50cc crosser

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

50cc crosser

#1 Bericht door berttakens » 11 dec 2015, 13:11

Hallo,,

Ik had mij al voorgesteld op dit forum. Maar ik doe het hier nog een keer.
Mijn naam is bert takens woonachtig in Appingedam. In de 78 t/m 83 heb ik met gebben kreidlers gereden. Veel bij de mo de dwerg. Nu is mijn plan om het volgend jaar een paar 50cc classic grasbaan races te rijden.
Ik ben nog op zoek naar een motor, maar twijfel of ik een kant en klare moet kopen of er zelf een opbouwen. Mijn voorkeur is gebben of vhs en maakt niet uit of het replica is. De originele zijn schaars dus is moeilijk aan te komen. Misschien zijn er hier leden die ook de 50cc grasbaan rijden die mij willen en kunnen helpen.

mvg,,
bert takens

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 50cc crosser

#2 Bericht door rene albers 2takt » 11 dec 2015, 18:10

hallo Bert,


als je er wat wedstrijden mee wilt rijden is het zeker aan te raden om een nieuw (replica) modell te kopen.
de originele zijn hun krachten wel kwijt naar zoveel jaar, en het zou zonde zijn om ermee de baan op te gaan.

Homoet demper (ferry) , Aljo frames , en harry Van hout bouwen weer nieuwe rijwielgedeelte's. chris homoet bouwt ook nog steeds (oudere modellen)

er is genoeg keus alleen de prijzen zijn aardig aan de hoge kant.

Gebruikersavatar
Johnnycross
Berichten: 818
Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
Locatie: ruunerwold
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 50cc crosser

#3 Bericht door Johnnycross » 11 dec 2015, 20:23

rene albers 2takt schreef:hallo Bert,


als je er wat wedstrijden mee wilt rijden is het zeker aan te raden om een nieuw (replica) modell te kopen.
de originele zijn hun krachten wel kwijt naar zoveel jaar, en het zou zonde zijn om ermee de baan op te gaan.

Homoet demper (ferry) , Aljo frames , en harry Van hout bouwen weer nieuwe rijwielgedeelte's. chris homoet bouwt ook nog steeds (oudere modellen)

er is genoeg keus alleen de prijzen zijn aardig aan de hoge kant.
heb een originele Gebben type 2, met veel kracht en snelheid :mrgreen: ,en mag weg voor veul geld :wink:

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: 50cc crosser

#4 Bericht door steef » 12 dec 2015, 15:10

Zo ben ik ook drie jaar geleden begonnen Bert, met een origineel frame (helaas nog 1 van de weinigen).
Of je nou nieuw of origineel 2e hands koopt, je komt altijd onaangename verassingen tegen.
Als de basis maar goed is (frame recht), en de basisonderdelen in redelijke staat zijn. Goed blok is ook wel handig.
Lagers, verf, kabels en vering is allemaal makkelijk te veranderen. En wil je meekomen met de 'rest', dan zal je altijd flink in het blok moeten investeren!
Maar gewoon low-budget is ook leuk….het gaat om de fun, en die is er in de 50cc klassen!!!

(Ik wist drie jaar geleden nix, en ik weet nu eigenlijk ook nog nix :mrgreen: )

berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc crosser

#5 Bericht door berttakens » 13 dec 2015, 12:03

Alvast bedankt voor de gegeven info. Inmiddels heb ik contact gehad met chris van homoet. Ken ik nog van de grasbaan jaren. En ben inmiddels wat wijzer geworden. Zoals ik er nu over denk zal het een replica worden en dan nieuw. Een originele is moeilijk aan te komen en daarbij is het natuurlijk zonde om die in het zand te zetten. Maar dat is persoonlijk. En dat het geld kost is mij bekend haha. Binnenkort ga ik naar chris om ff verder te babbelen en zal proberen om de vorderingen hier zoveel mogelijk te posten.

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: 50cc crosser

#6 Bericht door lbs » 13 dec 2015, 21:12

Hallo Take welkom bij de club. Ik begrijp dat je van plan bent om bij de 50cc classic grasbaan te gaan rijden.
Bedenk dan in welke klasse je wilt gaan rijden. In de reglementen staat nl aan welke eisen je motor moet voldoen.
Zie op http://classic50ccgrasbaanteam.nl/jooml ... 202015.pdf
Hiermede voorkom je dat je motor niet toegelaten wordt !

berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc crosser

#7 Bericht door berttakens » 14 dec 2015, 11:03

Ik heb de regelementen al doorgelezen,en advies van chris gehad. Het gaat een gebben typ3 worden waar ikzelf mee heb gereden in 79,80,81,82 en 83. Ik heb zowel de gebben met lage als hoge tank gehad en heb van beide type,s nog veel foto,s. Na de feestdagen begin janauari ga ik een dagje richting soest om het een en ander te bekijken en een planning maken om de gebben te bouwen.

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: 50cc crosser

#8 Bericht door lbs » 14 dec 2015, 11:42

Hallo Bert leuk dat je er zin en geld voor hebt. Met een Gebben 3 kom je ook bij de snellere jongens.
Ik heb in de jaren 74 t/m 76 ook bij de Dwerg gereden.Ben ook twee keer naar Amerika geweest.
Foto's kun je ook op hun website plaatsen, maar ook hier.
Ik ga nog regelmatig kijken, misschien komen we elkaar wel tegen in 2016.

berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc crosser

#9 Bericht door berttakens » 14 dec 2015, 23:40

Hallo,,

Zin heb ik er zeker in,,ik ben het al een paar jaar van plan maar nog nooit echt doorgezet. Maar ik pak het beetje bij beetje aan , ik heb geen haast en wil het allemaal goed voor mekaar hebben.

berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc crosser

#10 Bericht door berttakens » 20 jan 2016, 13:34

Hallo,,

Even een kleine update over het bouwen van de gebben type{model}3.
Vorige week bij chris van homoet geweest en daar het een en ander gezien,Wat een mooi spul.
Er is een planning en begin maart ga ik met het rijwielgedeelte beginnen te bouwen.Ik had enkele foto,s opgezocht en aan de hand daarvan
word de gebben gebouwd. Het begint nu wel te kriebelen om te beginnen maar moet nog ff geduld hebben. Ik zal ook proberen foto,s van de bouw te plaatsen,
maar moet ff uitvogelen hoe dat werkt haha. Maar gaat zeker goedkomen.

berttakens
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2015, 20:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: 50cc crosser

#11 Bericht door berttakens » 01 mar 2016, 08:54

nog ff een kleine update: Ben inmiddels begonnen met de bouw van het rijwiel gedeelte,,Chris van Homoet heeft super mooi spul geleverd.
Ik zal proberen foto,s te plaatsen.

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: 50cc crosser

#12 Bericht door rene albers 2takt » 03 mar 2016, 21:21

leuk bert. we zijn gek op foto's :mrgreen:

Plaats reactie