Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
-
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 48 keren
Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Even een raadsel voor mij:
Na ongeveer 2 jaar met 4PK getunede cilinder en 14mm carburateur (origineel Bing) loopt de Kreidler als ie WARM is hoog in toeren bij stationair en tussen de versnellingen.
Ook houd ie in bij meer dan 80% van volgas geven.
Rijdt voor de rest normaal en de eerste 5km of zo gaat voortreffelijk ook volgas.
Nu heb ik de stationair stelschroef terug gedraaid en lijkt het probleem over alleen loopt ie nu stationair bijna tegen afslaan.
Hoe kan dit nu??? Kennelijk bij warme motor en bij volgas te arm mengsel maar wat heeft dat met de stationairschroef te maken?
Zou er dan valse lucht aangezogen worden langs de schroef?
Ik heb altijd al bij koude motor dat ie eerst een 20 seconden vrij hoog in toeren (4000 of zo) loopt en dan terug zakt maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ben natuurlijk van plan de carb eraf te halen en er maar s in te kijken maar misschien zegt iemand al op voorhand waar het aan kan liggen.
Ik kan toch niet na 2 jaar en zeker 10.000 km ineens een maatje grotere sproeier nodig hebben? Al lijkt het daar wel op.
Dacht dat het mooie zomerweer ermee te maken had maar nu heb ik het helaas ook.
Ben benieuwd....
Na ongeveer 2 jaar met 4PK getunede cilinder en 14mm carburateur (origineel Bing) loopt de Kreidler als ie WARM is hoog in toeren bij stationair en tussen de versnellingen.
Ook houd ie in bij meer dan 80% van volgas geven.
Rijdt voor de rest normaal en de eerste 5km of zo gaat voortreffelijk ook volgas.
Nu heb ik de stationair stelschroef terug gedraaid en lijkt het probleem over alleen loopt ie nu stationair bijna tegen afslaan.
Hoe kan dit nu??? Kennelijk bij warme motor en bij volgas te arm mengsel maar wat heeft dat met de stationairschroef te maken?
Zou er dan valse lucht aangezogen worden langs de schroef?
Ik heb altijd al bij koude motor dat ie eerst een 20 seconden vrij hoog in toeren (4000 of zo) loopt en dan terug zakt maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ben natuurlijk van plan de carb eraf te halen en er maar s in te kijken maar misschien zegt iemand al op voorhand waar het aan kan liggen.
Ik kan toch niet na 2 jaar en zeker 10.000 km ineens een maatje grotere sproeier nodig hebben? Al lijkt het daar wel op.
Dacht dat het mooie zomerweer ermee te maken had maar nu heb ik het helaas ook.
Ben benieuwd....
-
- Berichten: 3599
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
De 14 mm carburateur staat erom bekent om bij koude motor een hoog stationair toerental te geven.
Meestal zakt dat na pakweg 10 tot 20 sec terug naar een normaal stationair toerental.
Ik weet ook dat hij extra gevoelig is voor valse lucht, dus check dat eerst eens grondig.
Check de pakking tussen spruitstuk en inlaatpoort.
En check of hij geen valse lucht zuigt tussen inlaatbocht en aansluiting op je carb.
Ook heel weinig valse lucht geeft al ‘n verhoogd stationair toerental.
Meestal zakt dat na pakweg 10 tot 20 sec terug naar een normaal stationair toerental.
Ik weet ook dat hij extra gevoelig is voor valse lucht, dus check dat eerst eens grondig.
Check de pakking tussen spruitstuk en inlaatpoort.
En check of hij geen valse lucht zuigt tussen inlaatbocht en aansluiting op je carb.
Ook heel weinig valse lucht geeft al ‘n verhoogd stationair toerental.
-
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 48 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
O dank voor het antwoord, Eric, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Zal er binnenkort eens doorheen kijken.
En ook maar even het spruitstuk controleren op valse lucht....
Dank jullie wel.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 27 jul 2022, 16:10
- Gegeven waarderingen: 35 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Ongecontroleerd, vooral warm stationair loop kan wijzen op valse lucht.
Ook kan het komen door interne kortsluiting in ontstekingsdelen/ doorgebrande isolatie.
Valse lucht is het makkelijkst eerst te controleren.
Ook kan het komen door interne kortsluiting in ontstekingsdelen/ doorgebrande isolatie.
Valse lucht is het makkelijkst eerst te controleren.
- bud
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Valse lucht.....Meest waarschijnlijke oorzaak. Met remmenreiniger zoeken geen resultaat?, blijven er 2 verdachte plekken over. Bij veel cilinders geeft een luchtlekje in de uitlaat/cilinder of bocht uitlaat al verstoring in het afstel en karakterbeeld. Pasvlak carter delen voetpakking hetzelfde . Als die scheef is, of er steekt een randje over, ook al is het 0,05mm, of pakking steekt er tussen uit. dan is de kans op lekkage reëel, Hoeveel pakkingzooi je er ook tussen smeert. Dikkere voetpakking is dan de eerste oplossing maar dan gooi je de timingen omhoog en de compressie omlaag. En de pakking moet echt solid 0,4mm zijn of dikker.
Een te smalle zuiger kan ook speling is meer dan >0. 050 mm?
Een te smalle zuiger kan ook speling is meer dan >0. 050 mm?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61387
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1092 keren
- Ontvangen waarderingen: 2645 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
De oplossing is vlak frezenbud schreef: ↑05 okt 2024, 08:08 Valse lucht.....Meest waarschijnlijke oorzaak. Met remmenreiniger zoeken geen resultaat?, blijven er 2 verdachte plekken over. Bij veel cilinders geeft een luchtlekje in de uitlaat/cilinder of bocht uitlaat al verstoring in het afstel en karakterbeeld. Pasvlak carter delen voetpakking hetzelfde . Als die scheef is, of er steekt een randje over, ook al is het 0,05mm, of pakking steekt er tussen uit. dan is de kans op lekkage reëel, Hoeveel pakkingzooi je er ook tussen smeert. Dikkere voetpakking is dan de eerste oplossing maar dan gooi je de timingen omhoog en de compressie omlaag. En de pakking moet echt solid 0,4mm zijn of dikker.
Een te smalle zuiger kan ook speling is meer dan >0. 050 mm?
-
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 48 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Nee, de gaskabel is het niet en de cilinder is er de laatste 2 jaar niet meer af geweest dus daar zoek ik het ook niet.
Te veel zuigerspeling lijkt me ook niet, want de eerste km's ga ik als een speer net als altijd. Geen vermogensverlies waarneembaar.
De cilinder is trouwens met nieuwe nicasil en nieuwe zuiger en getuned door Claus LVS die ik nog een groot compliment moet maken voor het fantastische resultaat.
Blijft vreemd dat bij indraaien stationair schroef het verschijnsel weg lijkt te zijn....maar ik moet eerst nog wat meer km's maken.
Vandaag ondanks mooi weer helaas geen tijd. Volgende week eerst maar eens de uitlaat checken en ook voor valse lucht bij spruitstuk.
Ik laat hier nog wel weten wat de oorzaak was, maar kan een week of 2 duren.
Allen bedankt voor het meedenken.
Te veel zuigerspeling lijkt me ook niet, want de eerste km's ga ik als een speer net als altijd. Geen vermogensverlies waarneembaar.
De cilinder is trouwens met nieuwe nicasil en nieuwe zuiger en getuned door Claus LVS die ik nog een groot compliment moet maken voor het fantastische resultaat.
Blijft vreemd dat bij indraaien stationair schroef het verschijnsel weg lijkt te zijn....maar ik moet eerst nog wat meer km's maken.
Vandaag ondanks mooi weer helaas geen tijd. Volgende week eerst maar eens de uitlaat checken en ook voor valse lucht bij spruitstuk.
Ik laat hier nog wel weten wat de oorzaak was, maar kan een week of 2 duren.
Allen bedankt voor het meedenken.
- nozems
- Berichten: 10524
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 258 keren
- Ontvangen waarderingen: 243 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Klinkt als valse lucht, of vuiligheid in de carburateur. Check dat eerst maar eens
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9623
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1060 keren
- Ontvangen waarderingen: 914 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
of ens de Luchtschroef erin draien ?
of de stationairsproier ens rijn maaken?
of de stationairsproier ens rijn maaken?
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 05 okt 2024, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3599
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Misschien eens ‘n andere stationair schroef proberen, de huidige geeft valse lucht als hij warm wordt.
Of de schroefdraad van de stationairschroef in de carb is niet goed meer.
Ligt allemaal gevoelig en zeker bij getunde cilinders.
Of de schroefdraad van de stationairschroef in de carb is niet goed meer.
Ligt allemaal gevoelig en zeker bij getunde cilinders.
- bud
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Eerst kijken of de helften goed niet out of line staan door ontbrekende of slechte pasbussen voordat de freesbank wakker geschud wordt. Niet iedereen heeft de beschikking over dergelijke apparatuur en vaak ook overbodig omdat de oorzaak vaak een foutje achteraf is. tenzij je van niets iets moet maken uit verschillende blokken, dan moet er dergelijke apparatuur en vakkennis aanwezig zijn. Verdacht is het feit dat het altijd na een bepaalde tijd/afstand plaatsvind. Mijn vader had vroeger hetzelfde, Kreidler LF haalde net het werk voordat deze slechter begon te lopen. Bleek een verstopte benzine kraan filter te zijn. Door het starten en beweging dwarrelde de zooi in de tank op. Eenmaal op de rechte weg, vlak, verstopte de zeef. Starten en eerste 100 meter liep de LF toch op voorraad in Carburateur dus het euvel was zeer dynamisch... Omdat de kraan lekte plaatste we een nieuw aangeschafte Ori erop.. voor een paar gulden te koop, nu als brugklas quality-imitatie een halve maandloon na lang online zoeken. Toen kwam al die troep uit de tank mee..
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61387
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1092 keren
- Ontvangen waarderingen: 2645 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Bij hoog stationair lopen zou ik ook als eerste mijn blok uit elkaar halen en de ongepaarde carters herstellen.bud schreef: ↑05 okt 2024, 12:46 Eerst kijken of de helften goed niet out of line staan door ontbrekende of slechte pasbussen voordat de freesbank wakker geschud wordt. Niet iedereen heeft de beschikking over dergelijke apparatuur en vaak ook overbodig omdat de oorzaak vaak een foutje achteraf is. tenzij je van niets iets moet maken uit verschillende blokken, dan moet er dergelijke apparatuur en vakkennis aanwezig zijn. Verdacht is het feit dat het altijd na een bepaalde tijd/afstand plaatsvind. Mijn vader had vroeger hetzelfde, Kreidler LF haalde net het werk voordat deze slechter begon te lopen. Bleek een verstopte benzine kraan filter te zijn. Door het starten en beweging dwarrelde de zooi in de tank op. Eenmaal op de rechte weg, vlak, verstopte de zeef. Starten en eerste 100 meter liep de LF toch op voorraad in Carburateur dus het euvel was zeer dynamisch... Omdat de kraan lekte plaatste we een nieuw aangeschafte Ori erop.. voor een paar gulden te koop, nu als brugklas quality-imitatie een halve maandloon na lang online zoeken. Toen kwam al die troep uit de tank mee..
- b.bonk
- Berichten: 3831
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 566 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
zat al te wachten tot dat het op complete revicie aan zou komen
voor een klein probleem
voor een klein probleem
- Caspar
- Berichten: 14000
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 927 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Als het al 10.000km goed gelopen heeft , dan kun je al de helft van de genoemde oorzaken schrappen.
Zoek het dan in slijtage , vervuiling of valse lucht.
Nb: ik heb de ervaring dat meerdere van mijn 14mm carburateurs gevoelig zijn voor najengelen.
Heb recent een imitatie 14mm carburateur gekocht en ik moet zeggen: niks mis mee
Zoek het dan in slijtage , vervuiling of valse lucht.
Nb: ik heb de ervaring dat meerdere van mijn 14mm carburateurs gevoelig zijn voor najengelen.
Heb recent een imitatie 14mm carburateur gekocht en ik moet zeggen: niks mis mee
- Bijlagen
-
- IMG-20230726-WA0013.jpeg (92.53 KiB) 2571 keer bekeken
-
- Berichten: 5181
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 96 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Klopt, ze zijn helemaal niet verkeerd die 14 immi. Maar de 1 nieuwe immi is de andere niet, net als de gasschuif. Je kan deze eens omwisselen en kijken of het mooi naar beneden valt en of er speling inzit.
- jamojamo
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 473 keren
- Ontvangen waarderingen: 231 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Ik begrijp niet hoe je zonder wijzigingen een andere motorloop zou kunnen krijgen wat er langzaam insluipt incl. het inhouden bij volgas zoals je schrijft. Waarom zou er ineens lekkage zijn? Als een uitlaat meer weerstand geeft kan dit ook effect hebben op stationair en volgas. Trek bij een goed lopende brommer de einddemper er maar eens af of uit. Het kan sowieso geen kwaad elke 10.000 km even je uitlaat te ontkolen.
viewtopic.php?t=5657
Succes, Eric
- bud
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Een cilinder verwijderen om het pasvlak te checken en oorzaken uit te sluiten van evt valse lucht en verdere schade te voorkomen wordt al een revisie genoemd? En hoe noemt men het dan een andere cilinder erop zetten en op de gok vastdraaien? Volledige race-Tuning?
Zuiger en cilinder zijn verdachten nr 1. Zolang er in de marges gezocht blijft worden zonder goed door te pakken hoeft er niets meer ' uitgevogeld' te worden want dan is de boel wel vastgeknald na een tijdje. Etteren met onstekingstijdstippen en sproeiers helpt niets of zeer marginaal. Probleem blijft en wordt erger. Dan MOET het blok echt open Een bos bloemen als ik gelijk heb.
Als de pakkingen verzadigd en gezet zijn komen vaak de ( kleine) manco's naar boven. Mijn testblok 5V met 400cc SAE 80, langere periodes volgas, 85km/u, lekt een drupje olie per week, Pakking rondom M6 bout/moer onder gescheurd aan buitenkant, 0,25 mm dikte gebruikt. Volgende keer 0,4mm en opnieuw uitvullen. Case Closed. Echter is dit blok niet door een (zelfbenoemde) dungezaaide specialist gedaan maar 100 % door mijzelf. In mijn vrije tijd. Veel beter als menig blok wat ik gezien heb die door deze elite is gedaan. Noem geen naam maar een 4 direct blok gedaan die eerder door een Specialist was ' Gereviseerd" voor toen honderden euro's, Glom als een spiegel, schoon, scellblok locatie en vloeibare pakking droop sporen in het carter. Geen O-ring om de kopp. stift Superstrak uitgevuld en aangedraaid. lange M6 bout bij carter dolgedraaid. Rommeltje, heb toen dat blok hersteld en eigenaar reed er toen weer gelukkig op rond tot de RMC weer verkocht werd zonder problemen.
Er zijn er maar weinig die mijn spullen icm gereedschap mag aanraken buiten mezelf.. en de woekerprijzen voor een eenvoudige revisie met immi onderdelen...
Zuiger en cilinder zijn verdachten nr 1. Zolang er in de marges gezocht blijft worden zonder goed door te pakken hoeft er niets meer ' uitgevogeld' te worden want dan is de boel wel vastgeknald na een tijdje. Etteren met onstekingstijdstippen en sproeiers helpt niets of zeer marginaal. Probleem blijft en wordt erger. Dan MOET het blok echt open Een bos bloemen als ik gelijk heb.
Als de pakkingen verzadigd en gezet zijn komen vaak de ( kleine) manco's naar boven. Mijn testblok 5V met 400cc SAE 80, langere periodes volgas, 85km/u, lekt een drupje olie per week, Pakking rondom M6 bout/moer onder gescheurd aan buitenkant, 0,25 mm dikte gebruikt. Volgende keer 0,4mm en opnieuw uitvullen. Case Closed. Echter is dit blok niet door een (zelfbenoemde) dungezaaide specialist gedaan maar 100 % door mijzelf. In mijn vrije tijd. Veel beter als menig blok wat ik gezien heb die door deze elite is gedaan. Noem geen naam maar een 4 direct blok gedaan die eerder door een Specialist was ' Gereviseerd" voor toen honderden euro's, Glom als een spiegel, schoon, scellblok locatie en vloeibare pakking droop sporen in het carter. Geen O-ring om de kopp. stift Superstrak uitgevuld en aangedraaid. lange M6 bout bij carter dolgedraaid. Rommeltje, heb toen dat blok hersteld en eigenaar reed er toen weer gelukkig op rond tot de RMC weer verkocht werd zonder problemen.
Er zijn er maar weinig die mijn spullen icm gereedschap mag aanraken buiten mezelf.. en de woekerprijzen voor een eenvoudige revisie met immi onderdelen...
-
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 48 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Nou....ik had vandaag nog een uurtje over....met de stationairschroef zodanig ingedraaid dat ie nog net blijft stationair draaien is het probleem weg!
Zet ik m terug op iets meer toeren stationair dan neemt het najengelen weer toe.
Ik denk dat er valse lucht langs die stationairschroef naar binnen gaat in een bepaalde stand anders kan ik het niet verklaren, maar ik weet wel dat ik het in de carb moet zoeken.
Het is overigens geen imi maar een originele Bing 14mm en die zit er dus ook al 2 jaar achter.
Wellicht is het binnenste zo langzamerhand wat versleten.
En Eric heeft gelijk, eens kijken of de uitlaat niet ontkoold moet worden kan natuurlijk ook geen kwaad.
Zet ik m terug op iets meer toeren stationair dan neemt het najengelen weer toe.
Ik denk dat er valse lucht langs die stationairschroef naar binnen gaat in een bepaalde stand anders kan ik het niet verklaren, maar ik weet wel dat ik het in de carb moet zoeken.
Het is overigens geen imi maar een originele Bing 14mm en die zit er dus ook al 2 jaar achter.
Wellicht is het binnenste zo langzamerhand wat versleten.
En Eric heeft gelijk, eens kijken of de uitlaat niet ontkoold moet worden kan natuurlijk ook geen kwaad.
- Caspar
- Berichten: 14000
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 631 keren
- Ontvangen waarderingen: 927 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Wat teflon tape om de stationair schroef doen en je weet het
- RCD
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Dat heet EDDY'en. Door het friemelen aan de stationair schroef (Fijn schroefdraad onder veerspanning = een constante mini lekkage die gewoon in de basis afstelling is verstopt) verplaats je de imi gasschuif zeer langzaam. De "borgveer" die de naald op zij plaats moet houden, veer tegen deksel aan, gaskabel in stelschroef, valse lucht poorten. Speling kabeltonnetje die geborgd zit achter een dun gietvliesje ipv Ori mm rand in de gasschuif, die druk je zelf ook scheef, lekkage lucht langs zijkanten ipv afschuining. Speling naald in slot wordt weggedrukt=onvoorspelbaar gedrag. Volgas wordt dit minder belangrijk. Als de carburateur versleten is dan krijg je dit ook. Dat hij bovenin ook inhoud, plus het aan uit karakter regelgedrag met snelle verzadiging ipv lineair naar stationair, lijkt op meer dan een naald en sproeier, meer naar lekkage of slijtage cilinder/spruitstukken/ blok, Zulk gedrag in de hydrauliek betekent sleutelen/testen/tijd kwijt zijn aan hydromotoren die onvoldoende over/onderdruk kunnen genereren. Slijtage. De ene hydropomp/motor doet vlekkeloos 15000 uur zonder manco's en buitenmaatse waarden richting revisie. Dezelfde exact type pomp/motor ernaast is al 3x vervangen wegens storing door slijtage. Zeg het maar. Sleutelen en vaststellen óf motor gedrag accepteren, in de marge blijven werken en hopen dat het heel blijft.
- 69erflorett
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 96 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Na 2 jaar blijft Kreidler RM hoog in toeren statonair lopen..
Kheb zo'n geintje gehad met n 20 Bing, lekte op t spruitstuk aan de cilinder.HansKarel schreef: ↑04 okt 2024, 16:25 Even een raadsel voor mij:
Na ongeveer 2 jaar met 4PK getunede cilinder en 14mm carburateur (origineel Bing) loopt de Kreidler als ie WARM is hoog in toeren bij stationair en tussen de versnellingen.
Ook houd ie in bij meer dan 80% van volgas geven.
Rijdt voor de rest normaal en de eerste 5km of zo gaat voortreffelijk ook volgas.
Nu heb ik de stationair stelschroef terug gedraaid en lijkt het probleem over alleen loopt ie nu stationair bijna tegen afslaan.
Hoe kan dit nu??? Kennelijk bij warme motor en bij volgas te arm mengsel maar wat heeft dat met de stationairschroef te maken?
Zou er dan valse lucht aangezogen worden langs de schroef?
Ik heb altijd al bij koude motor dat ie eerst een 20 seconden vrij hoog in toeren (4000 of zo) loopt en dan terug zakt maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ben natuurlijk van plan de carb eraf te halen en er maar s in te kijken maar misschien zegt iemand al op voorhand waar het aan kan liggen.
Ik kan toch niet na 2 jaar en zeker 10.000 km ineens een maatje grotere sproeier nodig hebben? Al lijkt het daar wel op.
Dacht dat het mooie zomerweer ermee te maken had maar nu heb ik het helaas ook.
Ben benieuwd....
Spuit daar maar eens wat remmenreiniger op, hoor je 'm gelijk op reageren.