welke zuigers goed
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
welke zuigers goed
welke soorten zuigers zijn goed voor een standaard sb (154399).
zijn ze nog te krijgen ,hoe groot zijn de kwaliteits verschillen en wat zijn zo ongeveer de prijzen?
ik had berepen dat originele mahle zuigers niet meer te krijgen waren of toch?
dit vraag ik omdat ik in andere topic vragen had wanneer van ,zijn je zuigerveren versleten ......de rattelende geluiden waarover ik het had waren aanvankelijk minder geworden tot vandaag toen ik een stukkie ging rijden en deze geluiden wederom zeer hinderlijk werden ,daarom deze vraag, ben toch bang dat ik naar andere zuiger moet uitkijken
zijn ze nog te krijgen ,hoe groot zijn de kwaliteits verschillen en wat zijn zo ongeveer de prijzen?
ik had berepen dat originele mahle zuigers niet meer te krijgen waren of toch?
dit vraag ik omdat ik in andere topic vragen had wanneer van ,zijn je zuigerveren versleten ......de rattelende geluiden waarover ik het had waren aanvankelijk minder geworden tot vandaag toen ik een stukkie ging rijden en deze geluiden wederom zeer hinderlijk werden ,daarom deze vraag, ben toch bang dat ik naar andere zuiger moet uitkijken
Laatst gewijzigd door nozems op 07 feb 2004, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- peter_kreidler
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 23 jun 2003, 13:14
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik wil niet veel zeggen maar RSP is wel de beste zuiger ooit gemaaktCaspar schreef:Ik vind Mahle nog steeds de beste keuze, maar Kolben-Schmit , RSP, Wiseco en Asso zijn goede B-keuze zuigers.
Meteor , Gol , Fast-Arrow, etc. vallen bij mij onder de C-keuze.
Verder zijn er nog Chinese D-keuze zuigers van 40,00mm voor € 12,-
Het zou A-keuze moeten zijn
jammer dat het (bijna) niet te betalen is...
- peter_kreidler
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 23 jun 2003, 13:14
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ik ken RSP wel
die zuigers zetten bijna niet uit
het aluminium is echt keihard
er is moeilijk in te frezen( )
Dit hoorde ik van een zeer ervaren tuner(KVL)
Er is een race mee gereden door Ronald Greep en de zuiger was(boven verwachting) 0.02% gesleten
de beste zuigertjes die er zijn voor kreidler
check deze site anders
http://www.geocities.com/lucfoekema/MRNL.html
die zuigers zetten bijna niet uit
het aluminium is echt keihard
er is moeilijk in te frezen( )
Dit hoorde ik van een zeer ervaren tuner(KVL)
Er is een race mee gereden door Ronald Greep en de zuiger was(boven verwachting) 0.02% gesleten
de beste zuigertjes die er zijn voor kreidler
check deze site anders
http://www.geocities.com/lucfoekema/MRNL.html
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
nozems als eerst naar theo van baden in alkmaar gaat kun je uit-
zoeken uit de oude voorraad. onder andere mahle, vertex, kolben-
schmit , asso zuigers. ik zal wel eerst even bellen of theo er is. die andere gasten die er werken weten niet zo veel van kreidler.
nog lekker dicht bij ook. paul hendriks heeft alleen nog mahle d zuigers uit de oude vooraad, die kosten 50.euro. als je een andere
maat wil ben je 87.euro.kwijt.
zoeken uit de oude voorraad. onder andere mahle, vertex, kolben-
schmit , asso zuigers. ik zal wel eerst even bellen of theo er is. die andere gasten die er werken weten niet zo veel van kreidler.
nog lekker dicht bij ook. paul hendriks heeft alleen nog mahle d zuigers uit de oude vooraad, die kosten 50.euro. als je een andere
maat wil ben je 87.euro.kwijt.
- kreidler rules!!
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 21 feb 2003, 13:04
- Locatie: balkbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
bedankt hier heb ik wat aan.
ik ben vandaag (12-2) ff naar theo van baden geweest heb hem ook naar mijn kreidler laten luisteren , zijn mening was dat er niet veel aan de hand was het waren typische kreidler cilinder geluidjes .
maar hij zei dat als het zijn kreidler was dat ie voor mahle was gegaan
(zo verkoop je dus zuigers...).
ik dacht bij mezelf ,kan geen kwaad ff naar cilinder en zuiger te kijken dus ik naar huis gelijk cilinder deraf .(cilinder en zuiger zagen er inderdaad niet slecht uit)
eenmaal terug bij theo .
toen hij naar de zuiger keek viel het hem op dat de zuiger wat vervormt , vanwege loopsporen.
gelijk alles eventjes opgemeten ,de pasing van zuiger en cilinder waren gewoon goed .
hij bleek nog een passende mahle zuiger te hebben .
wat hij nog voorstelde was om de cilinder ff op te knappen .
dus morgen ken ik m,n cilinder weer ophalen .
als alles weer draait laat ik weer van me horen.
mvg de nozems
ik ben vandaag (12-2) ff naar theo van baden geweest heb hem ook naar mijn kreidler laten luisteren , zijn mening was dat er niet veel aan de hand was het waren typische kreidler cilinder geluidjes .
maar hij zei dat als het zijn kreidler was dat ie voor mahle was gegaan
(zo verkoop je dus zuigers...).
ik dacht bij mezelf ,kan geen kwaad ff naar cilinder en zuiger te kijken dus ik naar huis gelijk cilinder deraf .(cilinder en zuiger zagen er inderdaad niet slecht uit)
eenmaal terug bij theo .
toen hij naar de zuiger keek viel het hem op dat de zuiger wat vervormt , vanwege loopsporen.
gelijk alles eventjes opgemeten ,de pasing van zuiger en cilinder waren gewoon goed .
hij bleek nog een passende mahle zuiger te hebben .
wat hij nog voorstelde was om de cilinder ff op te knappen .
dus morgen ken ik m,n cilinder weer ophalen .
als alles weer draait laat ik weer van me horen.
mvg de nozems
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
He Nozems.
Even een vraagje, als alles goed was WAAROM de cilinder dan opknappen??Ik vindt het wel knap hoor dat je van te voren al kunt zien dat je zuiger vervormd is, en als hij het na meet is alles goed (vreemd)Had zeker nog zuigers liggen. Sorry dat ik zo reageer, want ik wordt niet goed van zulke praktijken. Ik heb zelf ongeveer 35 jaar ervaring met zuigers maar ik kan niet zien dat ze vervormd zijn, wel als ik ze na meet.Wees niet ongerust,over dit bericht, want dit is mijn persoonlijke mening.
DE SPECIALIST
Even een vraagje, als alles goed was WAAROM de cilinder dan opknappen??Ik vindt het wel knap hoor dat je van te voren al kunt zien dat je zuiger vervormd is, en als hij het na meet is alles goed (vreemd)Had zeker nog zuigers liggen. Sorry dat ik zo reageer, want ik wordt niet goed van zulke praktijken. Ik heb zelf ongeveer 35 jaar ervaring met zuigers maar ik kan niet zien dat ze vervormd zijn, wel als ik ze na meet.Wees niet ongerust,over dit bericht, want dit is mijn persoonlijke mening.
DE SPECIALIST
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
ten eeste het gerattel werd aanvankelijk minder ....maar na een tijdje (afgelopen week dus) werd het helaas zeer hinderlijk , verontrustend zelfs .....helaas omdat ie verders gewoon goed ree.
ik heb de conclusie of de zuiger al dan niet vervormt niet getrokken , wat wel duidelijk aan de zuiger te zien is zijn en soort klem sporen ....meer dan ik normaal zelf aan zuigers heb gezien dit was echter niet veronrustend (mischien dat hij dit bedoelt met vervormen ,zal toch maar even doorvragen wat hij hier precies mee bedoelt ).
het opknappen van de cilinder stelde hij voor omdat vanaf de uitlaatpoort naar boven een haaltje in de cilinder zat (dit wist ik)
verder had de cilinder wat loopspoortjes ....vandaar de cilinder een beetje opknappen .
als er niks aan de hand was had ik me hier ook niet mee bezig gehouden .
laat in ieder geval meer horen hierover .
mvg de nozems
ik heb de conclusie of de zuiger al dan niet vervormt niet getrokken , wat wel duidelijk aan de zuiger te zien is zijn en soort klem sporen ....meer dan ik normaal zelf aan zuigers heb gezien dit was echter niet veronrustend (mischien dat hij dit bedoelt met vervormen ,zal toch maar even doorvragen wat hij hier precies mee bedoelt ).
het opknappen van de cilinder stelde hij voor omdat vanaf de uitlaatpoort naar boven een haaltje in de cilinder zat (dit wist ik)
verder had de cilinder wat loopspoortjes ....vandaar de cilinder een beetje opknappen .
als er niks aan de hand was had ik me hier ook niet mee bezig gehouden .
laat in ieder geval meer horen hierover .
mvg de nozems
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15 okt 2003, 12:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Daar zijn de meningen nog wel over verdeeld.rsp zijn de beste die ooit gemaakt zijn . kan niks anders tegen op.
ik heb zelf ook zo,n rsp zuiger."
Ik heb zelf beide type zuigers mogen aanschouwen (met L-veer en mm-veer), maar vind de bolling van die zuiger niet geweldig. Waarom nu een afgevlakte bovenkant??? Hadden de originele Mahle en ASSO's niet.
Het grootste nadeel is dat ze veel te duur zijn voor wat ze bieden. Een ASSO kostte destijds Fl.135,- (€62,-) compleet en als ze nu minimaal 2x zo goed zijn betwijfel ik.
Groeten,
Richard.