Kreidler niet goed afgesteld

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Kreidler@D43
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Kreidler niet goed afgesteld

#1 Bericht door Kreidler@D43 » 30 apr 2022, 19:41

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn Kreidler (RMC Super Star 1979) goed afgesteld te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
20220416_155802.jpg
20220416_155802.jpg (339.19 KiB) 2313 keer bekeken

Mijn set up is als volgt:
- Originele blokcilinder 15 73 81 met bijbehorende kop.
- Originele carburateur 1/12/237 met naaldsproeier 2,15 en 62 sproeier. Naald op tweede groef.
- 12 mm carburateur aanzuigbuis met bocht en bijbehorend luchtfilter.
- 28 mm uitlaatbocht en uitlaat.
- Kettingwielen 12-36
- Bougie Denso W24FSR, opening 0,35 mm
- Origineel vliegwiel 0 212 122 025 met grondplaat 1 217 031 308
De ontsteking heb ik al voorzien van nieuwe contactpunten (Bosch), condensator (Bosch) en ontstekingsspoel.
Opening tussen contactpunten 0,35 mm en een voorontsteking van 1,00 mm (gemeten met bougiegat micrometer).

Momenteel ben ik op het punt dat ik er even niets meer van snap.
De brommer start direct en goed. Loopt mooi stationair.
Alleen merk ik dat de brommer inhoudt. Ik merk dat vooral in de vierde versnelling als ik gas geef. Geef ik vol gas dan voel ik hem inhouden. Laat ik het gas weer iets los dan komt hij weer een beetje. Na een tijdje rijden is de bougie veel te licht.
Nu heb ik de 62 sproeier vervangen door een 64. Dit rijdt al een stuk beter, maar nog niet helemaal goed. Na het verplaatsen van de naald naar groef 4 en het verwijderen van het luchtfilter achter de carburateur rijdt de brommer nagenoeg goed. Hij komt goed op snelheid en houdt niet meer zo zeer in.
De bougie heeft nu ook een mooie kleur:
20220430_170823.jpg
20220430_170823.jpg (92.87 KiB) 2313 keer bekeken
Maar nu komt de brandstof achter uit de luchtfilterbuis lekken. Eigenlijk ook niet verwonderlijk aangezien er een te grote sproeier in zit met de naald op een te hoge (4e) groef.
Nu loopt de brommer best goed, maar lekt de brandstof uit de luchtfilterbuis.

Wat ik nu niet snap is waarom de brommer niet goed loopt op de originele afstelling van de carburateur en de ontsteking. Mis ik iets, of wat doe ik verkeerd.

Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Groet, Hans

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 apr 2022, 20:01

Hoe snel rijdt hij nu ?

Enzo

Kreidler@D43
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#3 Bericht door Kreidler@D43 » 30 apr 2022, 20:05

Enzo-tvdzijden schreef: 30 apr 2022, 20:01 Hoe snel rijdt hij nu ?

Enzo
Nou, dat valt mij ook wel wat tegen. Ik haal amper de 55 km/h (GPS).

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 apr 2022, 20:11

Kreidler@D43 schreef: 30 apr 2022, 20:05
Enzo-tvdzijden schreef: 30 apr 2022, 20:01 Hoe snel rijdt hij nu ?

Enzo
Nou, dat valt mij ook wel wat tegen. Ik haal amper de 55 km/h (GPS).
Dat is meer dan origineel met een 26mm uitlaatbocht
kijk de mijne, ook nauwelijks boven de 50


Enzo
Bijlagen
8C0B9E2B-C5CB-420E-B6F1-A8363F1ECC9C.jpeg
8C0B9E2B-C5CB-420E-B6F1-A8363F1ECC9C.jpeg (54.69 KiB) 2294 keer bekeken

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#5 Bericht door wimv8 » 30 apr 2022, 20:55

Waarom staat in de cilinderlijst deze cilinder nou met een 15 Bing?
Dat zal wel 12 moeten zijn.


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 apr 2022, 21:10

wimv8 schreef: 30 apr 2022, 20:55 Waarom staat in de cilinderlijst deze cilinder nou met een 15 Bing?
Dat zal wel 12 moeten zijn.


Gr. Wim.
Mensen maken fouten

Loe
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#7 Bericht door Loe » 30 apr 2022, 21:54

Van 62 naar 64 vind ik niet een groot verschil,
Is er misschien aan de zuiger geklooid, hapje er uit. Of ingekort of zo.
Want benzine in je luchtfilter is blowback.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#8 Bericht door Thomas_Kreidler » 30 apr 2022, 22:32

Een drupje of 3-4 aan wat smering in je luchthuis zou ik me persoonlijk niet al te veel zorgen over maken. Dat is namelijk inderdaad zeer waarschijnlijk jouw redenatie. Hoeveel lekt het echter daadwerkelijk?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 apr 2022, 22:58

Mijn voorontsteking staat veel vroeger. 1,25 mm

Enzo

Kreidler@D43
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#10 Bericht door Kreidler@D43 » 30 apr 2022, 23:03

Loe schreef: 30 apr 2022, 21:54 Van 62 naar 64 vind ik niet een groot verschil,
Is er misschien aan de zuiger geklooid, hapje er uit. Of ingekort of zo.
Want benzine in je luchtfilter is blowback.
Aan de zuiger is niet geklooid. Ik heb deze cilinder gekocht met een nieuwe nikasil laag en een nieuwe zuiger.

Kreidler@D43
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 dec 2020, 13:48
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#11 Bericht door Kreidler@D43 » 30 apr 2022, 23:08

Thomas_Kreidler schreef: 30 apr 2022, 22:32 Een drupje of 3-4 aan wat smering in je luchthuis zou ik me persoonlijk niet al te veel zorgen over maken. Dat is namelijk inderdaad zeer waarschijnlijk jouw redenatie. Hoeveel lekt het echter daadwerkelijk?
Een drup of 3 à 4 zou ik ook niet erg vinden. Maar na een proefritje van zo'n 20 km kwam er echt veel uit de luchtbuis.
Een 64 sproeier zal echt wel te groot zijn, maar als ik kleiner ga dan houdt hij in en komt hij slecht op toeren.

Loe
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#12 Bericht door Loe » 30 apr 2022, 23:26

Moet de cilinder nog ingereden worden.
Dan zijn de zuigerveren nog niet ingesleten.
En is dat het probleem van de blowback?

Loe
Berichten: 323
Lid geworden op: 09 mei 2019, 10:56
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#13 Bericht door Loe » 30 apr 2022, 23:28

Enzo-tvdzijden schreef: 30 apr 2022, 22:58 Mijn voorontsteking staat veel vroeger. 1,25 mm

Enzo
Dat had jij mij ook geadviseerd, maar ik vond dat de brommer wat rauwer ging lopen. Wel wat meer trekkracht,
Heb het weer op 0.9 staan.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#14 Bericht door midde » 01 mei 2022, 08:15

Ik zou zeggen dat je met de hoofdsproeier kleiner moet omdat hij zonder luchtfilter het wel goed doet.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#15 Bericht door Caspar » 01 mei 2022, 08:38

Zoveel blowback is vreemd voor zo'n tamme set.
Loopt je carburateur niet gewoon over in het luchtfilterhuis ?
Buig de vlotter eens wat naar beneden

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#16 Bericht door buell killer » 01 mei 2022, 09:22

Kreidler@D43 schreef: 30 apr 2022, 19:41 Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn Kreidler (RMC Super Star 1979) goed afgesteld te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar.

20220416_155802.jpg


Mijn set up is als volgt:
- Originele blokcilinder 15 73 81 met bijbehorende kop.
- Originele carburateur 1/12/237 met naaldsproeier 2,15 en 62 sproeier. Naald op tweede groef.
- 12 mm carburateur aanzuigbuis met bocht en bijbehorend luchtfilter.
- 28 mm uitlaatbocht en uitlaat.
- Kettingwielen 12-36
- Bougie Denso W24FSR, opening 0,35 mm
- Origineel vliegwiel 0 212 122 025 met grondplaat 1 217 031 308
De ontsteking heb ik al voorzien van nieuwe contactpunten (Bosch), condensator (Bosch) en ontstekingsspoel.
Opening tussen contactpunten 0,35 mm en een voorontsteking van 1,00 mm (gemeten met bougiegat micrometer).

Momenteel ben ik op het punt dat ik er even niets meer van snap.
De brommer start direct en goed. Loopt mooi stationair.
Alleen merk ik dat de brommer inhoudt. Ik merk dat vooral in de vierde versnelling als ik gas geef. Geef ik vol gas dan voel ik hem inhouden. Laat ik het gas weer iets los dan komt hij weer een beetje. Na een tijdje rijden is de bougie veel te licht.
Nu heb ik de 62 sproeier vervangen door een 64. Dit rijdt al een stuk beter, maar nog niet helemaal goed. Na het verplaatsen van de naald naar groef 4 en het verwijderen van het luchtfilter achter de carburateur rijdt de brommer nagenoeg goed. Hij komt goed op snelheid en houdt niet meer zo zeer in.
De bougie heeft nu ook een mooie kleur:

20220430_170823.jpg

Maar nu komt de brandstof achter uit de luchtfilterbuis lekken. Eigenlijk ook niet verwonderlijk aangezien er een te grote sproeier in zit met de naald op een te hoge (4e) groef.
Nu loopt de brommer best goed, maar lekt de brandstof uit de luchtfilterbuis.

Wat ik nu niet snap is waarom de brommer niet goed loopt op de originele afstelling van de carburateur en de ontsteking. Mis ik iets, of wat doe ik verkeerd.

Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Groet, Hans
Hmm als ik naar deze bougie kijk kun je rustig stellen dat de midden kern donkerder mag, dit is te licht als je in de zuiging hangt of moet klimmen staat hij te schraal. De buitenrand van de bougie kijkt mooi droog. Afstellen alleen met filter er op. Weer niet of je de sproeiers op voorraad heb, in ieder geval naar 66 maar ook 68 mee laten komen daarna pas met de gasnaald aan de gang, de gasnaald is voor onderin en het midden gebied. Afstellen altijd met het luchtfilter er op. Geen dingen door elkaar doen dan raak je de weg kwijt. Heel misschien is het verstandiger je vertanding iets lichter te zetten. De bougie kleurt zeer snel bij even vol gas hoogste versnelling 2 min. is Ok op de rem motor direct uit niet na laten lopen bougie er uit en kijken. Bougie midden kern koffie bruin jou kern kijkt te wittig

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#17 Bericht door buell killer » 01 mei 2022, 10:23

Wat ik nu niet snap is waarom de brommer niet goed loopt op de originele afstelling van de carburateur en de ontsteking. Mis ik iets, of wat doe ik verkeerd.

Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Groet, Hans

Neem aan dat je hier de fabrieksafstelling bedoelt. Zo worden ze standaard af fabriek geleverd, de dealer moest hem bij de eerste beurt fijn afstellen. Er hoeft maar iets anders te zijn bocht uitlaat en de afstelling klopt al niet meer. De fabrieksafstelling is niet meer dan een richtwaarde. Dus daar moet je je eigen niet te druk om maken. De bougie vertelt je waar je staat

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2022, 10:29

buell killer schreef: 01 mei 2022, 10:23 Wat ik nu niet snap is waarom de brommer niet goed loopt op de originele afstelling van de carburateur en de ontsteking. Mis ik iets, of wat doe ik verkeerd.

Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Groet, Hans

Neem aan dat je hier de fabrieksafstelling bedoelt. Zo worden ze standaard af fabriek geleverd, de dealer moest hem bij de eerste beurt fijn afstellen. Er hoeft maar iets anders te zijn bocht uitlaat en de afstelling klopt al niet meer. De fabrieksafstelling is niet meer dan een richtwaarde. Dus daar moet je je eigen niet te druk om maken. De bougie vertelt je waar je staat
Hij is niet meer fabrieks. Die hadden bocht 26 mm en in de 28mm uitlaat een bus.

Enzo

HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#19 Bericht door HansKarel » 01 mei 2022, 10:36

Die gasnaald heeft alleen invloed op stationair en midden toeren maar niet op volgas.
Als hij goed loopt zonder luchtfilter betekent het gewoon dat het mensgel lucht/benzine niet klopt. Te veel benzine of te weinig lucht.
Dus ik ben van mening dat je juist een veel te grote sproeier erin hebt zitten. Ga maar terug naar 60.
Of, wat ook nog kan: de luchtaanvoer met filter is te weinig doordat het filter dichtzit of, maar dat is erg ver gezocht, er te weinig lucht uit het frame kan worden gezogen.

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#20 Bericht door buell killer » 01 mei 2022, 10:57

HansKarel schreef: 01 mei 2022, 10:36 Die gasnaald heeft alleen invloed op stationair en midden toeren maar niet op volgas.
Als hij goed loopt zonder luchtfilter betekent het gewoon dat het mensgel lucht/benzine niet klopt. Te veel benzine of te weinig lucht.
Dus ik ben van mening dat je juist een veel te grote sproeier erin hebt zitten. Ga maar terug naar 60.
Of, wat ook nog kan: de luchtaanvoer met filter is te weinig doordat het filter dichtzit of, maar dat is erg ver gezocht, er te weinig lucht uit het frame kan worden gezogen.
Ook de gasnaald heeft enig invloed op de hoofdsproeier vooral bij hoog opgevoede machines ga je dit merken. Ik zeg ook niet voor niets afstellen met het luchtfilter er op.

Eerst boven in zo goed mogelijk afstellen en dan met de gasnaald, maar ook vol gas in de gaten houden. Naar de bougie blijven kijken

Neem aan als je naar de bougie kijkt dat je hetzelfde zie als wat ik zie een te lichte midden kern. met iemand achter op berg op/af of in de zuiging hangen gaat dit problemen op leveren.

Zeg altijd maar zo wat je niet geprobeerd heb weet je niet

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2022, 11:37

tis nu 12 graden

straks bij 25 graden is het anders

ook bij een standaard set

en ja als je hem wat vroeger zet gaat hij “bonken”

heeft hij niks van

heerlijk, heb al ritje van 150 km en 90 km gereden

HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#22 Bericht door HansKarel » 01 mei 2022, 12:21

buell killer schreef: 01 mei 2022, 10:57
HansKarel schreef: 01 mei 2022, 10:36 Die gasnaald heeft alleen invloed op stationair en midden toeren maar niet op volgas.
Als hij goed loopt zonder luchtfilter betekent het gewoon dat het mensgel lucht/benzine niet klopt. Te veel benzine of te weinig lucht.
Dus ik ben van mening dat je juist een veel te grote sproeier erin hebt zitten. Ga maar terug naar 60.
Of, wat ook nog kan: de luchtaanvoer met filter is te weinig doordat het filter dichtzit of, maar dat is erg ver gezocht, er te weinig lucht uit het frame kan worden gezogen.
Ook de gasnaald heeft enig invloed op de hoofdsproeier vooral bij hoog opgevoede machines ga je dit merken. Ik zeg ook niet voor niets afstellen met het luchtfilter er op.

Eerst boven in zo goed mogelijk afstellen en dan met de gasnaald, maar ook vol gas in de gaten houden. Naar de bougie blijven kijken

Neem aan als je naar de bougie kijkt dat je hetzelfde zie als wat ik zie een te lichte midden kern. met iemand achter op berg op/af of in de zuiging hangen gaat dit problemen op leveren.

Zeg altijd maar zo wat je niet geprobeerd heb weet je niet
Ik ben het ook met je eens wat betreft eerst volgas afstellen.
Maar als ie met luchtfilter niet goed loopt en zonder wel dan krijgt ie dus te veel benzine (of te weinig lucht), dat is een waarheid als een koe.
Dat je bergop met te arm mengsel problemen kan krijgen zou best kunnen maar hij is nog aan het afstellen en rijdt nog niet rond met de vrouw achterop.
Dus.....
1. luchtfilter controleren op goede doorlaat en weer terugplaatsen.
2. Sproeier setje kopen of aanvullen (goed kijken, ze zijn er van 1,50 tot wel 3.75 per stuk) 58,60,62,64,66 (eigenlijk moet je aan 58,60,62 bij standaard cilinder wel genoeg hebben i.c.m. 12mm carb).
3. luchtfilter er weer op. Gasnaald op 2e van boven en net zo lang experimenteren met sproeiers tot ie VOLGAS goed loopt. Dan met gasnaald in de weer voor stationair en midden toeren.

De kleur van de bougie is belangrijk maar hangt ook af van de gebruikte olie en benzine. Als de brommer vol gas fijn loopt zonder inhouden dan probeer je nog een keer een maat kleinere sproeier en nog een keer een maar groter zodat je zeker weet dat je goed zit. Dan durf ik rustig berg op met vrouw achterop, en er ook weer af.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#23 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2022, 12:26

HansKarel schreef: 01 mei 2022, 12:21
buell killer schreef: 01 mei 2022, 10:57
HansKarel schreef: 01 mei 2022, 10:36 Die gasnaald heeft alleen invloed op stationair en midden toeren maar niet op volgas.
Als hij goed loopt zonder luchtfilter betekent het gewoon dat het mensgel lucht/benzine niet klopt. Te veel benzine of te weinig lucht.
Dus ik ben van mening dat je juist een veel te grote sproeier erin hebt zitten. Ga maar terug naar 60.
Of, wat ook nog kan: de luchtaanvoer met filter is te weinig doordat het filter dichtzit of, maar dat is erg ver gezocht, er te weinig lucht uit het frame kan worden gezogen.
Ook de gasnaald heeft enig invloed op de hoofdsproeier vooral bij hoog opgevoede machines ga je dit merken. Ik zeg ook niet voor niets afstellen met het luchtfilter er op.

Eerst boven in zo goed mogelijk afstellen en dan met de gasnaald, maar ook vol gas in de gaten houden. Naar de bougie blijven kijken

Neem aan als je naar de bougie kijkt dat je hetzelfde zie als wat ik zie een te lichte midden kern. met iemand achter op berg op/af of in de zuiging hangen gaat dit problemen op leveren.

Zeg altijd maar zo wat je niet geprobeerd heb weet je niet
Ik ben het ook met je eens wat betreft eerst volgas afstellen.
Maar als ie met luchtfilter niet goed loopt en zonder wel dan krijgt ie dus te veel benzine (of te weinig lucht), dat is een waarheid als een koe.
Dat je bergop met te arm mengsel problemen kan krijgen zou best kunnen maar hij is nog aan het afstellen en rijdt nog niet rond met de vrouw achterop.
Dus.....
1. luchtfilter controleren op goede doorlaat en weer terugplaatsen.
2. Sproeier setje kopen of aanvullen (goed kijken, ze zijn er van 1,50 tot wel 3.75 per stuk) 58,60,62,64,66 (eigenlijk moet je aan 58,60,62 bij standaard cilinder wel genoeg hebben i.c.m. 12mm carb).
3. luchtfilter er weer op. Gasnaald op 2e van boven en net zo lang experimenteren met sproeiers tot ie VOLGAS goed loopt. Dan met gasnaald in de weer voor stationair en midden toeren.

De kleur van de bougie is belangrijk maar hangt ook af van de gebruikte olie en benzine. Als de brommer vol gas fijn loopt zonder inhouden dan probeer je nog een keer een maat kleinere sproeier en nog een keer een maar groter zodat je zeker weet dat je goed zit. Dan durf ik rustig berg op met vrouw achterop, en er ook weer af.
origineel ook meer dan jou bedragen van imi :D
Bijlagen
77B290B5-D3AA-405F-97A3-8208FDEC6B02.png
77B290B5-D3AA-405F-97A3-8208FDEC6B02.png (115.75 KiB) 2103 keer bekeken
8C72ECCD-AE3F-4778-BBE2-A9A74ABCE56A.png
8C72ECCD-AE3F-4778-BBE2-A9A74ABCE56A.png (127.3 KiB) 2105 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#24 Bericht door Caspar » 01 mei 2022, 12:29

Hans , welke brandstof gebruik je , en hoe oud is die ?

HansKarel
Berichten: 396
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Kreidler niet goed afgesteld

#25 Bericht door HansKarel » 01 mei 2022, 12:43

Klopt, Tjerry, maar ik heb hier een hele set van JMPB en dat voldeed hier meerdere keren uitstekend bij het afstellen van een 12, en later een 14mm carb.
Bijlagen
bing sproeier.jpg
bing sproeier.jpg (48.5 KiB) 2094 keer bekeken

Plaats reactie