Circuitbrommer Arno Meijer
Moderator: emilio
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Circuitbrommer Arno Meijer
Bij deze mijn machine voor 2013 ,hij wordt gebruikt voor zowel het circuit als op de straat
- Bijlagen
-
- img2569xg.jpg (102.55 KiB) 22136 keer bekeken
-
- img2570x.jpg (192.08 KiB) 22137 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!
Ik zie dat je nog met de ori veren rijdt Arno. Ga je er nog iets aan veranderen? Inkorten voor en andere vering achter? Je hebt het M stuur eraf gegooid zie ik ... Ik vind het nieuwe stuur ook veel lekkerder rijden...
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Show jouw Circuitbrommer voor 2013!!
ik heb de voorvork 4 cm inlaten korten en andere olie erin gedaan waardoor hij nu veel beter veertemilio schreef:Ik zie dat je nog met de ori veren rijdt Arno. Ga je er nog iets aan veranderen? Inkorten voor en andere vering achter? Je hebt het M stuur eraf gegooid zie ik ... Ik vind het nieuwe stuur ook veel lekkerder rijden...
Het m stuur heb ik eraf gehaald omdat ik dit stuur lekker vindt rijden en ook mooier vind
de achter veren zijn ori ,maar nieuw als het niet bevalt kan ik altijd nog overstappen naar de hagons.
en de ori voorremklauw is vervangen voor een stage 6 klauw wat duidelijk beter remt wat wel zo prettig
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
had al iets aan die Rem klauw gezien ,
Bij Marinus was die voorvork ingekort ook ,als ik het juist gevonden heb .
Met de rode remleiding en goud stuur
Voetsteunen miss. nog naar achteren
Mooi fiets hoor .
Lekkere werkplaats ook scheelt ook wel weer
Bij Marinus was die voorvork ingekort ook ,als ik het juist gevonden heb .
Met de rode remleiding en goud stuur
Voetsteunen miss. nog naar achteren
Mooi fiets hoor .
Lekkere werkplaats ook scheelt ook wel weer
Laatst gewijzigd door dolle aad op 10 jan 2013, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Het is een detail maar wel een heel belangrijk detail. Kijk eens hoe dicht de PS uitlaat tegen het frame aangebouwd zit. De eerste keer dat ik in Pottendijk op het circuit reed had ik bijna mijn hele uitlaat door geschaafd. Ik weet niet of de steuntjes ver genoeg naar boven staan of dat het klapsteuntjes zijn.... Arno heeft namelijk de neiging om wel erg plat door de bocht te gaan .. Bij de standaardsteunen zet de Kreidler zich steeds op.....
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
@ Anne die zal ik morgen wel effe plaatsenMonsma schreef:Toppertje Arno.
Kap al klaar? Heb je ook een detail foto van de remklauw?
en de kap is klaar moet hem alleen nog spuiten
@ Bert rs in de voorvork zit nu 15/w40 in en 150ml
@ de vizitor de setup is een 60cc met(de oude mamba cilinder van 2011) en een 24 mikuni
Laatst gewijzigd door arno meijer op 09 jan 2013, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Heb je er ook nog andere veren ingezet? Dus jij gebruikt motorolie en dat bevalt goed?
Ik ben ook wel benieuwde naar de remklauw want heb hier ook nog iets wat aangepast moet worden.
Groet,
Bert
Ik ben ook wel benieuwde naar de remklauw want heb hier ook nog iets wat aangepast moet worden.
Groet,
Bert
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Het betreft deze Stage 6 Remklauw(4 zuigers ipv 1 zoals bij de ori remklauw). Ik heb ze al rond 65 euro gezien en ik kan vertellen dat ze gruwelijk fijn en goed remmen!
De remklauw is met onderstaande adapter simpelweg aan de voorvork te bevestigen. Wanneer je een Weihnmann velg hebt dan kun je gewoon de ori schijf gebruiken en dat remt al erg prettig (understatement) in vergelijking met de ori remklauw... De adapters heb ik op voorraad voor degene die geïnteresseerd is. Stuur me dan maar ff een Pb..
Voor de goede orde: de ori remleiding past niet op de klauw. De draad van de remklauw is grover dan die van de remleiding. Het vervangen van de remleiding levert sowieso voordelen op. Het vergroot immers de druk omdat de ori uitzetten. Het vervangen van de remleiding kost een paar tientjes. Met remolie Dot 5.1 heb je een prima systeem!
Met een 7 spaaks velg kun je met afstandsbusjes een schijfrem plaatsen van 260 mm. Dit heb ik op de Mamba ook. De spaken van de gietwielen zijn te dik om de remklauw met ori schijf te gebruiken..
Nico (Creanotive) heeft onderstaande schijf (260mm) ontwikkeld. Hij onderzoekt of de productie van een kleine serie haalbaar en betaalbaar zal zijn. De grootte van de schijf zal dan ergens tussen de 240 en 260 mm komen. Ook op de Weihnmann velg kun je deze schijf dan plaatsen. Ze hebben namelijk de ori Kreidlersteek. Natuurlijk moet je dan wel 2 afstandsbusjes plaatsen.
De remklauw is met onderstaande adapter simpelweg aan de voorvork te bevestigen. Wanneer je een Weihnmann velg hebt dan kun je gewoon de ori schijf gebruiken en dat remt al erg prettig (understatement) in vergelijking met de ori remklauw... De adapters heb ik op voorraad voor degene die geïnteresseerd is. Stuur me dan maar ff een Pb..
Voor de goede orde: de ori remleiding past niet op de klauw. De draad van de remklauw is grover dan die van de remleiding. Het vervangen van de remleiding levert sowieso voordelen op. Het vergroot immers de druk omdat de ori uitzetten. Het vervangen van de remleiding kost een paar tientjes. Met remolie Dot 5.1 heb je een prima systeem!
Met een 7 spaaks velg kun je met afstandsbusjes een schijfrem plaatsen van 260 mm. Dit heb ik op de Mamba ook. De spaken van de gietwielen zijn te dik om de remklauw met ori schijf te gebruiken..
Nico (Creanotive) heeft onderstaande schijf (260mm) ontwikkeld. Hij onderzoekt of de productie van een kleine serie haalbaar en betaalbaar zal zijn. De grootte van de schijf zal dan ergens tussen de 240 en 260 mm komen. Ook op de Weihnmann velg kun je deze schijf dan plaatsen. Ze hebben namelijk de ori Kreidlersteek. Natuurlijk moet je dan wel 2 afstandsbusjes plaatsen.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Zojuist de foto door gemaild gekregen van het forumlid die de bovenstaande remschijf op zijn Kreidler heeft geplaatst. Wat je allemaal niet aan mogelijkheden krijgt door een simpel adaptertje . Ik vind het wel heeeel geslaagd. Bij mij komt dezelfde er ook op!
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Erg mooie schijf van Nico,
en ik was van plan zoon stage 6 klauw te kopen ervan uitgaande dat dat wel zou passen
met mn gietwielen.....Mooi dat ik nu lees dat dat niet gaat met standaard kleine schijf.
Dat is info waar ik wat aan heb
en ik was van plan zoon stage 6 klauw te kopen ervan uitgaande dat dat wel zou passen
met mn gietwielen.....Mooi dat ik nu lees dat dat niet gaat met standaard kleine schijf.
Dat is info waar ik wat aan heb
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
dat ziet er erg mooi uit zo,n andere remschijf .
en volgens mij zijn er weer wat vragen beantwoordt
en volgens mij zijn er weer wat vragen beantwoordt
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Arno,
wil je ons verklappen hoe en hoeveel je de voorvork hebt ingekort?
Ik heb al vele topics doorgelezen en kom uit op inkorten aan de onderzijde van de demperstangetjes, nieuwe gaatjes boren, draad M7 iets dieper tappen. Het genoemde evt. in combinatie langere fibroflex stootbussen/ingekorte metalen bussen boven de veren.
Alvast bedankt,
Eric
wil je ons verklappen hoe en hoeveel je de voorvork hebt ingekort?
Ik heb al vele topics doorgelezen en kom uit op inkorten aan de onderzijde van de demperstangetjes, nieuwe gaatjes boren, draad M7 iets dieper tappen. Het genoemde evt. in combinatie langere fibroflex stootbussen/ingekorte metalen bussen boven de veren.
Alvast bedankt,
Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
De viscositeit van een motorolie kunt u dan ook als volgt herkennen:bertRS schreef:Heb je er ook nog andere veren ingezet? Dus jij gebruikt motorolie en dat bevalt goed?
Ik ben ook wel benieuwde naar de remklauw want heb hier ook nog iets wat aangepast moet worden.
Groet,
Bert
De viscositeit bij een lage temperatuur is te herkennen aan een getal met daarachter de letter W. (De meest gebruikte zijn SAE: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W);
De viscositeit bij een hoge temperatuur is te herkennen aan een getal ( De meest gebruikte zijn: SAE: 30, 40, 50);
De waarden gevonden bij een lage en hoge temperatuur worden gecombineerd en op de verpakking gezet. U krijgt dan combinaties als: SAE: 5W30, 10W40, 15W40, 20W50.
Dus SAE 15 bij lage temperatuur
en SAE 40 bij hoge temperatuur
Dus het gaat nu gebeuren komend race seizoen Arno.
Enzo
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Beste Eric,,jamojamo schreef:Arno,
wil je ons verklappen hoe en hoeveel je de voorvork hebt ingekort?
Ik heb al vele topics doorgelezen en kom uit op inkorten aan de onderzijde van de demperstangetjes, nieuwe gaatjes boren, draad M7 iets dieper tappen. Het genoemde evt. in combinatie langere fibroflex stootbussen/ingekorte metalen bussen boven de veren.
Alvast bedankt,
Eric
Wij hebben de voorvork 4 cm ingekort doormiddel van de demperstangetjes 4 cm intekorten, nieuwe gaatjes boren en m7 draad erin tappen en voor de rest is alles standaart gebleven.
En daarna 150ml 15w40 erin nu hij veert perfect.
@ Enzo ik weet nog niet of ik ga racen moet ik nog eens goed over nadenken
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Circuitbrommer Arno Meijer
Dank je Arno,
Ik zou met zo'n mooie Kreidler ook niet zo gauw gaan racen. Een 2e aanschaffen en die technisch 100% racy maken is ook een optie.
Who needs spatborden en verlichting?
Bedankt en hou deze parel heel.
Eric
Ik zou met zo'n mooie Kreidler ook niet zo gauw gaan racen. Een 2e aanschaffen en die technisch 100% racy maken is ook een optie.
Who needs spatborden en verlichting?
Bedankt en hou deze parel heel.
Eric