Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Moderator: emilio
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
jeeehh... hebben we nog een gek in Brabant ? Ik rij namelijk 77 cc hahaha. Wel leuk dat j ff reageert Jilles.
Vind dat de opmerking van Arnold ook hout snijdt. Je hoeft geen 140 te rijden om fun te hebben. Eerst leren sturen met een 50 cctje is prima .
Vind dat de opmerking van Arnold ook hout snijdt. Je hoeft geen 140 te rijden om fun te hebben. Eerst leren sturen met een 50 cctje is prima .
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
de grootste gek woont in west brabant
Nu hij een beker heeft gekregen is hij helemaal los geslagen
Nu hij een beker heeft gekregen is hij helemaal los geslagen
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ja, iemand zal een knoop moeten doorhakken. Om het brommergeluid en het brommergevoel te behouden, en om instappers ook een kans te geven moet er wel een maximale cilinderinhoud komen.emilio schreef:Ik kan op mijn snel blok (84cc) ook makkelijk een 105cc zetten.
Het is niet aan mij om dat te beslissen, maar ik zou zeggen 80 cc maximaal. En wie er dan nog wat meer hebben, die kunnen voorlopig nog meedoen, maar moeten met de tijd ook terug naar 80 cc maximaal.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Is er niet altijd wel iemand met vergelijkbare snelheid om je mee te meten en is het niet leuk als je met een 50cc een 80cc zoek rijdt? Er wordt al veel met scooter cilinders gereden en volgens mij houdt het over het geheel genomen wel op bij 94cc (er zijn altijd uitzonderingen heh Piet , dus waarom dan niet de max op 100cc zetten.
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:14
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Ik denk dat je wel een grens moet stellen aan de inhoud van de cilinder en dan denk ik meer aan de veiligheid. Op een korte baan zoals Lelystad zal het niet uitmaken, daar kun je met een 50 cc, een 125 cc zoek rijden. Het zijn meer de lange banen waar het snelheidsverschil problemen kan geven. Het verschil in rijders kwaliteiten meegerekend, kan dat rampzalige gevolgen hebben, zeker als de opstapklasse mee gaat rijden.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Leuke discussie, zelf ben ik nog niet aan circuit rijden toe, mijn eigen brommer zal ik daar niet aan onderwerpen en een tweede kreidler en dan ook nog een snelle bigbore zit er financieel nog niet helemaal in, daarbij denk ik als we onze opvoerhobby bekijken je beter gelijk een of andere 125cc fiets kunt kopen, is veel goedkoper dan een snel bigboreblok en veel betrouwbaarder en sneller ook.
De mannen die er wel dik in investeren zullen daarom altijd vooraan rijden en de broerders met minder vermogen en middelen om de oren rijden, maar om dan maar te zeggen een vaste cc klasse, of een klasse in cc gerelateerd tot gewicht berijder? Erg lastig te zeggen, misschien in twee klasse's?
De mannen die er wel dik in investeren zullen daarom altijd vooraan rijden en de broerders met minder vermogen en middelen om de oren rijden, maar om dan maar te zeggen een vaste cc klasse, of een klasse in cc gerelateerd tot gewicht berijder? Erg lastig te zeggen, misschien in twee klasse's?
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
ik denk dat op grotere circuits het niet zo veel uitmaakt
daar is ruimte genoeg
het is wat Arnold al zegt, op kleine banen wordt het grote verschil in snelheid wel een punt
daar is ruimte genoeg
het is wat Arnold al zegt, op kleine banen wordt het grote verschil in snelheid wel een punt
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
sorry voor de verwarring , ik bedoel smalle banen
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Met betrekking van cc's wil ik toch nog een opmerking maken.
Het is veelal niet het aantal maar eerder het vermogen.
Zundapp 125cc merk eigenlijk niet belangrijk.
Kreidler de jager 110cc
enz.
Mensen die zoiets hebben zouden misschien dolgraag mee willen doen.
Ik zou zeggen.
125cc en niet meer, oldtimer, retro en replica spirit en herkenbaarheid als zodanig.
Nadruk leggen op rijders verstand en bezinning en vooral fun voor iedereen.
Elk evenement is anders en vooraf afspreken wat van de snellere machines verlangt wordt, bijvoorbeeld; niet in bochten inhalen niet inhalen met ongepaste hoge snelheden daar het niet kan enz.
Rekening met elkaar houden vind ik bijvoorbeeld belangrijk.
Het is veelal niet het aantal maar eerder het vermogen.
Zundapp 125cc merk eigenlijk niet belangrijk.
Kreidler de jager 110cc
enz.
Mensen die zoiets hebben zouden misschien dolgraag mee willen doen.
Ik zou zeggen.
125cc en niet meer, oldtimer, retro en replica spirit en herkenbaarheid als zodanig.
Nadruk leggen op rijders verstand en bezinning en vooral fun voor iedereen.
Elk evenement is anders en vooraf afspreken wat van de snellere machines verlangt wordt, bijvoorbeeld; niet in bochten inhalen niet inhalen met ongepaste hoge snelheden daar het niet kan enz.
Rekening met elkaar houden vind ik bijvoorbeeld belangrijk.
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Discussie uitgangspunten circuitrijden en cilinderinhoud
Mannen, wat een boeiend topic Voor wat het waard is: het ontbreekt mij nog aan de kennis om iets aan deze discussie te kunnen toevoegen en al helemaal om (verstandige) dingen te roepen, maar naast leerzaam vind ik het echt een genoegen om te kunnen meelezen. Dit is een goed voorbeeld hoe een discussie gevoerd dient te worden: de uitgangspunten zijn geformuleerd, er wordt goed gelezen, de reacties zijn inhoudelijk en gebaseerd op wederzijds respect en realisme. Van deze discussievoering en de uitleg kunnen veel mensen op dit forum nog wat leren! Mijn welgemeende complimenten aan de topic starter, Emilio en de overige deelnemers