Dat snap ik maar je kunt het niet meer over Bing maten hebben !!!!
Enzo
Dat snap ik maar je kunt het niet meer over Bing maten hebben !!!!
Ik ook niet. Heb ze op beurzen en bij oude fietsenmakers gekocht.HansKarel schreef: ↑01 mei 2022, 12:56 Klopt wederom, Tjerry, en daarom heb ik ook een hele set van 58 tot 78 aan toe.
Ik mag graag nog s wat wisselen van carburateur en/of cilinder en dan heb ik geen zin om voor 90 euro aan sproeiers te kopen.
Zal Hans trouwens ook niet nodig hebben en misschien is hij met originele Bing 58,60,62 wel beter af.
Hoe dan ook, een originele 15.73.81 met goede zuiger en 12mm carb afstellen....dat mag toch helemaal geen problemen opleveren.
Of speelt er nog meer mee? Stukje van het zuigerhemd afgeslepen? Poorten bewerkt? Dan wordt het een ander verhaal.
Zelf heb ik een sproeier set liggen van 56, 58, 60, 62, 64 en 66. De cilinder is helemaal origineel. Er is niets aan de poorten gedaan evenals de zuiger. Alles helemaal standaard.HansKarel schreef: ↑01 mei 2022, 12:56 Klopt wederom, Tjerry, en daarom heb ik ook een hele set van 58 tot 78 aan toe.
Ik mag graag nog s wat wisselen van carburateur en/of cilinder en dan heb ik geen zin om voor 90 euro aan sproeiers te kopen.
Zal Hans trouwens ook niet nodig hebben en misschien is hij met originele Bing 58,60,62 wel beter af.
Hoe dan ook, een originele 15.73.81 met goede zuiger en 12mm carb afstellen....dat mag toch helemaal geen problemen opleveren.
Of speelt er nog meer mee? Stukje van het zuigerhemd afgeslepen? Poorten bewerkt? Dan wordt het een ander verhaal.
Zelf kom ik uit Zutphen (Achterhoek).HansKarel schreef: ↑01 mei 2022, 13:10 Ik zie net dat het een 15.73.81 is met nieuw nicasil en nieuwe zuiger. Sorry, had ik over heen gelezen.
Nou..als je in Twente woont mag je hier wel een 12mm carb komen halen waarvan ik zeker weet dat alles goed is en niet versleten.
Ik zou toch dat luchtfilter eens goed controleren.
Ik heb zelf een hele tijd gereden met 15.73.81 met 62 sproeier in 12mm carb. Naald 2e van boven. Daar kan jij niet ver vanaf zitten, dan is er wat aan de hand met luchttoevoer of versleten carb.
Zet je toch de oude ori er weer in.Caspar schreef: ↑01 mei 2022, 18:22 De brandstof zou inderdaad goed moeten zijn.
Sproeier 62 doet het meestal het beste bij mij met een 28mm bocht.
Maar , iedere set is nét effe anders.
Misschien toch effe die 12mm gaan lenen bij HansKarel.
Als het een imi luchtfilter betreft , die hebben meer weerstand dan de originele. Zou met 1,8pk geen probleem mogen zijn , maar bij jou misschien wel ?
Nee, als dat nieuw is dan weet ik het ook niet. En met sproeier 60 of 62 moet het toch echt werken.Kreidler@D43 schreef: ↑01 mei 2022, 18:16Zelf kom ik uit Zutphen (Achterhoek).HansKarel schreef: ↑01 mei 2022, 13:10 Ik zie net dat het een 15.73.81 is met nieuw nicasil en nieuwe zuiger. Sorry, had ik over heen gelezen.
Nou..als je in Twente woont mag je hier wel een 12mm carb komen halen waarvan ik zeker weet dat alles goed is en niet versleten.
Ik zou toch dat luchtfilter eens goed controleren.
Ik heb zelf een hele tijd gereden met 15.73.81 met 62 sproeier in 12mm carb. Naald 2e van boven. Daar kan jij niet ver vanaf zitten, dan is er wat aan de hand met luchttoevoer of versleten carb.
Maar wat zou ik nu aan het luchtfilter kunnen controleren? Ik heb er gewoon één nieuw besteld bij één van de bekende Kreidler webshops.
De carburateur is al voorzien van een nieuw naaldsproeier en sproeier naald. Wat zou er nog veel meer versleten kunnen zijn aan de carburateur wat van invloed zou kunnen zijn?
Ik snap het echt niet. Ik heb wel een imi aanzuigbuis, maar deze is vrij flexibel en sluit mooi af op de carburateur. Ik heb er zelfs nog een trekbandje omheen gedaan voor het afsluiten.HansKarel schreef: ↑02 mei 2022, 08:23Nee, als dat nieuw is dan weet ik het ook niet. En met sproeier 60 of 62 moet het toch echt werken.Kreidler@D43 schreef: ↑01 mei 2022, 18:16Zelf kom ik uit Zutphen (Achterhoek).HansKarel schreef: ↑01 mei 2022, 13:10 Ik zie net dat het een 15.73.81 is met nieuw nicasil en nieuwe zuiger. Sorry, had ik over heen gelezen.
Nou..als je in Twente woont mag je hier wel een 12mm carb komen halen waarvan ik zeker weet dat alles goed is en niet versleten.
Ik zou toch dat luchtfilter eens goed controleren.
Ik heb zelf een hele tijd gereden met 15.73.81 met 62 sproeier in 12mm carb. Naald 2e van boven. Daar kan jij niet ver vanaf zitten, dan is er wat aan de hand met luchttoevoer of versleten carb.
Maar wat zou ik nu aan het luchtfilter kunnen controleren? Ik heb er gewoon één nieuw besteld bij één van de bekende Kreidler webshops.
De carburateur is al voorzien van een nieuw naaldsproeier en sproeier naald. Wat zou er nog veel meer versleten kunnen zijn aan de carburateur wat van invloed zou kunnen zijn?
Ben je niet op het verkeerde been gezet doordat met sproeier 62 er valse lucht werd aangezogen omdat de filterbuis er toevallig niet goed op zat? Dat imi filter kan wel meer weerstand hebben maar het is maar een 12mm carb. Daar zullen er toch veel meer mee rijden.
Oké, maar heeft dit geen verdere nadelige gevolgen voor zuiger/cilinder? Ik was altijd van mening dat bij een schrale afstelling de kans op een warm- en/of vastloper groter was.Enzo-tvdzijden schreef: ↑11 mei 2022, 20:36 50 km/h is gewoon perfect voor een standaard setup.
Mijn bougie is ook knijter droog. So what
Enzo
Ik denk dat je daar een punt hebt .