koppelingskabel eitank 1966

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#76 Bericht door +×=+ » 17 jan 2022, 22:42

Daar Kan niet hangd onder de brommer is wel geforceerde koeling brommer 1966 gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#77 Bericht door +×=+ » 17 jan 2022, 23:04

Met rechte inlaat op de cilinder voor spruit stuk

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#78 Bericht door Caspar » 18 jan 2022, 12:53

Lijkt hij hier op ?
50cc , 32mm uitlaat tuit , rechte inlaat met spijltje.
Stalen busjes in de gaten voor de tapeinden.
Chroomwand met smering putjes.
Bijlagen
16425067247195570249956438823202.jpg
16425067247195570249956438823202.jpg (69.73 KiB) 798 keer bekeken
16425066883701363163200643305127.jpg
16425066883701363163200643305127.jpg (83.64 KiB) 798 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4103
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#79 Bericht door hermanngas » 18 jan 2022, 15:04

4.2 ?

Bart o.z.s.
Berichten: 194
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#80 Bericht door Bart o.z.s. » 18 jan 2022, 19:21

vroeger zeiden ze bij gebben 4.2 is zuiger met twee veren 4.6 is met l. veer

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#81 Bericht door +×=+ » 18 jan 2022, 20:38

Bedankt caspar voor de foto's Ben er mee bezig je hoort er nog van heb het blok niet zelf gereviseerd gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#82 Bericht door +×=+ » 19 jan 2022, 11:33

Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2581
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 153 keren
Contacteer:

Re: koppelingskabel eitank 1966

#83 Bericht door vlatro » 19 jan 2022, 12:54

K 54/0MB is Duitsland

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#84 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jan 2022, 13:00

+×=+ schreef: 19 jan 2022, 11:33 Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard
Hier staan ze https://www.kreidlertreff-giessen.de/se ... _start.htm

Gebruikersavatar
vlatro
Berichten: 2581
Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
Locatie: Balen, België
Gegeven waarderingen: 392 keren
Ontvangen waarderingen: 153 keren
Contacteer:

Re: koppelingskabel eitank 1966

#85 Bericht door vlatro » 19 jan 2022, 13:29

+×=+ schreef: 19 jan 2022, 11:33 Hallo heb na vraag gedaan caspar geen spijltje geen smeer putjes dat was dan cilinder nr 15.33.90 geweest Zwitserland cilinder Dan zal het 15.53.90 3.6 pk zijn wat enzo zij geleverd ln Duitsland en Zwitserland van 1963 tot 1966 meer kan ik er niet van maken mijn brommer schijnt ook uit Zwitserland te komen uit 1966 Dat verklaart meschien ook waarom er niks op de cilinder staat gr bernard
Als het een 15.53.90 is, dan heb je een Zwitserse K 54/41
https://kreidler.wiki/Vehicles?VehicleM ... lorFilter=
(op voorwaarde dat je bouwjaar 1966 klopt)

In Duitsland werd de 15.53.90 ook toegepast tot 1964.

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#86 Bericht door +×=+ » 19 jan 2022, 13:54

Het is eitank uit 1966 waar het plaatje onder de tank zit vin klopt zal één vroege 1966 zijn en het frame gemaakt in 1965 op vin gezet 1966 met één Zwitserland land 3 bak blok b15-21.01-r1 onder bij de indirecte schakeling Maar ik heb het hier al meer gevraagd maar krijg er geen antwoord op Welke cilinders hebben één 32 uitlaat tuit de mijne heeft dat met 14 bing 32 uitlaat Heb gelezen waar enzo op attendeerde maar bij die cilinders staat ook niet Welke grote uitlaat tuit ik heb heb één knijp tuit gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#87 Bericht door +×=+ » 24 jan 2022, 16:13

Goede middag heren er is al veel over geschreven maar ik vraag het toch Kreidler florett eitank 1966 achter tandwiel 36 setup bocht 32 3 cm in de uitlaat Uitlaat 7 cm dik origineele demper plus tuit tot achter kant band Cilinder 3.6 volgens enzo?DAAR bedoel ik mee weet niet zeker IS heel vel op het gas Ik wil ongeveer 55 rijden welk tandwiel voor? 13 of 12 gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#88 Bericht door +×=+ » 24 jan 2022, 16:16

Met gereviseerd 3 bak blok gr

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#89 Bericht door +×=+ » 24 jan 2022, 18:00

En carburateur 14 bing gr

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#90 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 jan 2022, 18:03

+×=+ schreef: 24 jan 2022, 18:00 En carburateur 14 bing gr
Zeker niet groter dan 12
Anders gaat hij te hard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#91 Bericht door +×=+ » 24 jan 2022, 18:10

Bedankt enzo ga ik één 12 bestellen gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#92 Bericht door +×=+ » 30 jan 2022, 10:06

Hallo had een kilometer aandrijver op mijn brommer Maar de aansluiting zit aan de verkeerde kant die zit rechts en moet links zitten Is een ori vdo 6/13 23 lv 12 made in germany 62 Vraag voor welke brommer is dit en voor welk jaar gr bernard

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#93 Bericht door Flocke » 30 jan 2022, 12:46

+×=+ schreef: 30 jan 2022, 10:06 Hallo had een kilometer aandrijver op mijn brommer Maar de aansluiting zit aan de verkeerde kant die zit rechts en moet links zitten Is een ori vdo 6/13 23 lv 12 made in germany 62 Vraag voor welke brommer is dit en voor welk jaar gr bernard
Ist in jedem Fall für ein 19" und kein 17"-Rad. Das sagt die "23" aus (21"/23"-Reifen-Außendurchmesser).

In Deutschland wurden ab 1962 die 19"-Räder ja nicht mehr verbaut, in den Niederlanden war das anders.

Das Bild unten zeigt einen Antrieb für Ei- und Büffeltank mit 17"-Rädern (21" LH).

Das "LV" meine ich noch nicht gesehen zu haben, steht meist "LH" oder "RH" drauf.
Und der Zusatz gibt wohl die Drehrichtung oder die verbaute Seite an, also vielleicht LH für "Left Hand" und entsprechend RH für die rechte Seite.
Bei Kreidler sollte da eigentlich "LH" drauf stehen, so ist es bei mir jedenfalls.

Mir ist gerade noch was eingefallen:

Ich glaube, das "LV" habe ich doch schon mal gesehen.
Und eine englische Bezeichnung für rechts und links wäre zu der damaligen Zeit ungewöhnlich gewesen.

Ich könnte mir vorstellen, es heißt LH/RH für links/rechts hinten und LV/RV für links/rechts vorn.

Also das L und R gibt die Drehrichtung (Arbeitsrichtung des Antriebs) und Montageseite an, und das V bzw. H die Lage der Tachowelle.

Den LH-Antrieb könnte man bei einer Kreidler auch so drehen, dass der Anschluß für die Tachowelle hinter der Achse herauskommt.
Theoretisch, von der Arbeitsrichtung des Antriebs mal abgesehen, könnte man da auch einen RH-Antrieb montieren, dann würde aber die Tachowelle vor der Achse laufen.
Eine Montage der Tachowelle vor der Achse sieht man ja schon mal, wenn auch nicht original bei Kreidler.

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.44.53.png
Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.44.53.png (1.38 MiB) 581 keer bekeken
Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.45.32.png
Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.45.32.png (1.64 MiB) 581 keer bekeken
Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.45.16.png
Bildschirmfoto 2022-01-30 um 12.45.16.png (1.14 MiB) 581 keer bekeken

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#94 Bericht door +×=+ » 30 jan 2022, 14:00

Danke carsten er staat 6/13 23 lv met de aansluiting rechts gr bernard

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#95 Bericht door +×=+ » 30 jan 2022, 14:27

Nog één vraag heb er nieuwe banden opgelegd conti kks 10 motor banden tot 100 km per uur vanmiddag mee gereden Staan op 2.3 bar achter rijd goed Maar de voorband is wat zoekerig Wat helpt wat zachter of harder op pompen gr bernard

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#96 Bericht door Flocke » 30 jan 2022, 14:35

+×=+ schreef: 30 jan 2022, 14:00 Danke carsten er staat 6/13 23 lv met de aansluiting rechts gr bernard
Was meinst Du damit ?
Also ist der Anschluß bei Dir an der Stelle, wie im Bild mit dem Pfeil markiert ?

Wenn das so ist, dann könnte man den Antrieb auf der linken Seite montieren, die Tachowelle würde dann aber vor der Rad-Achse (LV) oder über der Achse verlaufe.

Gruß

Carsten



für Campagnolo 1.jpg
für Campagnolo 1.jpg (263.34 KiB) 563 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#97 Bericht door Flocke » 30 jan 2022, 14:38

+×=+ schreef: 30 jan 2022, 14:27 Nog één vraag heb er nieuwe banden opgelegd conti kks 10 motor banden tot 100 km per uur vanmiddag mee gereden Staan op 2.3 bar achter rijd goed Maar de voorband is wat zoekerig Wat helpt wat zachter of harder op pompen gr bernard
Zum Luftdruck sh. unten, also vorn mache ich immer relativ wenig Druck drauf, so wie unten beschrieben, ca. 1,3bar, hinten max. 2bar.

Sind die Lagerungen der Gabel, Schwinge vorn/hinten sowie Radlager in einwandfreiem Zustand ?
Speichen alle fest ?

Wenn das alles ok ist, dann hat eine Eitank eine sehr schöne Strassenlage und man kann sehr schnell und sicher damit fahren.
Entgegen der landläufigen Meinungen, die wahrscheinlich in der Regel auf Eitanks beruhen, die nur optisch in gutem Zustand sind.

Gruß

Carsten


Luftdruck Eiertank 1.png
Luftdruck Eiertank 1.png (623.22 KiB) 562 keer bekeken
Luftdruck Eiertank 2.png
Luftdruck Eiertank 2.png (847.32 KiB) 562 keer bekeken

+×=+
Berichten: 312
Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
Locatie: SINT-OEDENRODE
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#98 Bericht door +×=+ » 30 jan 2022, 14:55

Ja carsten die lagerungen zint einwandfrei zo ook der gabel und der speichen gr bernard

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13631
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#99 Bericht door Caspar » 30 jan 2022, 15:06

+×=+ schreef: 30 jan 2022, 14:27 Nog één vraag heb er nieuwe banden opgelegd conti kks 10 motor banden tot 100 km per uur vanmiddag mee gereden Staan op 2.3 bar achter rijd goed Maar de voorband is wat zoekerig Wat helpt wat zachter of harder op pompen gr bernard
Deze band is de meest zoekerige band die ik ooit gereden heb.
Stop met zoeken naar de juiste bandenspanning en kies een betere band.
Is ook al vaker over geschreven op dit forum .
Tip: eerst inlezen , dan bestellen. Niet andersom

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: koppelingskabel eitank 1966

#100 Bericht door Flocke » 30 jan 2022, 15:10

Wobei es da auch andere Meinungen gibt und es ein oft gekaufter Reifen ist.

Ich fahre den Reifen auch vorn und hinten und kann nichts Negatives darüber berichten.
Habe ihn deswegen schon mehrfach gekauft und auf der Eitank montiert.

Gruß

Carsten

Plaats reactie