Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!

#1 Bericht door emilio » 07 jan 2013, 22:31

Zelf ben ik van de week pas begonnen met de voorbereidingen voor de brommer circuitdagen in 2013 maar ik weet dat er al heel wat jongens behoorlijk ver gevorderd zijn. :D

Wat zouden jullie ervan vinden om jouw brommer die jij voor het circuit rijden wilt gebruiken hier op Kreidler.nl te presenteren ? Het hoeft niet perse een semiracer te zijn maar we zijn vooral ook geïnteresseerd in de wijzigingen die jij hebt of gaat toepassen op jouw (straat)Kreidler om lekker op het circuit te rijden.

Zelf zal ik ook één en ander presenteren zodra mijn blokjes terugkomen van Nico. Op dit moment ligt de Mamba zelfs helemaal in onderdelen uit elkaar...

Maak gerust in het Subforum "circuitrijden 2013" een topic aan van jouw Kreidler en ik weet zeker dat je leuke commentaren gaat krijgen :)!

HEB JE EEN ANDER MERK DAN EEN KREIDLER MAAR RIJ JE SAMEN MET ONS DE CIRCUITDAGEN DAN BEN JE VAN HARTE UITGENODIGD OM JOUW BROMMER HIER TE PRESENTEREN :D :!:

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!

#2 Bericht door rick rol » 08 jan 2013, 08:29

Met die Mamba heb je daar ooit mee gereden toen Marinus hem helemaal uit elkaar had gehaald en totaal verbouwd had ? Ik kan nergens meer foto,s vinden,was zo mooie technische machine geworden. Of ligt hij nu weer uit elkaar zoals je schrijft in bovenstaande.

Succes Rick

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!

#3 Bericht door emilio » 08 jan 2013, 11:08

Ik heb er inderdaad geen toertochtjes mee gereden Rick. Eind 2011 en heel het jaar 2012 stonden in het teken van de Boss Race. Hierdoor heb ik (en niet alleen ik) maar heel weinig kilometers gereden. Juist dit is de reden waarom ik in 2013 de volgende evenementen voor de Kreidler gemeenschap organiseer:

5 april circuit rijden Lelystad
20 en 21 april Landelijke Motordagen Assen
5 mei Toertocht Maarheeze
13 mei Circuit rijden Mettet
29 mei tot en met 2 juni weekeinde Duitsland Bergisches Land (39 deelnemers uit NL)
26, 27 en 28 juli weekeinde Duitsland Enkenbach (zeer beperkt aantal deelnemers).

Alleen door het gezamenlijke plezier maken (lees kilometers rijden) creëer je een hechte gemeenschap en das juist de opzet van dit alles...

Nu terug naar mijn Mamba.. Eigenlijk moet je de Mamba onderscheiden in een Mamba I en een Mamba II omdat het 2 totaal verschillende setups zijn.

Mamba I is het door Nico gebouwde 77 cc MHR blok wat door Marinus verder in de perfectie is verheven. Iedereen herkent die setup wel door de 007 kuip.

Mamba II is mijn Kreidler YZ85 blok welke herkenbaar is aan de zwarte Yamaha kuip. Beide setups kan ik op hetzelfde rijwielgedeelte plaatsen. Het frame is daarvoor door Marinus aangepast. Technisch is er dus eigenlijk geen verschil vwb het rijwielgedeelte tussen de Mamba I en Mamba II. Zo heb ik zelf tijdens het testen met snelheden gereden van boven de 160 kmh gereden en de Mamba lag als een plank zo strak op de weg. Dus het rijwielgedeelte hoeft niet te worden aangepast. Het sleutelen en de slechte kwaliteit van de lak heeft er echter voor gezorgd dat Mamba gedegradeerd was van een A staat naar een C staat. Daarom heb ik besloten om alles uit elkaar te trekken en het geheel van grond af aan op te bouwen zodat de Mamba I weer een volledige originele "look" krijgt. Wel krijgt de Mamba I motorisch een belangrijke upgrade. Het blokje ligt daarvoor al bij Nico maar later zal ik hier uitgebreid op terug komen met foto's en wellicht een uitgebreide video waar ik de verschillende versnellingsbakken bespreek. Ik moet er echter wel de tijd voor hebben..

Het voordeel wat ik dus heb is dat ik met 2 snelle motoren kan rijden op één rijwielgedeelte. Afhankelijk van de rit kan ik dus van setup wisselen....

Plaats reactie