Super 4 carburateur
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Super 4 carburateur
Een vraag over16 mm, carburateur. Hij loopt soms over. Ik heb hem open gemaakt en is niets aan te zien. De vlotter is niet lek. Als ik door de slang blaas en de vlotter dicht houd sluit deze goed. Het is een super4 van 1963. En gaat voor motor keuring en invoering eind van de maand
Gr. A3
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Re: Super 4 carburateur
Belangrijker is of hij met de deksel los horizontaal afsluit met de kraan open. IPV blazen.
Enzo
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Re: Super 4 carburateur
Met de deksel los loopt hij over en dicht is het minder. Ik heb hem helemaal schoon gemaakt en daarna liep hij weer prima.Maar hij blijft lekken als hij uit isEnzo-tvdzijden schreef: ↑08 apr 2021, 13:19 Belangrijker is of hij met de deksel los horizontaal afsluit met de kraan open. IPV blazen.
Enzo
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Re: Super 4 carburateur
Hij bedoelt, schuif de carb zonder vlotterbak even op het spruitstuk.
Slang aansluiten.
Als de vlotter dan precies horizontaal is moet hij de benzinetoevoer afsluiten.
Gr. Wim.
Slang aansluiten.
Als de vlotter dan precies horizontaal is moet hij de benzinetoevoer afsluiten.
Gr. Wim.
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Re: Super 4 carburateur
Ga ik doenEnzo-tvdzijden schreef: ↑08 apr 2021, 13:59Precies, zo hoort de vlotter en naald zijn werk te doen.
Enzo
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Re: Super 4 carburateur
Als dat niet zo is kan ik hem dan wat buigen de vlotter waar het plaatje zit?
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Re: Super 4 carburateur
Ja of vlotter vernieuwen ( beter drijfvermogen ) naald slijpen , of vernieuwen
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Re: Super 4 carburateur
Beddankt, zal K P wel hebbenEnzo-tvdzijden schreef: ↑08 apr 2021, 15:44Ja of vlotter vernieuwen ( beter drijfvermogen ) naald slijpen , of vernieuwen
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Re: Super 4 carburateur
Vlotter eerst bijbuigen.
Er gaat ook een beluchtungs kanaaltje vanuit de vlotterbak omhoog. Ik neem aan dat dit niet verstopt zit ?
Er gaat ook een beluchtungs kanaaltje vanuit de vlotterbak omhoog. Ik neem aan dat dit niet verstopt zit ?
- adriline
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Re: Super 4 carburateur
Hier siehst Du den Entlüftungskanal und -Bohrung für die Schwimmerkammer, der Kanal muß wie gesagt frei sein.
Wenn der Vergaser im Stand bei offenem Hahn zum Überlaufen neigt, muß Du wie beschrieben das Schwimmerniveau prüfen und ggfs. durch Biegen der Blech-Aufnahme des Schwimmers einstellen.
Das ist eine übliche und vorgeschriebene Prozedur.
Hatte bei meinem 18er BING auch geholfen, kleine Sache, große Wirkung.
Der Vergaser lief zwar nicht über, aber wenn das Moped länger im Stand lief, neigte es zum Überfetten.
Und wenn der Hahn 10 Minuten offen war, bei abgestelltem Motor, sprangt der Motor schlecht an.
Gruß
Carsten
Laatst gewijzigd door Flocke op 08 apr 2021, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
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Re: Super 4 carburateur
Aber gerne !
Noch was, sh. Text von BING.
Wenn Du noch den originalen Schwimmer drin hast (Messing) und der nicht beschädigt ist, würde ich den auch nicht erneuern, schon gar nicht gegen so einen Nachbaukram tauschen.
Einen schwächeren Auftrieb kann man ggfs. nur bei einem Schaum-Schwimmer haben, wenn der sehr alt ist und sich das Material verändert hat.
Bei einem Schwimmer aus Messing oder einem Hohlkörper aus Kunststoff (sh. unten 18er/20er BING) kann das nicht passieren, so lange die dicht sind.
Gruß
Carsten
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Re: Super 4 carburateur
Dit heb je heel goed uitgelegd. Danke hiervoor.Flocke schreef: ↑08 apr 2021, 20:03
Hier siehst Du den Entlüftungskanal und -Bohrung für die Schwimmerkammer, der Kanal muß wie gesagt frei sein.
Wenn der Vergaser im Stand bei offenem Hahn zum Überlaufen neigt, muß Du wie beschrieben das Schwimmerniveau prüfen und ggfs. durch Biegen der Blech-Aufnahme des Schwimmers einstellen.
Das ist eine übliche und vorgeschriebene Prozedur.
Hatte bei meinem 18er BING auch geholfen, kleine Sache, große Wirkung.
Der Vergaser lief zwar nicht über, aber wenn das Moped länger im Stand lief, neigte es zum Überfetten.
Und wenn der Hahn 10 Minuten offen war, bei abgestelltem Motor, sprangt der Motor schlecht an.
Gruß
Carsten
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Re: Super 4 carburateur
Mijn 12 mm carburateur van mijn RM had ook ooit de neiging tot overlopen. Wat bleek, in een lage stand van de vlotter had hij de neiging om op de schuine kant van de bodem van de vlotterkamer vast te klemmen. Een tik met een schroevendraaier verhielp het euvel. Na montage van een andere (koperen) vlotter was het euvel verholpen.
Mvg. Roel
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- adriline
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Re: Super 4 carburateur
Een nieuwe kleine vlotternaald en aanzuigfilterhuis besteld en vandaag binnen gekomen. Meteen de kleine vlotternaald erin gezet. Lekte als een zeef. De oude geslepen en erin geslepen met fijne pasta en dat ging goed. Het luchtfilterhuis heb ik eerst met de dremel pasklaar gemaakt, omdat de ingang bij het frame te klein was. Hij loopt nu netjes en zuigt geen valse lucht meer aan. Bedankt voor de suggesties wat ik heb mogen ontvangen
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- Flocke
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Re: Super 4 carburateur
Schön, dass Du es wieder hinbekommen hast.
Was das Luftfiltergehäuse betrifft, das brauchst Du nur an der Stutzenöffnung mit einem Heizluftfön erhitzen, dann wird der Kunststoff weich.
Im erhitzten Zustand drückst Du das Gehäuse dann auf den Stutzen und läßt es abkühlen.
Die Stutzenöffnung hat nach dem Erkalten die genaue Form des Stutzens angenommen und läßt sich danach immer saugend montieren, zumindest ist das bei den Gehäusen von John Bos so, sh. Bild.
Geht schneller als mit dem Dremel (2 Minuten) und ist nachher 100% dicht.
Gruß
Carsten
- adriline
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Re: Super 4 carburateur
Ja, da hast Du Recht, gut aufgepaßt.
Das ist in der Tat merkwürdig.
Der Rahmen hat an beiden Stellen die Löcher für die Typ-Plakette.
Das ist ein nagelneuer Ersatz-Rahmen ohne Fahrgestellnummer.
Sollte ich mal einen RS-Rahmen kaputt fahren, könnte ich die Nummer darin übertragen.
Die Haken für die Butterdosen, Halter Schutzbügel usw. würde ich entfernen (eben wie es 1973 war) und das Teil in einer anderen Farbe neu lackieren lassen.
Selbstverständlich würde ich ihn bei Dir lackieren lassen, wenn Du das für mich machst, aber ob es jemals dazu kommt ... ?
Gruß
Carsten