Hoihoi,
Wat is een mooie squish waarde voor een 70cc?
En welke compressie verhouding is veilig (op europese manier gemeten) voor lange afstanden? zeg 4000 a 5000km in 1 maand.
Kan door de koppakking te verdikken kiezen uit de volgende waardes.
0,87mm squish - - > compressie 14,17:1
0,92mm squish - - > compressie 13,97:1
0,97mm squish - - > compressie 13,75:1
1,12mm squish - - > compressie 13,14:1
Alvast bedankt voor de reactie
Squish en compressie
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- sven bosch
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
- Locatie: antwerpse kempen
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Squish en compressie
mijn 65 (44x44) moet 0,75 hebben..
Maar dat gaat bij jou niet goedkomen denk ik..
Compressie van 13 lijkt me al ruim goed denk ik
Gr Sven
Maar dat gaat bij jou niet goedkomen denk ik..
Compressie van 13 lijkt me al ruim goed denk ik
Gr Sven
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Squish en compressie
Hallo Sven,
je heft 67cc (66,90)
Inhoud:
(3,1416 × (Bohring ÷ 2)2 × slag × cilinderantaal ÷ 1000
als je niet de inhoud kan berekenen van je cilinder, is het zeer zwaar de kompressie te bekerknen en de squish
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Squish en compressie
Ik gebruik zelf altijd deze formule, zijn meerdere manieren natuurlijk en allemaal zijn ze goed
0.785 x(boring x boring) x slag en dit deel je door 1000.
0.785 x 1936 x 44 = 66.89cc
Squish is een heel ander verhaal, en van meerdere factoren afhankelijk, lengte van de squish band, vorm vd zuiger dome, en zelfs het type brandstof dat je voert bepaald met welke squish je kunt gaan rijden, hogere octaan brandstoffen komen weg met een kleinere squish.
Ikzelf rij met 0.85 squish in een stevig getunede 60cc. Bougiegat in de midden en een RSP zuiger.
KTM houdt de volgende waardes aan :
0.80 voor meer compressie
0.90 als standaard squish
1.0 voor meer vermogen
Nogmaals het is van meerdere factoren afhankelijk.
Als de squish niet goed op alle punten goed is gecontroleerd/aangepast speel je of detonatie in de hand of hij loopt als een natte krant.
Ik zou even met je vraag jezelf tot je vertrouwde huistuner wenden, heb je die niet dan zijn er hier op t forum ook wel een paar actief die je daarmee kunnen helpen!
Succes
0.785 x(boring x boring) x slag en dit deel je door 1000.
0.785 x 1936 x 44 = 66.89cc
Squish is een heel ander verhaal, en van meerdere factoren afhankelijk, lengte van de squish band, vorm vd zuiger dome, en zelfs het type brandstof dat je voert bepaald met welke squish je kunt gaan rijden, hogere octaan brandstoffen komen weg met een kleinere squish.
Ikzelf rij met 0.85 squish in een stevig getunede 60cc. Bougiegat in de midden en een RSP zuiger.
KTM houdt de volgende waardes aan :
0.80 voor meer compressie
0.90 als standaard squish
1.0 voor meer vermogen
Nogmaals het is van meerdere factoren afhankelijk.
Als de squish niet goed op alle punten goed is gecontroleerd/aangepast speel je of detonatie in de hand of hij loopt als een natte krant.
Ik zou even met je vraag jezelf tot je vertrouwde huistuner wenden, heb je die niet dan zijn er hier op t forum ook wel een paar actief die je daarmee kunnen helpen!
Succes