Kreidler Enduro
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Geduld is een schone zaak maar helaas niet aan mij besteed en dus maar eens de Looman nog eens wat verder gedemonteerd om de maten op te nemen betreffende het luchtfiltergedoe. Natuurlijk heeft RS69 gelijk, er zit een verloopstuk op de DellOrto en deze is exact gelijk aan die op zijn foto's behalve dat de mijne een (buiten) diameter van 45mm heeft en geen 40. Ik heb Chris al gevraagd mij het emmertje op te sturen. Ik zag op de site van Ben's Crossshop in St. Joost, slechts zo'n 30 km van mij naar het noorden, allerlei Twin-Air filters. Helaas nu gesloten vanwege vakantie maar volgende week daar maar eens naar toe met de aanzuigbuis en emmertje om te kijken of zij een passende oplossing hebben.
- Bijlagen
-
- twin-air verloopstuk-voorbeeld.jpeg (10.86 KiB) 1185 keer bekeken
-
- aanzuigbuis, korf en geoliëd filter met diameter 120mm.jpg (34.92 KiB) 1185 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Moet nu wachten op de terugkomst van het frame én het einde van de vakantie van Ben's Crossshop. In de tussentijd ga ik eens kijken of en hoe een beschermende plaat (motorblok) te maken/monteren. Ook ga ik me eens verdiepen in een goede schakelaar (licht/claxon/stop). De moeilijkheid daarbij is dat die blikken dingen die overal worden aangeboden van inferieure kwaliteit zijn. Heb er nu 3 gekocht voor mijn straatfiets en allemaal waardeloos. Het probleem daarbij is dat die blikken dingen (helaas) wel "period" zijn. Mijn Montesa 75 L Enduro heeft wel een heel mooie (échte Merit) schakelunit maar die Montesa moet ook nog worden afgebouwd en RDW gekeurd worden...
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Vraag aan RS69: ben jou zeer erkentelijk als jij voor mij het Enpo emmertje zou willen demonteren en dan foto's daarvan in deze topic wilt plaatsen. Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe een en ander is opgebouwd en wat de binnendiameter is van de aanzuigbuis én uiteraard ook de diameter van de "emmer". Wat is dat overigens voor rubberslang(buis)?
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Heb nog een foto van mijn tweede Kreidler offroad gevonden, in nog niét de uiteindelijke staat maar al wel met het smalle tankje. Het is gedeeltelijk een niet bepaald beste kopie van een Crosta 50cc (crosser) uit 1967. Zie bijvoorbeeld onder de tank. Deze offroad heb ik - zonder blok - alweer een paar jaar geleden gekentekend (motor) verkocht maar het begon toch weer te kriebelen... Als ik foto's van mijn eerste offroad kan vinden, ook gekentekend overigens, plaats ik die hier ook.
- Bijlagen
-
- Mijn 2e offroad zjnde gedeeltelijk een slechte replica Crosta.jpg (71.46 KiB) 1066 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Heb het kleinere emmertje binnen van Chris van Homoet en natuurlijk moet ik het direct passen.... De diameter bovenzijde daarvan is 12cm en van de grotere 13,2cm. De diameter van de (open) onderkant is respectievelijk 14,3 en 17,8 cm. Betekent dat het huidige filter (diameter 12 cm) veel te weinig lucht kan aanzuigen in het nieuwe emmertje. Betekent dus dat er een nieuwe korf gemaakt zal moeten worden en een nieuwe plaat (kleinere diameter) met ring, alsmede een nieuwe driehoek met lange bout. Zie de foto met de korf en de driehoek. De korf valt dus over de ring. De TwinAir op de foto was maar een voorbeeld en zal het zeker niet worden. Het probleem met een nieuw en smaller luchtfilter wordt de bevestiging in het emmertje en dus aan het frame, vandaar de nieuwe grondplaat/ring/driehoek. Maar voordat ik dat allemaal ga doen eerst maar eens het nieuwe emmertje op het Looman frame passen om te zien of ik 'm voldoende onder de tank krijg. ,
- Bijlagen
-
- ruimte luchtfilter in het kleine luchtfilter.jpg (49.92 KiB) 1113 keer bekeken
-
- ruimte luchtfilter in het grote emmertje.jpg (54.55 KiB) 1113 keer bekeken
-
- Huidig verloopstuk met bodemplaat, ring met diameter 9,5 cm en driehoek.jpg (39.33 KiB) 1113 keer bekeken
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Kreidler Enduro
Hierbij wat foto's en de maten.
Het filterhuis is van een Engelse grasmaaier af gekomen voor zover ik me herinner.
Het aanzuigrubber vond ik (alweer) op een beurs en heb die opmaat gemaakt voor wat betreft de lengte.
Filter is van het bekende merk zoals je ziet.
Binnenwerkse maat van het filterhuis is 14,8 cm diameter en 6,5 cm hoog.
Binnenwerkse maat van het aanzuigrubber is 43 mm.
Gr
Het filterhuis is van een Engelse grasmaaier af gekomen voor zover ik me herinner.
Het aanzuigrubber vond ik (alweer) op een beurs en heb die opmaat gemaakt voor wat betreft de lengte.
Filter is van het bekende merk zoals je ziet.
Binnenwerkse maat van het filterhuis is 14,8 cm diameter en 6,5 cm hoog.
Binnenwerkse maat van het aanzuigrubber is 43 mm.
Gr
- Bijlagen
-
- Twinair filter.jpg (106.61 KiB) 1099 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RS69 op 19 aug 2021, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
RS 69: Opnieuw hartelijk dank voor de medewerking en de moeite die jij in deze hebt gedaan!!! Prachtig. Ik ga over deze constructie trouwens eens heel goed nadenken. Misschien dat ik 'm helemaal of gedeeltelijk ga/kan nabouwen.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler Enduro
Erg leuk topic , ik volg het met veel plezier .
Mooie duidelijke foto's .
Groeten , Leopold .
Mooie duidelijke foto's .
Groeten , Leopold .
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Vandaag eens even gekeken bij Hornbach. Als ik het kleinere emmertje gebruik ben ik, vanwege voldoende luchtaanzuiging, welhaast gedwongen een smaller luchtfilter te gebruiken. Maar, dat bekent een smallere kooi en daarom dus Hornbach. De binnenmaat van de ring op de grondplaat is 9,4mm. De buitenmaat is 10,3 cm. Ik heb een (afvoer) verloopstuk gevonden welke aan een zijde een opening van 9,3mm heeft. Maandag eens kijken of ik een luchtfilter kan vinden met een opening van max. 11 cm. Mag ook een taps toelopend filter zijn...Als dat lukt boor ik véél gaten in dat verloopstuk of slijp er stukken uit en pas het in de ring. Daartoe moet dan wel een andere oplossing bedacht worden voor de huidige driehoek met bout hetgeen naar mijn mening eigenlijk eenvoudig zou kunnen/moeten zijn. De diameter van de grondplaat moet dan met 0,2cm worden verminderd (lucht!) en dan is dat klaar. Echter, dan wordt het passen en meten om het emmertje echt strak tegen het frame te krijgen. Overigens is de luchtfilterman nog met vakantie en dus ga ik eens meten hoe zo'n rond filterbakje zoals die van RS69 onder de tank komt te zitten. Tenslotte is het de bedoeling dat het luchtfilter zo dicht mogelijk tegen het frame komt te zitten en zou er een haaks verloopstuk voor lucht naar de carburateur op moeten waarvan dan de vraag is of dat allemaal wel voordeel oplevert. Zo'n haaks verloopstuk is ongeveer 10cm lang.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Bedankt overigens RS69, Leopold én Marcel voor de (morele) ondersteuning! Dit topic heb ik opgestart om te laten zien wat er voor nodig is om een redelijk serieuze Geländesport op te bouwen. Zoals ik al eerder schreef, een GS welke in de 60'er of 70'er jaren een particulier opgebouwd zou kunnen hebben.
Ik heb het gereedschapstasje (kunstleer) teruggevonden wat ik jaren geleden in Duitsland heb laten maken. Deze wordt op de tank bevestigd met snoeren. De voorste naar het balhoofd en hoe de andere straks verloopt moet ik nog uitvogelen. Gebruik ik de Looman voor. Een foto volgt z.s.m.
Ik heb het gereedschapstasje (kunstleer) teruggevonden wat ik jaren geleden in Duitsland heb laten maken. Deze wordt op de tank bevestigd met snoeren. De voorste naar het balhoofd en hoe de andere straks verloopt moet ik nog uitvogelen. Gebruik ik de Looman voor. Een foto volgt z.s.m.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Al jaren lees ik geregeld Duitse tijdschriften welke zijn gespecialiseerd op het gebied van oldtimer en youngtimer motoren, zijnde Klassik Motorrad en Motorrad Classic. Vooral de laatste heeft praktisch altijd wel een artikel over wedstrijdmachines, vaker wegracers dan terreinspul overigens. In de uitgave van augustus bijvoorbeeld over de 125cc Suzuki racer van Dieter Braun. In Nederland trouwens helaas niet of nauwelijks te vinden, die bladen bedoel ik! Ik woon echter redelijk dicht bij Aken...In ieder geval vond ik alweer een jaar of 5 geleden in een ander oldtimerblad een artikel over iemand die zulke gereedschapstasjes op bestelling en op maat maakt, in kunst- of echt leer. De mijne is van kunstleer overigens.
- Bijlagen
-
- tank met gereedschaptasje.jpg (55.58 KiB) 1019 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Kreidler Enduro
Ik kan er volledig in meegaan wat de duitse oldtimerblaadjes betreft. Ik heb een abonnement op de OldtimerMarkt en kocht in het verleden vaak de Oldtimer Praxis of de Motorrad Klassik of Autobild Klassik erbij. Wat een verschil met de nederlandse prutblaadjes!
Helaas bij de lokale winkels niet meer te krijgen, wat een armoe
Misschien switch ik volgend jaar naar de Motorrad Klassik met mijn abo.
Leuk topic trouwens, ik lees het zonder commentaar (behalve deze dan).
Gr.,
Eric
Helaas bij de lokale winkels niet meer te krijgen, wat een armoe
Misschien switch ik volgend jaar naar de Motorrad Klassik met mijn abo.
Leuk topic trouwens, ik lees het zonder commentaar (behalve deze dan).
Gr.,
Eric
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Bedankt Tjerry voor jouw bijdrage inzake de Brema gereedschapstasjes!!! Natuurlijk van een heel goede kwaliteit maar mij te duur. Ben tenslotte alleen maar een man die het leuk lijkt om zo en dan een offroadrit te rijden. Zo'n speciaal voor klassieke terreinmachines bedoelde rit waar je geen wedstrijdlicentie nodig hebt. In Duitsland en in België bijvoorbeeld.
Overigens volg ik de door Tjerry vermelde website al jaren en kan die, denk dat Tjerry mijn woorden wel wil/kan onderschrijven, van harte aanbevelen. Als je blik niet alleen gericht is op 50cc - kijk daar dan onder andere speciaal ook in de rubriek motorräder, zijnde voornamelijk GS'en maar ook een enkele crosser.
Overigens volg ik de door Tjerry vermelde website al jaren en kan die, denk dat Tjerry mijn woorden wel wil/kan onderschrijven, van harte aanbevelen. Als je blik niet alleen gericht is op 50cc - kijk daar dan onder andere speciaal ook in de rubriek motorräder, zijnde voornamelijk GS'en maar ook een enkele crosser.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Jamojamo ook jij bedankt voor jouw bijdrage en fijn dat je het een leuk topic vind! De door jou vermelde Oldtimermarkt en Oldtimer Praxis heb ik eerder met opzet niet vermeld want toch voor 75% gericht op auto's. In de Praxis staat nu overigens een mooi artikel over een 1957ér Florett! Bij de in mijn dorp gevestigde tijdschriftenhandel waren zij bereid beide door jou genoemde bladen (Markt en Praxis) in hun assortiment op te nemen. Ongeveer een week na de respectievelijke verschijningsdatum hebben zij dan deze in huis. Voor de goede orde, ik ben aldaar NIET verplicht te dan ook te kopen! Kan ik dus zelf bepalen of ik het blad interessant genoeg vind...Zij hebben ook reeds gevraagd of ik hen op wil geven welke motorbladen ik lees en gaan kijken of hun leverancier deze kan leveren. Uiteraard op dezelfde condities van NIET MOETEN kopen. Overigens vind ik zelf Motorrad Classic een beter blad maar ja, ik ben nu eenmaal speciaal een liefhebber van allerlei race spul.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Heb zitten rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat zo'n rond trommeltje, zie de laatste foto's van RS69, alleen een (duidelijk) voordeel heeft als de slang niet achter op de grondplaat van de trommel is bevestigd maar aan de zijkant. Mijn kleine emmertje is in diameter zo'n 14 cm en steekt ook straks onder de tank uit. De trommel is 6,5cm dik en een haakse bocht is ongeveer 10 cm waarvan naar mijn mening dan wel nog een paar centimeter uitkomen in de grondplaat maar aan de voorzijde, onder de bolling, bedraagt de afstand tot aan het frame slechts 8 centimeter! Dat schiet dus niet op. Verder kreeg ik een tip met betrekking tot een luchtfilterbak van een Husqvarna uit de 60'er jaren. Is namelijk ook een (grote?) trommel. Ik zag gister een foto op Ebay USA, helaas niet meer aanwezig want anders hier geplaatst, van de achterzijde van die bewuste trommel. Daar was de aansluiting voor de slang half verzonken in de grondplaat aan de achterzijde. Wie weet de maten van zo'n luchtfilterbak?
- Bijlagen
-
- HUSQVARNA-400-CROSS 1969.jpg (72.95 KiB) 1005 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
De vraag is voor mij ook of bijvoorbeeld op de 125cc geen kleinere luchtfiltertrommel zat en of er andere merken zijn met een luchtfiltertrommel(tje)??
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Behalve met het luchtfilter ben ik ook nog steeds aan het nadenken of ik nu wel of niet met een bodemplaat ga rijden. Ik heb altijd op (Duitse) beurzen gezocht naar artikelen of foto's van 50cc terreinmachines, niet alleen van Kreidler. Deze foto van een Zwitserse trial Kreidler laat een oplossing zien. Voor is de plaat onder het blok gebout met daarnaast een blokje hout strak geklemd. Achter is de plaat ongetwijfeld ook met bouten vastgezet.
Tsja, hoewel pragmatisch kan ik het toch niet echt fraai vinden. Ik denk aan een lossing via de ophanging van de uitlaat. Kijk maar naar de Looman (pagina 1) en dan vlak na de bocht. Er loopt een strip van het blok naar de uitlaat. Maar goed, nog eens goed over nadenken én te rade gaan bij veel technischer ingestelde mensen.
Tsja, hoewel pragmatisch kan ik het toch niet echt fraai vinden. Ik denk aan een lossing via de ophanging van de uitlaat. Kijk maar naar de Looman (pagina 1) en dan vlak na de bocht. Er loopt een strip van het blok naar de uitlaat. Maar goed, nog eens goed over nadenken én te rade gaan bij veel technischer ingestelde mensen.
- Bijlagen
-
- bodemplaat tial Kreidler.jpg (50.2 KiB) 965 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Ik vond nog een paar (historische) foto's in mijn klapper met daarop een andere constructie, zoals gebruikt op de vroege fabrieks GS'en. Het is volgens mij overigens niet zo dat alle door de fabriek ingezette GS'en altijd zo'n bescherming hadden. Ik zal eens kijken of ik daar foto's van heb en deze dan in de topic plaatsen. Maar voor nu een paar foto's mét bescherming (buis).
- Bijlagen
-
- blokbescherming buis vroege GS.jpg (62.37 KiB) 959 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Voor de goede orde, natuurlijk was/is het hoofddoel de bescherming van de uitlaatbocht en niet het blok. Ik heb ook nog twee foto's van een moderne oplossing.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Balen, mijn frame en bijbehorende spullen liggen nog bij de poedercoater want nog niet klaar. Heb inmiddels besloten toch maar voor stickers op de tank te gaan. Het oorspronkelijk plan was een zogenaamde budget fiets op te bouwen uit spullen welke ik al heb, maar dat valt toch weer vies tegen namelijk. Alhoewel ik veel méér belang hecht aan een goede technische staat wil ik uiteindelijk niet op een machientje zitten met alle kleuren van de regenbogen en roest.
Bij de lakkenman lak gekocht voor de bolle tank. Op diens advies neem ik t.z.t. het kale gepoedercoate frame naar hem mee om te kijken of en hoe we zo dicht mogelijk bij de RAL 6009 kunnen komen. Je zult normaliter namelijk altijd een verschil zien tussen de onderdelen met poedercoating en de gespoten onderdelen, bijvoorbeeld voor- en achterspatbord en de motorschermen.
Bij de lakkenman lak gekocht voor de bolle tank. Op diens advies neem ik t.z.t. het kale gepoedercoate frame naar hem mee om te kijken of en hoe we zo dicht mogelijk bij de RAL 6009 kunnen komen. Je zult normaliter namelijk altijd een verschil zien tussen de onderdelen met poedercoating en de gespoten onderdelen, bijvoorbeeld voor- en achterspatbord en de motorschermen.
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Ben aan het zoeken naar een passend Twin Air filter voor mijn kleine emmertje. Nu bedacht ik mij het volgende: het filter in het grote emmertje heeft een diameter van 12 cm en een hoogte van 8,5 cm. Het kleinere filter heeft een diameter van 9 cm en dezelfde hoogte als de grote maar...kan de motor nog voldoende lucht aanzuigen en heeft dit gevolgen voor de afstelling c.q. de trappelende paarden?? Het nadeel van beide filters dat ik wel een kooi moet gebruiken. Nota bene, in beide emmers is voldoende ruimte om aan te kunnen zuigen.
Er zijn ook filters met een rubber manchet, zie bovenaan deze pagina, welke volgens zeggen (!) bij het vol aanzuigen niet dicht klappen.
Is er een techneut "in de zaal" welke mij (ons) over beide vragen wat meer over kan vertellen??
Er zijn ook filters met een rubber manchet, zie bovenaan deze pagina, welke volgens zeggen (!) bij het vol aanzuigen niet dicht klappen.
Is er een techneut "in de zaal" welke mij (ons) over beide vragen wat meer over kan vertellen??
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
JW mocht je soms om meer inspiratie verlegen zitten voor enduro zit op deze ook een smalle tank?
- Bijlagen
-
- SW-6.jpg (83.52 KiB) 797 keer bekeken
-
- SW-7.jpg (83.39 KiB) 797 keer bekeken
-
- SW-11-1.jpg (80.47 KiB) 797 keer bekeken
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Mooie foto's Marcel en bedankt hiervoor!! Prachtig toch zo'n eigenbouw trial? Zo ging dat in die tijd. Mij lijkt het overigens geen versmalde tank. Bijna 25 jaar terug heeft Chris van Homoet op mijn verzoek een bolle tank omgebouwd naar een smal tankje. Gezien de prijs blijkbaar toch wel een klus. Was toen bedoeld voor mijn "trial". Later heeft Chris er meer gebouwd o.a. voor zichzelf. Ik had toendertijd foto's gezien van een door Günther Sengfelder gereden Zündapp 100cc trialmachientje (fabrieks) met een gewone Dapp tank welke was versmald en waarvan de onderzijde was afgezaagd. Smaller en lager en lager dus