70cc afstelling

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9797
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: 70cc afstelling

#26 Bericht door nozems » 01 jun 2020, 12:13

Kijk dat gaat echt helpen 👍

bix
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:32
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 70cc afstelling

#27 Bericht door bix » 01 jun 2020, 13:44

Khoop ook is een Echte Bing te kopen dan ben ik kompleet..

Als er Tips zijn …...GRAAG :clap

bix
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:32
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 70cc afstelling

#28 Bericht door bix » 20 jun 2020, 11:58

met langere zuiger is dat 142 graden geworden …openingstijd

de oude situatie was dat 159 graden s openings tijd

de squis van o,8 mm wordt bereikt door 2 voetpakkingen

bix
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:32
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 70cc afstelling

#29 Bericht door bix » 20 jun 2020, 12:01

bix schreef:
01 jun 2020, 10:48
,in de 70 cc set komt een andere zuiger,,wat de inlaattijd zal veranderen .een langere zuiger dusss zonder hapje er uit ook
zoals gezegd :)

Compreccie 1 op 12,5 a 1 op 12,9

Dit alles met de hulp van Claus voor metingen ende goede :clap uitleg

Uitlaat 180.Graden

Spoelers 129 graden

bix
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:32
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: 70cc afstelling

#30 Bericht door bix » 28 jun 2020, 11:37

Zatopek schreef:
11 mei 2020, 09:45
De beste 20mm versie is de 1/20/100 serie, zijn beter af te stellen dan de 1/20/59. Die imi Bings zijn zo uit de doos meestal niet goed, is wel wat aan te doen. Gasschuif aanpassen en een andere gasnaald en de kanaaltjes wat groter maken. Dick Baan doet/deed dit o.a. Zelf heb ik ooit een 20mm laten uitdraaien door Piet v/d Gaag naar 24mm, inclusief gasschuif aanpassen en de stationairsproeier groter maken of direct een ori 40/45/50 erin knallen i.p.v. de 35. En hoewel velen zeggen dat dit nooit zo goed kan zijn is deze uitgedraaide carburateur met afstand mijn favoriet en prima af te stellen. Ik heb/had veel originele BING carburateurs van 20, 22, 23 en dan die uitgedraaide naar 24. Of je kan er ook een Mikuni of andere japanse of Italiaanse ty*fuszooi op zetten. Let wel, die carburateurs zijn top en je moet er van houden. Zijn wel veel beter af te stellen dan die ouwe meuk BINGS maar zo leuk die BINGS en het hoort er op.....

Ik vind de originele blokfluit RS het beste rijden, in tegenstelling tot wat Caspar schreef. Misschien dat Caspar de tweedelige bedoelt? Bij mij geeft een imitatie blokfluit RS uitlaat meer toeren maar verlies ik aan koppel. Je zou ook een verlengde 4P met vaste bocht kunnen proberen of een op maat uitlaat. Juist met een uitlaat is onnoemelijk veel te winnen en geef je Kreidler iets meer voorontsteking, 1.1 of 1.2 bijvoorbeeld. Zijn maar richtlijnen. En pas wel je cilinderkop aan naar 63 cc.
K zou graag weten welke aanpassingen aan de gasschuif gedaan moeten worden


is daar een topik aan gewijd ook ?

Plaats reactie