Ben blij dat je het zelf op merkt, als ik dat gedaan had was je vast op tilt geslagenretteketet schreef: ↑18 okt 2021, 09:56 Mag de Looman wel eens een keer goed poetsen...en uitgelaten worden. In de berging wordt er ie niet beter op.
Ter verduidelijking met betrekking tot de opmerking van Buel Killer inzake het op de vorkpoot plaatsen van de teller heb ik even (letterlijk) gezocht in mijn "schatkamer" en meerdere foto's van o.a. Dapps (fabrieksmachines) maar ook van bijvoorbeeld deze duidelijke foto van de voorkant van een Hercules 175 GS (fabrieksmachine). Opvallend is eigenlijk wel dat bij zowel de Dapp als de Hercules er een doodsimpele klem wordt gebruikt. Gisteravond eens gekeken in de gereedschapskist en ook maar eens zo iets gefabriceerd. Gewoon om eens te kijken hoe dat eruit ziet en of ik dan nog op de teller kan kijken! In mijn geval heb ik een stuk van een binnenband over de teller getrokken zodat de klem niet zo makkelijk gaat glijden. Ook om de poot heb ik een stukje binnenband gedaan omdat ik geen krassen op de poot wil.
Kreidler Enduro
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Ter info, de trekspie bak mankeert bij zundapp helemaal niets aan, het enigste nadeel is dat de schakelwegen inderdaad lang zijn en als je dan moe word en je voet een beetje zwaar word ga je mis schakelen omdat je voet niet meer ver genoeg omhoog gaat. Daarom is het zeer belangrijk dat je de versnellings pook op de goede hoogte af stel. De kwaliteit van de bak is goed. De 3 hand van zundapp schakelt zelfs beter dan de 3 hand van kreidler. Bij de indirecte schakeling is bij kreidler ook langer dan de directe schakeling. Om nu te zeggen dat de bak shit is..........................
Laatst gewijzigd door buell killer op 22 okt 2021, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
retteketet schreef: ↑18 okt 2021, 09:56 Mag de Looman wel eens een keer goed poetsen...en uitgelaten worden. In de berging wordt er ie niet beter op.
Ter verduidelijking met betrekking tot de opmerking van Buel Killer inzake het op de vorkpoot plaatsen van de teller heb ik even (letterlijk) gezocht in mijn "schatkamer" en meerdere foto's van o.a. Dapps (fabrieksmachines) maar ook van bijvoorbeeld deze duidelijke foto van de voorkant van een Hercules 175 GS (fabrieksmachine). Opvallend is eigenlijk wel dat bij zowel de Dapp als de Hercules er een doodsimpele klem wordt gebruikt. Gisteravond eens gekeken in de gereedschapskist en ook maar eens zo iets gefabriceerd. Gewoon om eens te kijken hoe dat eruit ziet en of ik dan nog op de teller kan kijken! In mijn geval heb ik een stuk van een binnenband over de teller getrokken zodat de klem niet zo makkelijk gaat glijden. Ook om de poot heb ik een stukje binnenband gedaan omdat ik geen krassen op de poot wil.
[/quccote]
De reden dat men dit deed dat je dan met de kabel geen last had van de lange veerweg die zo'n voorvork heeft
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Een eventuele uitgebreide discussie over het wel of niet goed schakelen van een trekspie schakeling lijkt mij in dit topic niet zo zeer op z'n plaats hoor. Feit is dat zowel Kreidler als Zündapp overgingen op d.m.v. klauwen geschakelde bakken. De een wat eerder dan de ander, dat wel...
Marcel, de reden waarom men de teller aan de vorkpoot vastmaakte zie ik ook zo, maar wat later dan deze machines heeft men blijkbaar volgens mij dat idee toch weer verlaten.
Marcel, de reden waarom men de teller aan de vorkpoot vastmaakte zie ik ook zo, maar wat later dan deze machines heeft men blijkbaar volgens mij dat idee toch weer verlaten.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Ik tendeer steeds meer naar het toch monteren van de teller op de vorkpoot. Er is op het stuur niet voldoende plaats in die zin dat de aandrijving (wiel) nu rechts zit en ik bij de plaatsing van de teller op het stuur in het
gedrang kom met het balhoofd en de onderbreker. Ik kom niet weg met de uitgang van de teller (kabel).De onderbreker ga ik in ieder geval niet verplaatsen!
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
Heb over de doorvoer van de remkabel verder even ruggenspraak gehouden met de "technische afdeling", zijnde mijn kameraad Ger, en die gaat voor warm maken en torderen. Als er lak (coating) lelijk wordt even (bij)spuiten met RAL 6009. We hebben daar nog een spuitbus van.
gedrang kom met het balhoofd en de onderbreker. Ik kom niet weg met de uitgang van de teller (kabel).De onderbreker ga ik in ieder geval niet verplaatsen!
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
Heb over de doorvoer van de remkabel verder even ruggenspraak gehouden met de "technische afdeling", zijnde mijn kameraad Ger, en die gaat voor warm maken en torderen. Als er lak (coating) lelijk wordt even (bij)spuiten met RAL 6009. We hebben daar nog een spuitbus van.
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
- adriline
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 294 keren
- Ontvangen waarderingen: 207 keren
Re: Kreidler Enduro
Goed dat Ger En jij er zo over denken. Goed bezigretteketet schreef: ↑19 okt 2021, 09:33 Ik tendeer steeds meer naar het toch monteren van de teller op de vorkpoot. Er is op het stuur niet voldoende plaats in die zin dat de aandrijving (wiel) nu rechts zit en ik bij de plaatsing van de teller op het stuur in het
gedrang kom met het balhoofd en de onderbreker. Ik kom niet weg met de uitgang van de teller (kabel).De onderbreker ga ik in ieder geval niet verplaatsen!
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
Heb over de doorvoer van de remkabel verder even ruggenspraak gehouden met de "technische afdeling", zijnde mijn kameraad Ger, en die gaat voor warm maken en torderen. Als er lak (coating) lelijk wordt even (bij)spuiten met RAL 6009. We hebben daar nog een spuitbus van.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Met warm maken ga je het niet redden, je moet hem rood stoken en dan pas torderen misschien gaat dat net met een hobby brander Wel opletten dat de kap aansluiting op dezelfde plaats blijft succes we gaan het zienadriline schreef: ↑19 okt 2021, 11:01Goed dat Ger En jij er zo over denken. Goed bezigretteketet schreef: ↑19 okt 2021, 09:33 Ik tendeer steeds meer naar het toch monteren van de teller op de vorkpoot. Er is op het stuur niet voldoende plaats in die zin dat de aandrijving (wiel) nu rechts zit en ik bij de plaatsing van de teller op het stuur in het
gedrang kom met het balhoofd en de onderbreker. Ik kom niet weg met de uitgang van de teller (kabel).De onderbreker ga ik in ieder geval niet verplaatsen!
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
Heb over de doorvoer van de remkabel verder even ruggenspraak gehouden met de "technische afdeling", zijnde mijn kameraad Ger, en die gaat voor warm maken en torderen. Als er lak (coating) lelijk wordt even (bij)spuiten met RAL 6009. We hebben daar nog een spuitbus van.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler Enduro
Hobbybrandertje? Nee, dat wordt niks, dat duurt te
lang =teveel warmte naar je frame(lees: lakwerk)
Nee, een goede autogeen met zuurstof en acetyleen.
Grote toorts er in. Pas op dat ie niet gaat snijbranden!
Heel snel veel hitte op één plekje doen.
Griptang er vooraf goed op zetten.
Om het stangetje een ijskoude natte(koelkast) doek draaien tegen het frame,
dan gaat daar de meeste warmte in zitten die anders de
verf afblakert.
Ná het torderen ook direct de wond koelen zodat er niet meer warmte
naar het lakwerk gaat als nodig.
Pff, toch evengoed zonde hoor.
Ik zou voor het iets langere rempedaal gaan,
wat ik eerder zei.
Maar dit gaat ook wel.
Succes.
Gr. Wim.
lang =teveel warmte naar je frame(lees: lakwerk)
Nee, een goede autogeen met zuurstof en acetyleen.
Grote toorts er in. Pas op dat ie niet gaat snijbranden!
Heel snel veel hitte op één plekje doen.
Griptang er vooraf goed op zetten.
Om het stangetje een ijskoude natte(koelkast) doek draaien tegen het frame,
dan gaat daar de meeste warmte in zitten die anders de
verf afblakert.
Ná het torderen ook direct de wond koelen zodat er niet meer warmte
naar het lakwerk gaat als nodig.
Pff, toch evengoed zonde hoor.
Ik zou voor het iets langere rempedaal gaan,
wat ik eerder zei.
Maar dit gaat ook wel.
Succes.
Gr. Wim.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Nog maar eens een nachtje - of meer - over slapen.
Ik kom hierbij ook nog even terug op de leesbaarheid van het framenummer. Wij hebben, weliswaar met behulp van een zaklampje maar dat doen ze bij de RDW ook zoals ik laatst constateerde, het volledige (vermoedelijk) framenummer kunnen lezen. Was wel een moeizaam gebeuren! We gaan het zo doen dat we er ook andere mensen naar laten kijken om te zien of deze ook tot hetzelfde framenummer komen. Zo niet zullen we toch gaan proberen het framenummer voldoende leesbaar te maken. Ben opnieuw boos op de coater dat hij ondanks mijn aanwijzingen er gewoon overheen gecoat heeft!
Ik kom hierbij ook nog even terug op de leesbaarheid van het framenummer. Wij hebben, weliswaar met behulp van een zaklampje maar dat doen ze bij de RDW ook zoals ik laatst constateerde, het volledige (vermoedelijk) framenummer kunnen lezen. Was wel een moeizaam gebeuren! We gaan het zo doen dat we er ook andere mensen naar laten kijken om te zien of deze ook tot hetzelfde framenummer komen. Zo niet zullen we toch gaan proberen het framenummer voldoende leesbaar te maken. Ben opnieuw boos op de coater dat hij ondanks mijn aanwijzingen er gewoon overheen gecoat heeft!
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler Enduro
retteketet schreef: ↑19 okt 2021, 13:34
Weet misschien iemand of tellerkabels (bromfiets en/of motorfiets) universeel zijn, eventueel in te korten zijn en hoe dan?
Verkrijgbaar in zwart en grijs en in iedere gewenste lengte.
Diverse aansluit mogelijkheden :
M 10 x 1
M 11 x 0,75
Diverse teller en aandrijf mogelijkheden :
Stift van 1,78 mm
Stift van 2,5 mm
Prijs per kabel : vanaf € 9,50 excl. / € 11,50 inclusief BTW
https://vt-kabels.nl/
Gr. Wim.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Bedankt Wim, dit adres herken ik en nu even gekeken. Was het kwijt. Zag trouwens op betreffende site een rode offroad Dapp uit Rijssen staan welke ik ken.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Het was even stil van mijn kant. Ger zou de metalen motorkappen spuiten maar zit niet bepaald lekker in zijn vel en ik was druk met mijn bezigheden als respectievelijk penningmeester binnen de plaatselijke "De Zonnebloem" en coördinator van de eveneens plaatselijke "Alzheimer Nederland".
Maar goed, in mijn hoofd kwamen toch nog wat ideetjes voorbij zoals een buisje aan het frame waar een frisse bougie in past en om de kilometerteller/snelheidsmeter toch wel dichter bij het stuur te plaatsen. Voor dat buisje ga ik gewoon een pillenkokertje gebruiken, ik heb reeds gemeten en er past inderdaad een bougie in, maar gezien de lengte moet ik nog uitvogelen waar dat buisje komt te zitten. De buitenmaten zijn 3,3 en 9cm. en de binnematen 3 en 7,5cm en dus ruim voldoende. Overigens wordt er niet gelast maar een en ander met een klittenbandje of met plakband (tape) bevestigd. Het hele idee heb ik overigens gejat van een Duitser welke een BMW GS replica had opgebouwd voor klassieke enduro's. Verder nog eens kijken of ik de bougiesleutel nog ergens aan het frame kwijt kan. Veelal werden die aan de middenstang van het stuur bevestigd maar bij mij gaat dat dus niet op. Ik kreeg verder ook nog een tip om een extra kettingschakel mee te nemen, bijvoorbeeld op het stuur. Maar om er nu weer een ander stuur op te zetten alleen maar hiervoor gaat mij wat te ver.
Nota bene, voor de kritische volgers die mijn tanktasje hebben gezien-natuurlijk kan daar een bougie in, vermoedelijk ook een bougiesleutel en zeker een kettingschakel-maar dit vind ik gewoon leuk...en authentiek. Het is tenslotte een ding wat vroeger een gewone jongen gebouwd zou kunnen hebben, geen machine voor fabrieksrijders. Op dit moment ben ik eigenlijk vooral bezig met de denk en oplossingsgerichte fase maar uiteraard volgen z.s.m. foto's.
Maar goed, in mijn hoofd kwamen toch nog wat ideetjes voorbij zoals een buisje aan het frame waar een frisse bougie in past en om de kilometerteller/snelheidsmeter toch wel dichter bij het stuur te plaatsen. Voor dat buisje ga ik gewoon een pillenkokertje gebruiken, ik heb reeds gemeten en er past inderdaad een bougie in, maar gezien de lengte moet ik nog uitvogelen waar dat buisje komt te zitten. De buitenmaten zijn 3,3 en 9cm. en de binnematen 3 en 7,5cm en dus ruim voldoende. Overigens wordt er niet gelast maar een en ander met een klittenbandje of met plakband (tape) bevestigd. Het hele idee heb ik overigens gejat van een Duitser welke een BMW GS replica had opgebouwd voor klassieke enduro's. Verder nog eens kijken of ik de bougiesleutel nog ergens aan het frame kwijt kan. Veelal werden die aan de middenstang van het stuur bevestigd maar bij mij gaat dat dus niet op. Ik kreeg verder ook nog een tip om een extra kettingschakel mee te nemen, bijvoorbeeld op het stuur. Maar om er nu weer een ander stuur op te zetten alleen maar hiervoor gaat mij wat te ver.
Nota bene, voor de kritische volgers die mijn tanktasje hebben gezien-natuurlijk kan daar een bougie in, vermoedelijk ook een bougiesleutel en zeker een kettingschakel-maar dit vind ik gewoon leuk...en authentiek. Het is tenslotte een ding wat vroeger een gewone jongen gebouwd zou kunnen hebben, geen machine voor fabrieksrijders. Op dit moment ben ik eigenlijk vooral bezig met de denk en oplossingsgerichte fase maar uiteraard volgen z.s.m. foto's.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Wat men ook nog wel eens zag een metalen stukje buis met schroefdraad er in van de bougie en die aan het frame lassen. Maar eerlijk gezegd een bougie als de brommer goed staat afgesteld gaat eigenlijk niet meer stuk. Ook zag men wel eens cilinderkoppen met 2 bougies er in uiteraard was de 2de loosretteketet schreef: ↑24 okt 2021, 10:52 Het was even stil van mijn kant. Ger zou de metalen motorkappen spuiten maar zit niet bepaald lekker in zijn vel en ik was druk met mijn bezigheden als respectievelijk penningmeester binnen de plaatselijke "De Zonnebloem" en coördinator van de eveneens plaatselijke "Alzheimer Nederland".
Maar goed, in mijn hoofd kwamen toch nog wat ideetjes voorbij zoals een buisje aan het frame waar een frisse bougie in past en om de kilometerteller/snelheidsmeter toch wel dichter bij het stuur te plaatsen. Voor dat buisje ga ik gewoon een pillenkokertje gebruiken, ik heb reeds gemeten en er past inderdaad een bougie in, maar gezien de lengte moet ik nog uitvogelen waar dat buisje komt te zitten. De buitenmaten zijn 3,3 en 9cm. en de binnematen 3 en 7,5cm en dus ruim voldoende. Overigens wordt er niet gelast maar een en ander met een klittenbandje of met plakband (tape) bevestigd. Het hele idee heb ik overigens gejat van een Duitser welke een BMW GS replica had opgebouwd voor klassieke enduro's. Verder nog eens kijken of ik de bougiesleutel nog ergens aan het frame kwijt kan. Veelal werden die aan de middenstang van het stuur bevestigd maar bij mij gaat dat dus niet op. Ik kreeg verder ook nog een tip om een extra kettingschakel mee te nemen, bijvoorbeeld op het stuur. Maar om er nu weer een ander stuur op te zetten alleen maar hiervoor gaat mij wat te ver.
Nota bene, voor de kritische volgers die mijn tanktasje hebben gezien-natuurlijk kan daar een bougie in, vermoedelijk ook een bougiesleutel en zeker een kettingschakel-maar dit vind ik gewoon leuk...en authentiek. Het is tenslotte een ding wat vroeger een gewone jongen gebouwd zou kunnen hebben, geen machine voor fabrieksrijders. Op dit moment ben ik eigenlijk vooral bezig met de denk en oplossingsgerichte fase maar uiteraard volgen z.s.m. foto's.
- wimv8
- Berichten: 954
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
Re: Kreidler Enduro
Had de Harley of Cagiva off-road zoiets vroeger toch?buell killer schreef: ↑24 okt 2021, 11:22
Ook zag men wel eens cilinderkoppen met 2 bougies er in uiteraard was de 2de loos
Gr. Wim
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Marcel, dat van dat metalen buisje is volledig correct maar ik wil absoluut niet lassen. Overigens, de Kreidler-in tegenstelling tot jouw Dapp's-heeft een liggende cilinder, de bougie vangt daarom volop modder en de kans op een kapot van de bougie gaan is dus groter. Chris heeft e.e.a. mooi opgelost, vergroot maar eens de foto. Voor mij weer een denkoefening hoe in mijn situatie een en ander (fraai) op te lossen!
Dat van die twee bougies in de kop heb ook ik wel eens gezien maar weet even niet meer op welke machines. In ieder geval niet op een 50cc. Jij bent overigens een echte Harley man in ons midden en zou dus moeten weten of bepaalde Harley motoren dat ook hadden...Toch?
Overigens kwam ik onlangs nog een mooi artikel tegen over twee tweetakt offroad Harley-Aermachi's. Belangstelling? Even pb'tje naar mij?
Nu we ons toch even kort (!) op een zijpad begeven, in Duitsland is er enduro's ook gereden met een twee cilinder (Desmo?) Ducati. Heb daar een artikel over voor de liefhebber(s).
In Isny zag ik een paar jaar terug een Harley, zo'n dikke, als GS. Eigenbouw. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt Marcel(!).
Voor de goede orde, in principe is alles wat ik verstuur aan documentatie uiteraard (!) gratis behalve als het per post zou moeten. Marcel, op deze opmerking NIET reageren s.v.p.!
Dat van die twee bougies in de kop heb ook ik wel eens gezien maar weet even niet meer op welke machines. In ieder geval niet op een 50cc. Jij bent overigens een echte Harley man in ons midden en zou dus moeten weten of bepaalde Harley motoren dat ook hadden...Toch?
Overigens kwam ik onlangs nog een mooi artikel tegen over twee tweetakt offroad Harley-Aermachi's. Belangstelling? Even pb'tje naar mij?
Nu we ons toch even kort (!) op een zijpad begeven, in Duitsland is er enduro's ook gereden met een twee cilinder (Desmo?) Ducati. Heb daar een artikel over voor de liefhebber(s).
In Isny zag ik een paar jaar terug een Harley, zo'n dikke, als GS. Eigenbouw. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt Marcel(!).
Voor de goede orde, in principe is alles wat ik verstuur aan documentatie uiteraard (!) gratis behalve als het per post zou moeten. Marcel, op deze opmerking NIET reageren s.v.p.!
- Bijlagen
-
- Een oplossing voor bescherming bougie maar alleen bij deze rechte inlaat en dito luchtfilter.jpg (111.67 KiB) 801 keer bekeken
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Die dubbele bougie zag je bij Cz, Maico, bultaco weet ik niet zeker. Oef moest even onderbreken vrouw Anja...............retteketet schreef: ↑24 okt 2021, 13:21 Marcel, dat van dat metalen buisje is volledig correct maar ik wil absoluut niet lassen. Overigens, de Kreidler-in tegenstelling tot jouw Dapp's-heeft een liggende cilinder, de bougie vangt daarom volop modder en de kans op een kapot van de bougie gaan is dus groter. Chris heeft e.e.a. mooi opgelost, vergroot maar eens de foto. Voor mij weer een denkoefening hoe in mijn situatie een en ander (fraai) op te lossen!
Dat van die twee bougies in de kop heb ook ik wel eens gezien maar weet even niet meer op welke machines. In ieder geval niet op een 50cc. Jij bent overigens een echte Harley man in ons midden en zou dus moeten weten of bepaalde Harley motoren dat ook hadden...Toch?
Overigens kwam ik onlangs nog een mooi artikel tegen over twee tweetakt offroad Harley-Aermachi's. Belangstelling? Even pb'tje naar mij?
Nu we ons toch even kort (!) op een zijpad begeven, in Duitsland is er enduro's ook gereden met een twee cilinder (Desmo?) Ducati. Heb daar een artikel over voor de liefhebber(s).
In Isny zag ik een paar jaar terug een Harley, zo'n dikke, als GS. Eigenbouw. Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt Marcel(!).
Voor de goede orde, in principe is alles wat ik verstuur aan documentatie uiteraard (!) gratis behalve als het per post zou moeten. Marcel, op deze opmerking NIET reageren s.v.p.!
wat betreft die rubberlap lijkt mij een beetje zinloos, bij geforceerde koeling zit de kop en bougie al ingekapseld
Denk dat ik die Harley ken oef weer vrouw Anja........
Laatst gewijzigd door buell killer op 24 okt 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Nu jij het zegt. Ik ga morgen (maandag) of donderdag naar CvH. Ben jij dan op de zaak?
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Alvorens er mogelijkerwijs allerlei goedbedoelde tips komen-ik gebruik op mijn Kreidler een schuine inlaat. Bovendien rijd ik niet geforceerd gekoeld.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
Jep, ben gisteren nog bij Chris geweest, zomaar even om the kijken hoe het met de Nijland frames was hij heeft 6 weken beloofd, we gaan het zienretteketet schreef: ↑24 okt 2021, 18:40 Nu jij het zegt. Ik ga morgen (maandag) of donderdag naar CvH. Ben jij dan op de zaak?
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Dacht dat ie al lang bij jou stond, klaar voor de start....Maar goed, normaal gesproken kom ik donderdag even bijpraten.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Kreidler Enduro
De deur staat openretteketet schreef: ↑25 okt 2021, 09:47 Dacht dat ie al lang bij jou stond, klaar voor de start....Maar goed, normaal gesproken kom ik donderdag even bijpraten.
-
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler Enduro
Morgen, donderdag, maar eens kijken of mijn huistuner CvH 'm verder kan afbouwen zoals de carburateur enz. Als ie terug is lezen en zien jullie uiteraard het resultaat.