Teller probleem

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Teller probleem

#26 Bericht door Flocke » 22 mar 2021, 14:50

Jan schreef: 22 mar 2021, 13:34 Ik geef echt wel ‘n flinke slinger aan mijn wiel, leg vooraf ‘n plankje onder de middenbok.
Het verhaal wordt nog mooier.
Kabel in de teller gestoken en onderaan in de schroefboor machine, draaien en de teller loopt goed uit.
De lipjes van de teller aandrijver zijn in goede staat en vallen mooi in de uitsparing in de naaf.
Als ik de kabel in de teller aandrijver steek ( en uit de teller ) en geef ‘n slinger aan mijn wiel, dan draait de binnenkabel rond.
Pak je vervolgens de binnenkabel tussen duim en wijsvinger, dan kan je zo hard knijpen als je wil, maar de kabel blijft tussen je vingers draaien, dus de kabel wordt goed aangedreven.
Sluit ik de kabel weer aan op de teller en geef ‘n slinger aan mijn wiel, dan gebeurt er niks.
Bizar toch?
Wenn Du das Kabel oben am Tacho und unten am Antrieb eingesteckt hast, also das Kabel einfach montiert hast, wie es soll.
Stecken die Enden des Kabels denn dann wirklich genau so tief in Tacho bzw. Antrieb wie zuvor als Du die Enden einzeln in die Teile gesteckt hattest und es funktionierte ?

Kann doch nach wie vor sein, dass die Außenhülle im Verhältnis zu lang ist und die Innenteile nicht weit genug im Tacho bzw. Antrieb stecken, wenn das Kabel vollständig montiert ist.
Ein Bogen im Kabel könnte dabei auch eine Rolle spielen.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Teller probleem

#27 Bericht door KJ » 22 mar 2021, 15:01

Jan schreef: 22 mar 2021, 13:34 Ik geef echt wel ‘n flinke slinger aan mijn wiel, leg vooraf ‘n plankje onder de middenbok.
Het verhaal wordt nog mooier.
Kabel in de teller gestoken en onderaan in de schroefboor machine, draaien en de teller loopt goed uit.
De lipjes van de teller aandrijver zijn in goede staat en vallen mooi in de uitsparing in de naaf.
Als ik de kabel in de teller aandrijver steek ( en uit de teller ) en geef ‘n slinger aan mijn wiel, dan draait de binnenkabel rond.
Pak je vervolgens de binnenkabel tussen duim en wijsvinger, dan kan je zo hard knijpen als je wil, maar de kabel blijft tussen je vingers draaien, dus de kabel wordt goed aangedreven.
Sluit ik de kabel weer aan op de teller en geef ‘n slinger aan mijn wiel, dan gebeurt er niks.
Bizar toch?
Deze kabels komen van een Duitse leverancier die ze ook laat maken. Geen grote oplages maar kleine series.
Iets duurder dan een irritatie-kabel maar tot op heden alleen maar positieve ervaringen mee. Zie ook de reactie van Caspar.

https://www.kreidlerwebshop.nl/?700,277 ... kabel-85cm

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Teller probleem

#28 Bericht door Jan » 22 mar 2021, 16:38

Mannen, ik ben ten einde raad maar gaan rijden en wat denk je, de teller doet het.
Tot pakweg 10 km / uur doet hij weinig tot niks, maar vanaf pakweg 15 km / uur werk hij en de naald zwabbert niet.
Dank voor jullie tip om te gaan rijden.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Teller probleem

#29 Bericht door Caspar » 22 mar 2021, 17:36

Mooi.
Ik denk dat de teller inwendig wat kleeft.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Teller probleem

#30 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 mar 2021, 17:54

Jan schreef: 22 mar 2021, 16:38 Mannen, ik ben ten einde raad maar gaan rijden en wat denk je, de teller doet het.
Tot pakweg 10 km / uur doet hij weinig tot niks, maar vanaf pakweg 15 km / uur werk hij en de naald zwabbert niet.
Dank voor jullie tip om te gaan rijden.
Dank je Jan :clap

Gebruikersavatar
Ronnie
Berichten: 643
Lid geworden op: 30 apr 2008, 23:18
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Teller probleem

#31 Bericht door Ronnie » 25 mar 2021, 00:32

Nee! Natuurlijk doet hij tot 10km niks gek he
Als hij pas bij 20km gaat aangeven
Deze gebruikers waarderen Ronnie voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (25 mar 2021, 00:47)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2580
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 153 keren
Contacteer:

Re: Teller probleem

#32 Bericht door vlatro » 31 mar 2021, 21:27

Ik heb een oude tellerkabel liggen waar ik de schroefmachine opzet. Gaat perfect.

Plaats reactie