inlaatpoort "gedraaid", oftewel materiaal weggeslepen en gefreesd om de gasstroom bij te buigen weg van de uitlaatpoort. Dat helpt enorm, hij loopt nu vlot in de 5de versnelling. Goed advies Claus, nogmaals bedankt.