Hallo techneuten
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe schakelwals van iemand uit den Haag aangeschaft om een indirecte 5 gang motor om te bouwen naar direct, het was mij al opgevallen dat de linker schakelvork van de directe een ander bestel nummer heeft dan de indirecte (15.66.40 direct vs. 15.66.95 indirect) maar hij beweerde dat de vork zo over te zetten is.
Ik heb de vork gemonteerd maar hij lijkt mij iets te hoog uit te komen in de 1e versnelling, hij loopt iets aan tegen het kickstart tandwiel en schakelt zo op de hand niet echt lekker.
Mijn vraag is: wat is er verschillend aan de vorken ?
bij voorbaat dank
George
verschil schakelvork 5v indirect-direct
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9551
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1034 keren
- Ontvangen waarderingen: 884 keren
Re: verschil schakelvork 5v indirect-direct
direct met servicegat 6mm
indirect heft het niet
gat erin booren en klar... anders kan je niet goed de pin erin en eruit maaken
indirect heft het niet
gat erin booren en klar... anders kan je niet goed de pin erin en eruit maaken
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: verschil schakelvork 5v indirect-direct
ok dus verder geen verschil.
dankjewel
dankjewel
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: verschil schakelvork 5v indirect-direct
volgens mij is foto van de middelste vork de linker vork is het spiegel beeld van de rechter die zou je kunnen door slijpen en omdraaien en weer lassen dan heb je een rechter voor de 5
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9551
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1034 keren
- Ontvangen waarderingen: 884 keren
Re: verschil schakelvork 5v indirect-direct
nee, de hoogde vork van een 4bak en is wegen "Tuningschutz" wat langer, dus kan je die niet gebruiken met een 3e vork voor een 5 bak.Bart o.z.s. schreef: ↑30 sep 2024, 20:23 volgens mij is foto van de middelste vork de linker vork is het spiegel beeld van de rechter die zou je kunnen door slijpen en omdraaien en weer lassen dan heb je een rechter voor de 5
Hoogde en profiel is het zelfde bij 5 bak direct en indirekt, ma heft de indirecte geen montagegat erin....wegen montage van boven...
Dan moet je die afslijpen op het maat, dan kan je die voor een 5 bak gebruiken...direct en indirect.
Laater was die afgeslijpen bij de plaat van de 5V vork.
Ook so een "Kreidler Tuningschutz" was een bout in de schaakelwals van de eerste directe 4 bak.