Brommer doet bluhh en verder weinig
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Brommer doet bluhh en verder weinig
Beste mensen
ik ben nieuw op deze site en ook nieuw in het sleutelen aan brommers. Ik heb sinds kort een kreidler en ik kom erachter dat sleutelen wat minder makkelijk is dan ik dacht. Het apparaat deed het in het begin redelijk, de verkoper zei dat alleen het voorlicht, de achterrem en het contactslot gerepareerd moesten worden. De achterrem was makkelijk, het contactslot ook en zelfs het voorlicht (dat wat meer moeite kostte) had ik na het volgen van draden met het stroomschema erbij gerepareerd.
Een probleem was echter dat als ik ging rijden hij niet op toeren kwam. Ik moest echt flink gas geven om door te kunnen schakelen, eenmaal in z'n vier begon hij soms pas normaal te rijden. Problemen begonnen na een half uur rijden, schakel ik terrug naar z'n drie doet de motor: brluhhhhh en valt hij uit. Daarna wil hij nog wel starten (moet 'm wel aanlopen) en dan na vijf minuten als ik schakel dus koppeling in heb bluhhhhhh. Vervolgens doet hij het niet meer en wil hij ook echt niet meer starten. Na een half uurtje stilstaan rijdt hij wel weer, maar na 20 min. weer blluhhh en nix meer. Wil pas weer na 10 min. starten.
Ik dacht, ik maak carburateur en luchtfilter schoon (leek me niet zo moeilijk). Ik maak de carburateur open en ik kijk erin en ik heb geen idee waar ik op moet letten. Deel 10, 11 en 13 (van tekening uit kreidlerboek) zie ik wel zitten, maar ik weet niet hoe ik die los moet krijgen of kijken of ze nog goed zijn. Ik vervang de pakkingen en zet hem weer in elkaar en zet geheel met schone luchtfilter weer op brommer. Ik brommer starten: nu begint hij al met brluhhh. Als ik het gas volledig open draai valt hij net niet uit, maar in z'n 2 rijden gaat al bijna niet meer. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, elke tip voor deze beginnende sleutelaar is welkom.
Het is een kreidler rmc-s electronic 1979, met alles orgineel, rijdt +/- 50 km/u
ik ben nieuw op deze site en ook nieuw in het sleutelen aan brommers. Ik heb sinds kort een kreidler en ik kom erachter dat sleutelen wat minder makkelijk is dan ik dacht. Het apparaat deed het in het begin redelijk, de verkoper zei dat alleen het voorlicht, de achterrem en het contactslot gerepareerd moesten worden. De achterrem was makkelijk, het contactslot ook en zelfs het voorlicht (dat wat meer moeite kostte) had ik na het volgen van draden met het stroomschema erbij gerepareerd.
Een probleem was echter dat als ik ging rijden hij niet op toeren kwam. Ik moest echt flink gas geven om door te kunnen schakelen, eenmaal in z'n vier begon hij soms pas normaal te rijden. Problemen begonnen na een half uur rijden, schakel ik terrug naar z'n drie doet de motor: brluhhhhh en valt hij uit. Daarna wil hij nog wel starten (moet 'm wel aanlopen) en dan na vijf minuten als ik schakel dus koppeling in heb bluhhhhhh. Vervolgens doet hij het niet meer en wil hij ook echt niet meer starten. Na een half uurtje stilstaan rijdt hij wel weer, maar na 20 min. weer blluhhh en nix meer. Wil pas weer na 10 min. starten.
Ik dacht, ik maak carburateur en luchtfilter schoon (leek me niet zo moeilijk). Ik maak de carburateur open en ik kijk erin en ik heb geen idee waar ik op moet letten. Deel 10, 11 en 13 (van tekening uit kreidlerboek) zie ik wel zitten, maar ik weet niet hoe ik die los moet krijgen of kijken of ze nog goed zijn. Ik vervang de pakkingen en zet hem weer in elkaar en zet geheel met schone luchtfilter weer op brommer. Ik brommer starten: nu begint hij al met brluhhh. Als ik het gas volledig open draai valt hij net niet uit, maar in z'n 2 rijden gaat al bijna niet meer. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, elke tip voor deze beginnende sleutelaar is welkom.
Het is een kreidler rmc-s electronic 1979, met alles orgineel, rijdt +/- 50 km/u
- Chris - RMC Black Flamed
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Dat duit op te weinig benzine,Beginnen bij de tank komt er genoeg sap uit, (verstopping?) en dan zo geleidelijk aan naar beneden, kijken waar de eventuele verstopping zit, misschien de zeefjes verstopt in de benzineslang aansluiting bij de carb.? zoniet dan de hele carb. openen en goed reinigen, als je niet weet hoe het zit , vragen of tekening erbij.Laat wat horen als je nog meer wilt weten, het barst van de techneuten hier.
DE SPECIALIST
DE SPECIALIST
- Michiel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 okt 2002, 22:50
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Ik heb hetzelfde gehad.
Bij mij was de oorzaak dat de vlotter niet goed zat.
Carburateur erafhalen, vlotterbak losdraaien, vervolgens carburateur op de kop houden, de vlotter (dat is dat plastic/messing geval dat kan scharnieren) moet horizontaal liggen, is dit niet het geval dan voorzichtig bijbuigen.
grtn
Michiel
Bij mij was de oorzaak dat de vlotter niet goed zat.
Carburateur erafhalen, vlotterbak losdraaien, vervolgens carburateur op de kop houden, de vlotter (dat is dat plastic/messing geval dat kan scharnieren) moet horizontaal liggen, is dit niet het geval dan voorzichtig bijbuigen.
grtn
Michiel
- marc verhoeven
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 31 dec 2003, 21:11
- Locatie: beuningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
gewoon doen wat de specialist al aangaf , het duit inderdaad op een te kort aan bezine (lijkt me zeer waarschijnlijk zo als jij het beschrijft)
ook als je die stappen heb doorlopen ;controleren tank en carb .
maar het kan ook zijn dat ie verkeert is afgesteld (bv een te kleine sproeier).
als dat allemaal niet helpt controleer dan ook ff de onsteking.
o ja onsteking controleren VOOR dat je met SPROEIERS aan de gang gaat .
veel succes en laat het ons weten hoe het je vergaat.
mvg de nozems
ook als je die stappen heb doorlopen ;controleren tank en carb .
maar het kan ook zijn dat ie verkeert is afgesteld (bv een te kleine sproeier).
als dat allemaal niet helpt controleer dan ook ff de onsteking.
o ja onsteking controleren VOOR dat je met SPROEIERS aan de gang gaat .
veel succes en laat het ons weten hoe het je vergaat.
mvg de nozems
- bud
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als het vliegwieldeksel verwijderd is er dan een vettige,naar benzine ruikende substantie aanwezig-ook de versn.bak olie hierop controleren!.Zoja,dan zijn de kruktap-keerringen defect,motor wordt warm,carters zetten hierdoor uit en zetten zo de deur open voor lekkage(geen onder/overdruk aanwezig in het carter).Koppaking controleren op lekkage,alsook de voet-pakking,spruitstuk controleren op lekkage.Gewoon alles systematisch controleren.Carburateur controleren op reinheid en juiste vlotterhoogte,toestand vlotternaald-meerkantige of ronde korte dikke naald die de vlotterkamer afsluit van de benzine toevoer,zoals gezegd het kleine filterje aanwezig in de aansluitnippel v/d benzine slang.Vervuilde benzine in de tank zelf doet ook geen goed voor het filter van de benzinekraan en de werking van de carburateur.
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Allereerst bedankt voor de snelle reacties. Ik heb gecontroleerd of de benzine normaal uit de tank komt en dat leek gewoon goed te gaan. Daarna de carburateur weer los gehaald en gekeken of het filtertje waar de benzine binnenkomt verstopt was. Zag er niet verstopt uit, ook nog lucht doorheen geblazen met fietspomp. Toen vlotterkamer losgedraaid en vlotter zit horizontaal als ik hem op z'n kop hou. Ik heb de vlotternaald 2 plekken hoger gezet op het slotplaatje. Daarna alles weer op brommer gezet. Toen ik hem startte leek hij het ietsjes beter te doen, maar eigenlijk was het nog niks. Naar z'n 2 schakelen is bijna onmogelijk omdat hij al uitvalt als ik de koppeling inknijp (gas moet helemaal open). Stationair lopen lukt al helemaal niet meer. Ik vind het wel vreemd omdat hij het eerder (voordat ik voor de eerste keer de carburateur ging nakijken :/ ) echt wel beter deed...
Om de ontsteking na te kijken zou ik zo'n stroboscooplamp moeten hebben of is er iemand in omg. Utrecht van wie ik er een zou kunnen lenen?
Om de ontsteking na te kijken zou ik zo'n stroboscooplamp moeten hebben of is er iemand in omg. Utrecht van wie ik er een zou kunnen lenen?
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Heb je ook al eens geprobeert als je het lucht filter er af haalt, en je laat je motor draaien, dan doe je een hand voor de lucht inlaat van je carb. en als de motor dan meer opneemt als je gas geeft dan weet je dat het aan de benzine toevoer licht, zoniet dan gaan we weer een stapje verder.Kijk gelijk even of je gasschuif helemaal open gaat.
SUCCES
DE SPECIALIST
SUCCES
DE SPECIALIST
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Wat voor kleur heeft je bougie? ik krijg nu de indruk dat hij verzuipt, is er niets uit de carb.gevallen toen je hem de eerste keer open maakte? bijvoorbeeld een los getrilde sproeier, je moet de carb. helemaal uit elkaar halen en aan de hand van een tekening kijken of alles klopt.en of alles wel goed vast zit binnenin.je hebt ook geen deuk in je vlotterbak waar je vlotter op kan blijven hangen?
DE SPECIALIST.
Het blijft moeilijk op afstand oplossen.
DE SPECIALIST.
Het blijft moeilijk op afstand oplossen.
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Klinkt als: VerzuipenZuid schreef:Als ik luchtfilter eraf haal loopt hij meteen een stuk beter (ook leuk geluidje trouwens). Stationair wil hij nog steeds niet lopen, maar gewoon rijden gaat wel weer een beetje. Als ik mijn hand op de luchtinlaat hou stopt hij ermee, ookal geef ik vol gas.
Gasschuif gaat helemaal open.
Oplossing: Kleinere sproeier proberen.
Kijk eens welke sproeiermaat je er nu in hebt zitten?
suc6
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
en staat je carbarateur wel goed afgesteld daar kan het ook nog aan liggen als ie steest uit valt. even aan de stationair afstel schroef draaien die met die veer, even helemaal naar binnen dan gaat ie harder lopen het toerental neemt toe ,dan weer naar buiten draaien. tot dat ie voor je gevoel goed is. het toerental neemt af dan
De motor moe zonder stoten blijven lopen.
ik heb het ook gehad als je cabarateur niet goed is afgesteld dan loopt ie voor geen meter. ,hij slaat dan af trekt niet lekker je kent het wel. daar moet je ook even naar kijken het licht meestal daar aan.
oja de cabarateur afstellen bij een warme motor als je dat niet doet. en je doet het als die koud is loopt ie als de motor warm is niet lekker en valt ie ook weer uit.
zie link voor het afstellen;
workshopfloretthoofdstuk4.php#paragraaf5
De motor moe zonder stoten blijven lopen.
ik heb het ook gehad als je cabarateur niet goed is afgesteld dan loopt ie voor geen meter. ,hij slaat dan af trekt niet lekker je kent het wel. daar moet je ook even naar kijken het licht meestal daar aan.
oja de cabarateur afstellen bij een warme motor als je dat niet doet. en je doet het als die koud is loopt ie als de motor warm is niet lekker en valt ie ook weer uit.
zie link voor het afstellen;
workshopfloretthoofdstuk4.php#paragraaf5
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ok, ik heb de carb. opengemaakt en ik zie maar 1 sproeier. Volgens de tekeningen moet er een naaldsproeier en een hoofdsproeier inzitten, maar ik zie maar 1 van de twee. Volgens mij is het de naaldsproeier, ik heb hem losgeschroeft en er staan 2 getallen op: 2.22 en 82. Ik weet niet wat dit betekent en ik weet ook niet hoe er een hoofdsproeier aan dit ding vastgemaakt zou kunnen worden. Of lijken de hoofdsproeier en de naaldsproeier net alsof ze uit 1 stuk gemaakt zijn en heb ik niet door dat het 2 dingen zijn :?
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoofdsproeier >82 :Lijkt mij veel te groot voor een brommer die 50 rijdt
Welke carburateur zit er op (als voorbeeld.... 1/12/237 )
Het heeeel KLEINE schroefje No 82 is de hoofdsproeier
No 2.22 is de naaldsproeier buis.
Als de motor standaard is
en bij gebruik van bovenstaande carbo, is de spoeier 62
Welke carburateur zit er op (als voorbeeld.... 1/12/237 )
Het heeeel KLEINE schroefje No 82 is de hoofdsproeier
No 2.22 is de naaldsproeier buis.
Als de motor standaard is
en bij gebruik van bovenstaande carbo, is de spoeier 62
Laatst gewijzigd door Bolle Aad op 13 feb 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 18:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als ie vettig is krijgt ie teveel mengsel, als ik jou was zou ik ff naar de locale brommerzaak gaan en vragen of ze een goed sproeiertje hebben, gewoon zeggen dat ie standaart is en als ze een beetje verstand van hebben weten ze welke je nodig hebt.
neem wel je carburatuer mee, dan kan je hem eventueel laten nakijken of ie compleet is
neem wel je carburatuer mee, dan kan je hem eventueel laten nakijken of ie compleet is
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
-
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
standaard sproeier 62Hayabusa schreef:ja maar ik bedoel dat als ie niet weet welke sproeier ie moet hebben dat ie t ff vraagt, als ie standaart is moet er geen 82 in maar een 64,66 ofzode specialist schreef:Het kleine sproeiertje nr 82 kan je uit het andere huis 2,22 schroeven, en dan een kleinere er in schroeven.
DE SPECIALIST
was al genoemd, maar bij deze nogmaals
dat zal schelen!!!!
ik ga er van uit dat je 12 mm carb hebt?
suc6
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb een 14 mm carb. en volgens de man bij de brommerzaak was een 82 dan wel goed. Voor de zekerheid een 78 sproeier in gedaan, ook omdat mijn bougi zo zwart was. Hij rijdt nu wel ietsje beter, maar stationair lopen is er echt niet bij (stand van stelschroef maakt niet uit).
Ik ga nu de cilnderkop eraf halen om te kijken of alles daarbinnen nog goed is. Of zijn er nog betere ideeen?
Ik ga nu de cilnderkop eraf halen om te kijken of alles daarbinnen nog goed is. Of zijn er nog betere ideeen?