Schakelpedaal TM 1968
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Schakelpedaal TM 1968
Het schakelpedaal van mijn 1968 TM komt erg dicht tegen het motorscherm en aanzuigrooster aan. Je kunt het pedaal met vulringen iets naar buiten plaatsen, maar dit geeft niet voldoende effect. Het motorscherm is zonder extra ringen op het motorblokje gemonteerd. Het pedaal is exact hetzelfde als van mijn 1970 RS en deze heeft volgens het onderdelenboek nummer 15.50.55. In het onderdelenboek van de 1967 GT wordt dit onderdelennummer ook vermeld.
Bij de RS is er voldoende ruimte tot het motorscherm. Hoe zijn de ervaringen van andere die ook met een indirecte 5 bak en geforceerd gekoeld rijden. Het lijkt er namelijk op dat er toch ook een ander pedaal moet zijn?
Bij de RS is er voldoende ruimte tot het motorscherm. Hoe zijn de ervaringen van andere die ook met een indirecte 5 bak en geforceerd gekoeld rijden. Het lijkt er namelijk op dat er toch ook een ander pedaal moet zijn?
- Bijlagen
-
- FB7928B0-13FF-42D8-8D92-991510BDCBA1.jpeg (74.5 KiB) 1210 keer bekeken
-
- CA157F95-C270-43DA-B246-6FBC27285A94.jpeg (82.35 KiB) 1210 keer bekeken
-
- C53772E6-6FE4-4E64-8673-2821F872B71C.jpeg (91.43 KiB) 1210 keer bekeken
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Schakelpedaal TM 1968
Ik ken niets van je type maar op de foto lijkt de pedaal wel wat naar binnen de wijzen
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:03
- Gegeven waarderingen: 254 keren
- Ontvangen waarderingen: 124 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Bij mijn '69er TM exact hetzelfde als op de foto. Op mijn 71'er TM zit hij er een mooi stukje vanaf en oogt veel beter.
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Schakelpedaal TM 1968
Als je ze eens van brommer wisselt weet je meteen of het aan het pedaaltje ligt of nietStephan Eitank schreef: ↑29 mei 2020, 09:22 Bij mijn '69er TM exact hetzelfde als op de foto. Op mijn 71'er TM zit hij er een mooi stukje vanaf en oogt veel beter.
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Pas onder de Hondekop van eric-jan een direct blok gemonteerd
( jou oude 5-bak ) en daar is gewoon een RS pedaal
onder gegaan zonder problemen met de kap.
Enzo
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:03
- Gegeven waarderingen: 254 keren
- Ontvangen waarderingen: 124 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Ja ligt sowieso aan het pedaal. Duidelijk zichtbaar dat deze wat meer naar binnen gebogen is. Maar wist ook niet of dat zo hoort of dat ie wellicht krom is.vlatro schreef: ↑29 mei 2020, 09:27Als je ze eens van brommer wisselt weet je meteen of het aan het pedaaltje ligt of nietStephan Eitank schreef: ↑29 mei 2020, 09:22 Bij mijn '69er TM exact hetzelfde als op de foto. Op mijn 71'er TM zit hij er een mooi stukje vanaf en oogt veel beter.
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
Maar aangezien deze exact als op de foto van de topicstarter is lijkt het wel origineel.
- Flocke
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 799 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Habe bei meiner Eiertank auch den "normalen" Schalthebel vom Direktschaltgetriebe verbaut, keine Probleme mit dem Motorblech.Enzo-tvdzijden schreef: ↑29 mei 2020, 09:43Pas onder de Hondekop van eric-jan een direct blok gemonteerd
( jou oude 5-bak ) en daar is gewoon een RS pedaal
onder gegaan zonder problemen met de kap.
Enzo
Indirekter Schalthebel:
Laut ET-Liste 1969-74, wo am Ende auch die Teile für die TM aufgeführt sind, ist kein gesonderter Schalthebel für die TM und somit Gebläsekühlung genannt, somit gehe ich davon aus, dass es der gleiche Schalthebel wie bei der RS ist.
Gruß
Carsten
- Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht (totaal 2):
- Enzo-tvdzijden (29 mei 2020, 14:42) • Theove (30 mei 2020, 01:06)
- Waardering: 18.18%
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Precies effe bijtunen.Stephan Eitank schreef: ↑29 mei 2020, 10:00Ja ligt sowieso aan het pedaal. Duidelijk zichtbaar dat deze wat meer naar binnen gebogen is. Maar wist ook niet of dat zo hoort of dat ie wellicht krom is.vlatro schreef: ↑29 mei 2020, 09:27Als je ze eens van brommer wisselt weet je meteen of het aan het pedaaltje ligt of nietStephan Eitank schreef: ↑29 mei 2020, 09:22 Bij mijn '69er TM exact hetzelfde als op de foto. Op mijn 71'er TM zit hij er een mooi stukje vanaf en oogt veel beter.
Dus ben eigenlijk ook wel benieuwd!;)
Maar aangezien deze exact als op de foto van de topicstarter is lijkt het wel origineel.
Enzo
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:03
- Gegeven waarderingen: 254 keren
- Ontvangen waarderingen: 124 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60285
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Die van GCEC is zo krom als een HOEPEL dat ziet een blinde nog wel, een nieuwe kopen bij KP en klaar is tie, of warm maken en recht buigen (als dat lukt).
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Schakelpedaal TM 1968
Met de verfstripper dusdanig warm maken, dat je met het zwavel van een Lucifer een streepje kunt maken op het warme aluminium.
Dán is de aluminium warm genoeg om terug te buigen.
Té koud : aluminium breekt.
Té warm: aluminium smelt.
Dán is de aluminium warm genoeg om terug te buigen.
Té koud : aluminium breekt.
Té warm: aluminium smelt.
- vlatro
- Berichten: 2580
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: Schakelpedaal TM 1968
Handige tip!Caspar schreef:Met de verfstripper dusdanig warm maken, dat je met het zwavel van een Lucifer een streepje kunt maken op het warme aluminium.
Dán is de aluminium warm genoeg om terug te buigen.
Té koud : aluminium breekt.
Té warm: aluminium smelt.