Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Nou Caspar,een Hans Georg Anscheidt bijvoorbeeld was maar een klein en licht manneke hoor. Meen een 1.60 meter.
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
- Locatie: lunteren
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dag
Deze vind ik mooi zijn wel wat jonger maar toch
De TM heb ik pas nog opgezeten ende Accossato nog naast gestaan
Gr
Jan G/S50
Deze vind ik mooi zijn wel wat jonger maar toch
De TM heb ik pas nog opgezeten ende Accossato nog naast gestaan
Gr
Jan G/S50
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Lag niet bij mijn Puch foto's en daarom wat verlaat. Blijkbaar is er "behoefte" aan Italiaanse schoonheden... Daar kan ik ook gedeeltelijk in voorzien echter de foto's in mijn digitale bestand zijn allemaal pdf's en moet ik dus omzetten naar jpg. Kan even duren maar komt vanzelf goed, hoop ik. In de tussentijd plaats ik gewoon nog Kreidlers, Zündapp etc.
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Is gewoon een echte TM 80GS uit 1984, dus ook het blok. Zag op een foto van de 2021 Classic Enduro Elba een paar van de Cardel's in gebroederlijk naast elkaar staan
.-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Eigenlijk een verhaal over een van de gemiste kansen van Maico. Terwijl diverse merken in binnen- en buitenland probeerde een graantje mee te pikken in de nieuwe 80cc klasse bleef Maico treuzelen en kwam daardoor (te) laat met zo'n 80cc. Het was een 80cc Sachs in een aangepast frame van een 125 Maico.
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Hier nog specificaties van de TM 80GS
Laatst gewijzigd door retteketet op 31 dec 2022, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Oei, zie nu pas dat de Tresoldi op deze fot's een MC is i.p.v. een GS. Volgens mij heb ik ook een en ander betreffende de 80 GS. Plaats ik als ik ze in de stapel gevonden heb...
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
- Locatie: lunteren
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dag
De Trisoldi 80cc is er ook in GS uitvoering en zijn ook gemaakt met een Muggen Honda blok
Gr
Jan G/S50
De Trisoldi 80cc is er ook in GS uitvoering en zijn ook gemaakt met een Muggen Honda blok
Gr
Jan G/S50
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
- Locatie: lunteren
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dag
Nog ff een andere vraag
Kan iemand onder ons een RDW station aanbevelen waar wij een TM 80 enduro met Italiaanse papieren/kenteken kunnen laten voorzien van een Nederlands kenteken
Gr
Jan G/S50
Nog ff een andere vraag
Kan iemand onder ons een RDW station aanbevelen waar wij een TM 80 enduro met Italiaanse papieren/kenteken kunnen laten voorzien van een Nederlands kenteken
Gr
Jan G/S50
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
De foto's van de Tresoldi MC staan nu onder motorsport (veel foto's) pagina 79.
Zover als ik mij heb laten vertellen door iemand welke vaker Italiaantjes e.d. ophaalt en laat keuren is op zich de RDW keuring geen probleem! Uiteraard moet de TM in een goede technische staat zijn en volledig voldoen aan de Nederlandse eisen zoals verlichting, claxon enz. Wat ik vaak hoor/lees dat een correct opgesteld Nederlands koopcontract een en ander makkelijker maakt. Ik heb zelf jaren geleden een Kreidler op die manier laten keuren en een kameraad in oktober nog zijn Zündapp met 70cc cilinder. Hij heeft mij de Kreidler verkocht en ik hem de Dapp...Was hier in Elsloo maar in Utrecht schijnt het ook geen probleem te zijn. Een kennis van mij is er overigens vanuit Noord-Holland voor naar Herenveen gereden. Nota bene, zo'n TM vind ik al ,jaren en jaren een heel "geil" apparaat!
Zover als ik mij heb laten vertellen door iemand welke vaker Italiaantjes e.d. ophaalt en laat keuren is op zich de RDW keuring geen probleem! Uiteraard moet de TM in een goede technische staat zijn en volledig voldoen aan de Nederlandse eisen zoals verlichting, claxon enz. Wat ik vaak hoor/lees dat een correct opgesteld Nederlands koopcontract een en ander makkelijker maakt. Ik heb zelf jaren geleden een Kreidler op die manier laten keuren en een kameraad in oktober nog zijn Zündapp met 70cc cilinder. Hij heeft mij de Kreidler verkocht en ik hem de Dapp...Was hier in Elsloo maar in Utrecht schijnt het ook geen probleem te zijn. Een kennis van mij is er overigens vanuit Noord-Holland voor naar Herenveen gereden. Nota bene, zo'n TM vind ik al ,jaren en jaren een heel "geil" apparaat!
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
DE AIM ZW1 is voorzien van een luchtgekoelde Minarelli 80 cc K6 en de ZW2 een watergekoelde 80cc Minarelli MR6
- Bijlagen
-
- AIM ZE1 en ZE2 beiden 80cc.jpg (68.26 KiB) 456 keer bekeken
-
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 25 nov 2008, 22:11
- Locatie: lunteren
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dagretteketet schreef: ↑31 dec 2022, 17:23 De foto's van de Tresoldi MC staan nu onder motorsport (veel foto's) pagina 79.
Zover als ik mij heb laten vertellen door iemand welke vaker Italiaantjes e.d. ophaalt en laat keuren is op zich de RDW keuring geen probleem! Uiteraard moet de TM in een goede technische staat zijn en volledig voldoen aan de Nederlandse eisen zoals verlichting, claxon enz. Wat ik vaak hoor/lees dat een correct opgesteld Nederlands koopcontract een en ander makkelijker maakt. Ik heb zelf jaren geleden een Kreidler op die manier laten keuren en een kameraad in oktober nog zijn Zündapp met 70cc cilinder. Hij heeft mij de Kreidler verkocht en ik hem de Dapp...Was hier in Elsloo maar in Utrecht schijnt het ook geen probleem te zijn. Een kennis van mij is er overigens vanuit Noord-Holland voor naar Herenveen gereden. Nota bene, zo'n TM vind ik al ,jaren en jaren een heel "geil" apparaat!
Dank voor de duidelijke uitleg
We gaan er mee aan de slag
Ik ben in de gelukkige omstandig heid, dat ik onlangs nog op zo,n originele TM in de Factory uitvoering heb mogen zitten
Gr Jan
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Er komen wel eens vragen voorbij m.b.t. de eisen voor motorfietsen. Daarom hierbij een link van de RDW m.b.t. de zogenaamde permanent eisen (hoofdstuk 5). Vereist wel geduld want er moet veel naar beneden gescrold worden. Voor ons vooral van belang in hoofdstuk 5 is namelijk afdeling 4!!!
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Hoofdstuk5
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Hoofdstuk5
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Een 75cc Fantic Caballero welke ik zag in september 2011 in Isny tijdens de tweedaagse classic enduro (geen licentie noodzakelijk maar...altijd meer dan 300 inschrijvingen)
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Eind 90'er jaren kocht kocht ik allerlei losse onderdelen om een Kreidler offroad te bouwen. Geen replica maar een zgn. special en een kruising tussen een trial en enduro. Het blok was helemaal standaard behalve dan een (niet getunede) 60cc cilinder. De uitlaatbocht liep vlak onder het blok en de voetsteunen zijn er a.h.w. omheen gebouwd. De vorm van de demper had ik afgekeken van de Almdudler. Daarbij moet ik opmerken dat CvH 'm perfect heeft afgebouwd. Ik heb er twee oldtimer trials mee gereden waarvan 1 in Gressenich. Dat was een zandafgraving met steile hellingen. De andere was in Arnhem. Ik kwam er héél snel achter dat trial rijden met een 50cc bepaald NIET meevalt. Deze special is later helemaal omgebouwd en sinds 2011 met mij actief op de grasbaan, zie mijn topic betreffende de Looman Special (replica)
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
De Italiaanse importeur van Rond-Sachs bracht een opvolger uit als Nello.
- jamojamo
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 206 keren
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Dit is een nuttig linkje! Misschien kan Maarten dit overnemen in de FAQ?retteketet schreef: ↑04 jan 2023, 10:03 Er komen wel eens vragen voorbij m.b.t. de eisen voor motorfietsen. Daarom hierbij een link van de RDW m.b.t. de zogenaamde permanent eisen (hoofdstuk 5). Vereist wel geduld want er moet veel naar beneden gescrold worden. Voor ons vooral van belang in hoofdstuk 5 is namelijk afdeling 4!!!
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Hoofdstuk5
Ik heb even op het uitroepteken gedrukt hiervoor.
Gr., Eric
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Ik heb een veel makkelijker leesbaar uitreksel gemaakt+ de rdw tabel mbt het maximaal toegestane uitlaatgeluid en de normen mbt de banden.De vraag is of dit wel in dit topic hoort...m
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 21:12
- Locatie: Zuid Oost Nederland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Betrouwbaarheidsritten (enduro) motoren
Op de een of andere wijze lukt het (nog) niet om de tabel en de toelichting over de banden te uploaden