Voorvork 69 vraag

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Voorvork 69 vraag

#1 Bericht door huib » 14 nov 2004, 17:57

Ik ben nu mijn RS 69 aan het klaarmaken ene ik heb er ongeveer 100 cc olie in gedaan en de keringen vervangen maar ik vind dat hij niet zo goed dempt als bv mijn RS uit 74 met lange vork. Klopt dit? Zijn de nieuwe vorken beter dempend? of doe ik iets fout?? Huib

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#2 Bericht door Melvin » 14 nov 2004, 20:55

110 moet erin.
nieuwe dempen wel iets beter idd. zitten langere veren in en meer olie. (en tis telescoopvoorvork)

Gebruikersavatar
miller
2-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2002, 23:40
Locatie: Good old days
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

demping

#3 Bericht door miller » 14 nov 2004, 22:41

Doe er nieuwe rubbers (zuigertjes) in, nieuwe stoot rubbers. Dat zijn die witte of geel-achtige torentjes en nieuwe olie erin. Olie fabrieksopgave 110 cc. Ik doe er meestel tussen de 120 a 125 cc in. Werkt beter. Maar DENK EROM niet meer anders ploffen je keringen eruit.

Succes ermee.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: demping

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 nov 2004, 22:54

miller schreef:Doe er nieuwe rubbers (zuigertjes) in, nieuwe stoot rubbers. Dat zijn die witte of geel-achtige torentjes en nieuwe olie erin. Olie fabrieksopgave 110 cc. Ik doe er meestel tussen de 120 a 125 cc in. Werkt beter. Maar DENK EROM niet meer anders ploffen je keringen eruit.

Succes ermee.
Het compleet vervangen schiet er bij de meesten bij in. Waarom begrijp ik nooit. Als je eenmaal de keeringen doet en de olie met zuigers en aanslagrubbers ben je er voor jaren vanaf.
Met name de zuigertjes zijn belangrijk.

Enzo

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

ja vraag zuigertjes

#5 Bericht door huib » 15 nov 2004, 18:52

Bedankt alvast voor de reacties, die zuigertjes heb ik inderdaad niet vervangen en heb die dingen nog nooit vervangen trouwens, dus gekke vraag misschien maar hoe krijg ik die dingen eruit? Hoop nog wat te horen, groet huib

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#6 Bericht door Gijs » 15 nov 2004, 18:56

Even zoeken op het forum, staat vast al een keer beschreven.

:clap :lol: :wink:

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

ja

#7 Bericht door huib » 15 nov 2004, 19:12

Heb stukkie gezien over dit, bedankt Gijs ,groet Huiib

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#8 Bericht door Dimage » 15 nov 2004, 19:19


Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door sierfred » 16 nov 2004, 16:23

je kan er meer in doen dan 110cc,tot max: 125cc,maar doe dan gelijk die zwaardere keringen erin,en pas dan nog op voor overdruk.de zwaardere keringen zijn alleen te krijgen in goes,bij jonh. :wink:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#10 Bericht door Dimage » 16 nov 2004, 17:15

sierfred schreef:je kan er meer in doen dan 110cc,tot max: 125cc,maar doe dan gelijk die zwaardere keringen erin,en pas dan nog op voor overdruk.de zwaardere keringen zijn alleen te krijgen in goes,bij jonh. :wink:
Geen antwoorden geven die er al staan a.u.b. daar help je niemand mee...
miller schreef:Olie fabrieksopgave 110 cc. Ik doe er meestel tussen de 120 a 125 cc in. Werkt beter.

Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door sierfred » 16 nov 2004, 19:12

:oops:
vergeet de platte ring om de zuiger niet te vervangen,want die zijn niet levenslang meegaand(komt door de olie),als je de boel toch uit elkaar hebt!!! #-o

sorry huib ik hoop niet dat ik te laat kom met deze tip,had het gelijk vanmiddag je moeten melden,succes

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 nov 2004, 19:17

Moet je toch eens aangeven welk ringetje je bedoeld.
Het is wel een na 73 tekening maar te gebruiken.

Enzo
Bijlagen
voorvork.gif
voorvork.gif (21.85 KiB) 2958 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 16 nov 2004, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door sierfred » 16 nov 2004, 19:18

no 6 :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 nov 2004, 19:24

sierfred schreef:no 6 :!:
Dat heet in Kreidlertaal de afdichtplaat en wordt ook wel de zuiger genoemd
Vandaar mijn vraag

Enzo

Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door sierfred » 16 nov 2004, 19:31

:idea:
moet in ieder geval vervangen worden,want deze wordt aangetast door de olie,en gaat niet zo erg lang mee,nou ja als je hem toch open hebt vernieuw hem dan en gebruik géén originele want die zijn te zacht (worden opgevreten door de olie)
en het is wel degelijk een losse ring om de zuiger heen,dus het is een onderdeel van de zuiger!!!!! #-o

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

hallo

#16 Bericht door huib » 16 nov 2004, 19:38

Ik heb nog niks gedaan dus geen zorgen, denk van het weekend. maar bedankt voor reacties huib

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

hallo

#17 Bericht door huib » 17 nov 2004, 18:59

Nog effe een vraagje, ik heb effe gekeken en ik dacht dat mijn olie spuitje 100 cc was maar die was maar 60 dus er wat meer olie bij gedaan en nu doet hij het aardig in de richting. Maar ik heb ook een oude voorvork gepakt en die uit elkaar gehaald en dat pijpje met koperen bus en stootrubber dat er allemaal uit, maar wat erin blijt is een stale ring met twee gaatjes en daarachter zit een rubber en dat zit vast, dat kreeg ik er niet uit en vraag mij af is dit mogelijk?? en belangrijk om dit eventueel te vervangen?? ik hoor het wel, ik maak het niet op uit het vehaal hier op het forum dus .... huib

Ton
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:45
Locatie: Randstad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorvork

#18 Bericht door Ton » 17 nov 2004, 19:31

Ik ben nu ook begonnen met de voorvork uit elkaar te halen, maar van 1 poot draait het boutje aan de onderzijde van de poot mee. Hierdoor krijg ik 1 poot niet los. Is er een handigheidje om te zorgen dat het boutje niet meedraait?
Laatst gewijzigd door Ton op 18 nov 2004, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Steven » 17 nov 2004, 19:39

de moer die aan de andere kant van het asje zit zit niet zo strak en draait mee denk ik???

moet je van boven af een dopje 13 met een hele hoop verlangstukken laten zakken. dan kun je de bovenste moer tegenhouden!!!

succes ermee :)

Ton
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:45
Locatie: Randstad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorvork

#20 Bericht door Ton » 17 nov 2004, 19:45

Bedankt Steven, ga ik morgen gelijk uitproberen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Voorvork

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 nov 2004, 20:09

Ton schreef:Bedankt Steven, ga ik morgen gelijk uitproberen.
Ton als je goed de topic doorleest heeft Frans dat allemaal al verteld.(op de link klikken) viewtopic.php?t=7773&highlight=voorvork
Nog met foto's en al.

Enzo

Ton
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:45
Locatie: Randstad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

voorvork

#22 Bericht door Ton » 17 nov 2004, 20:28

Bedankt Tjerry, je hebt helemaal gelijk. Ik weet nu zeker dat het moet lukken.
Groet,
Ton

Plaats reactie