valt terug in z'n 4
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
valt terug in z'n 4
Beste mensen
Ik heb de laatste tijd een probleem als ik met het gas volledig open rij in z'n 4. Dan valt hij steeds terug en ik iets hoor iets trillen ofzo. Dan hoor ik prrttt en dan heeft hij even minder vermogen dus. Is echt irritant rijden, het probleem is er niet als ik het gas net niet helemaal open draai. Ik heb de ontsteking iets anders (vroeger) gezet maar dat maakte niks uit. Een grotere en een kleinere sproeier geprobeerd maar daar ging hij alleen slechter van rijden.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
oja en misschien heeft 't ermee te maken, hij start nog steeds alleen als ik de choke indruk en dat zou toch niet moeten met dit weer??
Ik heb de laatste tijd een probleem als ik met het gas volledig open rij in z'n 4. Dan valt hij steeds terug en ik iets hoor iets trillen ofzo. Dan hoor ik prrttt en dan heeft hij even minder vermogen dus. Is echt irritant rijden, het probleem is er niet als ik het gas net niet helemaal open draai. Ik heb de ontsteking iets anders (vroeger) gezet maar dat maakte niks uit. Een grotere en een kleinere sproeier geprobeerd maar daar ging hij alleen slechter van rijden.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
oja en misschien heeft 't ermee te maken, hij start nog steeds alleen als ik de choke indruk en dat zou toch niet moeten met dit weer??
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Melvin als je choket sluit je toch juist de luchtoevoer een beetje af. Dus als die niet wil starten zonder choke krijgt hij toch te weinig benzine of zit ik nou fout?
Benzineslangetje zal ik nakijken. Wat betreft de tandwielverh. eerder had ik dit probleem niet, dus hij zou het met deze tandw.verh. moeten doen.
Benzineslangetje zal ik nakijken. Wat betreft de tandwielverh. eerder had ik dit probleem niet, dus hij zou het met deze tandw.verh. moeten doen.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik had ook al aan de zuiger gedacht. Het probleem is namelijk begonnen toen ik een nieuwe L-veer erop gezet heb. Is opzich wel logisch dat hij dan meer kans heeft om te trillen.
Maargoed, als dat het is is het niet zo erg want ik krijg over een paar weken een nieuwe cilinder plus zuiger dus dat lost dat probleem dan ook op
Net ffies gekeken of de benzine goed doorliep, leek mij in orde. Ik denk dat ik voor de zekerheid maandag een nieuw slangetje haal, zal toch nix kosten.
Maargoed, als dat het is is het niet zo erg want ik krijg over een paar weken een nieuwe cilinder plus zuiger dus dat lost dat probleem dan ook op
Net ffies gekeken of de benzine goed doorliep, leek mij in orde. Ik denk dat ik voor de zekerheid maandag een nieuw slangetje haal, zal toch nix kosten.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
hoe loopt je motor stationair? als ie mooi loopt zonder rare mechanische geluiden lijkt mij het niet dat het in je zuiger zit.
hoe ziet je bougie eruit ?
lijkt ook een beetje op viertakken zoals jij het omschrijft ,ik kan het natuurlijk mis hebben .
heb je je kreidler toevallig met koud weer afgesteld? als dat zo is kan het daarom zijn dat ie met dit warmere weer iets teveel krijgt (hoe kouder hoe rijker ,hoe warmer hoe armer).
laat wel even horen als je het euvel heb gevonden.
hoe ziet je bougie eruit ?
lijkt ook een beetje op viertakken zoals jij het omschrijft ,ik kan het natuurlijk mis hebben .
heb je je kreidler toevallig met koud weer afgesteld? als dat zo is kan het daarom zijn dat ie met dit warmere weer iets teveel krijgt (hoe kouder hoe rijker ,hoe warmer hoe armer).
laat wel even horen als je het euvel heb gevonden.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bij mij loopt hij stationair ook prima. Bougi is bruinig. Ik had hem met koud weer afgesteld maar laatst dus andere sproeiers geprobeerd. Ik heb de stelschroef wat verder uit gedraaid en ook geprobeerd met meer naar binnen draaien, maar dat hielp niet.
Lawaai bij mij is niet zoals bij Nick, ´t is echt gewoon zachtjes trr, ik dacht dat het uit de carb. kwam maar dat is echt gissen, kan net zo goed iets anders zijn
Lawaai bij mij is niet zoals bij Nick, ´t is echt gewoon zachtjes trr, ik dacht dat het uit de carb. kwam maar dat is echt gissen, kan net zo goed iets anders zijn
- Joris
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 3764
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
- Locatie: Breda
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
dat trrr als je het gas een beetje open doet is de GASNAALD
en de mijne rammelt en ratteld en het lijkt wel ofdat er grint in zit
BOEIEN het ding is helemaal op en top gereviseerd nieuwe zuiger goede set alles 100%
kreidler = rammelen
snap dat nu eens
een zundapp loopt teminste netjes en stil en is niet piekerig
kreilder heeft een grote cilinder 1 klein geluidje in de zcilinder zelf is een enorm kabaal daarbuiten (groot oppervlak(
maakt je niet dik is slecht voor de lijn
en de mijne rammelt en ratteld en het lijkt wel ofdat er grint in zit
BOEIEN het ding is helemaal op en top gereviseerd nieuwe zuiger goede set alles 100%
kreidler = rammelen
snap dat nu eens
een zundapp loopt teminste netjes en stil en is niet piekerig
kreilder heeft een grote cilinder 1 klein geluidje in de zcilinder zelf is een enorm kabaal daarbuiten (groot oppervlak(
maakt je niet dik is slecht voor de lijn
-
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Inderdaad!!! Bij mij precies hetzelfde... alles is gereviseerd...Joris schreef:dat trrr als je het gas een beetje open doet is de GASNAALD
en de mijne rammelt en ratteld en het lijkt wel ofdat er grint in zit
BOEIEN het ding is helemaal op en top gereviseerd nieuwe zuiger goede set alles 100%
kreidler = rammelen
snap dat nu eens
een zundapp loopt teminste netjes en stil en is niet piekerig
kreilder heeft een grote cilinder 1 klein geluidje in de zcilinder zelf is een enorm kabaal daarbuiten (groot oppervlak(
maakt je niet dik is slecht voor de lijn
Gewoon karren met dat ding!
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
tis dus niet alleen rammelen, hij verliest vermogen ofzo, hij valt echt terug das bestwel irritant. Dat rammelen is maar bijzaak, van mij mag ie rammelen, maar snelheid verliezen dus niet. En het is alleen als ik in z'n 4 rij met het gas helemaal open. Ik denk dat het in de carb. zit, maar ik weet niet goed wat ik moet, naald lager? nieuwe naald, gasschuif te klein, iets anders??
Maargoed, ik heb nog geen ander benzineslangetje gekocht of andere twv gepr. of andere carb. afst. geprobeerd behalve sproeier, dus eigenlijk moet ik eerst aan de slag.
enne joris kijk hier ff: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=18231
Maargoed, ik heb nog geen ander benzineslangetje gekocht of andere twv gepr. of andere carb. afst. geprobeerd behalve sproeier, dus eigenlijk moet ik eerst aan de slag.
enne joris kijk hier ff: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=18231
-
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
owkee.. er is dus meer aan de hand... ik heb dat probleem ook gehad. Bij mij zat dat in de afstelling van de ontsteking. Ik heb er nu een elektronische Bosch nieuwe type op en het is over.Zuid schreef:tis dus niet alleen rammelen, hij verliest vermogen ofzo, hij valt echt terug das bestwel irritant. Dat rammelen is maar bijzaak, van mij mag ie rammelen, maar snelheid verliezen dus niet. En het is alleen als ik in z'n 4 rij met het gas helemaal open. Ik denk dat het in de carb. zit, maar ik weet niet goed wat ik moet, naald lager? nieuwe naald, gasschuif te klein, iets anders??
Maargoed, ik heb nog geen ander benzineslangetje gekocht of andere twv gepr. of andere carb. afst. geprobeerd behalve sproeier, dus eigenlijk moet ik eerst aan de slag.
enne joris kijk hier ff: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=18231
Misschien kan je wat meer over je setup vertellen om te constateren waardoor het komt.. vergeet dan ook niet je tandwielverhoudingen
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Omdat Bennie zei bij mij zat het in de ontsteking heb ik vandaag eens de tijd genomen de ontsteking echt goed af te stellen. Nou dat scheelde alles, hij reed bijna weer perfect en terwijl ik dacht nou misschien nog even de carb beetje afstellen en alles is weer goed: TTGGGKGKGK dikke vette vastloper
Naar huis gelopen net de cilinder eraf gehaald en er zit een flinke haal in. Maargoed probleem van dit topic was zo goed als opgelost en goede nieuws is dat ik al een nieuwe cilinder heb, maar toch niet leuk (en ik snap ook niet waarom ie vastliep maarja).
Naar huis gelopen net de cilinder eraf gehaald en er zit een flinke haal in. Maargoed probleem van dit topic was zo goed als opgelost en goede nieuws is dat ik al een nieuwe cilinder heb, maar toch niet leuk (en ik snap ook niet waarom ie vastliep maarja).
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Beste Zuid,
Dan moet je even precies vertellen wat je aan je ontsteking gedaan hebt.
Staat de onsteking te vroeg dan wordt je zuiger, cilinder en kop heel erg heet.............vastloper.
Dus op hoeveel mm staat je ontsteking
Pas nou op dat je nieuwe cilinder niet dezelfde kant op gaat.
Heb je foto's van de zuiger en cilinder
HansJ
HansJ
Dan moet je even precies vertellen wat je aan je ontsteking gedaan hebt.
Staat de onsteking te vroeg dan wordt je zuiger, cilinder en kop heel erg heet.............vastloper.
Dus op hoeveel mm staat je ontsteking
Pas nou op dat je nieuwe cilinder niet dezelfde kant op gaat.
Heb je foto's van de zuiger en cilinder
HansJ
HansJ
- Zuid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 feb 2004, 11:40
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Toen ik ging kijken hoever de punten uit elkaar stonden kwam ik erachter dat een voelermaatje van 0.4 er ook wel tussen paste. Ik heb toen eerst de punten precies op 0.35mm gezet. Daarna het dunste voelermaatje ertussen (0.05mm) geklemd en gekeken wanneer die losging. Toen de grondplaat zo verzet dat die voelermaat van 0.05 precies losging als de stip op het vliegwiel bij de stip op het carter was. Ik zit nu te denken misschien was die 0.05 voelermaatje wel te dik en gingen de punten eigenlijk al eerder open en heb ik hem dus teveel op voorontsteking gezet. Grondplaat had ik i.i.g. aardig ver naar rechts gedraaid.
Dig. fototoestel heb ik niet zal kijken of ik er 1 kan lenen van iemand.
Dig. fototoestel heb ik niet zal kijken of ik er 1 kan lenen van iemand.
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ziet er wel uit of het heel erg heet is geweest,
Die halen boven je spoelpoort,
Heb je gekeken of je naaldlager van de pistonpen nog heel is Want er is wat door heen gegaan en zie het pistonpenborging zitten.
Als er een stukje uit de kooi breekt.....En bij hele hoge tempertauren en belastingen ga je dat krijgen.
PS, welke mengverhouding gebruik je
Ja dat is
HansJ
Die halen boven je spoelpoort,
Heb je gekeken of je naaldlager van de pistonpen nog heel is Want er is wat door heen gegaan en zie het pistonpenborging zitten.
Als er een stukje uit de kooi breekt.....En bij hele hoge tempertauren en belastingen ga je dat krijgen.
PS, welke mengverhouding gebruik je
Ja dat is
HansJ
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Het is idd een vette bende .
Maar als je ontsteking niet goed staat heb je ook geen goede verbranding.
Ik denk dat het smeren afhangt wat voor cilinderwand je hebt.
Een Nikasilwand kan met veel minder olie goed functioneren.
Hardchroom en gietijzer hebben meer olie nodig.
Dus ik denk dat de oudere modellen meer smering nodig hebben.
Ik denk dat de Specialist hier wel wat aan kan toevoegen.
Gaarne jouw mening Arnold
HansJ
Maar als je ontsteking niet goed staat heb je ook geen goede verbranding.
Ik denk dat het smeren afhangt wat voor cilinderwand je hebt.
Een Nikasilwand kan met veel minder olie goed functioneren.
Hardchroom en gietijzer hebben meer olie nodig.
Dus ik denk dat de oudere modellen meer smering nodig hebben.
Ik denk dat de Specialist hier wel wat aan kan toevoegen.
Gaarne jouw mening Arnold
HansJ