Gaat deze combinatie goed lopen?
- Albert Veijer
- Winnaar Kreidlerverkiezing Juli 2004
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 okt 2003, 23:47
- Locatie: Staphorst
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Gaat deze combinatie goed lopen?
Graag jullie mening.
Ik ben een Kreidler K53/2 aan het restaureren en ik ga de voigende onderdelen monteren:
een nieuwe 32 mm 50 cc Athene cylinder compleet
een 14 mm bing carburateur
een 32 mm uitlaatbocht en uiitlaat
Wat voor sproeier moet ik monteren?
Kan deze combinatie wel goed gaan lopen?
Ik ben al 35 jaar uit mijn brommertijd weg vandaar mijn vragen.
Laat het mij eens serieus weten hoe jullie hier over denken.
Albert Veijer
Ik ben een Kreidler K53/2 aan het restaureren en ik ga de voigende onderdelen monteren:
een nieuwe 32 mm 50 cc Athene cylinder compleet
een 14 mm bing carburateur
een 32 mm uitlaatbocht en uiitlaat
Wat voor sproeier moet ik monteren?
Kan deze combinatie wel goed gaan lopen?
Ik ben al 35 jaar uit mijn brommertijd weg vandaar mijn vragen.
Laat het mij eens serieus weten hoe jullie hier over denken.
Albert Veijer
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Een 32mm Athena? Je bedoeld de maat van de uitlaat tuit?
Klinkt verder goed: Genoeg om lekker vooruit te komen zonder alteveel op te vallen. Ik ben met deze setup wel voorstander van een 28mm bocht/uitlaat , liefst een soort als op de RS, met losse achterdemper .Loopt mooier, pakt beter op, en trekt beter over het hele toerenbereik. Valt ook niet zo op.
Die 32mm uitlaat heeft pas zin als je bijv. een 18mm carburateur zou monteren.
Ik denk dat je (bij een 28mm uitlaat) met je sproeier rond de 72 á 76 zal uitkomen. Tandwielverhouding 13/36.
Klinkt verder goed: Genoeg om lekker vooruit te komen zonder alteveel op te vallen. Ik ben met deze setup wel voorstander van een 28mm bocht/uitlaat , liefst een soort als op de RS, met losse achterdemper .Loopt mooier, pakt beter op, en trekt beter over het hele toerenbereik. Valt ook niet zo op.
Die 32mm uitlaat heeft pas zin als je bijv. een 18mm carburateur zou monteren.
Ik denk dat je (bij een 28mm uitlaat) met je sproeier rond de 72 á 76 zal uitkomen. Tandwielverhouding 13/36.
-
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
- Locatie: Hasselt
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
13-36 is idd een hele fijne vertanding voor een ongetunede athena, maar casper ik ben het niet met je eens dat een 32 mm pas zin heeft om te hebben als je vanaf 18mm gaat proberen, want ik rijd met 17mm en dat pakt ook super op, maar misschien ook omdat ik een homoet er onder heb.
de sproeiers zullen denk ik tussen de 70-78 zitten, maar dat is snel genoeg te controleren natuurlijk, ik neem aan dat je weet hoe dat zit met de bougiekleur. heb je ook een gevlakte kop er op of een ongevlakte kop? ivm met het optrekken enz.
succes albert
dappie
de sproeiers zullen denk ik tussen de 70-78 zitten, maar dat is snel genoeg te controleren natuurlijk, ik neem aan dat je weet hoe dat zit met de bougiekleur. heb je ook een gevlakte kop er op of een ongevlakte kop? ivm met het optrekken enz.
succes albert
dappie
- brolli21
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik reed vroeger(op me vorige kreidler) met een 50cc athena een 17mm een een rspijpie 32mm en dat trok als een beer,maar ik heb nu een neue kreidler met een 6,25SB en die trekt met verder dezelfde setup(alleen deze kreidler heeft een 5-bak en de vorige ook maar met een 4-schakelwals,dus kwa optrekken maakt dat geen moer uit) toch wel beter.
Mijn mening kwa trekkracht met een 32mm en een 50cc athena is dus niet slecht(alleen de orginele zuiger die bij de cilinder zit is prut)
Mzzl Sander
Mijn mening kwa trekkracht met een 32mm en een 50cc athena is dus niet slecht(alleen de orginele zuiger die bij de cilinder zit is prut)
Mzzl Sander
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Nee, dit klopt gewoon.
rm-mer komt uit Bornhem = België.
Daar rijden ze af fabriek in principe met de zelfde setup als onze Duitse vrienden: Een 2,9pk cilinder met 14mm Bing en een vertanding van 10/36 óf 11/36.
Topsnelheid is dan inderdaad 40 á 45 KM/u.
NB: Weer door iemand bewezen dat de 2,9pk cilinders niet veel sneller zijn als onze 2,0pk cilindertjes met 12mm Bing
rm-mer komt uit Bornhem = België.
Daar rijden ze af fabriek in principe met de zelfde setup als onze Duitse vrienden: Een 2,9pk cilinder met 14mm Bing en een vertanding van 10/36 óf 11/36.
Topsnelheid is dan inderdaad 40 á 45 KM/u.
NB: Weer door iemand bewezen dat de 2,9pk cilinders niet veel sneller zijn als onze 2,0pk cilindertjes met 12mm Bing