koppelingskabel eitank 1966
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Lijkt hij hier op ?
50cc , 32mm uitlaat tuit , rechte inlaat met spijltje.
Stalen busjes in de gaten voor de tapeinden.
Chroomwand met smering putjes.
50cc , 32mm uitlaat tuit , rechte inlaat met spijltje.
Stalen busjes in de gaten voor de tapeinden.
Chroomwand met smering putjes.
- Bijlagen
-
- 16425067247195570249956438823202.jpg (69.73 KiB) 803 keer bekeken
-
- 16425066883701363163200643305127.jpg (83.64 KiB) 803 keer bekeken
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
vroeger zeiden ze bij gebben 4.2 is zuiger met twee veren 4.6 is met l. veer
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Hier staan ze https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... _start.htm+×=+ schreef: ↑19 jan 2022, 11:33 Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard
- vlatro
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 155 keren
- Contacteer:
Re: koppelingskabel eitank 1966
Als het een 15.53.90 is, dan heb je een Zwitserse K 54/41+×=+ schreef: ↑19 jan 2022, 11:33 Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard
https://kreidler.wiki/Vehicles?VehicleM ... lorFilter=
(op voorwaarde dat je bouwjaar 1966 klopt)
In Duitsland werd de 15.53.90 ook toegepast tot 1964.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Het is eitank uit 1966 waar het plaatje onder de tank zit vin klopt zal één vroege 1966 zijn en het frame gemaakt in 1965 op vin gezet 1966 met één Zwitserland land 3 bak blok b15-21.01-r1 onder bij de indirecte schakeling Maar ik heb het hier al meer gevraagd maar krijg er geen antwoord op Welke cilinders hebben één 32 uitlaat tuit de mijne heeft dat met 14 bing 32 uitlaat Heb gelezen waar enzo op attendeerde maar bij die cilinders staat ook niet Welke grote uitlaat tuit ik heb heb één knijp tuit gr bernard
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Goede middag heren er is al veel over geschreven maar ik vraag het toch Kreidler florett eitank 1966 achter tandwiel 36 setup bocht 32 3 cm in de uitlaat Uitlaat 7 cm dik origineele demper plus tuit tot achter kant band Cilinder 3.6 volgens enzo?DAAR bedoel ik mee weet niet zeker IS heel vel op het gas Ik wil ongeveer 55 rijden welk tandwiel voor? 13 of 12 gr bernard
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Hallo had een kilometer aandrijver op mijn brommer Maar de aansluiting zit aan de verkeerde kant die zit rechts en moet links zitten Is een ori vdo 6/13 23 lv 12 made in germany 62 Vraag voor welke brommer is dit en voor welk jaar gr bernard
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Ist in jedem Fall für ein 19" und kein 17"-Rad. Das sagt die "23" aus (21"/23"-Reifen-Außendurchmesser).
In Deutschland wurden ab 1962 die 19"-Räder ja nicht mehr verbaut, in den Niederlanden war das anders.
Das Bild unten zeigt einen Antrieb für Ei- und Büffeltank mit 17"-Rädern (21" LH).
Das "LV" meine ich noch nicht gesehen zu haben, steht meist "LH" oder "RH" drauf.
Und der Zusatz gibt wohl die Drehrichtung oder die verbaute Seite an, also vielleicht LH für "Left Hand" und entsprechend RH für die rechte Seite.
Bei Kreidler sollte da eigentlich "LH" drauf stehen, so ist es bei mir jedenfalls.
Mir ist gerade noch was eingefallen:
Ich glaube, das "LV" habe ich doch schon mal gesehen.
Und eine englische Bezeichnung für rechts und links wäre zu der damaligen Zeit ungewöhnlich gewesen.
Ich könnte mir vorstellen, es heißt LH/RH für links/rechts hinten und LV/RV für links/rechts vorn.
Also das L und R gibt die Drehrichtung (Arbeitsrichtung des Antriebs) und Montageseite an, und das V bzw. H die Lage der Tachowelle.
Den LH-Antrieb könnte man bei einer Kreidler auch so drehen, dass der Anschluß für die Tachowelle hinter der Achse herauskommt.
Theoretisch, von der Arbeitsrichtung des Antriebs mal abgesehen, könnte man da auch einen RH-Antrieb montieren, dann würde aber die Tachowelle vor der Achse laufen.
Eine Montage der Tachowelle vor der Achse sieht man ja schon mal, wenn auch nicht original bei Kreidler.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Nog één vraag heb er nieuwe banden opgelegd conti kks 10 motor banden tot 100 km per uur vanmiddag mee gereden Staan op 2.3 bar achter rijd goed Maar de voorband is wat zoekerig Wat helpt wat zachter of harder op pompen gr bernard
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Was meinst Du damit ?
Also ist der Anschluß bei Dir an der Stelle, wie im Bild mit dem Pfeil markiert ?
Wenn das so ist, dann könnte man den Antrieb auf der linken Seite montieren, die Tachowelle würde dann aber vor der Rad-Achse (LV) oder über der Achse verlaufe.
Gruß
Carsten
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Zum Luftdruck sh. unten, also vorn mache ich immer relativ wenig Druck drauf, so wie unten beschrieben, ca. 1,3bar, hinten max. 2bar.
Sind die Lagerungen der Gabel, Schwinge vorn/hinten sowie Radlager in einwandfreiem Zustand ?
Speichen alle fest ?
Wenn das alles ok ist, dann hat eine Eitank eine sehr schöne Strassenlage und man kann sehr schnell und sicher damit fahren.
Entgegen der landläufigen Meinungen, die wahrscheinlich in der Regel auf Eitanks beruhen, die nur optisch in gutem Zustand sind.
Gruß
Carsten
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Deze band is de meest zoekerige band die ik ooit gereden heb.
Stop met zoeken naar de juiste bandenspanning en kies een betere band.
Is ook al vaker over geschreven op dit forum .
Tip: eerst inlezen , dan bestellen. Niet andersom
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Wobei es da auch andere Meinungen gibt und es ein oft gekaufter Reifen ist.
Ich fahre den Reifen auch vorn und hinten und kann nichts Negatives darüber berichten.
Habe ihn deswegen schon mehrfach gekauft und auf der Eitank montiert.
Gruß
Carsten
Ich fahre den Reifen auch vorn und hinten und kann nichts Negatives darüber berichten.
Habe ihn deswegen schon mehrfach gekauft und auf der Eitank montiert.
Gruß
Carsten