1e Flitschgas Kreidler Eifeltour 13 & 14 Juni 2009
Moderator: Eifelyeti
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Eifeltour 2009
Eindelijk!!! Het is dan zover! De route van de Eifeltour 2009 is door Roman (Eifelyeti) en mijzelf (Emilio) uitgezet! Op zaterdag 13 en zondag 14 juni gaan we in totaliteit 530 km toeren door de welbekende Eifel. De rit is speciaal uitgezet voor Kreidlers op Motorkenteken zodat we vlot en legaal het wonderschone landschap kunnen doorkruisen. De brommer heeft helaas te weinig vermogen om in 2 dagen de route te kunnen voltooien. Bij voldoende animo zullen we echter een speciale (verkorte) brommertocht uitwerken met dezelfde vertrek- en aankomstplaatsen als de Kreidlers met motorkenteken zodat we 's avonds gezellig samen één of meer glazen Bitburger achterover kunnen slaan!
Tijdens het uitstippelen van de toertocht hebben we vooral gelet op de verscheidenheid van de tocht. Rustige stukken worden afgewisseld met (zeer) snelle stukken waarna we direct weer aan steile hellingen en afdalingen kunnen beginnen veel met scherpe haarspeldbochten! Op de site zullen we een Google Earth bestand downloadbaar maken zodat iedereen dag 2 van de route nu al “live„ kan rijden. Ik (emilio) was heel verbaasd over het resultaat toen ik hem “reed„…gewoon geweldig!! Je hebt wel het programma "Google Earth" nodig om de rit virtueel te kunnen rijden. Mocht je het programma niet hebben dan kun je het gratis downloaden via de volgende link: http://earth.google.com
Omdat we niet over een bezemwagen beschikken hebben we gekozen om op beide dagen vanuit de plaats Schmidt (Hotel Roeb) te vertrekken. Mocht de Kreidler de eerste dag mankementen vertonen dan kunnen we 's avonds in Schmidt in het “rennerskwartier„ nog de nodige reparaties uitvoeren.
De eerste dag heeft als doel de welbekende Nürnbergring te bezoeken waarna we weer via noordwestelijke richting door onder andere België naar Schmidt cruisen. Deze tocht heeft een lengte van circa 240 kilometer.
De tweede dag zal richting het zuiden gaan met als uiteindelijke doel de stad waarvan het bier dat we de avonden tevoren hebben gedronken de naam aan heeft ontleend: Bitburg! Deze tocht zal maar liefst 290 kilometer bedragen.
We richten ons op een groep (Motorkentekens)van circa 20 personen. We werken op basis van wie het eerst komt wie het eerst...... Inschrijven doe je middels het ingesloten aanmeldingsformulier. Mail deze aub ingevuld terug naar Romanclaas@web.de of johanemmers@hotmail.com.
Op beide dagen willen we 's morgens om 9 uur stipt vertrekken! Het lijkt ons daarom raadzaam reeds op vrijdagavond in een hotel in te checken. We hebben een aantal links van hotels met prijzen ingesloten. Ze liggen allemaal bij elkaar in de buurt zodat je 's avonds niet te ver hoeft te lopen. We adviseren je om tijdig te reserveren. Mochten de weersomstandigheden bar en boos zijn dan kan de rit hooguit wat ingekort worden maar ze gaat altijd door!
Tips!
De hellingen en afdalingen zullen heel wat van je materiaal vergen. Zorg daarom dat je Kreidler technisch helemaal in orde is. Het is meer dan raadzaam om hem lichter te vertanden. We zullen hellingen tegen komen van 12% en meer! Verder is het van belang dat je de carburateur wat rijker afstelt en je de mengsmering iets vetter mengt.
Wij zullen in ieder geval zorgen voor een weekend met het ultieme Kreidler gevoel/plezier!!
Groetjes,
Roman en Johan.
Tijdens het uitstippelen van de toertocht hebben we vooral gelet op de verscheidenheid van de tocht. Rustige stukken worden afgewisseld met (zeer) snelle stukken waarna we direct weer aan steile hellingen en afdalingen kunnen beginnen veel met scherpe haarspeldbochten! Op de site zullen we een Google Earth bestand downloadbaar maken zodat iedereen dag 2 van de route nu al “live„ kan rijden. Ik (emilio) was heel verbaasd over het resultaat toen ik hem “reed„…gewoon geweldig!! Je hebt wel het programma "Google Earth" nodig om de rit virtueel te kunnen rijden. Mocht je het programma niet hebben dan kun je het gratis downloaden via de volgende link: http://earth.google.com
Omdat we niet over een bezemwagen beschikken hebben we gekozen om op beide dagen vanuit de plaats Schmidt (Hotel Roeb) te vertrekken. Mocht de Kreidler de eerste dag mankementen vertonen dan kunnen we 's avonds in Schmidt in het “rennerskwartier„ nog de nodige reparaties uitvoeren.
De eerste dag heeft als doel de welbekende Nürnbergring te bezoeken waarna we weer via noordwestelijke richting door onder andere België naar Schmidt cruisen. Deze tocht heeft een lengte van circa 240 kilometer.
De tweede dag zal richting het zuiden gaan met als uiteindelijke doel de stad waarvan het bier dat we de avonden tevoren hebben gedronken de naam aan heeft ontleend: Bitburg! Deze tocht zal maar liefst 290 kilometer bedragen.
We richten ons op een groep (Motorkentekens)van circa 20 personen. We werken op basis van wie het eerst komt wie het eerst...... Inschrijven doe je middels het ingesloten aanmeldingsformulier. Mail deze aub ingevuld terug naar Romanclaas@web.de of johanemmers@hotmail.com.
Op beide dagen willen we 's morgens om 9 uur stipt vertrekken! Het lijkt ons daarom raadzaam reeds op vrijdagavond in een hotel in te checken. We hebben een aantal links van hotels met prijzen ingesloten. Ze liggen allemaal bij elkaar in de buurt zodat je 's avonds niet te ver hoeft te lopen. We adviseren je om tijdig te reserveren. Mochten de weersomstandigheden bar en boos zijn dan kan de rit hooguit wat ingekort worden maar ze gaat altijd door!
Tips!
De hellingen en afdalingen zullen heel wat van je materiaal vergen. Zorg daarom dat je Kreidler technisch helemaal in orde is. Het is meer dan raadzaam om hem lichter te vertanden. We zullen hellingen tegen komen van 12% en meer! Verder is het van belang dat je de carburateur wat rijker afstelt en je de mengsmering iets vetter mengt.
Wij zullen in ieder geval zorgen voor een weekend met het ultieme Kreidler gevoel/plezier!!
Groetjes,
Roman en Johan.
- Bijlagen
-
- Eifeltour 2009 aanmeldformulier.doc
- Aanmeldingsformulier
- (75 KiB) 483 keer gedownload
-
- eifeltourdag2.ZIP
- Google Earth Zipbestand dag 2.
- (41.18 KiB) 689 keer gedownload
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Eifeltour 2009
Hoi Emilio,emilio schreef:We richten ons op een groep (Motorkentekens)van circa 20 personen. We werken op basis van wie het eerst komt wie het eerst...... Inschrijven doe je middels het ingesloten aanmeldingsformulier. Mail deze aub ingevuld terug naar Romanclaas@web.de of johanemmers@hotmail.com.
Op beide dagen willen we 's morgens om 9 uur stipt vertrekken! Het lijkt ons daarom raadzaam reeds op vrijdagavond in een hotel in te checken.
Het lijkt mij hartstikke leuk en misschien kom ik wel. Het is echter pas over een half jaar en ik wil me nu nog niet "vastleggen". Mogelijk ga ik in die periode naar Spanje voor drie weken. Ik beslis voor mezelf 1 dag van tevoren wel of ik kom of niet. Weet ik ook hoe de weersverwachtingen zullen zijn
Het enige dat ik wil weten is waar we precies vertrekken en hoe laat. De rest zoals een hotel regel ik zelf wel. Dat kan toch ook................
Groet,
Zatopek
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:39
- Locatie: Sittard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
In principe wil ik met samen met mijn vriendin de complete rit rijden.
Zij op haar snelle Rs uit 1970 en ik op haar Tm uit 1969 met motorkenteken.
Beide machines verkeren in absolute topstaat, alleen moet de Tm nog R.D.W gekeurd worden.
Verder denk ik dat de Tm goed geschikt is voor de steille hellingen, immers het betreft een Zwitsers exemplaar.
Alleen met z'n top zal het behelpen zijn schat zo'n 80/85km/h
Zij op haar snelle Rs uit 1970 en ik op haar Tm uit 1969 met motorkenteken.
Beide machines verkeren in absolute topstaat, alleen moet de Tm nog R.D.W gekeurd worden.
Verder denk ik dat de Tm goed geschikt is voor de steille hellingen, immers het betreft een Zwitsers exemplaar.
Alleen met z'n top zal het behelpen zijn schat zo'n 80/85km/h
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
brommers
Even een aanvulling omdat ik het wellicht niet voldoende heb benadrukt:dijk schreef:de rit is alleen voor motorkenteken niet voor brommersRoland schreef:Gelukkig dat ik op mijn oude VW Golf 2 een trekhaak heb gemonteerd, kan ik een karretje met een paar Kreidlers meenemen.
Heb er al zin in
Roland
Mocht je interesse hebben om met de brommer te rijden dan geef jezelf gewoon even op. Op het aanmeldingsformulier kun je aangeven of je met de brommer komt of met de motorfiets. Indien er voldoende interesse is dan zullen we een aparte rit voor de brommers organiseren met dezelfde vertrekplaatsen en tijden als de motorfietsen zodat we zoveel mogelijk samen kunnen ondernemen......
Groetjes,
Johan
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- mopeddy
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
- Locatie: Thailand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo
Ben nog maar net bekend met deze topic, dit lijkt mij ook wel iets, ik beschik over meerdere kreidlers met groot kenteken, maar rijdt eigenlijk toch liever met de brommers mee !, als is het alleen al om de schitterende natuur, het is toch zonde om die voorbij te rasen
Op mijn gemakkie op mijn Dapp...sorry KREIDLER !
Ben nog maar net bekend met deze topic, dit lijkt mij ook wel iets, ik beschik over meerdere kreidlers met groot kenteken, maar rijdt eigenlijk toch liever met de brommers mee !, als is het alleen al om de schitterende natuur, het is toch zonde om die voorbij te rasen
Op mijn gemakkie op mijn Dapp...sorry KREIDLER !
- lutje
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
- Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
brommer
Hoi Johan,
Ik zou met de brommer wel mee willen, en ik denk mijn vader ook
(als ik die van hem op tijd klaar heb tenminste)
Lutje
Ik zou met de brommer wel mee willen, en ik denk mijn vader ook
(als ik die van hem op tijd klaar heb tenminste)
Lutje
- Jekihero
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
- Locatie: Kennemerland
- Gegeven waarderingen: 22 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Na oeverloos gepuzzel en overleg heb ik mij zojuist aangemeld en wil met de "brommer" meerijden. De W5 van 6,25 Pk met nieuwe wand en zuiger is dan gemonteerd en ingereden en kan ik lekker meekomen. Mijn echtgenote zal waarschijnlijk meegaan om in de buurt van het hotel te shoppen of de omgeving te bekijken en misschien zijn er wel meer vrouwen die daar iets voor voelen.
Ik heb in mijn dubbelasser aanhanger dan plaats voor nog twee Kreidlers die mits goed gesjord zonder schade kunnen worden meegenomen. In de auto is dan ook nog plaats voor twee.
Ik zie er naar uit.
Groeten
Ronald
Ik heb in mijn dubbelasser aanhanger dan plaats voor nog twee Kreidlers die mits goed gesjord zonder schade kunnen worden meegenomen. In de auto is dan ook nog plaats voor twee.
Ik zie er naar uit.
Groeten
Ronald
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Hi Andy,
We kunnen het op dit moment nog niet goed inschatten. Het ligt aan het aantal inschrijvingen dat we gaan ontvangen. In principe ligt de grens bij 20 "motorrijders" omdat de groep dan overzichtelijk blijft. Bij een groot aantal inschrijvingen kunnen we de groep helaas niet in 2 verdelen omdat er naar aanleiding van het aantal inschrijvingen/intresse eruit ziet dat we ook een brommergroep gaan krijgen. Ik kom er in ieder geval wel bij je op terug -))!
groetjes,
Johan
We kunnen het op dit moment nog niet goed inschatten. Het ligt aan het aantal inschrijvingen dat we gaan ontvangen. In principe ligt de grens bij 20 "motorrijders" omdat de groep dan overzichtelijk blijft. Bij een groot aantal inschrijvingen kunnen we de groep helaas niet in 2 verdelen omdat er naar aanleiding van het aantal inschrijvingen/intresse eruit ziet dat we ook een brommergroep gaan krijgen. Ik kom er in ieder geval wel bij je op terug -))!
groetjes,
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
De Eifeltour is georganiseerd voor 2 dagen. We willen een compleet weekeinde organiseren voor onder andere de bevordering van de gezelligheid .....
Belangrijker is echter de veiligheid. Om in de Eifel verantwoord sportief te kunnen rijden vergt het toch wel om een andere techniek "aan te leren". Aan dit aspect zal met name door Roman de eerste dag extra aandacht besteed worden.
Belangrijker is echter de veiligheid. Om in de Eifel verantwoord sportief te kunnen rijden vergt het toch wel om een andere techniek "aan te leren". Aan dit aspect zal met name door Roman de eerste dag extra aandacht besteed worden.