Electronic ignition
- JIMMYS
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 02 jul 2013, 21:32
- Locatie: Greece
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Electronic ignition
https://www.motorsportgoetz.com/Electro ... -clockwise
The difference with this is the regulator?
The difference with this is the regulator?
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Electronic ignition
Hello Jimmy,
have a look at this page: viewtopic.php?f=4&t=47014
You can use this coil with the old ignition
have a look at this page: viewtopic.php?f=4&t=47014
You can use this coil with the old ignition
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Electronic ignition
I tried this ignition on a 5,8bhp TM.JIMMYS schreef: ↑15 mei 2021, 12:57 https://www.motorsportgoetz.com/Electro ... -clockwise
The difference with this is the regulator?
The first one was broken , return to sender.
The second was better, but not suitable for high revs.
For a moped till 4 bhp no problem , but 10.000rpm is to much for this ignition.
The Tomos voltage regulator is necessary because of the high voltage. The kokusan voltage regulator gives malfunction problems. It chops the sinus. That gives problems with the cdi. Looks like the spark plug is broken.
The Tomos voltage regulator is an old school voltage regulator , the result: no misfire from the cdi .
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
So, besides the Tomos voltage regulator i still need a pulse reducer for the RPM meter? (i use a standard 24000 per)
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
I know from another topic at this forum that these ignitions: https://www.jmpbonderdelen.nl/ontstekin ... idler.html are quite good for Kreidler but only till 10.000 rpm maximum.
It looks almost the same as the one from motorsportgoetz BUT..... i have read in another topic that only the CDI like the one on the link from JMPB parts is useful.
There is a cheaper ignition on the market without the silver sticker on the CDI and members of this forum have reported bad experience with them.
So look out.
It looks almost the same as the one from motorsportgoetz BUT..... i have read in another topic that only the CDI like the one on the link from JMPB parts is useful.
There is a cheaper ignition on the market without the silver sticker on the CDI and members of this forum have reported bad experience with them.
So look out.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
I would like to try it but everywhere sold out.Eifelyeti schreef: ↑15 mei 2021, 13:01 Hello Jimmy,
have a look at this page: viewtopic.php?f=4&t=47014
You can use this coil with the old ignition
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
No, that is the bad one, Caspar. I mean i would like to try that Puch VEC ignition coil.
Like other forum members replied several years ago, that m2trading ignition is NOT the same as the one with silver sticker on it, but i am no expert.
But where are the satisfied users of the VEC ignition coil? Or wasn't it that good?
En nu weer terug naar Nederlands.
Twents/ Sallands mag ok.
Like other forum members replied several years ago, that m2trading ignition is NOT the same as the one with silver sticker on it, but i am no expert.
But where are the satisfied users of the VEC ignition coil? Or wasn't it that good?
En nu weer terug naar Nederlands.
Twents/ Sallands mag ok.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Electronic ignition
Er zijn idd 2 types van die complete ontsteking.
Ik heb er mee getest , zoals te lezen in genoemde topic.
De VEC spoel is een ander verhaal , alhoewel ze op het zelfde principe werken en beiden niet tegen >10.000tpm kunnen.
De VEC is idd moeilijk leverbaar.
Heb er een paar in tamme bromfietsen gemonteerd , dat gaat goed.
Binnenkort eentje bij Harrie monteren.
Ik heb er mee getest , zoals te lezen in genoemde topic.
De VEC spoel is een ander verhaal , alhoewel ze op het zelfde principe werken en beiden niet tegen >10.000tpm kunnen.
De VEC is idd moeilijk leverbaar.
Heb er een paar in tamme bromfietsen gemonteerd , dat gaat goed.
Binnenkort eentje bij Harrie monteren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
Ik vind Kokusan nogal overkill voor een originele brommer, vandaar.
Die van mij is niet orgineel maar komt nooit boven de 8000 toeren.
Ik rijd eerst gewoon door met m'n contactpuntontsteking en dat gaat prima. Afstellen contactpunten en tijdstip kan ik zelf en in mijn herinnering heb je daar nauwelijks omkijken naar.
Maar mocht de lichtspoel het begeven o.i.d. dan schakel ik ook over op elektronisch en dan lijkt me die van 119 euro bij jmbp niet verkeerd.
Die van mij is niet orgineel maar komt nooit boven de 8000 toeren.
Ik rijd eerst gewoon door met m'n contactpuntontsteking en dat gaat prima. Afstellen contactpunten en tijdstip kan ik zelf en in mijn herinnering heb je daar nauwelijks omkijken naar.
Maar mocht de lichtspoel het begeven o.i.d. dan schakel ik ook over op elektronisch en dan lijkt me die van 119 euro bij jmbp niet verkeerd.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Electronic ignition
Al weet ik nou nog steeds niet of er ook een pulse reducer op zal moeten.
Ik denk van wel, immers, die goedkope ontsteking geeft een puls nabij bdp maar ook bij odp.
Met m'n boerenverstand denk ik dan dat de toerenteller toch 2x zoveel aan gaat geven.
Ik denk van wel, immers, die goedkope ontsteking geeft een puls nabij bdp maar ook bij odp.
Met m'n boerenverstand denk ik dan dat de toerenteller toch 2x zoveel aan gaat geven.