Eitank Super5 politie model?H
-
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
Eitank Super5 politie model?H
Hoi Kreidler liefhebbers en liefhebster, afgelopen weekeind heb ik in Duitsland een Super5 rijwielgedeelte gekocht. Het bijzondere daar aan is dat dat het geheel wit gespoten is. Binnen in de spatborden, binnenkant kettingkast en zelfs het stuur. Op het achterlicht staat een NL code. Vermoedelijk dan een Nederlandse motorfiets? Het blok wat er onder hangt had ik zelf al. De gegevens heb ik vanmiddag naar Kreidler database gestuurd. Gr. Albert
- Bijlagen
-
- 20230803_120019.jpg (57.8 KiB) 1673 keer bekeken
-
- 20230803_143259.jpg (89.9 KiB) 1673 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Gegeven waarderingen: 838 keren
- Ontvangen waarderingen: 1993 keren
Re: Eitank Super5 politie model?H
Zelfs in de koplamp kan NL staan in een Duitse KreidlerBert one schreef: ↑03 aug 2023, 16:58 Hoi Kreidler liefhebbers en liefhebster, afgelopen weekeind heb ik in Duitsland een Super5 rijwielgedeelte gekocht. Het bijzondere daar aan is dat dat het geheel wit gespoten is. Binnen in de spatborden, binnenkant kettingkast en zelfs het stuur. Op het achterlicht staat een NL code. Vermoedelijk dan een Nederlandse motorfiets? Het blok wat er onder hangt had ik zelf al. De gegevens heb ik vanmiddag naar Kreidler database gestuurd. Gr. Albert
Enzo
-
Hoi Carsten Bernard en Tjerry, bedankt voor de informatie. Deze ga ik restaureren, dan is het voor 75% een echte Super5 Het blok hoort niet bij dit frame. Even afwachten wat Louis voor gegevens heeft. Gr. Albert
- Bijlagen
-
- 20230803_115849.jpg (98.29 KiB) 1636 keer bekeken
-
- 20230803_110902.jpg (57.11 KiB) 1636 keer bekeken
-
- 20230803_135444.jpg (58.3 KiB) 1636 keer bekeken
-
- 20230803_135626.jpg (52.6 KiB) 1636 keer bekeken
- Flocke
- Gegeven waarderingen: 515 keren
- Ontvangen waarderingen: 737 keren
Bei den ULO-Rücklichtern steht auch immer "NL" drauf.
Der Rahmen wird wohl ab 1965 sein, weil dort die Kunststoff-Gabelverkleidung verbaut ist und die Aufnahme (Halter) für die Steuerkopf-Verkleidung (Kunststoff) scheint auch die breite Version zu sein.
Gruß
Carsten
Der Rahmen wird wohl ab 1965 sein, weil dort die Kunststoff-Gabelverkleidung verbaut ist und die Aufnahme (Halter) für die Steuerkopf-Verkleidung (Kunststoff) scheint auch die breite Version zu sein.
Gruß
Carsten
- Enzo-tvdzijden
- Expert
-
Hoi Carsten, er zit geen typeplaatje bij, voor dat het frame wit gespoten werd hebben ze dat natuurlijk verwijderd en na het spuiten met popnagels terug gezet. Er zit nog een stuk popnagels in het frame. Tjerry restaureren is mijn hobby, maar in dit topic wil ik vragen of er informatie is van Kreidler politie motoren. Er werden door korpsen wel kreidlers gebruik maar dan in de originele antraciet kleur, vertelde een kennis me.Gr. Albert
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Dit is de topic met infoBert one schreef: ↑03 aug 2023, 20:15 Hoi Carsten, er zit geen typeplaatje bij, voor dat het frame wit gespoten werd hebben ze dat natuurlijk verwijderd en na het spuiten met popnagels terug gezet. Er zit nog een stuk popnagels in het frame. Tjerry restaureren is mijn hobby, maar in dit topic wil ik vragen of er informatie is van Kreidler politie motoren. Er werden door korpsen wel kreidlers gebruik maar dan in de originele antraciet kleur, vertelde een kennis me.Gr. Albert
viewtopic.php?t=33661&hilit=politie+kreidlers
-
Dat is mooie informatie. Ik herken het dat de politie je midden in de nacht thuis op stond te wachten met hun zwarte volkswagen kever. Ik zag hier alleen DKW hummels. Gr. Albert
- Enzo-tvdzijden
- Expert
-
- Gegeven waarderingen: 77 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Gegeven waarderingen: 158 keren
- Ontvangen waarderingen: 454 keren
Dag Bert,
Een bijna 60 jaar oude Florett, dat was de benaming, dan kwam er een hele tijd niets en dan pas, van Kreidler ze maakte immers meer producten.
Een aanrader is om eerst een uitgebreide en serieuze inventarisatie en inspectie uit te voeren.
Met behulp van folders, oude foto's en onderdelen nummers en een stortvloed van vragen op dit forum een aanval en kosten plan te maken.
Je bent al in het bezit van een super4, nou zit er tussen een super4 en een super5 niet zo gek veel verschil, ze zijn er qua detaillering en techniek echter wel!.
In de onderdelen voorziening heb je aan alle gevestigde NL webstores aan Eitank onderdelen zo goed als helemaal niets.
Japio in halfweg zeker even e-mailen met je lijstje (je weet maar nooit wat die nog heeft liggen)
Herman Blokhuis in Haaksbergen e-mailen, je zal een netwerk moeten creëren om aan de juiste en passende onderdelen te komen die vaak bij onze oosterburen vandaan moeten komen.
En dan! Ook heel belangrijk, je kunt er een financieel draadloos eindje van maken, enig realiteitszin is wel noodzakelijk.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte moet je er rekening mee houden dat je mits je geduld hebt met zoeken, jou beoogde super5 voor veel minder van jou geïnvesteerde restauratie kosten zo maar zou kunnen scoren.
Ja ik weet het, onderdeel van de hobby restaureren, dat onderdeel van de hobby kan mij gestolen worden als je een origineel Hella achterlicht met een scheur in het kapje gescoord hebt voor 100 euro of voor bijna vier honderd euro alle super5 rubbers binnen krijgt waar er werkelijk niet één van past of er totaal niet op lijkt. Bijna vier honderd euro? Ja Bert, er zitten heeeel veel rubbers in jou super4/5.
Ik vind het heel dapper dat je de uitdaging aangaat, maar bereid je goed voor, en doe niks overhaast.
Het is namelijk niet de laatste super5 die in je garage staat.
Ik ga je avonturen volgen.
Een bijna 60 jaar oude Florett, dat was de benaming, dan kwam er een hele tijd niets en dan pas, van Kreidler ze maakte immers meer producten.
Een aanrader is om eerst een uitgebreide en serieuze inventarisatie en inspectie uit te voeren.
Met behulp van folders, oude foto's en onderdelen nummers en een stortvloed van vragen op dit forum een aanval en kosten plan te maken.
Je bent al in het bezit van een super4, nou zit er tussen een super4 en een super5 niet zo gek veel verschil, ze zijn er qua detaillering en techniek echter wel!.
In de onderdelen voorziening heb je aan alle gevestigde NL webstores aan Eitank onderdelen zo goed als helemaal niets.
Japio in halfweg zeker even e-mailen met je lijstje (je weet maar nooit wat die nog heeft liggen)
Herman Blokhuis in Haaksbergen e-mailen, je zal een netwerk moeten creëren om aan de juiste en passende onderdelen te komen die vaak bij onze oosterburen vandaan moeten komen.
En dan! Ook heel belangrijk, je kunt er een financieel draadloos eindje van maken, enig realiteitszin is wel noodzakelijk.
Onder het huidige Kreidler onderdelen gesternte moet je er rekening mee houden dat je mits je geduld hebt met zoeken, jou beoogde super5 voor veel minder van jou geïnvesteerde restauratie kosten zo maar zou kunnen scoren.
Ja ik weet het, onderdeel van de hobby restaureren, dat onderdeel van de hobby kan mij gestolen worden als je een origineel Hella achterlicht met een scheur in het kapje gescoord hebt voor 100 euro of voor bijna vier honderd euro alle super5 rubbers binnen krijgt waar er werkelijk niet één van past of er totaal niet op lijkt. Bijna vier honderd euro? Ja Bert, er zitten heeeel veel rubbers in jou super4/5.
Ik vind het heel dapper dat je de uitdaging aangaat, maar bereid je goed voor, en doe niks overhaast.
Het is namelijk niet de laatste super5 die in je garage staat.
Ik ga je avonturen volgen.
-
Hoi Henk, het komt mij sinds een jaar dat ik een Kreidler eitank bezit bekend voor wat jij schrijft over prijzen van onderdelen. Maar ondertussen ben ik daar aan gewend geraakt. Ik ga ook niet te ver wat originaliteit betreft. Als een imitatie onderdeel goed functioneert dan monteer ik dat. De bedoeling is zo snel als mogelijk de onderdelen bij de spuiter af te leveren. Ik ben al een beetje aan het uitdeuken geweest, het echt strakmaken laat ik aan de spuiter over. Eerst moet alle lak verwijderd worden tot op het blanke metaal. Volgens de database van Louis Dorr is de productie en aflever datum 27 oktober 1965. Geleverd aan Asemissen Duitsland. Weet iemand wat dat voor een bedrijf is? Kreidler fahrzeugbauw Asemissen krijg ik met Google. Gr. Albert
- Flocke
- Gegeven waarderingen: 515 keren
- Ontvangen waarderingen: 737 keren
War wohl damals ein Kreidler Depot in Bielefeld, nicht weit von mir entfernt, welches auch in den ET-Listen aufgeführt ist.
Gruß
Carsten
-
Dag Carsten, de historie wordt nu duidelijker van de eerste dagen dat deze eitank super5 van de band rolde. De Kreidler hebben we in de buurt van Bielefeld opgehaald. Het is nog een mistery waarom deze Kreidler in de kleur wit is overgespoten. Gr. Albert
-
Bert misschien was het een onderdeel van de witte motor, [ reclame voor drink melk ] .
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Gegeven waarderingen: 158 keren
- Ontvangen waarderingen: 454 keren
Dat is geen mysterie Bert.Het is nog een mistery waarom deze Kreidler in de kleur wit is overgespoten
In de 60e jaren werden we bevrijd van onderdrukking, ouders met hun normen en waarden, scholen met hun normen en waarden, de overheden met normen en waarden die wij toen als jeugd maar te slikken hadden.
Wij kwamen in opstand, model bloempot en opgeschoren haartjes ging er als eerste aan, actie dus, recalcitrant en schoppen tegen de gevestigde orde.
Je moest je onderscheiden, en aangezien die generatie in tegenstelling tot heden helemaal niets hadden op hun brommer na dan werden die aangepast.
Daar zaten exoten bij, de meest vreemde verzinsels werden bedacht om je te kunnen onderscheiden van de rest.
Er waren maar twee kleuren, rood en grijs, ze waren allemaal het zelfde, je moest je echt onderscheiden voor de ijssalon of bioscoop wilde je een beetje opvallen voor de spritsjes, of het snoepje van de week, lees het dames volk (kijk mij eens)
Chroom delen, versierde rem en koppeling kabels, vol plakken met stikkers, en vreemde accessoires die bedacht werden door de handel om je Kreidler jou gewenste identiteit te geven, de Filmer catalogen is daar een mooi voorbeeld van.
In het verlengde daarvan je Kreidler in een totaal andere kleur spuiten of kwasten in plaats van het grijs of rood was daarop geen uitzondering.
Dat heden een witte Kreidler kleur gelijk geassocieerd wordt met een politie voertuig is vreemd.
-
Hoi Paul, Adri en Henk, dat jullie meedenken en fantaseren wat dat nu voor reden had om een nieuwe Kreidler helemaal wit te spuiten maakt mij vrolijk. Ik vond nog een foto op het forum van een Duitse jongen die zijn gloednieuwe Kreidler florett helemaal demonteerde en in de schade herstel zaak waar hij stage liep de mogelijkheid had om te spuiten. Ik heb nog even gedacht dat moet hem zijn, maar dat was een uit 1959. We stoppen het wit in de doofpot en gaan snel aan de slag dat ik geen spoortje wit meer zie. Gr. Albert
-
Ge kent toch wel het spreekwoord me ne witte dor blie de me zitte .Bert one schreef: ↑06 aug 2023, 11:48 Hoi Paul, Adri en Henk, dat jullie meedenken en fantaseren wat dat nu voor reden had om een nieuwe Kreidler helemaal wit te spuiten maakt mij vrolijk. Ik vond nog een foto op het forum van een Duitse jongen die zijn gloednieuwe Kreidler florett helemaal demonteerde en in de schade herstel zaak waar hij stage liep de mogelijkheid had om te spuiten. Ik heb nog even gedacht dat moet hem zijn, maar dat was een uit 1959. We stoppen het wit in de doofpot en gaan snel aan de slag dat ik geen spoortje wit meer zie. Gr. Albert
- hermanngas
- Gegeven waarderingen: 213 keren
- Ontvangen waarderingen: 212 keren
-
Hoi Paul, ja dat klopt dat spreekwoord ken ik. Het is of den duvel er mee speelt, in mijn herinnering heb ik maar een witte gekocht een BMW K100 rs Msport. Dat is alweer 40 jaar geleden, en in het afgelopen jaar toevallig 2 witte gekocht. Maar deze twee gaan niet meer weg. Gr.Albert