Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#51 Bericht door Ronvanderstelt » 09 apr 2021, 23:16

Flocke schreef: 09 apr 2021, 22:45
Ronvanderstelt schreef: 09 apr 2021, 20:18
Enzo-tvdzijden schreef: 03 apr 2021, 10:17 Ook nog voorvorkpoten

Enzo
Ok begrijp ik maar waarom zijn ze dicht?
Ich glaube, die Frage wurde hier schon mal gestellt.
Kann mich nicht daran erinnern, dass es eine plausible Antwort gab.

Ich weiß auch nicht, warum man die Deckel damals für die Gußräder dicht gemacht hat.
Vielleicht war man einfach zu der Erkenntnis gelangt, dass die Öffnung nicht mehr nötig ist und hatte die Teile (vorn und hinten) dann aus Kostengründen vereinheitlichen können.
(nur ein Werkzeug nötig, geringerer Logistik- und Lageraufwand, ...)

Gruß

Carsten



Bildschirmfoto 2015-10-04 um 15.29.39.png

Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.03 Kopie.jpg

Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.17 Kopie.png
Ok dat zou een reden kunnen zijn.
Open lijkt mij persoonlijk beter (warmteafvoer en afvoer van vervuiling ) maar dat wil niet zeggen dat het zo is,is maar een mening.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#52 Bericht door Ronvanderstelt » 09 apr 2021, 23:18

Enzo-tvdzijden schreef: 09 apr 2021, 22:47 Chinees met Europese afwerking
Wel heel mooi en waarschijnlijk beter dan de originele die nu nog verkrijgbaar zijn.
Deze gebruikers waarderen Ronvanderstelt voor dit bericht:
Caspar (10 apr 2021, 09:34)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#53 Bericht door Flocke » 09 apr 2021, 23:40

Ronvanderstelt schreef: 09 apr 2021, 23:16 Ok dat zou een reden kunnen zijn.
Open lijkt mij persoonlijk beter (warmteafvoer en afvoer van vervuiling ) maar dat wil niet zeggen dat het zo is,is maar een mening.
Ich halte das mit den nach unten bzw. hinten weisenden Öffnungen auch für eine gute Sache, da schließe ich mich Deinen Argumenten an.

Aber so wichtig werden die Öffnungen nicht sein, denn z.B. die 150mm Campagnolo-Naben der RS bis 1972 hatten ja auch keine Öffnungen.

Ich weiß gar nicht, ob die auf die Gussrädern folgenden Verbundräder auch geschlossene Deckel hatten.
Obwohl ich sehe gerade, dass die Ankerplatte hinten von der 80cc wieder die Öffnung hat.

Vielleicht hat man tatsächlich nur bei den Gußrädern auf die Öffnung verzichtet, dann macht die Erklärung von mir mit den Werkzeug- und Logistikkosten eigentlich auch keinen Sinn, wenn die Öffnungen später wieder da waren.
Also ich finde es auch schon seltsam, dass die Deckel bei den Gussrädern geschlossen waren.
Von daher ist Deine Frage wirklich gut und berechtigt ! :D

Gruß

Carsten



80er Bremsplatte ohne Widerlager Bowdenzug.png
80er Bremsplatte ohne Widerlager Bowdenzug.png (219.15 KiB) 725 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#54 Bericht door Caspar » 10 apr 2021, 09:33

Ik denk dat het zo is als Carsten zegt : één remankerplaat voor beide wielen spaart geld.
Vreemd is echter dat het maar 2 jaar heeft geduurd.
Daarna zijn er weer 2 verschillende gemaakt.
Vreemd is ook dat voor de spaakwielen en de 120mm Leleu naven wél 2 verschillende open remankerplaten gebruikt werden.
Misschien vonden ze bij Kreidler de dichte platen wel mooier in de gietwielen ?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2021, 09:48

Caspar schreef: 10 apr 2021, 09:33 Ik denk dat het zo is als Carsten zegt : één remankerplaat voor beide wielen spaart geld.
Vreemd is echter dat het maar 2 jaar heeft geduurd.
Daarna zijn er weer 2 verschillende gemaakt.
Vreemd is ook dat voor de spaakwielen en de 120mm Leleu naven wél 2 verschillende open remankerplaten gebruikt werden.
Misschien vonden ze bij Kreidler de dichte platen wel mooier in de gietwielen ?
Zijn ook anders van maat.

Enzo
Bijlagen
6D1EBFE6-A8BA-4919-B0B5-603E07F6C6FB.jpeg
6D1EBFE6-A8BA-4919-B0B5-603E07F6C6FB.jpeg (107.86 KiB) 698 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9267
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#56 Bericht door Eifelyeti » 10 apr 2021, 12:25

ik denk eraan ook een LK600 remplaat ens om te bouwen met de Remstang van de LK600

ens kijken als da een oplossing voor is.... ma aan de Frame ga ik nieks veranderen... wel de remhevel als het noodig is....


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#57 Bericht door Flocke » 10 apr 2021, 13:23

Enzo-tvdzijden schreef: 10 apr 2021, 09:48
Caspar schreef: 10 apr 2021, 09:33 Ik denk dat het zo is als Carsten zegt : één remankerplaat voor beide wielen spaart geld.
Vreemd is echter dat het maar 2 jaar heeft geduurd.
Daarna zijn er weer 2 verschillende gemaakt.
Vreemd is ook dat voor de spaakwielen en de 120mm Leleu naven wél 2 verschillende open remankerplaten gebruikt werden.
Misschien vonden ze bij Kreidler de dichte platen wel mooier in de gietwielen ?
Zijn ook anders van maat.

Enzo
Aber was bedeutet oder sagt uns das ?

Wenn das so ist, dann passen die jetzt angebotenen, nachgebauten dichten Ankerplatten trotzdem sowohl für Speichenräder als auch für originale Gußräder, Verbundräder usw. ?

Und die originalen dichten Ankerplatten passen nur bei den originalen Gußrädern und nicht bei den Speichen- und Verbundrädern ?
Bzw. die offenen Ankerplatten passen nicht in die originalen Gußräder ?

Ich könnte es mal nachmessen und ausprobieren, aber auf dem Prospektbild unten sitzt doch eindeutig eine offene Platte im Gussrad.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.03 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.03 Kopie.jpg (149.06 KiB) 667 keer bekeken
Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.17 Kopie.png
Bildschirmfoto 2021-04-09 um 22.49.17 Kopie.png (798.1 KiB) 667 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#58 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2021, 13:38

Past wel. Maar dicht valt mooier in de naaf.


Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9267
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 924 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#59 Bericht door Eifelyeti » 10 apr 2021, 13:46

Flocke schreef: 10 apr 2021, 13:23
....

Ich könnte es mal nachmessen und ausprobieren, aber auf dem Prospektbild unten sitzt doch eindeutig eine offene Platte im Gussrad.

Gruß

Carsten
dat heet bij Kreidler toch nieks... kijk het KK op de schijfrem :wink:

en in NL waren de gietwillen veele jaaren langer bij de Modellen montiert... (hadden ja geen RDW vroer)

de eersten Gietwielen waaren dicht....laater niet meer en de Weinmann altied geopened

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#60 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 apr 2021, 13:57

Eifelyeti schreef: 10 apr 2021, 13:46
Flocke schreef: 10 apr 2021, 13:23
....

Ich könnte es mal nachmessen und ausprobieren, aber auf dem Prospektbild unten sitzt doch eindeutig eine offene Platte im Gussrad.

Gruß

Carsten
dat heet bij Kreidler toch nieks... kijk het KK op de schijfrem :wink:

en in NL waren de gietwillen veele jaaren langer bij de Modellen montiert... (hadden ja geen RDW vroer)

de eersten Gietwielen waaren dicht....laater niet meer en de Weinmann altied geopened
Precies een 6-spaak heeft DICHT

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#61 Bericht door Flocke » 10 apr 2021, 14:56

Enzo-tvdzijden schreef: 10 apr 2021, 13:57
Eifelyeti schreef: 10 apr 2021, 13:46
Flocke schreef: 10 apr 2021, 13:23
....

Ich könnte es mal nachmessen und ausprobieren, aber auf dem Prospektbild unten sitzt doch eindeutig eine offene Platte im Gussrad.

Gruß

Carsten
dat heet bij Kreidler toch nieks... kijk het KK op de schijfrem :wink:

en in NL waren de gietwillen veele jaaren langer bij de Modellen montiert... (hadden ja geen RDW vroer)

de eersten Gietwielen waaren dicht....laater niet meer en de Weinmann altied geopened
Precies een 6-spaak heeft DICHT
Jaa, ihr habt ja alle beide Recht.

Ich wollte damit nicht gezeigt haben, dass die 6-Stern-Räder offene Platten hatten, sondern dass es grundsätzlich paßt, nicht mehr und nicht weniger wollte ich damit sagen ... :D

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#62 Bericht door Flocke » 10 apr 2021, 15:19

Enzo-tvdzijden schreef: 10 apr 2021, 13:38 Past wel. Maar dicht valt mooier in de naaf.


Enzo
Heißt im Umkehrschluß, dass die neuen geschlossenen Nachbau-Platten nur bei den Gussräder gut passen und bei allen anderen eher nicht, für die sie ebenfalls beworben werden ... ? :shock:

Gruß

Carsten

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#63 Bericht door Ronvanderstelt » 11 apr 2021, 16:42

Nou ja vertel het mij maar.
?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#64 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 apr 2021, 16:48

Ronvanderstelt schreef: 11 apr 2021, 16:42 Nou ja vertel het mij maar.
?
Rij Kreidler en geen Ching Ping brommer. Het barst nog van de remplaten. En ze zijn simpel op te knappen.
Aan het einde van de rit hou je meer remplaten over dan goede wielen ( trommels ) of naven.

Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#65 Bericht door Ronvanderstelt » 11 apr 2021, 17:46

Enzo-tvdzijden schreef: 11 apr 2021, 16:48
Ronvanderstelt schreef: 11 apr 2021, 16:42 Nou ja vertel het mij maar.
?
Rij Kreidler en geen Ching Ping brommer. Het barst nog van de remplaten. En ze zijn simpel op te knappen.
Aan het einde van de rit hou je meer remplaten over dan goede wielen ( trommels ) of naven.

Enzo
Klinkt logisch maar past een remplaat van een spaakwiel nu wel of niet in de aftermarket 7 Spaaks gietwielen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#66 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 apr 2021, 17:56

Ronvanderstelt schreef: 11 apr 2021, 17:46
Enzo-tvdzijden schreef: 11 apr 2021, 16:48
Ronvanderstelt schreef: 11 apr 2021, 16:42 Nou ja vertel het mij maar.
?
Rij Kreidler en geen Ching Ping brommer. Het barst nog van de remplaten. En ze zijn simpel op te knappen.
Aan het einde van de rit hou je meer remplaten over dan goede wielen ( trommels ) of naven.

Enzo
Klinkt logisch maar past een remplaat van een spaakwiel nu wel of niet in de aftermarket 7 Spaaks gietwielen?
Dat hebben ze toch allemaal in het achterwiel zitten.

Die neppers waren er toen nog niet.

Enzo

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Nieuwe dichte LeLue 160 mm remankerplaten

#67 Bericht door Ronvanderstelt » 11 apr 2021, 18:13

Enzo-tvdzijden schreef: 11 apr 2021, 17:56
Ronvanderstelt schreef: 11 apr 2021, 17:46
Enzo-tvdzijden schreef: 11 apr 2021, 16:48
Rij Kreidler en geen Ching Ping brommer. Het barst nog van de remplaten. En ze zijn simpel op te knappen.
Aan het einde van de rit hou je meer remplaten over dan goede wielen ( trommels ) of naven.

Enzo
Klinkt logisch maar past een remplaat van een spaakwiel nu wel of niet in de aftermarket 7 Spaaks gietwielen?
Dat hebben ze toch allemaal in het achterwiel zitten.

Die neppers waren er toen nog niet.

Enzo
Ja logisch, domme vraag van mij

Plaats reactie