help
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
help
hoi mede kreilder rijders
ik heb een probleem woensdag avond reed ik naar de stad en mijn kreidler stopte er op eens mee. na 600 km aanlopen nogsteeds niks
(er zit wel benzine in)
uiteindelijk naar huis gelopen en de bougi eruit gedraaid pikzwart van de olie (normaal bij mij koffie bruin)
ik de bougi schoon gemaakt en ja hoor daar ging hij weer
maar nu slaat hjij soms spontaan af en is weer die bougi pik zwart (schoonmaken en lopen weer)
maar heeft iemand enig idee waar die olie vandaan komt en hoe ik dit kan oplossen
mijn setup 5,3 pk smalle tap 14 mm bing met 76 sproeier en een standaart uit laat
ik heb een probleem woensdag avond reed ik naar de stad en mijn kreidler stopte er op eens mee. na 600 km aanlopen nogsteeds niks
(er zit wel benzine in)
uiteindelijk naar huis gelopen en de bougi eruit gedraaid pikzwart van de olie (normaal bij mij koffie bruin)
ik de bougi schoon gemaakt en ja hoor daar ging hij weer
maar nu slaat hjij soms spontaan af en is weer die bougi pik zwart (schoonmaken en lopen weer)
maar heeft iemand enig idee waar die olie vandaan komt en hoe ik dit kan oplossen
mijn setup 5,3 pk smalle tap 14 mm bing met 76 sproeier en een standaart uit laat
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
komt het uitslaan door de olie of de ontsteking??
ik had namelijk net zoiets, mijn condensator deed het elke keer 200m en stopte er dan mee (bougie word dan nat omdat ie niks verbrand). wat het ook KAN zijn is dat je rechter krukas keerring wat olie doorlaat (uit je versnellingsbak), maar ik ga voor de ontsteking...
hoe kun je dit checken: als die uitvalt direct kijken of hij vinkt (bougie er uit draaien en tegen de cilinder houden, dan flink op de kickstarter trappen, vonkt hij mooi fel blauw dan is het niet je ontsteking maar kan het je krukaskeerring zijn.
ik had namelijk net zoiets, mijn condensator deed het elke keer 200m en stopte er dan mee (bougie word dan nat omdat ie niks verbrand). wat het ook KAN zijn is dat je rechter krukas keerring wat olie doorlaat (uit je versnellingsbak), maar ik ga voor de ontsteking...
hoe kun je dit checken: als die uitvalt direct kijken of hij vinkt (bougie er uit draaien en tegen de cilinder houden, dan flink op de kickstarter trappen, vonkt hij mooi fel blauw dan is het niet je ontsteking maar kan het je krukaskeerring zijn.
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nee
alleen heb ik eerst extra scooter 2 takt olie gebruikt en daarna motul (voor extra smeering) en die zijn een klein beetje door elkaar gegaan maar toen heb ik de hele tank leeg gehaald en er gewone mengsmeering in gedaan zonder olie en het is nog steeds niet veholpen
misschien een rare vraag maar kan dit te maken hebben met de zuigerveren dat die versleten zijn en hierdoor olie uit het blok komt
alleen heb ik eerst extra scooter 2 takt olie gebruikt en daarna motul (voor extra smeering) en die zijn een klein beetje door elkaar gegaan maar toen heb ik de hele tank leeg gehaald en er gewone mengsmeering in gedaan zonder olie en het is nog steeds niet veholpen
misschien een rare vraag maar kan dit te maken hebben met de zuigerveren dat die versleten zijn en hierdoor olie uit het blok komt
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nee, dat is alleen bij een 4-takt...marc verhoeven schreef:misschien een rare vraag maar kan dit te maken hebben met de zuigerveren dat die versleten zijn en hierdoor olie uit het blok komt
in principe kan de olie uit je blok NIET bij de krukas of de cilinder komen... tenzij je rechter keerring lek is.
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja maar volgens mij is de carburateur goed
want het is ook ineens en die boegi is echt pik zwart hij verzuipt hem niet ofzo echt heel maf
kan het misschien toch liggen aan die 2 soorten olie ik heb wel de tank leeg laten lopen maar er bleef onderin toch een restje achter en dat heb ik gemengd met 9 liter mengsmering
want het is ook ineens en die boegi is echt pik zwart hij verzuipt hem niet ofzo echt heel maf
kan het misschien toch liggen aan die 2 soorten olie ik heb wel de tank leeg laten lopen maar er bleef onderin toch een restje achter en dat heb ik gemengd met 9 liter mengsmering
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
ff wat anders , waarom mengen met twee soorten olie .
ik bedoel je gebruikt dus een goede tweetakt olie en voegt daar ook nog wat extra's olie aan toe , waarom.
meestal wordt het toch afgeraden om toevoegingen te gebruiken .
dit kan overgins niet de oorzaak zijn denk ik ....maar lijkt me toch goed plan tank leegspoelen en carburateur nakijken.
succes
ik bedoel je gebruikt dus een goede tweetakt olie en voegt daar ook nog wat extra's olie aan toe , waarom.
meestal wordt het toch afgeraden om toevoegingen te gebruiken .
dit kan overgins niet de oorzaak zijn denk ik ....maar lijkt me toch goed plan tank leegspoelen en carburateur nakijken.
succes
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0