Door artikelen in verschillende oldtimerblaadjes las ik al vaker over het 2e leven van de 50 cc klasse. Ik ben enorme liefhebber van oude brommers/auto's en het sleutelen daaraan. Een vriend bleek nog een oud kreidler van veen blok te hebben liggen.
Zodoende ben ik gaan surfen over de mogelijkheid komende winter een crosser om het blok te bouwen en in enkele wedstrijden mee te rijden.
Ik zou jullie graag om advies vragen?
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat is toegestaan voor de classic klasse. Zelfbouw lijkt toegestaan, maar het moet wel voor 82 zijn?
Op foto's zie ik veelal Gebben en Homoet frames rijden, daar heb ik vrees ik de middelen niet voor. Wat is een leuke (enigszins) betaalbare manier om deel te nemen? Ik ben niet zwaar maar wel lang ( 193 cm)
Het lijkt mij een redelijke optie om als basis een oude 125 of 80 cc te nemen en daar het blok in te passen, is dit toegestaan als de basis ook oud is (trommelremmen enz)
Of is het beter een oud wegframe om te bouwen met betere vork en achterbrug?
Alvast bedankt!
Advies voor classic 50 cc klasse
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Advies voor classic 50 cc klasse
Je weet dus wel hoe het hoortWelkom op het forum. Leuk om te zien dat je de tijd hebt genomen om je voor te stellen met foto's erbij.
Veel plezier met je eend.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Advies voor classic 50 cc klasse
Het is in principe de bedoeling dat het een oud 50 cc frame is of een kopie daarvan, een oude 125 of 80 cc is niet de bedoeling. Of iedereen zich daaraan houdt is een tweede.2crits schreef:Door artikelen in verschillende oldtimerblaadjes las ik al vaker over het 2e leven van de 50 cc klasse. Ik ben enorme liefhebber van oude brommers/auto's en het sleutelen daaraan. Een vriend bleek nog een oud kreidler van veen blok te hebben liggen.
Zodoende ben ik gaan surfen over de mogelijkheid komende winter een crosser om het blok te bouwen en in enkele wedstrijden mee te rijden.
Ik zou jullie graag om advies vragen?
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat is toegestaan voor de classic klasse. Zelfbouw lijkt toegestaan, maar het moet wel voor 82 zijn?
Op foto's zie ik veelal Gebben en Homoet frames rijden, daar heb ik vrees ik de middelen niet voor. Wat is een leuke (enigszins) betaalbare manier om deel te nemen? Ik ben niet zwaar maar wel lang ( 193 cm)
Het lijkt mij een redelijke optie om als basis een oude 125 of 80 cc te nemen en daar het blok in te passen, is dit toegestaan als de basis ook oud is (trommelremmen enz)
Of is het beter een oud wegframe om te bouwen met betere vork en achterbrug?
Alvast bedankt!
Wietse
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 sep 2013, 17:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Advies voor classic 50 cc klasse
bedankt voor de interesse,
ik heb geen illusies om mee te doen om de prijzen en vooraan mee te rijden, en heb ook helemaal geen zin om half gedoogd rond te rijden. Vind het wel prachtig om oude machines op hun donder te geven en komende winter een beetje te knutselen. Zag op dit forum iemand met een kreidler blok onder oude RM, leek me niet zo'n hele verkeerde basis, en ziet er met juiste aanpassingen en gebben tank misschien niet zo heel verkeerd uit.
een oud wegframe opbouwen is dan waarschijnlijk wel toegestaan. alleen wel erg klein voor me. maar wellicht een goede beginstap.
voor de geinteresseerde,
als 13 jarige begonnen met puch maxi, en de jaren daarna vele MT5jes en yamaha's gehad.
drie jaar terug begon het bij mij en mijn vrienden weer te kriebelen, we kochten allen een puch maxi en reden naar frankrijk.
het jaar daarna samen met een vriend op surftrip met een mtx.
de eend rijd inmiddels al twee zomers rond.
ik heb geen illusies om mee te doen om de prijzen en vooraan mee te rijden, en heb ook helemaal geen zin om half gedoogd rond te rijden. Vind het wel prachtig om oude machines op hun donder te geven en komende winter een beetje te knutselen. Zag op dit forum iemand met een kreidler blok onder oude RM, leek me niet zo'n hele verkeerde basis, en ziet er met juiste aanpassingen en gebben tank misschien niet zo heel verkeerd uit.
een oud wegframe opbouwen is dan waarschijnlijk wel toegestaan. alleen wel erg klein voor me. maar wellicht een goede beginstap.
voor de geinteresseerde,
als 13 jarige begonnen met puch maxi, en de jaren daarna vele MT5jes en yamaha's gehad.
drie jaar terug begon het bij mij en mijn vrienden weer te kriebelen, we kochten allen een puch maxi en reden naar frankrijk.
het jaar daarna samen met een vriend op surftrip met een mtx.
de eend rijd inmiddels al twee zomers rond.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Advies voor classic 50 cc klasse
Mooi Hoor, zo'n oude 2CV.
Je kunt natuurlijk een Formule Kreidler bouwen en gewoon lekker meerijden, pak daarvoor een standaard Kreidler frame met wat aanpassingen aan vering kom je al een heel eind.
Wietse
Je kunt natuurlijk een Formule Kreidler bouwen en gewoon lekker meerijden, pak daarvoor een standaard Kreidler frame met wat aanpassingen aan vering kom je al een heel eind.
Wietse
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Advies voor classic 50 cc klasse
lees dit eens door [ 4 pagina`s ]
viewtopic.php?f=23&t=38737
-----------------------------------
en deze topic ook .
viewtopic.php?f=28&t=41597
viewtopic.php?f=23&t=38737
-----------------------------------
en deze topic ook .
viewtopic.php?f=28&t=41597