Misschien wel een rare vraag, ik heb een accu en daar ga ik een koplamp op aansluiten.
Draadje van de min op de accu naar de min van het lampje en de plus van de accu naar de plus van het lampje.
Zelf een leek als ik krijgt dit voor elkaar, sterker nog, ik krijg het voor elkaar om een schakelaar tussen te zetten.
Draadje van de plus onderbreken, schakelaar ertussen en zie daar, de schakelaar werkt.(maar misschien kan het ook het min draadje zijn).
Applaus voor mij zelf.
Nu lijkt je het mij handig om door de accu door de spoelen van de ontsteking op te laden.
Het massa verhaal kan nooit moeilijk zijn, lees de handleiding en alles komt goed.
Massa van de ontsteking op het frame, massa van de bobine op het frame en de massa van de spanningsregelaar ook op het frame ( de rode draad van de spanningsregelaar naar de accu.
Maar nu komt het, het is toch raar dat de massa van het lampje op de accu wordt aangesloten maar de massa van de spanningregelaar op het frame?
of moet massadraad van de spanningsregelaar naar de accu?
Massa op frame en/of accu
-
- Eifeltour Rijder
- Gegeven waarderingen: 684 keren
- Ontvangen waarderingen: 590 keren
- Richard B
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 67 keren
Re: Massa op frame en/of accu
op mijn kreidler heb ik alles wat massa moet maken naar een centraal massapunt getrokken op het carter waaronder ook de min pool van de accu