Kreidler Enduro

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#51 Bericht door retteketet » 02 sep 2021, 12:34

Het frame is terug van de poedercoater. Ben maar half tevreden. Had alle schroefdraden afgeplakt alsmede het framenummer. Dat framenummer was heel goed leesbaar. Heel duidelijk met de coater besproken dat alles wat afgeplakt was zou worden "gepropt" en het framenummer zou worden afgeplakt met speciale hittebestendige tape. Helaas, het framenummer is blijkbaar niet afgeplakt...en dus het framenummer heel moeilijk te lezen. Verder is de achterbrug niet goed gestraald. Hier en daar sinasappel onderaan het frame. Het was dus de eerste maal dat ik (daar) een frame heb laten coaten maar ook de laatste maal. Voor eventuele volgers in (Nederlands) Brabant- ALCO Oppervlaktebehandeling in Herentals.
Bij de RDW keuring moet het framenummer goed te lezen zijn. De keurmeester gebruikt daarbij vaak een zaklantaarn om het frame te lezen maar toch zit ik te broeden op een manier om op die plek wat lak te verwijderen.
Er bestaat poedercoatafbeits maar dat is voor de consument blijkbaar niet te koop.

Nota bene, het motornummer wordt niet vermeld op het kentekenbewijs maar dit moet toch aanwezig én leesbaar zijn zonder sporen van slijpen/schuren enz. Naar ik heb begrepen van de RDW zou men het motornummer controleren om te zien of het blok uit een gestolen machine komt? Tja, waarschijnlijk lulkoek want zowel bij Zündapp als bij Kreidler was het niet zo dat er altijd sprake was van gepaarde blokken frame- en motornummers.
Maar goed, mijn kameraad en ik kwamen deze week bij de RDW in Elsloo (Limburg) voor een motorfiets keuring met een echt fraai opgeknapte (ongekentekende) Dapp 517 met daarin een viergang blok zonder nummer. Niet op het carter én geen plaatje aan de voorzijde welke laatste blijkbaar ook nooit er op had gezeten... Na wat gepalaver haalde de beste man een freesje en werden de laatste vier cijfers van het framenummer is het blok gefreesd, aan de voorzijde. Hij vroeg eerst of mijn kameraad daarmee akkoord ging. Hij legde uit dat hij dit kon doen omdat er overduidelijk NIET gerommeld was met het bloknummer. De wielbasis werd nog opgemeten en klaar was kees. Geen geluidstest, geen lichtmeting-klaar. Overigens was het een wat oudere keurmeester en hij vertelde dat de jongere garde veel strenger keurt om deze niets met oude brom- of motorfietsen heeft.
Bijlagen
frame in RAL 6009 c.q. dennengroen.jpg
frame in RAL 6009 c.q. dennengroen.jpg (14.14 KiB) 1363 keer bekeken

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler Enduro

#52 Bericht door wimv8 » 02 sep 2021, 14:26

retteketet schreef: 02 sep 2021, 12:34

Het frame is terug van de poedercoater.
Ben maar half tevreden.
Had alle schroefdraden afgeplakt alsmede het framenummer.
Dat framenummer was heel goed leesbaar.


Bij de RDW keuring moet het framenummer goed te lezen zijn.
De keurmeester gebruikt daarbij vaak een zaklantaarn om het frame te lezen maar toch zit ik te broeden op een manier om op die plek wat lak te verwijderen.


Als jij het framenr nu nog kan lezen kan de keurmeester dat ook.
Dan niets meer aan doen.
Het ijzer is nu mooi verzegeld tegen roest.

Schroefdraad laat ik altijd mee coaten.
Achteraf even de tap erdoor bevalt mij beter, en je hebt coating tot aan het schroefdraad.

Gr. Wim.

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#53 Bericht door buell killer » 02 sep 2021, 20:14

Inderdaad gewoon met de tap erdoor, JW heeft vast wel een goede kennis die tappen heeft

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#54 Bericht door retteketet » 03 sep 2021, 10:04

Het framenummer is in mijn geval dus nauwelijks te lezen en dan ook alleen maar als er op een bepaalde manier licht op valt. Vooral bij de laatste 3 cijfers is dat het geval. Het typeplaatje had ik er stom genoeg op laten zitten en het framenummer niet opgeschreven vanwege mijn vertrouwen dat een duidelijke en volstrekt normale opdracht correct wordt uitgevoerd...Ik hoop nu dat ik met wat superbeits en schuurpapier daar zoveel lak kan verwijderen, het lijkt er daarop vrij makkelijk af te gaan, dat ik het framenummer kan lezen en dus kan vergelijken met het in het frame geslagen nummer. Daarna maar eens kijken wat te doen.
Wat betreft het wel of niet mee coaten van schroefdraad is mij aangeraden de uitwendige schroefdraad af te laten plakken en bij een inwendige draad er een zgn. prop in te (laten) doen. Marcel kent mij en heeft het inderdaad bij het juiste eind dat ik een goede kameraad heb welke de tap er door kan halen. Mocht ik ooit nog eens iets willen laten coaten zal ik zeker jullie raad opvolgen mannen!

Dit topic is "ter leringh ende vermaeck" en daarom ben ik blij met alle adviezen en tips. Normaliter gaan mijn kameraad en ik het frame in de loop van volgende week opbouwen. Eens kijken wat ik daarbij tegenkom.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Kreidler Enduro

#55 Bericht door b.bonk » 03 sep 2021, 10:27

ik plak een kader en krap dan met een blokmesje de verf weg.
goed vlak houden het mesje,
dan blijft er iets verf in de cijfers zitten.
dan zou het weer leesbaar moeten zijn.

als dat niet helemaal lukt, met een scotsbrite en iets thinner
daarop de cijfers schoon wrijven.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#56 Bericht door retteketet » 03 sep 2021, 12:50

Bedankt voor jouw advies Bertus!! Denk dat ik dat maar ga proberen. Het resultaat vermeld ik zeker en vast (Belgisch overigens) in dit topic. Eerst zondag maar eens kijken op de bromfietsbeurs c.q. -treffen in (Ulbeek)Wellen (B) of daar nog wat op mij ligt te wachten, tegen een redelijke prijs vanzelfsprekend. Vermoedelijk voor Kreidler, Zündapp en Hercules, de laatste is een nieuw project van mijn kameraad, weinig te vinden maar dat geeft niet...altijd leuk om te snuffelen en te speuren.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#57 Bericht door retteketet » 04 sep 2021, 10:30

Mochten er volgers zijn op dit topic welke morgen naar Wellen zouden willen gaan-niet gaan want dit evenement gaat niet door. Ik kreeg gisteravond hierover per email van de organisator bericht.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#58 Bericht door retteketet » 04 sep 2021, 12:00

Was nieuwsgierig en dus heb ik even de (smalle) tank op het frame gezet. Op de foto lijkt de tank overigens jammer genoeg wat witter dan dat ie in werkelijkheid is. Zelf ben ik heel tevreden over de daadwerkelijke kleurencombinatie. Ik geloof dat ik al eerder schreef dat het frame, voor- en achterspatbord en de koplamp ook RAL 6009 worden gespoten. De grote tank krijgt dezelfde kleur als de smalle. Pro memorie, het was nu net NIET de bedoeling om de standaard kleuren te gebruiken. Daar rijden er al zoveel van rond.
Ik zoek een origineel achterspatbord, de huidige afgezaagde vind ik eigenlijk net wat te kort, tegen een redelijke prijs. Op Marktplaats staat er een maar daar is wel héél véél werk aan. Er staat ook een mooie op. Zou in (bijna?) staat van nieuw zijn maar bij mij gaat de lak er af en wordt er een stukje afgezaagd en dan is een (vraag)prijs van 150,00 in mijn optiek toch wel wat teveel.
Bijlagen
gecoat frame met tank.jpg
gecoat frame met tank.jpg (41.05 KiB) 1268 keer bekeken

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#59 Bericht door buell killer » 06 sep 2021, 09:33

retteketet schreef: 04 sep 2021, 12:00 Was nieuwsgierig en dus heb ik even de (smalle) tank op het frame gezet. Op de foto lijkt de tank overigens jammer genoeg wat witter dan dat ie in werkelijkheid is. Zelf ben ik heel tevreden over de daadwerkelijke kleurencombinatie. Ik geloof dat ik al eerder schreef dat het frame, voor- en achterspatbord en de koplamp ook RAL 6009 worden gespoten. De grote tank krijgt dezelfde kleur als de smalle. Pro memorie, het was nu net NIET de bedoeling om de standaard kleuren te gebruiken. Daar rijden er al zoveel van rond.
Ik zoek een origineel achterspatbord, de huidige afgezaagde vind ik eigenlijk net wat te kort, tegen een redelijke prijs. Op Marktplaats staat er een maar daar is wel héél véél werk aan. Er staat ook een mooie op. Zou in (bijna?) staat van nieuw zijn maar bij mij gaat de lak er af en wordt er een stukje afgezaagd en dan is een (vraag)prijs van 150,00 in mijn optiek toch wel wat teveel.
Had de Morel Kreidler van Ruud ook niet dezelfde frame kleur?

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#60 Bericht door retteketet » 06 sep 2021, 11:05

Verdraaid Marcel, helemaal niet aan gedacht! Nu direct even een foto van Ruud opgezocht. Die van de start in waar en in welk jaar was het ook alweer...? Daar reed Ruud overigens op zijn Kreidler Crosta. Niet goed te zien maar in mijn herinnering heb ik dat de Crosta en de Morel van Ruud RAL 6005 (mosgroen) zijn. Bij gelegenheid zal ik Ruud eens vragen.
Op de bijgevoegde (matige) kopie van mijn foto's zie je Ruud op zijn Crosta Kreidler en schrijver dezes op zijn Looman. Verder Buel Killer op zijn fraaie AGS Zündapp, denk dat ie zijn crosshelm die dag vergeten had, en Chris van Homoet op zijn HS Kreidler.
Bijlagen
Ruud met Crosta Kreidler (nr 124) en Jan-Willem op Looman.jpg
Ruud met Crosta Kreidler (nr 124) en Jan-Willem op Looman.jpg (76.56 KiB) 1236 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#61 Bericht door retteketet » 06 sep 2021, 11:06

Buelkiller op AGS Zündapp (nr 101) en Chris van Homet op HS Kreidler.jpg
Buelkiller op AGS Zündapp (nr 101) en Chris van Homet op HS Kreidler.jpg (133.58 KiB) 1236 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#62 Bericht door retteketet » 06 sep 2021, 11:25

Wel even wat off-topic (!) maar voor eventuele volgers die niet zo thuis zijn in het 60'er jaren crosswereldje toch nog even wat over de Morel en Crosta Kreidler. In beide gevallen was Joop Morel (Arnhemse garagahouder) de man die de Kreidlers verbouwde. Jaap stond bekend als excellent lasser en bouwer van frames. De Crosta werd overigens verder afgebouwd en geprepareerd door een hotelhouder uit Hoenderlo. Vooral bij de Crosta (1966 of 1967) met een eitankframe valt dit afgezaagde en nieuw ingelaste voorste deel op. Bij de eerste op die manier gewijzigde frames was het frame iets langer en met een gewijzigd balhoofd waardoor de vork wat "onderuit" stond. De wielbasis was daardoor zo'n 7 cm langer. Bij de iets latere versie werd een ongewijzigd balhoofd ingelast.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#63 Bericht door retteketet » 06 sep 2021, 11:32

Misschien dat er volgers zijn welke willen weten op welk type AGS Zündapp Buell Killer hier rijdt-een hele vroege AGS met Batavus Sport frame met een door Marcel zelf getuned 5 gang blok. Mocht ik dit verkeerd hebben zal Marcel mij ongetwijfeld corrigeren...Mochten jullieoverigens meer willen zien van Buell Killer's AGS'en, hij heeft er meerdere, zie het Zündappforum (crossers).

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#64 Bericht door buell killer » 06 sep 2021, 11:48

retteketet schreef: 11 aug 2021, 13:15 Bij de meeste Ceriani's is de balhoofdpen te kort betreffende een eitank Kreidler. Net zo als bij mijn Looman is dus ook nu de balhoofdpen verlengd. De remverankering van de onderpoten van de Garelli past niet goed met betrekking tot de Kreidler voornaaf. Bij mijn Ceriani in de Looman (aluminium onderpoten) idem. Ik vind zelf de Garelli onderpoten best wel een ouderwetse uitstraling hebben en dus komen die t.z.t in de GS. ook ben ik best wel trots op mijn in Duitsland gevonden aluminium Ceriani lampoortjes. Ook alweer jaren geleden daar gekocht voor een relatief lage prijs. Met die lampoortjes (30mm) komt de (platte) lamp lekker dicht naar de voorvork toe. Ziet m.i. veel mooier uit en de lamp is minder kwetsbaar.
JW, die lamp ga je toch niet monteren, naar mijn beperkt inzicht veel te lomp zou toch een kleiner exemplaar proberen met een wat oudere look en met stalen koplamp oren komt ook beter uit

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Kreidler Enduro

#65 Bericht door buell killer » 06 sep 2021, 14:30

retteketet schreef: 06 sep 2021, 11:06 Buelkiller op AGS Zündapp (nr 101) en Chris van Homet op HS Kreidler.jpg
JW mooie foto Bert d. G., Ik zij de gek en Chris H., maar inderdaad geheel on topic

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#66 Bericht door retteketet » 07 sep 2021, 09:45

Marcel, die lamp valt wel mee hoor want in buitendiameter slechts 8mm groter dan een kleine Kreidler koplamp. Ik heb namelijk bij een kennis de kleine lamp opgemeten maar deze wilde 'm niet verkopen en om (relatief) veel geld uit geven voor een originele lamp terwijl ik deze nog had liggen...Bovendien zie je op oude foto's vaak allerlei rare flutlampjes op de toenmalige betrouwbaarheidsmachines welke zo veel mogelijk tussen de vorkpoten zijn gemonteerd om schade bij eventuele valpartijen zoveel mogelijk te vermijden. Ik zal eens kijken of ik nog zo'n oude foto heb en 'm dan- ter illustratie - plaatsen.

Even nog ter herinnering: mijn eerste doel is nog steeds om met zoveel mogelijk spullen die ik al heb een nette GS te bouwen welke ook vlot door de RDW moet komen. Dat daarbij mogelijkerwijs op dit moment een mogelijk iets te jonge Ceriani lampoortjes en/of een niet "period" koplamp worden gemonteerd, ik vind ze trouwens praktisch én mooi, boeit mij persoonlijk minder. Mijn Looman heeft er ook een jaar of 4 over gedaan om een goede replica te worden. (Telkens in de wintermaanden werd ie weer wat aangepast zodat het een nog wat betere replica zou worden) Puur een kwestie van pecunia. Er is dus nog hoop Marcel.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#67 Bericht door retteketet » 08 sep 2021, 10:21

Hierbij twee foto's van een originele (!) DKW (Zweirad Union) 75 GS voor de fabrieksrijders. Zover als ik weet de laatste met een DKW blok voordat de fusie met Sachs betekende dat men in 1967 of 1968 overging op de Sachs blokken. Nota bene, dit lijkt een RT 159TS met 75cc blok maar dat is het niet, met dien verstande dat het frame absoluut niet gelijk is aan dat van de RT159TS, ook niet als 50cc. Hier zie je heel duidelijk wat ik bedoel met het tussen de vorkpoten plaatsen van de koplamp. Ook werd al gebruik gemaakt van korte lichtmetalen lampoortjes!Kijk verder maar eens naar foto's van straat DKW RT159TS'en van vóór de Sachsblokken, daar zie je veel grotere koplampen.
Bijlagen
Kleine koplamp en lichtmetalen lampoortjes op fabrieks DKW 75GS.jpg
Kleine koplamp en lichtmetalen lampoortjes op fabrieks DKW 75GS.jpg (41.07 KiB) 1171 keer bekeken
DKW 75 GS 1966 voor fabrieksrijders.jpg
DKW 75 GS 1966 voor fabrieksrijders.jpg (37.21 KiB) 1171 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#68 Bericht door retteketet » 08 sep 2021, 10:25

Oei, nu de foto's zo groot zijn zie ik dat ik ongelijk heb met betrekking tot de koplamp. In die zin dat het geen platte koplamp is maar een druppelvormige. Is het overigens geen schoonheid?

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#69 Bericht door retteketet » 08 sep 2021, 11:52

Had een slechte nachtrust en was vanochtend lichtelijk een zombie. De foto's zijn van een Victoria, ook opgegaan in Zweirad Union, en niet van een DKW. Het blok is van een DKW met een verwisselbaar dekseltje op het rechter carterdeksel (koppeling) waarop in het onderhavige geval dus Victoria stond.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Kreidler Enduro

#70 Bericht door b.bonk » 08 sep 2021, 18:39

bent u al aan het krabbelen geweest , rond het frame nummer ?

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#71 Bericht door retteketet » 09 sep 2021, 09:19

Nog niet Bertus. Wel geprobeerd het typeplaatje te restaureren (schoonmaken) maar helaas-niet meer te redden. Het is de bedoeling dat mijn kameraad Ger en ik in de loop van volgende week weer daadwerkelijk aan de slag gaan met het frame en uiteraard doe ik verslag. Op dit moment zijn wij beiden te druk met andere dingen.

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#72 Bericht door retteketet » 09 sep 2021, 10:08

Heb een foto (terug)gevonden van de prutrit in Nieuwe Niedorp. Zal midden 60'er jaren zijn gezien de vroege Rond-Sachs. Toen kon nog alles, zie het piepkleine lampje. Ik heb ergens een foto gezien, jaren terug, waarop een paar enduro's stonden met van die hele kleine smalle en rechthoekige witte lampjes als koplamp. Als het maar klein - om niet beschadigde te raken-en vooral licht van gewicht was
Bijlagen
prutrit nieuwe niedorp.png
prutrit nieuwe niedorp.png (160.84 KiB) 1115 keer bekeken

retteketet
Berichten: 1049
Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
Locatie: Zuid Oost Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kreidler Enduro

#73 Bericht door retteketet » 14 sep 2021, 10:08

Misschien dat ik hier nog niet heb verteld dat ik, hoewel de eigenaar, niet de technische man ben welke de Kreidler opbouwt. Mij moet je geen gereedschap in de handen geven.....Mijn kameraad Ger Jansen is de technische man. Wel ben ik de man welke alles uitzoekt en opzoekt. Ook als het gaat om zijn eigen project zijnde een Zweirad Union 50cc van 1971 of te wel een Hercules RL 50. Met schommelarmvoorvork dus. Hij sleutelt en ik zoek veel op zoals documentatie en waar eventueel bepaalde onderdelen te koop zijn.

Betreffende de Kreidler zijn nu ook de spatborden gespoten (RAL 6009). De tank en koplamp moeten nog. Ik heb inmiddels een mooi Lusito gashendel gescoord welke uitziet als de Magura 311 welke werd uitgebracht in 1980 in een Enduro ISDT (Zesdaagse) en in een Motocross uitvoering. Het verschil zat 'm in de slag. Het voordeel van deze Magura is dat de kabel parallel aan het stuur loopt waardoor er (veel) minder kans is op het achter takken blijven haken. Verder heb ik een schakelaar gevonden waarvan ik hoop dat die van betere kwaliteit is dan die blikken dingen. Wel (te) modern trouwens maar wel klein. De schakelaar komt links op het stuur en rechts komt de onderbreker zoals die ook in onder andere door ons wordt gebruikt in de oldtimer grasbaan. Als je valt wordt normaliter de onderbreker uit elkaar getrokken en stopt dus de motor. Veiligheid voor alles!
Bijlagen
Gashandel Lusito (replica Magura 311) en schakelaar.jpg
Gashandel Lusito (replica Magura 311) en schakelaar.jpg (10.02 KiB) 1042 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Kreidler Enduro

#74 Bericht door RS69 » 14 sep 2021, 10:23

Gashandel Lusito (replica Magura 311) en schakelaar

Mooi dat zoeken naar onderdelen, is een leuk onderdeel van de hobby vind ik, en altijd weer zo'n momentje als je iets gevonden hebt.
Jammer dat we nog steeds niet naar een beurs kunnen om in de onderdelen te snuffelen/rommelen.
Hopelijk zit het er aan te komen [-o<
Gr :rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler Enduro

#75 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 sep 2021, 10:33

RS69 schreef: 14 sep 2021, 10:23 Gashandel Lusito (replica Magura 311) en schakelaar

Mooi dat zoeken naar onderdelen, is een leuk onderdeel van de hobby vind ik, en altijd weer zo'n momentje als je iets gevonden hebt.
Jammer dat we nog steeds niet naar een beurs kunnen om in de onderdelen te snuffelen/rommelen.
Hopelijk zit het er aan te komen [-o<
Gr :rs
Ik had nog ori. Mooie hendels.

Enzo
Bijlagen
09BB4875-5D20-4DFD-8C21-6ED2226AD3BB.jpeg
09BB4875-5D20-4DFD-8C21-6ED2226AD3BB.jpeg (235 KiB) 1040 keer bekeken

Plaats reactie