Advies voor classic 50 cc klasse

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
2crits
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2013, 17:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Advies voor classic 50 cc klasse

#1 Bericht door 2crits » 29 sep 2013, 21:34

Door artikelen in verschillende oldtimerblaadjes las ik al vaker over het 2e leven van de 50 cc klasse. Ik ben enorme liefhebber van oude brommers/auto's en het sleutelen daaraan. Een vriend bleek nog een oud kreidler van veen blok te hebben liggen.

Zodoende ben ik gaan surfen over de mogelijkheid komende winter een crosser om het blok te bouwen en in enkele wedstrijden mee te rijden.

Ik zou jullie graag om advies vragen?

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat is toegestaan voor de classic klasse. Zelfbouw lijkt toegestaan, maar het moet wel voor 82 zijn?

Op foto's zie ik veelal Gebben en Homoet frames rijden, daar heb ik vrees ik de middelen niet voor. Wat is een leuke (enigszins) betaalbare manier om deel te nemen? Ik ben niet zwaar maar wel lang ( 193 cm)

Het lijkt mij een redelijke optie om als basis een oude 125 of 80 cc te nemen en daar het blok in te passen, is dit toegestaan als de basis ook oud is (trommelremmen enz)

Of is het beter een oud wegframe om te bouwen met betere vork en achterbrug?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#2 Bericht door Henk 3bakvoet » 30 sep 2013, 09:28

Welkom op het forum. Leuk om te zien dat je de tijd hebt genomen om je voor te stellen met foto's erbij.

Veel plezier met je eend.
Je weet dus wel hoe het hoort :wink:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#3 Bericht door kreidler844 » 30 sep 2013, 11:52

2crits schreef:Door artikelen in verschillende oldtimerblaadjes las ik al vaker over het 2e leven van de 50 cc klasse. Ik ben enorme liefhebber van oude brommers/auto's en het sleutelen daaraan. Een vriend bleek nog een oud kreidler van veen blok te hebben liggen.

Zodoende ben ik gaan surfen over de mogelijkheid komende winter een crosser om het blok te bouwen en in enkele wedstrijden mee te rijden.

Ik zou jullie graag om advies vragen?

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat is toegestaan voor de classic klasse. Zelfbouw lijkt toegestaan, maar het moet wel voor 82 zijn?

Op foto's zie ik veelal Gebben en Homoet frames rijden, daar heb ik vrees ik de middelen niet voor. Wat is een leuke (enigszins) betaalbare manier om deel te nemen? Ik ben niet zwaar maar wel lang ( 193 cm)

Het lijkt mij een redelijke optie om als basis een oude 125 of 80 cc te nemen en daar het blok in te passen, is dit toegestaan als de basis ook oud is (trommelremmen enz)

Of is het beter een oud wegframe om te bouwen met betere vork en achterbrug?

Alvast bedankt!
Het is in principe de bedoeling dat het een oud 50 cc frame is of een kopie daarvan, een oude 125 of 80 cc is niet de bedoeling. Of iedereen zich daaraan houdt is een tweede.

Wietse

2crits
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2013, 17:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#4 Bericht door 2crits » 30 sep 2013, 12:26

bedankt voor de interesse,

ik heb geen illusies om mee te doen om de prijzen en vooraan mee te rijden, en heb ook helemaal geen zin om half gedoogd rond te rijden. Vind het wel prachtig om oude machines op hun donder te geven en komende winter een beetje te knutselen. Zag op dit forum iemand met een kreidler blok onder oude RM, leek me niet zo'n hele verkeerde basis, en ziet er met juiste aanpassingen en gebben tank misschien niet zo heel verkeerd uit.

een oud wegframe opbouwen is dan waarschijnlijk wel toegestaan. alleen wel erg klein voor me. maar wellicht een goede beginstap.


voor de geinteresseerde,

als 13 jarige begonnen met puch maxi, en de jaren daarna vele MT5jes en yamaha's gehad.

drie jaar terug begon het bij mij en mijn vrienden weer te kriebelen, we kochten allen een puch maxi en reden naar frankrijk.

het jaar daarna samen met een vriend op surftrip met een mtx.
Afbeelding

de eend rijd inmiddels al twee zomers rond.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5551
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren
Contacteer:

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#5 Bericht door kreidler844 » 30 sep 2013, 12:40

Mooi Hoor, zo'n oude 2CV.

Je kunt natuurlijk een Formule Kreidler bouwen en gewoon lekker meerijden, pak daarvoor een standaard Kreidler frame met wat aanpassingen aan vering kom je al een heel eind.

Wietse

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#6 Bericht door LVS » 30 sep 2013, 23:02

lees dit eens door [ 4 pagina`s ]

viewtopic.php?f=23&t=38737

-----------------------------------

en deze topic ook .

viewtopic.php?f=28&t=41597



:mrgreen:

2crits
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2013, 17:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Advies voor classic 50 cc klasse

#7 Bericht door 2crits » 01 okt 2013, 11:31

Wow dat ziet er goed uit, wat een mooie frames!

Plaats reactie