lichtschakelaar
-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
lichtschakelaar
hallo ik heb een vraag , ik heb een lichtschakelaar gekocht voor mijn kreidler bouwjaar 1965 zo een die in de uitsparing van het koppelingshandvat maar nu heb ik 5 mm speling dus hij licht er los in nu hoor ik dat er een ( nylon) bus moet tussen het handvat en de schakelaar moet klopt dit ?en heeft iemand zon,n bus te koop iedere hulp is welkom bij voorbaat dank groetjes rien.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2603 keren
Re: lichtscakelaar
dat is niet zo moeilijk. Dat hoef je niet te horen maar dat kan je gewoon zien in de boeken nr 18
https://www.kreidlerparts.com/parts/05. ... k-modellen
https://www.kreidlerparts.com/parts/05. ... k-modellen
- Bijlagen
-
- IMG_1651.jpeg (8.1 KiB) 1846 keer bekeken
-
- IMG_1650.jpeg (69.93 KiB) 1860 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Gegeven waarderingen: 215 keren
- Ontvangen waarderingen: 659 keren
Dag Rien,
Je hebt een Eitank uit 1965? Zeker weten?
Plaats wat foto`s, dit scheelt een hoop gis werk, en zijn de antwoorden wat makkelijker te geven.
Ieder bouwjaar heeft zo zijn specifieke onderdelen, en zijn niet uitwisselbaar onder elkaar, let hier goed op!
Bij de typen met voetversnelling zit de schakelaar gewoon op de de klem.
Bij handversnelling zijn er weer verschillende smaken.
Een foto Rien, een foto!
Je hebt een Eitank uit 1965? Zeker weten?
Plaats wat foto`s, dit scheelt een hoop gis werk, en zijn de antwoorden wat makkelijker te geven.
Ieder bouwjaar heeft zo zijn specifieke onderdelen, en zijn niet uitwisselbaar onder elkaar, let hier goed op!
Bij de typen met voetversnelling zit de schakelaar gewoon op de de klem.
Bij handversnelling zijn er weer verschillende smaken.
Een foto Rien, een foto!
- Bijlagen
-
- lichtschakelaar eitank.jpg (87.97 KiB) 1845 keer bekeken
-
o k bedankt ik heb de ring bij kreidlerparts besteld ben er goed mee geholpen ook met de duidelijke foto,s ga ik binnenkort ook doen even wachten tot de yank binnen is en dan ga ik de foto,s maken en op de site zetten groetjes rien
-
hoi ik ben er nog niet uit volgens mij is die ring voor stuurversnelling ik heb voetschakeling. ik neem morgen het hele spul mee naar maassluis (oldtimerbeurs kijken of ze me daar verder kunnen helpen. ik heb inmiddels 2 lichtschakkelaars 1 kuntstof ring en 1 koppelingshendel maar het past nog niet helemaal bij elkaar en inderdaad als ik foto,s kon plaatsen zou het wel makkelijker zijn maar daar moet ik even voor gaan zitten .(of hulp vragen) bedankt zover en prettig weekend groetjes rien misschien zien we elkaar morgen ik heb een van mossel jas aan of een max verstappen ligt aan het weer.
- Flocke
- Gegeven waarderingen: 600 keren
- Ontvangen waarderingen: 842 keren
Du brauchst bei der Fußschaltung keinen Kunststoffring.rien 1 schreef: ↑11 nov 2023, 17:06 hoi ik ben er nog niet uit volgens mij is die ring voor stuurversnelling ik heb voetschakeling. ik neem morgen het hele spul mee naar maassluis (oldtimerbeurs kijken of ze me daar verder kunnen helpen. ik heb inmiddels 2 lichtschakkelaars 1 kuntstof ring en 1 koppelingshendel maar het past nog niet helemaal bij elkaar en inderdaad als ik foto,s kon plaatsen zou het wel makkelijker zijn maar daar moet ik even voor gaan zitten .(of hulp vragen) bedankt zover en prettig weekend groetjes rien misschien zien we elkaar morgen ik heb een van mossel jas aan of een max verstappen ligt aan het weer.
Du benötigst diesen Schalter:
https://kreidler.wiki/Parts/Details/662 ... icht-64-66
Und diesen Kupplungsgriff:
https://kreidler.wiki/Parts/Details/125 ... eel-magura
Den Schalter steckst Du in den Griff, wenn die Teile gut sind, wackelt da nichts, weitere Teile brauchst Du nicht.
Wackelt der Schalter trotzdem etwas, kannst Du ggfs. etwas Kunststoff oder ähnliches dazwischen stecken.
Gruß
Carsten
-
Re: lichtschakelaar
bedankt voor de duidelijke uitleg de koppelings handgreep heb ik de lichtschakelaar wijkt iets af er zitten meer knopjes op maar het model is het zelfde jammer dat ik nog gen foto,s kan plaatsen
- Monsma
- Gegeven waarderingen: 856 keren
- Ontvangen waarderingen: 377 keren
Stap 1 volledig bewerker & voorbeeld
Stap 2 bijlage -> bestanden toevoegen
Stap 3 selecteer fotobibliotheek
Stap 4 kies de juiste foto (soms moet je net even een randje eraf snijden als die teveel mb heeft zie stap 5)
Stap 5 indien foto teveel mb geeft
- Flocke
Hallo Rien,
dann hast Du bestimmt diesen Schalter hier:
https://kreidler.wiki/Parts/Details/663 ... grootlicht
Das ist der Schalter vom Kleinkraftrad mit mehr Funktionen, sonst ist der gleich, der paßt natürlich genauso gut.
Gruß
Carsten
-
hoi ben vandaag in maassluis geweest vruchtbare dag gehad alles wat ik nodig heb ik kunnen vinden de lichtschakelaar was goed alleen het huis waar hij in moest was ovaal vandaar de speling met de lichtschakelaar verder olie boegie remschakelaar handgreep en een paar adressen rijker gaat goed zo groetjes rien
-
hoi hier ben ik weer ik heb bij kreidlerparts een kabelboom besteld komt mogen binnen dusbweer wat te klussen maaar de vraag mag/kan ik ergens op de draden die uit het vliegwiel komen een accu/acculader op zetten om de zaak aan te sluiten en zonder de brommer te laten lopen te conroleren?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Nee alleen aan 6V accu aan de draden vanaf de ontsteking. Dus bij de kroonsteen de ontsteking draden afkoppelenrien 1 schreef: ↑16 nov 2023, 02:29 hoi hier ben ik weer ik heb bij kreidlerparts een kabelboom besteld komt mogen binnen dusbweer wat te klussen maaar de vraag mag/kan ik ergens op de draden die uit het vliegwiel komen een accu/acculader op zetten om de zaak aan te sluiten en zonder de brommer te laten lopen te conroleren?
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_7600.jpeg (206.91 KiB) 1259 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Ik heb acculaders maar gebruik deze twee
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1774.jpeg (250.14 KiB) 1243 keer bekeken
-
dus ik ga de draden bij de kroonsteentjes loskoppelen en dan doe ik aan de draden naar de koplamp stroom opzetten dan denk ik een min aan het frame en waar zet ik dan de plus op ik denk dat er een draad naar achter gaat naar het remlicht en een via de schakelaar naar de koplamp
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Min aan het blok. Bij een goede verbeterde Kreidler worden massadraden getrokken van blokbout naar achterlicht en een tweede van blokbout naar voorlicht.rien 1 schreef: ↑16 nov 2023, 09:35 dus ik ga de draden bij de kroonsteentjes loskoppelen en dan doe ik aan de draden naar de koplamp stroom opzetten dan denk ik een min aan het frame en waar zet ik dan de plus op ik denk dat er een draad naar achter gaat naar het remlicht en een via de schakelaar naar de koplamp
Bij deze ivm Kokusan bovenop geplaatst ipv rechtsvoor carter M6
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_1777.jpeg (82.36 KiB) 1216 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Bert one (19 nov 2023, 06:29)
- Waardering: 8.33%
-
hallo ben ik weer sorry voor de overlast maar ik ben bezig met de stuurschakelaar en nu ben ik zover dat ik het remlicht en de koplampen aan de gang heb maar nu gaat alleen het (stadslicht ) branden als ik alle 2 de drukschakelaars in druk. even waar ik mee zit volgens mij is groen/rood voor het remlicht .geel voor de lampen. maar waar is zwart voor is dit voor het kortsluitcontact om de moter uit te zetten of voor de klaxon ?(k)op destuurschakelaar is die voor de klaxon ik kom er even niet uit ook omdat h niet aangesloten is en ik geen claxon op de tekening zie en omdat als ik op de tekening van kreidlerparts kijk er maar 3 draden uit de schakelaar zie komen b v d voor de hulp groetjes rien
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Bert one (19 nov 2023, 06:30)
- Waardering: 8.33%
- Flocke
Anschluss Schalter für KKR siehe Link (mit Hupe, Fernlicht):
viewtopic.php?p=823156&hilit=stuurschak ... en#p823156
Für Mokick, sh. Bilder:
viewtopic.php?p=823156&hilit=stuurschak ... en#p823156
Für Mokick, sh. Bilder:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Je ziet staat gewoon al op het forum. Samen met Flocke zijn info moet het lukken.
Enzo