Sjors ik weet niet goed hoe dat moet die foto' s erop zetten.
ik hou het maar bij sleutelen .
Ik heb het trompetstuk aan de achterzijde wat uitgefreesd om een betere passing op het frame te krijgen .
gr paul
Sjors ik weet niet goed hoe dat moet die foto' s erop zetten.
Ja ik ben tevreden, klein rondje van 35km, het was heerlijk weer vanmiddag.kabouter schreef: ↑10 mei 2021, 21:23Hoe groot was het rondje pascal en ben te vrede .
Ik heb nog niet gereden ik moet morgen de aanpassing verder uitwerken en dan kan het gas er weer op .
gr paul
Foto kan je mailen naar maarten@kreidler.nl
Enzo-tvdzijden schreef: ↑10 mei 2021, 21:43Foto kan je mailen naar maarten@kreidler.nl
Gaan we proberen Tjerrie
dan wordt hij ook geplaatst
Daar sta ik van te kijken
Stephan jij hebt misschien een ander carburateur als ik.stephan de r. schreef: ↑10 mei 2021, 23:14Daar sta ik van te kijken
Hij is toch plug & play zonder aanpassingen te hoeven doen? Bij mij tenminste wel..
in die zachte staan volgens mij geen nummers.nozems schreef: ↑11 mei 2021, 18:26 De nylonring hoort strak op je carburateur te zitten, en daar schuif je die koker op. Ik heb dat met een slangenklem vastzitten.
Maar jij hebt zo te zien en horen een koker voor de 18mm bing, die is langer en zachter als die vd 20mm. Ook zit daar een opstaand randje in, ik snijd dat altijd weg zodat er geen opstand randje is.
Ik vindt die zachte kokers prettiger werken
Daar heb je gelijk in, ook een kenmerkb.bonk schreef: ↑11 mei 2021, 18:42in die zachte staan volgens mij geen nummers.nozems schreef: ↑11 mei 2021, 18:26 De nylonring hoort strak op je carburateur te zitten, en daar schuif je die koker op. Ik heb dat met een slangenklem vastzitten.
Maar jij hebt zo te zien en horen een koker voor de 18mm bing, die is langer en zachter als die vd 20mm. Ook zit daar een opstaand randje in, ik snijd dat altijd weg zodat er geen opstand randje is.
Ik vindt die zachte kokers prettiger werken
die hardere wel
Sjors007 schreef: ↑11 mei 2021, 18:01 Heb de komeet met 30mm trompet binnen. En aantal opmerkingen:
De witte ring is te klein. Is die er in verschillende maten? Ik wilde er 1 maken van Trespa om er nog een twin air in frutten maar dat wordt een beetje te krap.
De koker lijkt te lang. Komt denk door mijn immi spruitstuk. Die is wat te ver naar achteren denk ik.
Het gaat op het frame is strak. Zal wel lukken want de koker is nog lekker soepel.
Wordt de koker origineel vast gezet met een slangenklem of zit op die witte ring geschoven? Of zit gaat ori filter met een klem in het huis op zijn plek?
Nu nog monteren en een vorm van filtering houden....
nozems schreef: ↑10 mei 2021, 21:42Ja ik ben tevreden, klein rondje van 35km, het was heerlijk weer vanmiddag.
Ik heb vandaag een ronde gemaakt loopt perfect zelf nog harderalleen dat gonze in de benzinetank moet ik verhelpen
heeft dat voorheen niet gedaan of niet gehoord .
Gr paul
Ben benieuwd naar je bevindingen
Dat klinkt goed Paulkabouter schreef: ↑12 mei 2021, 17:57nozems schreef: ↑10 mei 2021, 21:42Ja ik ben tevreden, klein rondje van 35km, het was heerlijk weer vanmiddag.
Ik heb vandaag een ronde gemaakt loopt perfect zelf nog harderalleen dat gonze in de benzinetank moet ik verhelpen
heeft dat voorheen niet gedaan of niet gehoord .
Gr paul
Ben benieuwd naar je bevindingen
Normaal rij altijd met een tank tas die had ik er nu niet op .nozems schreef: ↑12 mei 2021, 21:42Dat klinkt goed Paulkabouter schreef: ↑12 mei 2021, 17:57nozems schreef: ↑10 mei 2021, 21:42
Ja ik ben tevreden, klein rondje van 35km, het was heerlijk weer vanmiddag.
Ik heb vandaag een ronde gemaakt loopt perfect zelf nog harderalleen dat gonze in de benzinetank moet ik verhelpen
heeft dat voorheen niet gedaan of niet gehoord .
Gr paul
Ben benieuwd naar je bevindingen
Dat gonzen heeft niks met je inlaat/luchtfilter te maken. Is grotendeels je tank die resoneert.
Bij die zachte is dat niet nodig Roman, dat zijn de (imitatie)kokers van (normaal) €12,95
De slechte imi ( van de imi )
kabouter schreef: ↑11 mei 2021, 21:05Sjors007 schreef: ↑11 mei 2021, 18:01 Heb de komeet met 30mm trompet binnen. En aantal opmerkingen:
De witte ring is te klein. Is die er in verschillende maten? Ik wilde er 1 maken van Trespa om er nog een twin air in frutten maar dat wordt een beetje te krap.
De koker lijkt te lang. Komt denk door mijn immi spruitstuk. Die is wat te ver naar achteren denk ik.
Het gaat op het frame is strak. Zal wel lukken want de koker is nog lekker soepel.
Wordt de koker origineel vast gezet met een slangenklem of zit op die witte ring geschoven? Of zit gaat ori filter met een klem in het huis op zijn plek?
Nu nog monteren en een vorm van filtering houden....
Sjors ik heb de foto s net over gemailt dan kun je het bekijken hoe ik het opgelost heb met de luchtfilter.
Sjors de luchtfilter is te zien op foto nummer 118 met de aanpassing .
gr Paul
nylonkous eroverheen om het kleine vuil buiten te houden .Eifelyeti schreef: ↑04 mei 2021, 17:23 Hallo,
ik heb die Ansauggeräuschdämpfer getetet. in 4 lenghte.....
k-IMG_1488.JPG
de langere was stiller en meer vermoegen... warom?
Nu ik denk dat het aan de snelheid van de venturi is... die is bij de langere versie sneller en dichter aan de carburator.
Bij het korte stuk heb je naar 4cm achter de kelk het veel grootere volume van de koker. ik denk dat dan door de grootere Volumen die snelheid weg is tot de begin van de Carbulator.
Ik heb da so mijn eigen verklaring over... sorry, ben geen tekener...
rood de korte, blauw de ori lenghte
k-IMG_1514.JPG
ook is dat so bij een langere slang van 30cm x 7cm .... ma noog touren tot 11500 touren...dan geen vermoegen meer so als een remanker...
ook met de lange buis geen touren meer....
IMG-20200331-WA0011.jpeg
IMG-20200331-WA0005.jpeg
ma bij Membraan kan het anders sijn...had ik niet getest.... en bij die Turboslang is ook weeg voor een Twin Air
kabouter schreef: ↑14 mei 2021, 08:56nylonkous eroverheen om het kleine vuil buiten te houden [de nylonkous] is benzine bestendig .Eifelyeti schreef: ↑04 mei 2021, 17:23 Hallo,
ik heb die Ansauggeräuschdämpfer getetet. in 4 lenghte.....
k-IMG_1488.JPG
de langere was stiller en meer vermoegen... warom?
Nu ik denk dat het aan de snelheid van de venturi is... die is bij de langere versie sneller en dichter aan de carburator.
Bij het korte stuk heb je naar 4cm achter de kelk het veel grootere volume van de koker. ik denk dat dan door de grootere Volumen die snelheid weg is tot de begin van de Carbulator.
Ik heb da so mijn eigen verklaring over... sorry, ben geen tekener...
rood de korte, blauw de ori lenghte
k-IMG_1514.JPG
ook is dat so bij een langere slang van 30cm x 7cm .... ma noog touren tot 11500 touren...dan geen vermoegen meer so als een remanker...
ook met de lange buis geen touren meer....
IMG-20200331-WA0011.jpeg
IMG-20200331-WA0005.jpeg
ma bij Membraan kan het anders sijn...had ik niet getest.... en bij die Turboslang is ook weeg voor een Twin Air
gr Paul