Cilinder - hoeveel pk

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kommerzijl
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1 Bericht door Kommerzijl » 06 nov 2002, 20:38

Ik heb tussen mijn oude troep nog een cilinder gevonden...Het nummer is 157398. Weet iemand misschien hoeveel pk deze is?

Alvast bedankt....

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 06 nov 2002, 21:39

hey,

op Kreidler Museum staat ie d'r niet bij... ??? maar 15.73.** zijn de numemrs van standaard duitse 2,9pk cilinder. :cool:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#3 Bericht door Caspar » 09 nov 2002, 16:06

Volgens mijn paperassen is het een gewone nederlandse standaard 1,8pk cilinder met flens aansluiting voor de uitlaat , laatse vierkante model.

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door shalom » 11 nov 2002, 11:03

is hetzelfde als een nederlandse staandaard 15.73.81.

dus gewoon een 1.8 pk.


alleen van die 1.8 weet ik het niet. het gelezen dat dat op 3500 toeren is en die van mij draai 7000 met originele 10mm carb. dus je hebt ze volgens mij zo op 3.0 pk

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#5 Bericht door Caspar » 14 nov 2002, 17:53

Nee, zo werkt dat niet.
Men geeft vanaf de fabriek op dat hij bij 3500 tpm zijn maximale vermogen van 1,8pk heeft. Als je nu boven de 3500 tpm komt , zal het vermogen zelfs gaan afnemen.
Er staan ergens op deze site vermogens- en koppel-grafieken , daar kun je dat op zien.

Tony
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 sep 2002, 22:08
Locatie: Sweden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Tony » 18 nov 2002, 22:25

Hello, What does the number on the
cylinders meen?
My cylinder says 15 43 99
it is a 50cc 11hp i belive.
can I get the real data of the
cylinder somehow by the number?

Regards
Tony Flodström

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door ErnstJan » 18 nov 2002, 23:22

Heb deze cilinder er ook op gehad, reed t tegen de 70km/h aan. Met een 15 tands voor en 36 tands achter en een 12mm erop. gewoon luchtfilter. trok gewoon fatsoenlijk op, ben van mening dat het ook een cilinder is die meer pk's heeft dan een 1,8 pk.

Heb mensen gesproken die ook zeiden dat het een 2,9 pk cilinder was. Anders haal je de 70km toch ook niet. Cilinder bij mij was orgineel niet aan geveild.

Gr ErnstJan

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door RMC groen » 24 nov 2002, 14:37

ik heb dezelfde cilinder

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#9 Bericht door Remco » 25 nov 2002, 09:27

Miscchien een domme vraag, maar waar kan je dat nummer ergens vinden??

Remco

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Steven » 25 nov 2002, 09:55

staat ergens op een van je koelribben... bij een rijwindgekoelde ergens op de rechter zijkant dacht ik, en bij geforceerde cilinders staat het op de eerste koelrip aan de kant van de kop.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#11 Bericht door Caspar » 05 dec 2002, 17:26

Ernst-Jan: De 15.73.98 is echt gegarandeerd een gewone 1,8pk RMC-NL bromfiets cilinder met flensaansluiting voor de uitlaat, ik heb er zelf ook 2. Als het een 2,9pk was, dan had hij als ET-nummer 15.73.85 gehad.
Het kan natuurlijk zijn dat hij een beetje bewerkt is, en daardoor nu 70 km/u rijdt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#12 Bericht door Caspar » 05 dec 2002, 17:29

Tony Flodström from Sweden: According to the books, is the 15.43.99 a 6,25 hp Super-Breitwand cilinder from Mahle, 50cc ofcourse.

Gebruikersavatar
Kommerzijl
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Kommerzijl » 09 dec 2002, 01:22

volgens mij heeft geen van jullie het juiste antwoord. Zo ie zo is het geen breitwand en de cilinder heeft ook geen flens aansluiting. Verder zijn de poorten nogal aan de kleine kant...bedankt voor de reakties maar heb ik iets "speciaals"?
groet, Michel

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door shalom » 09 dec 2002, 10:43

deze cilinder ken ik wel. heeft zo'n tuit bij de uitlaat en dunne vinnen(lijkt op een 15.43.97 6.25pk). Dit is als het goed is eigenlijk geen nederlandse cilinder maar een frans model. Die levert ook 1.75 (1.8 ) pk net als de nederlandse standaard cilinder. De poorten hiervan zijn soms wat ronder als bij de nederlandse 15.73.81. Een vreind van mij had er 1 op zijn rmc gezte en hij liep even hard als mijn 1.8pk cilinder.

je kunt niet echt zeggen dat je iets speciaals hebt, maar ze zijn naar mijn mening wel mooier dan de nederlandse cilinders en uit ervaring kan ik zeggen dat ie iets meer kracht onderin heeft. met dezelfde mahle zuiger, carb ed trok hij altijd iets sneller op. De top was bijna hetzelfde als gign hij toch wel 1 km minder hard :twisted: :twisted: :twisted:

Plaats reactie