Hallo allemaal.
Ik zie zuigers met 1 of twee veren.
Ik heb op internet al veel gelezen.
Maar ben er nog niet helemaal uit.
De een zegt 1 veer is zat.
De ander zegt 2 is beter ivb met door blazen van compressie houd de tweede het tegen.
Andere mening is er is minder wrijving dus minder warmte met een veer.
Een ander zegt weer, de veren zijn juist ook hetgene wat warmte overdracht geeft van de zuiger aan de cilinder.
Weer een ander zegt, stabielere zuiger met twee veren. Ivb met kantelen.
Weer een ander zegt 1 veer is voor snel en twee voor rustig rijden.
Dit ivb met de massa vertraging die optreed op het bovenste en onderste dode punt.
Een ander zij weer ik rij Altyd met 1 veer, als er een zuiger met twee veren in zit haal ik er 1 uit, nooit problemen.
Ik hoop dat er hier wat antwoorden op te krijgen.
Als ik op internet kijk zie ik meteoor zuigers waarbij je kunt kiezen voor 1 of 2 veren.
Maar niks over de toepassing van de een of andere type,
1 of 2 zuigerveren.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:31
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: 1 of 2 zuigerveren.
Of course, heat transfer and friction are Arguments for the 1 ring System. But, is heat Transfer a benefit when the piston is far away from a healthy Limit?
And friction can also depend on the ring tension, Size and gap clearance.
Discussion about ring gap clearance:
1 Ring vs. 2 Ring
sealing vs. thermal expansion
Alle opinions are welcome.
And friction can also depend on the ring tension, Size and gap clearance.
Discussion about ring gap clearance:
1 Ring vs. 2 Ring
sealing vs. thermal expansion
Alle opinions are welcome.