Centering remanker plaat en wat vragen
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Zoals aangegeven werken de claxon en de lader nu via de Accu, de rode draad van mijn claxon zit op de plus van de accu in de koplamp zit een draad die gaat naar de claxon knop. massa van beide zit in de cockpit aangesloten en het werkt na behoren behalve via het contact slot op de min pool van de accu heb ik een zwarte draad zitten die aangesloten zit op het frame als massa.
Morgen maar eens de gelijkstroom claxon opzoeken en experimenteren.
Morgen maar eens de gelijkstroom claxon opzoeken en experimenteren.
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Ik blij net terug van een bromfiets beurs bij ons in het dorp. Bij een Duitse handelaar met Zundapp onderdelen een origineel Merit contact slot gescoord.
Deze past mooi in de accubak van mijn Kreidler, het Guia slot gaat eruit en deze erin.
De veer verbindingen van het Merit slot werken alle perfect.
Is het verstandig om aardehulstjes te gebruiken of om eerst het uiteinde vd kabels te solderen?
Deze past mooi in de accubak van mijn Kreidler, het Guia slot gaat eruit en deze erin.
De veer verbindingen van het Merit slot werken alle perfect.
Is het verstandig om aardehulstjes te gebruiken of om eerst het uiteinde vd kabels te solderen?
- Bijlagen
-
- IMG_20221106_112350.jpg (47.39 KiB) 882 keer bekeken
-
- IMG_20221106_112405.jpg (67.2 KiB) 882 keer bekeken
-
- IMG_20221106_112359_1.jpg (61.7 KiB) 882 keer bekeken
-
- IMG_20221106_112651.jpg (70.52 KiB) 882 keer bekeken
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Ik heb het slotje er net ingezet, draad gestript dubbel gevouwen klem ingedrukt draad erin en klaar. Wat mij opviel veel betere vonk dan een klem op het Guia slot.
Komend voorjaar ga ik met mijn brommer naar iemand toe om de accu en claxon en lader via het slot te laten lopen. Nooit aan deze persoon gedacht hij is ook lid van het oldtimerclub je waar ik bij zit. Vanmorgen op de beurs kwam ik hem tegen.
Komend voorjaar ga ik met mijn brommer naar iemand toe om de accu en claxon en lader via het slot te laten lopen. Nooit aan deze persoon gedacht hij is ook lid van het oldtimerclub je waar ik bij zit. Vanmorgen op de beurs kwam ik hem tegen.
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Nou had ik de kroonplaat zo mooi gespoten, 4 dagen laten drogen in de huiskamer. Vanavond was het zover kroonplaat monteren tellers en stuur erop, Nou wordt ik ff afgeleid door een harde knal buiten whopp kroonplaat beschadigd ik balen natuurlijk dus, zojuist geschuurd en van het weekend opnieuw spuiten.
Nu is mijn vraag als jullie een cockpit opbouwen monteren jullie dan eerst de kroon plaat dan de rest of eerst kroonplaat cockpit en stuur los an het frame in elkaar en vervolgens het hele spul in 1x bovenop de voorvork? Ofwel wat werkt het makkelijkst?
Nu is mijn vraag als jullie een cockpit opbouwen monteren jullie dan eerst de kroon plaat dan de rest of eerst kroonplaat cockpit en stuur los an het frame in elkaar en vervolgens het hele spul in 1x bovenop de voorvork? Ofwel wat werkt het makkelijkst?
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Kroonplaat monteren , koplamp nog even weglaten. Die zit alleen maar in de weg.
Dan cockpit en stuur.
Dan cockpit en stuur.
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Allereerst iedereen een fantastisch mooi en gezond 2023 toegewenst.
Op dit moment geniet ik van 2 weken vakantie dus veel tijd om na te denken, het blad bromfiets te lezen en dit forum af te struinen.
Inmiddels ook besloten om komend voorjaar mijn Kreidler even naar de wel bekende elektroman hier op het forum te brengen om alles eens goed en netjes aan te sluiten. Zit er namelijk aan te denken om ook knipperlichten te installeren op de Kreidler.
Bij een leverancier ik zal geen namen noemen een contactsleutel besteld na 3x draaien was dat ding al krom, het betreft een aluminium exemplaar. Wie weet een adres waar ze dergelijke sleutels van staal verkopen? En ja ik weet het zo’n Zundapp/ Kreidler sleutel werkt prima alleen dat vind ik niet mooi zo,n sleutel met ronde bovenkant waar het rubberkapje met de tekst Kreidler op kan die vind ik persoonlijk veel mooier.
Daarnaast zie ik veel mooie uitlaatjes voorbij komen Blackmamba uitlaat, Rion pijp etc. Allemaal voor een grote cilinder. Nu is mijn vraag, zijn deze ook beschikbaar voor smalle tapcilinders met flens aansluiting? Ik rij al jaren zeer tevreden met een standaard 3 delingen chroom pijp. Wat goed bevalt, ik zou namelijk zo’n bmp pijp weleens willen testen.
Laat het voorjaar maar komen ik ben klaar met dat regen weer en de kou.
Op dit moment geniet ik van 2 weken vakantie dus veel tijd om na te denken, het blad bromfiets te lezen en dit forum af te struinen.
Inmiddels ook besloten om komend voorjaar mijn Kreidler even naar de wel bekende elektroman hier op het forum te brengen om alles eens goed en netjes aan te sluiten. Zit er namelijk aan te denken om ook knipperlichten te installeren op de Kreidler.
Bij een leverancier ik zal geen namen noemen een contactsleutel besteld na 3x draaien was dat ding al krom, het betreft een aluminium exemplaar. Wie weet een adres waar ze dergelijke sleutels van staal verkopen? En ja ik weet het zo’n Zundapp/ Kreidler sleutel werkt prima alleen dat vind ik niet mooi zo,n sleutel met ronde bovenkant waar het rubberkapje met de tekst Kreidler op kan die vind ik persoonlijk veel mooier.
Daarnaast zie ik veel mooie uitlaatjes voorbij komen Blackmamba uitlaat, Rion pijp etc. Allemaal voor een grote cilinder. Nu is mijn vraag, zijn deze ook beschikbaar voor smalle tapcilinders met flens aansluiting? Ik rij al jaren zeer tevreden met een standaard 3 delingen chroom pijp. Wat goed bevalt, ik zou namelijk zo’n bmp pijp weleens willen testen.
Laat het voorjaar maar komen ik ben klaar met dat regen weer en de kou.
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Voorjaar ? De winter is net 14 dagen geleden begonnen !
Tijd om te sleutelen dus . ieder nadeel heb z'n voordeel
Over die uitlaten : BMP en Rion maken mooie uitlaten , maar in de regel voor hoogtoerige setup , en inderdaad SB.
Die krijg je met een universele scooter uitlaat pakkingring wel passend op een smalle tap cilinder met flens.
Maar of de timing van jouw cilinder geschikt is voor zo'n uitlaat betwijfel ik een beetje.
Leen er anders eerst 1 , dan weet je genoeg.
Zelf heb ik diverse uitlaten geprobeerd op een originele 15.43.99 SB.
Zowel Homoet 4P , 6P , De Jager , Baan /Homoet verlengde 4P , Rion SP50 , etc...
Maar de originele 3 delige chroom pijp bevalt nog steeds het beste.
Tijd om te sleutelen dus . ieder nadeel heb z'n voordeel
Over die uitlaten : BMP en Rion maken mooie uitlaten , maar in de regel voor hoogtoerige setup , en inderdaad SB.
Die krijg je met een universele scooter uitlaat pakkingring wel passend op een smalle tap cilinder met flens.
Maar of de timing van jouw cilinder geschikt is voor zo'n uitlaat betwijfel ik een beetje.
Leen er anders eerst 1 , dan weet je genoeg.
Zelf heb ik diverse uitlaten geprobeerd op een originele 15.43.99 SB.
Zowel Homoet 4P , 6P , De Jager , Baan /Homoet verlengde 4P , Rion SP50 , etc...
Maar de originele 3 delige chroom pijp bevalt nog steeds het beste.
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 348 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Als je om de hoek woonde had je de mijne zo kunnen lenen, hij hangt te nietsen in de schuur maar hij wordt ooit wel weer eens ingezet.
Gr.,
Eric
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Mannen ff heel iets anders, vrijdag avond jaarvergadering gehad bij ons op de oldtimerclub. Het bestuur had een hele interessante gastspreker geregeld namelijk Peter van Gelder mede eigenaar van Gelder olie waar oa Ecomaxx onder valt.
Peter heeft een hele interessante presentatie gegeven over Ecomaxx zeer interessant om hem eens te boeken voor een info avond op een oldtimerclub. Alle ins en outs mbt de nadelen van tweetakt zelf gemengde benzine tov Ecomaxx ! Deze presentatie is goed onderbouwd met feiten, vele praktijktesten ook onder race omstandigheden in de cross etc etc. De conclusie is eigenlijk heel simpel het grootste probleem wat de meeste mensen tegenwoordig hebben tegen oldtimers in het algemeen is de rook maar vooral geur overlast dit werd oorzaak gevolg wordt besproken in de presentatie. In Ecomaxx zitten geen geur additieven waardoor er geen rook en geur overlast ontstaat. Het verbruik blijft exact hetzelfde als met traditionele benzine. Het is een feit als wij met zijn alleen in de toekomst met zowel tweetakt auto,s , motoren of bromfietsen willen blijven rijden moeten we vroeg of laat toch echt over op oa Ecomaxx. Wat is jullie mening eigenlijk mbt oa Ecomaxx etc. Triburon is kort besproken dat is totaal geen concurrent voor Ecomaxx ! We weten inmiddels dat Triburon al voor veel problemen gezorgd heeft.
Peter heeft een hele interessante presentatie gegeven over Ecomaxx zeer interessant om hem eens te boeken voor een info avond op een oldtimerclub. Alle ins en outs mbt de nadelen van tweetakt zelf gemengde benzine tov Ecomaxx ! Deze presentatie is goed onderbouwd met feiten, vele praktijktesten ook onder race omstandigheden in de cross etc etc. De conclusie is eigenlijk heel simpel het grootste probleem wat de meeste mensen tegenwoordig hebben tegen oldtimers in het algemeen is de rook maar vooral geur overlast dit werd oorzaak gevolg wordt besproken in de presentatie. In Ecomaxx zitten geen geur additieven waardoor er geen rook en geur overlast ontstaat. Het verbruik blijft exact hetzelfde als met traditionele benzine. Het is een feit als wij met zijn alleen in de toekomst met zowel tweetakt auto,s , motoren of bromfietsen willen blijven rijden moeten we vroeg of laat toch echt over op oa Ecomaxx. Wat is jullie mening eigenlijk mbt oa Ecomaxx etc. Triburon is kort besproken dat is totaal geen concurrent voor Ecomaxx ! We weten inmiddels dat Triburon al voor veel problemen gezorgd heeft.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Dat ik al vanaf oktober 2018 in al mijn Kreidlers Ecomaxx stook.p.peters schreef: ↑05 feb 2023, 12:58 Mannen ff heel iets anders, vrijdag avond jaarvergadering gehad bij ons op de oldtimerclub. Het bestuur had een hele interessante gastspreker geregeld namelijk Peter van Gelder mede eigenaar van Gelder olie waar oa Ecomaxx onder valt.
Peter heeft een hele interessante presentatie gegeven over Ecomaxx zeer interessant om hem eens te boeken voor een info avond op een oldtimerclub. Alle ins en outs mbt de nadelen van tweetakt zelf gemengde benzine tov Ecomaxx ! Deze presentatie is goed onderbouwd met feiten, vele praktijktesten ook onder race omstandigheden in de cross etc etc. De conclusie is eigenlijk heel simpel het grootste probleem wat de meeste mensen tegenwoordig hebben tegen oldtimers in het algemeen is de rook maar vooral geur overlast dit werd oorzaak gevolg wordt besproken in de presentatie. In Ecomaxx zitten geen geur additieven waardoor er geen rook en geur overlast ontstaat. Het verbruik blijft exact hetzelfde als met traditionele benzine. Het is een feit als wij met zijn alleen in de toekomst met zowel tweetakt auto,s , motoren of bromfietsen willen blijven rijden moeten we vroeg of laat toch echt over op oa Ecomaxx. Wat is jullie mening eigenlijk mbt oa Ecomaxx etc. Triburon is kort besproken dat is totaal geen concurrent voor Ecomaxx ! We weten inmiddels dat Triburon al voor veel problemen gezorgd heeft.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Hallo,
wat is dan de verschil tussen so een De Jager Uitlaat en een Homoet 4P mechanisch gedempt?
wat is dan de verschil tussen so een De Jager Uitlaat en een Homoet 4P mechanisch gedempt?
-
- Berichten: 779
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
Op dit moment zijn mijn 2 Kreidler nog vol getankt met Aral 98 met goede olie van Castrol. Heb ook nog een jerrycan staan met 5 ltr Ik heb besloten deze 30 liter eerst op te rijden. En dan definitief over te stappen op Ecomaxx 1:55
In de Puch maxi special van mijn zoon waar hij weinig mee rijd , daar heb ik al Ecomaxx inzitten na het winter klaar maken 5 ltr 1:55 gekocht, de oude 2takt eruit laten lopen en Ecomaxx erin.
@Tjerry waar rij jij met de 1:40 of 1:55 ?
In de Puch maxi special van mijn zoon waar hij weinig mee rijd , daar heb ik al Ecomaxx inzitten na het winter klaar maken 5 ltr 1:55 gekocht, de oude 2takt eruit laten lopen en Ecomaxx erin.
@Tjerry waar rij jij met de 1:40 of 1:55 ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Centering remanker plaat en wat vragen
1 : 55p.peters schreef: ↑05 feb 2023, 20:08 Op dit moment zijn mijn 2 Kreidler nog vol getankt met Aral 98 met goede olie van Castrol. Heb ook nog een jerrycan staan met 5 ltr Ik heb besloten deze 30 liter eerst op te rijden. En dan definitief over te stappen op Ecomaxx 1:55
In de Puch maxi special van mijn zoon waar hij weinig mee rijd , daar heb ik al Ecomaxx inzitten na het winter klaar maken 5 ltr 1:55 gekocht, de oude 2takt eruit laten lopen en Ecomaxx erin.
@Tjerry waar rij jij met de 1:40 of 1:55 ?