balhoofd
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
balhoofd
wanneer ik soms rij merk ik dat mijn voorvork aan het klapperen is. dus als ik dan dat plaatje bij me stuurplaat er af haal kan ik gewoon met mijn hand die ring los halen terwijl die heel goed vast zat dit kan ook met die ring onder mijn stuurplaat. die raken dus steeds los.
erg vervelend dus want na een lange tijd zal me frame gaan scheuren
en ook de draad van die bouten+moeren zijn gewoon goed en niet gaar!
wie weet er een oplossing.
erg vervelend dus want na een lange tijd zal me frame gaan scheuren
en ook de draad van die bouten+moeren zijn gewoon goed en niet gaar!
wie weet er een oplossing.
- Hylke
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 27 sep 2002, 14:24
- Locatie: Oudewater,Utrecht,Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als de lagertjes goed zijn moet het goed passen. Ik heb net zelf mijn voorvork eraf gehad en er weer opgezet. De moer waarmee je de lagertjes aandraait kan handvast, die is alleen om de voorvork een beetje te stellen. Je kan kiezen uit los, dus dat je voorvork losjes draait, of strak, dan moet je hem echt omduwen. Bovenop die moer stop je vulringen, net zoveel totdat de kroonplaat strak op die moer zit, er mag geen ruimte over blijven. Een ring houd je over om onder de bovenste moer te doen, die mag goed strak, want die moet alles goed dicht, vast en strak houden.
- Hylke
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 27 sep 2002, 14:24
- Locatie: Oudewater,Utrecht,Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Die moer waar ik het over heb heet draadring, hier vallen de lagertjes in. Die ringen zijn bedoeld om de draadring op te sluiten, d.w.z. dat je met die ringen de ruimte boven de draadring opvult zodat de draadring niet los kan trillen. Als je dan de bovenste moer wel lekker strak doet zou je voorvork geen speling meer moeten vertonen, tenzij de lagertjes vervormt of versleten zijn.
Tip bij het de- en monteren van de voorvork: ik deed het eerst met het frame staand, toen flikkerden al die lagertjes er elke keer uit, zelfs met veel vet. Omdat ik mijn frame kaal had en ik hem aan het opknappen ben, heb ik het frame gewoon ondersteboven gezet en de voorvork erin laten zakken, dat ging ineen keer goed.
Foto: Nummer 24 is de draadring. (Uit m'n onderdelen boek)
Tip bij het de- en monteren van de voorvork: ik deed het eerst met het frame staand, toen flikkerden al die lagertjes er elke keer uit, zelfs met veel vet. Omdat ik mijn frame kaal had en ik hem aan het opknappen ben, heb ik het frame gewoon ondersteboven gezet en de voorvork erin laten zakken, dat ging ineen keer goed.
Foto: Nummer 24 is de draadring. (Uit m'n onderdelen boek)
- Bijlagen
-
- rechtsonderaan = nummer 24
- frameboek.jpg (112.79 KiB) 4155 keer bekeken