Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#26 Bericht door nozems » 25 apr 2021, 15:49

kabouter schreef: 25 apr 2021, 13:47 Dan zal de gps bij jullie wel een slecht ontvangst hebben of gestoord worden door ontsteking . :rs :roll:
Je blijft wel volhouden he😂ik ook.

Had nu de gps-app aan met de oranje rs. 93km/h op de teller is dus net geen 91km/h op de gps. Was wel rechtop met tegenwind, maar dat slechts ter info.
Bijlagen
C55696D1-8558-49D5-A07A-65360A82DB1E.jpeg
C55696D1-8558-49D5-A07A-65360A82DB1E.jpeg (45.17 KiB) 923 keer bekeken

kabouter
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#27 Bericht door kabouter » 25 apr 2021, 17:07

Ik niet .

gr paul

kabouter
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#28 Bericht door kabouter » 25 apr 2021, 18:09

HansKarel schreef: 21 apr 2021, 13:14 Onlangs konden we in dit forum lezen dat bij 17inch wielen je een VDO teller moet hebben met code 1.00 en niet 1.012 want die is voor 16 inch wielen en zou dus re weinig aangeven. Nu is er een imi op de markt met VOO in de teller ipv VOO. Hoe verzinnen ze het. Maar op plaatjes ziet die km teller er verder niet verkeerd uit maar zou de snelheid ook kloppen?
Ik vraag hier dus even om ervaring met de imi km teller. De orig VDO met 1.00 codering zie ik niet vaak. Of heeft iemand er nog eentje voor mij?
Kun jij de omtrek van je wiel ingeven bij de voo teller.

gr paul

kabouter
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#29 Bericht door kabouter » 25 apr 2021, 18:13

b.bonk schreef: 21 apr 2021, 21:39
HansKarel schreef: 21 apr 2021, 21:14 Ik rijd 60 op de 1.012 teller en 64 op de gps. Meen dat de groene 1.00 inderdaad iets te veel aan gaf maar niet veel.
Hanskarel , ik ga nu even :offtopic .
Dit zou betekenen dat een standaard vhs cilinder gewoon de 115 km aantikt.
Daar mogen de critici even over nadenken :roll:
droom nog maar even verder #-o .

gr paul

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#30 Bericht door hermanp » 26 apr 2021, 00:10

1975VDO.jpg
1975VDO.jpg (63.48 KiB) 877 keer bekeken


Mijn ervaring met deze tellers is dat het betrouwbare en nauwkeurige tellers zijn. Er staat zo'n mooi digitaal snelheidsinfobord bij mij in het dorp, ik denk dat die redelijk tot zeer nauwkeurig is, waar ik regelmatig langs rij. Altijd even controleren of proberen mijn record te verbreken, maar mijn hoogst gemeten snelheid was 48 km/u terwijl mijn naald net boven de 45 zat.

Ik heb nog een VOO teller in een doosje, die zal ik tzt eens proberen in een andere bromfiets. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#31 Bericht door HansKarel » 26 apr 2021, 08:59

De vraag was wie er positief is over de imitatie VOO tellers. Ik lees alleen negatieve ervaringen dus ik weet genoeg. Bedankt voor het antwoorden.
Topic mag wel afgesloten worden want nu gaat het vooral over de foutmarge in de aanwijzing van de tellers.
Daar is al een topic over waaruit duidelijk naar voren kwam dat 1.00 voor 17 inch is en 1.012 voor 16 inch wielen. Punt.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#32 Bericht door hermanp » 26 apr 2021, 15:20

Nieuwsgierig als ik was heb ik een VOO teller aan mijn bromfiets gehangen. De tellernaald is mooi stabiel, de snelheid wijkt af van de originele teller. Zelfde bromfiets, met de VDO teller haal ik 45, met de VOO teller geeft hij 40km/u aan.

Edit; aanvulling op de nauwkeurigheid; net even een stukje van mijn vaste route gereden, de afstand, 3km, is met beide tellers exact hetzelfde.
Bijlagen
VOO 031a.jpg
VOO 031a.jpg (93.96 KiB) 842 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#33 Bericht door Flocke » 26 apr 2021, 22:44

Schöner Vergleich ! :clap

Also der VOO-Teller sieht nicht nur scheixxe aus, sondern er bremst Dein Moped auch noch ab ... :shock:

Wahrscheinlich ist der total schwergängig ... :-x

Gruß

Carsten

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#34 Bericht door hermanp » 26 apr 2021, 23:20

Flocke schreef: 26 apr 2021, 22:44 Schöner Vergleich ! :clap

Also der VOO-Teller sieht nicht nur scheixxe aus, sondern er bremst Dein Moped auch noch ab ... :shock:

Wahrscheinlich ist der total schwergängig ... :-x

Gruß

Carsten
Das nächste ist ein Drehzalmesser :-)

Voor mij persoonlijk is het wel duidelijk; dit is een mooi alternatief voor de moeilijk, of niet, te verkrijgen originele teller, die dan eigenlijk ook nog zou moeten worden gereviseerd... als je alles bij elkaar optelt; moeilijk te krijgen of duur te reviseren origineel versus goedkopere imitatieonderdelen, kan een 'opknapbeurt' van je Kreidler zomaar een paar honderd euro goedkoper.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#35 Bericht door Flocke » 26 apr 2021, 23:35

hermanp schreef: 26 apr 2021, 23:20
Das nächste ist ein Drehzalmesser :-)

Voor mij persoonlijk is het wel duidelijk; dit is een mooi alternatief voor de moeilijk, of niet, te verkrijgen originele teller, die dan eigenlijk ook nog zou moeten worden gereviseerd... als je alles bij elkaar optelt; moeilijk te krijgen of duur te reviseren origineel versus goedkopere imitatieonderdelen, kan een 'opknapbeurt' van je Kreidler zomaar een paar honderd euro goedkoper.
Aber offensichtlich hast Du doch nur Glück gehabt, alle anderen hier hatten doch schlechte Erfahrungen gemacht, wenn ich es richtig behalten habe. :-k

Muß ja jeder selbst wissen, aber wenn das Teil bei den meisten nicht richtig funktioniert, ist aus meiner Sicht jeder Euro dafür zum Fenster hinausgeworfen.
Unabhängig von der billigen Nachbau-Optik, die eigentlich jedem auffällt, der ein bisschen genauer hinschaut und einen gewissen Anspruch hat.

Gruß

Carsten

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#36 Bericht door hermanp » 26 apr 2021, 23:59

Flocke schreef: 26 apr 2021, 23:35
hermanp schreef: 26 apr 2021, 23:20
Das nächste ist ein Drehzalmesser :-)

Voor mij persoonlijk is het wel duidelijk; dit is een mooi alternatief voor de moeilijk, of niet, te verkrijgen originele teller, die dan eigenlijk ook nog zou moeten worden gereviseerd... als je alles bij elkaar optelt; moeilijk te krijgen of duur te reviseren origineel versus goedkopere imitatieonderdelen, kan een 'opknapbeurt' van je Kreidler zomaar een paar honderd euro goedkoper.
Aber offensichtlich hast Du doch nur Glück gehabt, alle anderen hier hatten doch schlechte Erfahrungen gemacht, wenn ich es richtig behalten habe. :-k

Muß ja jeder selbst wissen, aber wenn das Teil bei den meisten nicht richtig funktioniert, ist aus meiner Sicht jeder Euro dafür zum Fenster hinausgeworfen.
Unabhängig von der billigen Nachbau-Optik, die eigentlich jedem auffällt, der ein bisschen genauer hinschaut und einen gewissen Anspruch hat.

Gruß

Carsten
Heb je een punt. Ik heb nog een teller, als ik iets koop is het vaak dubbel, die zou ik ook nog kunnen proberen. Als ik één Kreidler zou hebben, of zelfs als het er tien zouden zijn, zou ik zoveel mogelijk voor origineel gaan. Maar er staan er wat meer en dan is het een kwestie van keuzes maken, concessies doen, afwegen hoe belangrijk het is om 'nur das Original' te verkrijgen. Uiteindelijk draait het om, zoals ze bij dat andere Duitse merk zeggen, 'Freude am Fahren'.
Om nog een beetje bij het topic te blijven; de imitatie telleraandrijvers en kabels functioneren bij mij naar behoren.
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht:
Flocke (27 apr 2021, 00:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Wie gebruikt er VOO ipv VDO tellers?

#37 Bericht door Flocke » 27 apr 2021, 00:16

hermanp schreef: 26 apr 2021, 23:59 Heb je een punt. Ik heb nog een teller, als ik iets koop is het vaak dubbel, die zou ik ook nog kunnen proberen. Als ik één Kreidler zou hebben, of zelfs als het er tien zouden zijn, zou ik zoveel mogelijk voor origineel gaan. Maar er staan er wat meer en dan is het een kwestie van keuzes maken, concessies doen, afwegen hoe belangrijk het is om 'nur das Original' te verkrijgen. Uiteindelijk draait het om, zoals ze bij dat andere Duitse merk zeggen, 'Freude am Fahren'.
Om nog een beetje bij het topic te blijven; de imitatie telleraandrijvers en kabels functioneren bij mij naar behoren.
Ich kann Deine Argumentation durchaus nachvollziehen. :wink:
Wenn die Teile doch zuverlässig funktionieren und Du in erster Linie Wert auf die Funktion legst, dann kann das ja eine Alternative für Dich und andere sein. :-D

Bei mir ist es eben anders.
Mir reichen 3- 4 Mopeds voll und ganz aus.
Und bei mir sollte möglichst alles so sein, wie es mal ab Werk ausgeliefert wurde oder zumindest sollten nur Org.-Teile oder Teile von damals verbaut sein.
Aber eben keine neumodischen China-Nachbauten.
Da mache ich eben keine Kompromisse, weil sonst ist es für mich uninteressant. :D

Also, jeder wie er mag. :thumbleft

Grundsätzlich finde ich es auch klasse, dass Du praktisch als einziger hier diesen Nachbau-Tacho verteidigst bzw. eine andere Sichtweise darlegst.
Genau richtig, nichts ist besser als eine offene und tolerante Diskussion. :thumbleft

Gruß

Carsten

Plaats reactie