Blokje blijft 4 takten
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Blokje blijft 4 takten
Mannen,
Mijn 3 bakje voet met standaard 1,8 PK cilinder en 1/10/77 carb blijft 4 takten en dat is niet fijn.
Alles zit goed, geen valse lucht, uitlaat is schoon.
Ingewanden van carburateur zijn de juiste 2.15 naaldbuis en 56 sproeier.
Het is wel een gebruikte carb, dus er kan slijtage inzitten.
Contactpunten staan op 0.35 en de ontsteking staat op tijd.
Ook wat vroeger en later gezet, maakt geen verschil.
Brommer trekt goed op en bij volgas met opschakelen gaat hij NIET 4 takten.
Zodra ik in de 3e versn 45 km per uur bereik dan begint het 4 takten en dat is knap vervelend.
Misschien de uitlaat?
De uitlaat heeft een 28 mm aansluiting en deze uitlaat gebruik ik ook bij een 4,2 PK cilinder met 16 mm carb en dat loopt geweldig.
Zou deze uitlaat toch te weinig tegendruk geven voor dit standaard cilindertje?
Zijn er nog suggestie van jullie kant?
Ik heb meerdere carb geprobeerd, maakte geen verschil.
Ik overweeg de carb met ori bing onderdelen te reviseren, misschien is dat de oplossing.
Mijn 3 bakje voet met standaard 1,8 PK cilinder en 1/10/77 carb blijft 4 takten en dat is niet fijn.
Alles zit goed, geen valse lucht, uitlaat is schoon.
Ingewanden van carburateur zijn de juiste 2.15 naaldbuis en 56 sproeier.
Het is wel een gebruikte carb, dus er kan slijtage inzitten.
Contactpunten staan op 0.35 en de ontsteking staat op tijd.
Ook wat vroeger en later gezet, maakt geen verschil.
Brommer trekt goed op en bij volgas met opschakelen gaat hij NIET 4 takten.
Zodra ik in de 3e versn 45 km per uur bereik dan begint het 4 takten en dat is knap vervelend.
Misschien de uitlaat?
De uitlaat heeft een 28 mm aansluiting en deze uitlaat gebruik ik ook bij een 4,2 PK cilinder met 16 mm carb en dat loopt geweldig.
Zou deze uitlaat toch te weinig tegendruk geven voor dit standaard cilindertje?
Zijn er nog suggestie van jullie kant?
Ik heb meerdere carb geprobeerd, maakte geen verschil.
Ik overweeg de carb met ori bing onderdelen te reviseren, misschien is dat de oplossing.
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Bij het optrekken kan hij natuurlijk wel wat brandstof gebruiken en vandaar dat hij ( denk ik ) niet gaat 4 takten.
Eenmaal op gang krijgt hij dan misschien toch nog teveel brandstof ??
Kleiner als sproeier 56 heb ik niet en die sproeier hoort er ook in.
Eenmaal op gang krijgt hij dan misschien toch nog teveel brandstof ??
Kleiner als sproeier 56 heb ik niet en die sproeier hoort er ook in.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Blokje blijft 4 takten
Beste Jan,
De naaldbuis is gemakkelijk te controleren op slijtage, diameter van een 2.15 is namelijk 2,15 mm en hij moet rond zijn.
Lengte van je naaldbuis is wel belangrijk en de (lange) sproeier, het kan natuurlijk zijn dat er een naald of buis in zit van een 12mm carburateur.
Naald en naaldbuis doet overigens niet veel bij vol gas tenzij je gasschuif niet helemaal boven komt of de juiste lengte naald of buis niet is gemonteerd.
Kans wordt anders dat je op een kleinere hoofdsproeier uit komt, een versleten carburateur loopt net zo goed vol gas dan een nieuwe.
De naaldbuis is gemakkelijk te controleren op slijtage, diameter van een 2.15 is namelijk 2,15 mm en hij moet rond zijn.
Lengte van je naaldbuis is wel belangrijk en de (lange) sproeier, het kan natuurlijk zijn dat er een naald of buis in zit van een 12mm carburateur.
Naald en naaldbuis doet overigens niet veel bij vol gas tenzij je gasschuif niet helemaal boven komt of de juiste lengte naald of buis niet is gemonteerd.
Kans wordt anders dat je op een kleinere hoofdsproeier uit komt, een versleten carburateur loopt net zo goed vol gas dan een nieuwe.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Bedankt!
De carb is oud en gebruikt, dus het zou best kunnen dat er een mix van ingewanden in zit, vandaar mijn idee om alles nieuw erin te doen, mits hij verder niet versleten is.
Misschien moet ik een wat meer geknepen uitlaat monteren, kijken of dat baat heeft.
De carb is oud en gebruikt, dus het zou best kunnen dat er een mix van ingewanden in zit, vandaar mijn idee om alles nieuw erin te doen, mits hij verder niet versleten is.
Misschien moet ik een wat meer geknepen uitlaat monteren, kijken of dat baat heeft.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Weet ik niet zeker, maar ik dacht een kort sproeiertje, wel ori Bing.
Morgenmiddag ga ik weer even wat doen.
Ga ik ook even kijken voor een andere uitlaat.
Morgenmiddag ga ik weer even wat doen.
Ga ik ook even kijken voor een andere uitlaat.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Brandstof is vers en niet te vet gesmeerd neem ik aan.
Vriend van mij heeft een 1967 Zündapp CS50 , die viertakt al vanaf het moment dat hij uit de winkel komt.
Precies zoals bij jou , alleen in de hoogste versnelling op kruissnelheid.
Oplossing was een verstelbare sproeier , maar dat gaat niet bij een Kreidler
Vriend van mij heeft een 1967 Zündapp CS50 , die viertakt al vanaf het moment dat hij uit de winkel komt.
Precies zoals bij jou , alleen in de hoogste versnelling op kruissnelheid.
Oplossing was een verstelbare sproeier , maar dat gaat niet bij een Kreidler
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Blokje blijft 4 takten
naald en schuif
- Bijlagen
-
- 20230209_203006[1].jpg (166.41 KiB) 1671 keer bekeken
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
ook de fabrieksinstelling is maar een fabrieksinstelling, het was aan de fietsmaker/dealer de taak om bij de eerste beurt te kijken of de brommer goed liep en eventueel bij te stellen. Dus om er vanuit te gaan dat de fabrieksinstelling de juiste instelling is is klink klare onzin. De meest passende oplossing is de hoofdsproeier een maatje kleiner. Als je het voortandwiel een tandje groter zet dan moet hij ook harder trekken dan kan het ook over zijn.
Denk dat hij met een uitlaat met minder doorlaat alleen maar slechter gaat lopen
Denk dat hij met een uitlaat met minder doorlaat alleen maar slechter gaat lopen
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Heren,
Dank voor jullie antwoorden, maar ik heb vandaag geen gelegenheid gehad om aan de brommer te experimenteren, ik hoop morgen.
Luchtfilter is een origineel filter en is schoon.
56 is de kleinst mogelijke sproeier en die hoort er volgens het boekje ook in.
Ik ga morgen eerst beginnen met een meer geknepen uitlaat, kijken wat dat doet.
Dank voor jullie antwoorden, maar ik heb vandaag geen gelegenheid gehad om aan de brommer te experimenteren, ik hoop morgen.
Luchtfilter is een origineel filter en is schoon.
56 is de kleinst mogelijke sproeier en die hoort er volgens het boekje ook in.
Ik ga morgen eerst beginnen met een meer geknepen uitlaat, kijken wat dat doet.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Volgens mij heb je niet goed gelezen, sproeiers zijn al vanaf maat 40 te koop, maar deze had ik nog niet gehoord met de uitlaat de brommer afstellenJan schreef: ↑10 feb 2023, 16:41 Heren,
Dank voor jullie antwoorden, maar ik heb vandaag geen gelegenheid gehad om aan de brommer te experimenteren, ik hoop morgen.
Luchtfilter is een origineel filter en is schoon.
56 is de kleinst mogelijke sproeier en die hoort er volgens het boekje ook in.
Ik ga morgen eerst beginnen met een meer geknepen uitlaat, kijken wat dat doet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Jan 48 en 54 heb ik liggen
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht (totaal 2):
- adriline (10 feb 2023, 18:31) • b.bonk (10 feb 2023, 18:33)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
O ja deze vergeet ik nog, alleen de bougie kan je vertellen of je goed zit. Moet koffie bruin worden
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Heren dank, de uitlaat is een essentieel onderdeel in het 2 takt proces, dus deze wil ik als mogelijke veroorzaker even kortsluiten.
Volgens het boekje sproeier 56 dus die gebruik ik braaf.
Morgen hopelijk even verder klooien
Volgens het boekje sproeier 56 dus die gebruik ik braaf.
Morgen hopelijk even verder klooien
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Dus als ik het goed begrijp , rijd dit brommertje al heeel lang belabbert
Misschien kan heel af en toe afwijken van ori toch beter zijn
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Iets rijker lopen is ook om schade te voorkomen, een fabieksinstelling is ook maar een fabrieks instelling niet meer en niet minder. De fabrieks instelling zal eerder te rijk Dan te arm staan. Aan garantie kun je geen geld verdienen
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
@Bertus
Ik heb dit blokje nog maar kort in bezit en het zit onder mijn in aanbouw zijnde Hondenkop.
Handversnelling blok met terugtrap rem eronder uit gehaald en lekker voet versnelling met 2 korte crancks naar beneden en voetrem gemonteerd, zit echt top.
Blokje is goed, lekt niet en schakeld en koppeld prima.
Standaard setje erop gezet ( eitank cilinder met 26 mm tuit aansluiting )
Dan denk je: kat in het bakkie
Nog niet helemaal, maar komt zeker goed.
Ik heb dit blokje nog maar kort in bezit en het zit onder mijn in aanbouw zijnde Hondenkop.
Handversnelling blok met terugtrap rem eronder uit gehaald en lekker voet versnelling met 2 korte crancks naar beneden en voetrem gemonteerd, zit echt top.
Blokje is goed, lekt niet en schakeld en koppeld prima.
Standaard setje erop gezet ( eitank cilinder met 26 mm tuit aansluiting )
Dan denk je: kat in het bakkie
Nog niet helemaal, maar komt zeker goed.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
- Locatie: vrije wereld
- Gegeven waarderingen: 76 keren
- Ontvangen waarderingen: 51 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Ik denk dat je het in de ontsteking moet zoeken niet op tijd .
Zet de contactpunten op 0.40 in plaats van 0.35 want als er speling op de krukaslagers zit gaan de
contactpunten bij een afstelling van 0.35 bijna dicht .
Zet de contactpunten op 0.40 in plaats van 0.35 want als er speling op de krukaslagers zit gaan de
contactpunten bij een afstelling van 0.35 bijna dicht .
Laatst gewijzigd door kabouter op 11 feb 2023, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Ben nog even bezig geweest met de Kreidler.
4,2 PK uitlaat eraf en er een 27.11.89 uitlaat op gezet.
Deze hoort op een rijwindgekoelde 2 Pk cilinder, maar gewoon even proberen.
Dit is een blokfluit uitlaat en is wat stiller als de sigaar tuit uitlaat
De brommer trekt beter en heeft een iets hogere topsnelheid, loopt stijf 50 km per uur op de teller en dat is dus goed.
Het 4 takten begint ook wat later als bij de andere uitlaat en is ook wat minder, maar nog niet weg.
De 56 sproeier is de korte uitvoering en er hoort een lange in, weet niet of dat helpt?
Lange 56 heb ik niet, dus ga ik een 54 en een 56 lange kopen, kan ik zelfs nog 1 maatje kleiner proberen als nu.
Ter info, de TWV is 13/36
Wordt vervolgd, maar kan even duren ivm sproeiers kopen
4,2 PK uitlaat eraf en er een 27.11.89 uitlaat op gezet.
Deze hoort op een rijwindgekoelde 2 Pk cilinder, maar gewoon even proberen.
Dit is een blokfluit uitlaat en is wat stiller als de sigaar tuit uitlaat
De brommer trekt beter en heeft een iets hogere topsnelheid, loopt stijf 50 km per uur op de teller en dat is dus goed.
Het 4 takten begint ook wat later als bij de andere uitlaat en is ook wat minder, maar nog niet weg.
De 56 sproeier is de korte uitvoering en er hoort een lange in, weet niet of dat helpt?
Lange 56 heb ik niet, dus ga ik een 54 en een 56 lange kopen, kan ik zelfs nog 1 maatje kleiner proberen als nu.
Ter info, de TWV is 13/36
Wordt vervolgd, maar kan even duren ivm sproeiers kopen
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Dus je hebt nu een korte sproeier in een korte 2.15 naaldbuis zitten ? Dat is niet ideaal.
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Blokje blijft 4 takten
Klopt, dat lijkt mij ook niet ideaal.
Ik weet niet of er nog lange sproeiers te koop zijn, anders ‘n nieuwe lange 2.15 naaldbuis en naald kopen en korte sproeier erin.
Ik weet niet of er nog lange sproeiers te koop zijn, anders ‘n nieuwe lange 2.15 naaldbuis en naald kopen en korte sproeier erin.