Uitlaat 4,2 pk
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Uitlaat 4,2 pk
Hallo,
Ik heb een kreidler LFC uit 1972 met een super4 blok uit 1962. Verder goed ding geen probleem.
Motortje trekt goed maar ik krijg hem niet over de 60km/u. En heb het idee dat ie ietwat te heet wordt.
Ik wil eens experimenteren met de uitlaat ik denk namelijk dat ie tekort is en dat het schot niet op de juiste plaats zit.
Ik ben al de hele avond aan het zoeken naar maten uitlaat 4,2 pk.
Kan iemand dat mij aanleveren, zijn daar tekeningen van?
BVD groet Harry
Ik heb een kreidler LFC uit 1972 met een super4 blok uit 1962. Verder goed ding geen probleem.
Motortje trekt goed maar ik krijg hem niet over de 60km/u. En heb het idee dat ie ietwat te heet wordt.
Ik wil eens experimenteren met de uitlaat ik denk namelijk dat ie tekort is en dat het schot niet op de juiste plaats zit.
Ik ben al de hele avond aan het zoeken naar maten uitlaat 4,2 pk.
Kan iemand dat mij aanleveren, zijn daar tekeningen van?
BVD groet Harry
-
- Berichten: 1041
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 72 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Hier staat het één en ander: https://www.mopedtreff-mittelhessen.de/ ... kkr.htm#s4
-
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Welke bing heb je erop met welke sproeier, en wat voor kleur is je bougie. Kan het ook niet zijn dat je een te groot voortandwiel hebt, welke heb je voor ?
- kreidler844
- Berichten: 5639
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 261 keren
- Contacteer:
Re: Uitlaat 4,2 pk
Beste Harry, ik denk dat je eindstukje niet genoeg door laat. de 2-delige uitlaat van Jamarcol is perfect voor deze setup maar vaak moet er iets aan de doorlaat gebeuren.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Hallo, Helmantel Top! Daar kan ik wat mee.
Roland: 13 tands voor , Bougie is donker bruin, 16 mm imi Bing met 70 er sproeier.
kreidler 844: zou ook nog kunnen.
Bedankt , Ik ga toch proberen zo een uitlaat na te maken, als t lukt ga ik een nieuwe maken en laat die verchromen. duurt wel even maar toch.
groet Harry
Roland: 13 tands voor , Bougie is donker bruin, 16 mm imi Bing met 70 er sproeier.
kreidler 844: zou ook nog kunnen.
Bedankt , Ik ga toch proberen zo een uitlaat na te maken, als t lukt ga ik een nieuwe maken en laat die verchromen. duurt wel even maar toch.
groet Harry
- Caspar
- Berichten: 13885
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 619 keren
- Ontvangen waarderingen: 891 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Heb zelf een Kreidler met Zwitserse 5,8 pk setup ( TM - 5 bak )
Daar zit een 18mm Bing op origineel.
Maar ik haal met moeite de 75 km/u.
Heb nu 12/36 tandwielkasten gemonteerd om hem een beetje in zijn powerband te houden.
Veel geëxperimenteerd met uitlaten , de lange Zwitserse 32mm uitlaat doet het nog het beste maar kost wat topsnelheid.
Met een 28mm uitlaat liep het nog mooier.
Deze set moet ik echt aan de kleren gaan om op snelheid te blijven.
Opmerkelijk: Heb een RMC met een door LVS tot 4,2pk aangepaste cilinder , die loopt met een 14mm Bing en 28mm uitlaat makkelijk 70 km/u….
Dat rijd zo relaxed .
En op zijn sloffen , heel schakellui en sterk onderin.
Daar zit een 18mm Bing op origineel.
Maar ik haal met moeite de 75 km/u.
Heb nu 12/36 tandwielkasten gemonteerd om hem een beetje in zijn powerband te houden.
Veel geëxperimenteerd met uitlaten , de lange Zwitserse 32mm uitlaat doet het nog het beste maar kost wat topsnelheid.
Met een 28mm uitlaat liep het nog mooier.
Deze set moet ik echt aan de kleren gaan om op snelheid te blijven.
Opmerkelijk: Heb een RMC met een door LVS tot 4,2pk aangepaste cilinder , die loopt met een 14mm Bing en 28mm uitlaat makkelijk 70 km/u….
Dat rijd zo relaxed .
En op zijn sloffen , heel schakellui en sterk onderin.
-
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Grappig, heb precies hetzelfde gehad met de cilinder van Claus. Alleen ging die echt veel harder in Duitsland, Erno( op mijn brommer) ging mij als een raket voorbij met mijn mahle sb 6,3 pk.
Om nog gekker te maken, 4 bak trappers met puntenonsteking. Er zat een schuine Jamarcol op met een zeer korte bocht, die Duitsers begrepen er nadaa van.
Om nog gekker te maken, 4 bak trappers met puntenonsteking. Er zat een schuine Jamarcol op met een zeer korte bocht, die Duitsers begrepen er nadaa van.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Hallo Caspar: persoonlijk vindt ik de 4,2 pk de mooiste cilinder om mee te rijden.
Laag in toeren veel trekkracht. mijn top is 60 km, maar daar gaat ie wel mooi heen. nog even wat proberen met de uitlaat, lukt dat niet dan laat ik hem zo.
groet Harry
Laag in toeren veel trekkracht. mijn top is 60 km, maar daar gaat ie wel mooi heen. nog even wat proberen met de uitlaat, lukt dat niet dan laat ik hem zo.
groet Harry
- Caspar
- Berichten: 13885
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 619 keren
- Ontvangen waarderingen: 891 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Harry, jij bevestigd mijn mening over de 4,2pk cilinders.
Er lijkt bij 4,2 pk een soort grens te liggen.
Op een 3 bak is dat al helemaal goed te merken.
Ben benieuwd naar je vorderingen.
Er lijkt bij 4,2 pk een soort grens te liggen.
Op een 3 bak is dat al helemaal goed te merken.
Ben benieuwd naar je vorderingen.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 49 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Ook ik rijd met een 4,2 pk set gemaakt door LVS, met originele 16 mm Bing , lucht trechter op de carburateur en grote luchtfilter koker met zeefje , tandwielen 13-36 loopt 70-75 in 1 streep uitlaat 28 mm 2 delig , 4 bak indirect.Daarnaast nog een buffel met 4,2 Mahler set tandwielen 13-36 imitatie Bing 17 mm loopt geweldig mooi max 63 km. Met een 3 bak.
- kreidler844
- Berichten: 5639
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 261 keren
- Contacteer:
- Andy
- Berichten: 10574
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 377 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Mike uit hengelevelde heeft een grote partij uitlaten op mp, volgens mij ook een paar 4pk erbij. Niet mooi maar kun je testen voor weinig.
Andy,
Andy,
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 11013
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 214 keren
- Ontvangen waarderingen: 648 keren
Re: Uitlaat 4,2 pk
Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.Ik heb een kreidler LFC uit 1972 met een super4 blok uit 1962. Verder goed ding geen probleem.
Motortje trekt goed maar ik krijg hem niet over de 60km/u.
Ik heb ook nog wat vragen
Een echt super4 blok? Na revisie de volle krukas vervangen door eentje met schuine wangen?
De einddemper? Is dit de originele met klepjes?
De lengte van de uitlaatbocht?
En de juiste tandwiel verhouding 14 : 33 ? (volgens fabriek specificatie)
Op de foto's een Jamacol aangepast naar specificaties van een originele 4.2 uitlaat.
- Bijlagen
-
- ori jamacol.jpg (54.76 KiB) 134 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van uitlaat3.jpg (125.27 KiB) 134 keer bekeken