niet meer vonken

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

niet meer vonken

#1 Bericht door jan-willem » 30 dec 2002, 13:18

moh

mijn kreidler doet het niet mer en nou heb ik het voilgende probleem:

als ik een schoeven draaier in mijn bougie kapje draai krijg ik wel een schok (een redelijk harde) maar zodra ik dan het punten van mijn schroevndraaier op mijn cilinder leg doet hij niets meer geen schok etc
dus met een bougie heb je ook gen vonk heb meedere bougies geprobeert en geen 1 doet het ...

ik denk dat het mischien mijn condensator is en andfers mijn punten ...

iemand anders een idee

de mzzl j-w

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 30 dec 2002, 13:33

probeer eens de electrode dichter op de kern te zetten, leg een hamer ofzo op de grond en tik daar rustig op met de electrode van de bougie. als de afstand kleiner is maakt ie makkelijker een vonk en doet die het misschien wel :)

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door RMC groen » 30 dec 2002, 13:48

ongeveer een nageldikte afstand van elektrode tot kern

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door udo » 30 dec 2002, 14:00

0.40 toch?

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door jan-willem » 30 dec 2002, 14:33

mooh

heb ik al een stuk of 25 keer gedaan :?

met verschillende bougie maar hij doet het niet ......

leg niet aaan de bougie zeg ik der maar even bij want ik heb al verschillende bougies geprobeert..... :wink:

verder nog suggesties......

mzl j-w

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door udo » 30 dec 2002, 15:42

je moet het anders eena zonder dop proberen..dus je kabel meteen op je bougie...

martijn
Berichten: 115
Lid geworden op: 19 okt 2002, 10:30
Locatie: Heinkenszand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door martijn » 30 dec 2002, 22:14

hey,
Jah zo'n probleem heb ik ook gehad! Ik kreeg als tip van een vriend ze pa om er eens een andere bougie kop op te doen omdat ie wels lek ofzo kon zijn! Ikke met me oude naar de winkle maar ze hadden er alleen 1 op eindewege bij de kriedler werkplek(of de mensen bij de motorport waren blind!) De nieuwe er op gedaan en ja hoor starte weer en ree weer als een speer!

martijn

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door jan-willem » 31 dec 2002, 11:58

mooh

jongens dat heb ik allemaal allang geprobeert ...........
bougie is wel vaker kapot en ist 1e waark meestal naar kijk ......

maar als iik mijn bougie kapje dersaf heb en alleen het bougie kabeltje tegen mijn cilinder hou zie je wel een vonk en met mijn NIEUWE bougie kapje met een bougie er in zie ik geen vonk meer (nieuwe bougie)

maar als ik dan een schroeven draaier in dat kapje doe vol ik wel een schok.............. maar zodra ik hem dan tegen de cilinder hou niet meer ....... HEEEEEELLLLLPPPPP ik snapt nie meer..............

ga na oud en nieuw maar een nieuwe punten condensator en bougie slangetje halen en dan hoop iki dat het 1 van die dingen is ........

als iemand nog een tip heeft hoor ik dat graag de mzzzl j-w

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door udo » 31 dec 2002, 11:59

sjah het kan dan zijn dat je vonk te zwak is....

vonk hij erg bij de puntjes/? dan is het je condensator of je puntjes...

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door -Johnny- » 31 dec 2002, 12:03

kijk even vanaf de ontsteking na of alle draden die uit de spoel lopen goed aangesloten zijn, geen scheurtjes of breukjes bevatten en of de isolatie nog goed is. (ook de bougiedraad) het wil ook vaak dat de isolatie van de bougiekabel net goed meer is. Vervang dan de bougiekabel en de dop (als je die nog nooit vervangen hebt) en draai de kabel er goed in! d.w.z. de kabel zo in de ontstekingsspoel en de bougiedop draaien dat je niet door de isolatie van de kabel heenprikt...je kunt in het beste vantevoren met een schroef een gaatje voorpriken in de kabel zodat je zeker weet dat het schroefje in de ontstekingsspeol en bougiedop in het midden aangrijpt. de kabel er recht in draaien dan blijft het schroefje mooi in het midden zitten en prikt ie niet door de isolatie heen. ;)

Gebruikersavatar
JohanDennis
Berichten: 290
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
Locatie: Tilburg!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door JohanDennis » 31 dec 2002, 16:28

Had hetzelfde probleem met onze dames Kreidler. Ik had toen de hele plaat met spoelen, puntjes, condensator enz naar de fietsenmaker gebracht en door laten meten. Ontstekingsspoel was niet meer 100% nieuwe erop en alles was weer OK. Succes en de groeten uit Tilburg

Plaats reactie