The Black Mamba MHR 2014

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

The Black Mamba MHR 2014

#1 Bericht door emilio » 19 jan 2014, 16:35

The Black Mamba MHR 2014

Over een paar weken zitten we (gelukkig) al weer in Maart. Het voorjaar begint te lonken en de tijd om de brommer gereed te krijgen voor het seizoen 2014 wordt kleiner en kleiner. Als ik dan terugkijk wanneer ik met de voorbereidingen ben begonnen dan blijkt dat je al ruim 12 tot 15 maanden van te voren begint te denken en te plannen. Helaas blijkt dan het budget altijd de beperkende factor te zijn :oops: ...maar goed: waar een wil is is een weg :wink: . De hobby blijft zo in ieder geval boeiend, inspirerend en "mind boggling".

In 2014 is het de wens om over 3 motorfietsen te beschikken. Iedere motorfiets is dan weer geschikt voor andere doeleinden. In dit topic de wijzigingen die ik voor het seizoen 2014 bedacht heb voor mijn bekendste Kreidler: The Black Mamba MHR. Zoals bekend is de motor door wijlen Nico gebouwd en afgetuned door Marinus.

Terugblik 2013

Het jaar van experimenten met de tuning en het opdoen van veel ervaring op het gebied van versnellingsbakken. In de winter van 2012/2013 ben ik gaan experimenteren met een langere drijfstang omdat ik merkte dat een andere krukas met volle wangen me toeren en vermogen koste. Het cartervolume nam daardoor af waardoor de cilinder minder voeding kreeg. Ik heb dat geprobeerd te pareren met een langere drijfstang van 88mm en ben zo het seizoen begonnen. De motor werd tevens voorzien van een 5 bak close. Alles net op tijd afgekregen voor de eerste toertocht van dat jaar: Maarheeze. Op zaterdag een proefritje gemaakt waar alles goed verliep maar ik miste nog wel vermogen. Bij het wegrijden op zondag ging het dan direct mis... Eerste versnelling was weg. Achteraf bleek dat het krimpen van de tandwielen onvoldoende bleek om het vermogen van de motor te houden waardoor ze op de as gingen draaien. Nieuwe as en tandwielen maar weer opgeofferd. Een professional gevraagd het krimpproces te verrichten maar het resultaat bleek hetzelfde. Blok maar weer uit elkaar en met de professional om tafel om zelf maar een bak uit te tekenen, te ontwikkelen en te produceren. We konden hierdoor zelf de ideale verhoudingen aanbrengen en de eerste versnelling uit één stuk maken zoals de originele bakken gemaakt werden. Verder waren alle assen en tandwielen nieuw. Als uitgangspunt voor de ontwikkeling van de 5 bak close werd de van Veen 5 Close uit 1968 genomen. Er zijn natuurlijk wel kleine veranderingen zoals bv een korte 5de versnelling.

Afbeelding

Hier de 1ste versnelling uit één stuk:

Afbeelding

2013 was ook het jaar dat ik de neus vol had van HPI! Op dezelfde toertocht liet de HPI me weer staan en toen was de maat vol: ik ben een beetje erg boos naar HPI gestapt. Bleek de firma bij me om de hoek te liggen...pfff. Had ik het maar eerder gedaan. Ben er prima ontvangen en ondanks dat de garantie al verlopen was kreeg ik gratis 2 nieuwe stators met nieuw ontwikkelde spoelen die door de Boschfabriek in India werden geproduceerd. Ik was de eerste die er mee reed en heb de Dapa 500 ermee gereden....nog een rit met Mathieu van 300 kilometer en vooral veel geraced en zelf nog een ritje naar de Eifel heen en weer met Euli en Koos Kreidler. In Duitsland 400 kilometer gereden in Enkenbach met 38 graden en de races in Soerendonk (35 graden) en Aalsmeer (18 graden) gereden. De HPI heeft geen krimp gegeven! Ik ben nog één keer terug geweest om de HPI te laten doormeten omdat ik dacht dat die kapot was maar bij onderzoek daar bleek mijn contactslot de boosdoener. HPI adviseerde me de motorstop op een externe schakelaar te zetten en zodoende begin je te plannen voor de winter 2013/2014.


Motor

De MHR motor blijkt het beste te werken met een originele krukas. Deze krukas heb ik in Duitsland laten aanpassen naar pen 18. Hij is dan tevens voorzien met een hele speciale drijfstang. Mijn Duitse Hercules vrienden rijden al 3 seizoenen lang (4000km per seizoen) met deze drijfstang en ze hebben allemaal ook 20pk+ aan het achterwiel. De drijfstang heeft een lengte van 85mm (origineel dus). De cilinderkop was al door Nico in 2013 voorzien van een extra koellichaam waardoor de motor aanzienlijk kouder blijft onder het rijden. Hierdoor behoudt ik meer vermogen tot mijn beschikking. Iedere 10 graden hitte veroorzaakt immers 1 Pk verlies aan het achterwiel. Het blok wordt voorzien met een 5 bak close (heb in 2013 noodgedwongen met een ori bak moeten rijden omdat de ontwikkeling van de close bak 9 maanden heeft geduurd).
Ik heb besloten om met een 2 curve CDI te gaan rijden van HPI maar later dit jaar ga ik over op de digitale programmeerbare CDI. Marinus heeft een professionele testbank en samen gaan we de motor op scherp zetten juist omdat ik ook met een andere uitlaat wil gaan testen. Tot nu toe was er geen enkele uitlaat die de PS uitlaat heeft kunnen kloppen. Wellicht nu een nieuwe poging :) ..


Rijwielgedeelte

Marinus wees me op foto's die genomen waren in Aalsmeer. Mijn achterwiel verdween gevaarlijk in het achterspatbord. Levensgevaarlijk omdat dan het achterwiel kan blokkeren.

Afbeelding

Nu ben ik door omstandigheden de afgelopen 2 jaar 20 kilo zwaarder geworden en de Hagon SuperLite veren werden hierdoor onevenredig zwaar belast en ik was dus toe aan een nieuw setje. Door me te verdiepen in vering in combinatie met weggedrag ben ik uiteindelijk beland bij Hagons die de veervoorspanning op 3 niveaus kan inregelen maar tevens de demping nog op 10 standen kan instellen. Ideaal voor toertochtjes en voortreffelijk om te racen. Simpelweg door de instelling te veranderen. Ook qua veerkracht van de veren kan ik kiezen uit veel mogelijkheden 16, 18, 20 etc kilogramveren). Het is even wennen maar de veren zijn gewoon een super verbetering!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Remmen


Voorheen reed ik altijd met een 320 mm grote remschijf en de ori remklauw. Wat een verbetering ten opzichte van het originele systeem. Toch bleek dat Marinus door gebruikmaking van de Stage 6 remklauw en zijn speciale adapter in combinatie met een ori schijf de beschikking had over een veel betere rem. We hebben toe als voorbereiding op de Boss rit 2012 besloten om die stage 6 remklauw te gaan gebruiken. Via Piet1945 kreeg ik de beschikking over een prima remschijf die hij ooit door een vriend heeft laten maken. Wat een power had die remcombinatie!!

Afbeelding

In het voorjaar 2013 met Nico contact gehad over de ontwikkeling van een 260mm schijf. Nico had een schitterend idee maar de uitvoering was erg kostbaar. Je moest een originele remschijf inleveren. Nico zorgde voor een Motohispania schijf en met veel arbeid werd er dan een mooie schijf geproduceerd:

Afbeelding
Afbeelding

Oude schijf en nieuwe schijf. Welke is het mooiste?


Afbeelding

Hier zijn er 5 van geproduceerd die in het bezit zijn van een paar enthousiaste Kreidler fans. Één van die 5 schijven was voor mijn Kreidler bestemd maar om een vriend vooruit te helpen heb ik deze schijf aan hem doorverkocht. Nico zou wel een andere voor me maken.... De reacties op de schijf waren zo positief dat Nico, Wilco en ik besloten hadden om een "limited edition" van de schijf te maken en die serie schijven zijn nu gereed. De eerste schijf uit de serie is bij Arno Meijer terecht gekomen omdat die bezig was met de elektra van de Mamba. Zo meteen meer hierover. Arno zag de schijf en toen was ik hem kwijt! :mrgreen: Kreeg ik plotseling foto's van mijn schijf op zijn Kreidler via Whatsapp te zien :evil: :wink: .... Hier de betreffende foto's:


Afbeelding
Afbeelding

Arno is er meteen mee gaan rijden en was laaiend enthousiast over de toegenomen remcapaciteit. Heeft hij ook wel nodig omdat hij afgelopen winter ook behoorlijke stappen heeft genomen met zijn 60cc :clap ..


HPI en elektra.


HPI adviseerde me om de motorstop buiten het contactslot te regelen omdat die oude meuk niet meer geschikt zou zijn en vaak een bron van kortsluiting zou zijn. Door kennisgebrek over elektra heb ik Arno Meijer geraadpleegd wat de beste optie zou zijn. Ik had immers nogal wat noten op mijn zang.

De VDO tellerwijzers braken voortdurend af en ik reed zonder toerenteller en zonder kilometerteller. De koso tellers hadden te kleine cijfers die ik als rijpe man zonder bril niet meer kon lezen haha en dus had ik een probleem. Ik moest dus een andere optie zien te vinden. De Koso RX cockpitjes vond ik te duur (250-300 euro). Uiteindelijk in verwegistan een hele mooie Cockpit kunnen vinden die een kopie was van de Koso RX2n. Nadeel.... ik moest minimaal een serie van die cockpits nemen. Lang nagedacht en uiteindelijk de knoop maar doorgehakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een gok die achteraf voortreffelijk heeft uitgepakt. Arno heeft er nu een aantal aangesloten en getest met de conclusie dat ze prima werken!

Tja dan heb je zo'n cockpitje maar wil je die dan op een ori kroonplaats zetten? Bovendien wilde ik door mijn lengte nog wat aan mijn zithouding veranderen. Helemaal plat kon ik namelijk nooit met dat lange lijf van me. Iedere keer kwam mijn helm in contact met de cockpit. Ik heb daarom besloten om maar weer clip ons te verbouwen. Ik heb gruwelijk mooie van Vortex liggen. Via via aan mooie koplamporen kunnen komen (Willy bedankt!) en dan de kroonplaat van CNCparts geplaatst. Tja dan moet je nog aan een mooi gas- en koppelingssetje komen. Ook die in een kleine serie in verweggistan op de kop getikt. De eerste gok was immers succesvol en dus de 2de zal ook wel lukken. En ja hoor... een prima setje en remmen!! Je weet niet wat je overkomt. Er zit een remlichtschakelaar op de voorrem en eindelijk....eindelijk in combinatie met mijn koppelingssetje kan ik mijn 6 plaats koppeling met slechts 1 vinger bedienen! Het ziet er niet origineel uit maar praktisch is het een verademing en juist om het praktische is het mij om te doen :wink: . Het enige wat ik nog mis is een mooie gesloten moer om op het gat in de voorvork af te dekken. Maar ook daar is aangedacht. De afdekmoer van de LK800 blijkt prima te passen en die is besteld!

Hier de foto's van een kant en klare (op de moer na) bovenkant met hendels, cockpit en kroonplaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Al die aanpassingen zorgde ervoor dat Arno de hele kabelboom zelf gemaakt en ontwikkeld heeft. Hij heeft prima werk geleverd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

basbas01
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2012, 16:15
Locatie: soest
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#2 Bericht door basbas01 » 19 jan 2014, 17:22

Leuk om allemaal te lezen, Johan!

Bijzonder hoeveel je dan in een seizoen doet.

Ook mooi om te zien wat je allemaal doet om te blijven ontwikkelen en waar je anderen dan
ook van laat mee profiteren.

Je bent een aanwinst voor de sport.

Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Gr Bas

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#3 Bericht door Kreidler Arthur » 19 jan 2014, 18:32

mooi verhaal Johan!

je tilt samen met je maten, de kreidler naar een ander niveau!!

Ga je zeker volgen komend seizoen!

Gr. Arthur

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: The Black Mamba MHR 2014

#4 Bericht door Maarten » 19 jan 2014, 18:35

Johan, aan alles is te zien dat je intensief en gedreven bezig bent aan je snelle Black Mamba MHR.
Remmen, koppeling, motor, versnellingsbak, cockpit, bedrading - overal veranderingen en verbeteringen. Erg leuk om allemaal te zien en te volgen.
Accu is een AGM accu als ik het goed zie, grote capaciteit in een kleine behuizing.
Mooie hendels op je machine ook.

Nou, heel veel succes met afbouwen en met racen. Ik kom zeker eens kijken ook!

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#5 Bericht door emilio » 19 jan 2014, 20:48

Dank jullie wel voor de complimenten! :). Ik weet dat het niet origineel is wat ik allemaal laat zien maar het is simpelweg een evolutie die door het racen ontstaan is. En toch wil ik nog steeds een verwantschap laten zien met het originele model. Andere jongens zijn weer net op een andere creatieve manier bezig door een compleet nieuwe racer te bouwen van oude onderdelen en das ook leuk. Het is dan wel moeilijker de verwantschap met het originele model Florett te zien :)..

Gebruikersavatar
de wilde 13
Berichten: 1516
Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#6 Bericht door de wilde 13 » 19 jan 2014, 20:48

mooi verslag :clap

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: The Black Mamba MHR 2014

#7 Bericht door Parlotti » 19 jan 2014, 21:33

Ik vind het een boeiend en leerzaam verhaal, daar heb je veel werk aan gehad. Mijn complimenten voor vorm en inhoud: net als recent je ervaring met de sproeierafstellingen van de Mikuni zijn dit de bijdragen die het forum op een hoger plan tillen. Natuurlijk pakken anderen het vanuit een andere visie weer op een andere manier aan: diversiteit is juist goed. Zo is er voor iedereen wat wils.

Tot slot nog een persoonlijke noot Johan: ik vind het mooi om tussen de regels door te lezen dat je Nico mist. Ocin zou jouw posting vast met genoegen gelezen hebben!

Gr. Marcel
Laatst gewijzigd door Parlotti op 19 jan 2014, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#8 Bericht door emilio » 19 jan 2014, 21:50

Parlotti schreef:Tot slot nog een persoonlijke noot Johan: ik vind het mooi om tussen de regels door te lezen dat je Nico mist. Hij zou jouw posting vast met genoegen gelezen hebben!

Gr. Marcel

Marcel....: je slaat de spijker op de kop :cry:. Maar dank je wel voor jouw reactie!

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#9 Bericht door erik de l » 20 jan 2014, 10:55

Hallo Johan,

Allereerst .. Mooie spullen mooie materialen en custom bouw. Daar houd Erik wel van!!

Paar vraagjes... ;
-Moeten die Hagons zo gemonteerd worden of kunnen ze ook omgedraaid gemonteerd worden?
-Wat betreft de HPI.. Is het zo dat alle nu nieuw verkochte HPI,s niet meer kapot gaan omdat ze op de zelfde manier gemaakt worden als dat jou HPI gerepareerd is?

Je verhaal over cartervolume komt me bekend voor..; Een alu ring in het carter achter de buitenste lagerring van de BO17 gaf bij mijn RS 5 tot 7 km/h minder top. Gat tussen 4 en 5 was verdwenen dus heerlijk sterk onderuit (net zoals met de korte 3.2 VHS zuiger) De carburatie werd er wel bokkig van. Niet prettig.. Later de ring weer uit het carter gehaald en de 20mm Naar 23mm verbouwd. Net zo sterk onderuit en top weer terug.

Ik kom zeker een keer kijken als jullie moeten rijden.

Gr Erik

Gebruikersavatar
Erwin_1965
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2010, 13:04
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#10 Bericht door Erwin_1965 » 20 jan 2014, 11:19

ziet er strak uit Johan :clap
word tijd voor een bakkkie om al dat moois een te bewonderen.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10241
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 327 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#11 Bericht door Andy » 20 jan 2014, 12:01

High Tech kreidler.

Andy,

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#12 Bericht door Kreidler » 20 jan 2014, 14:34

Schitterend verhaal. Zijn die voetensteunen die achterop zitten nog te verkrijgen of iemand weet? Nico maakte ze altijd..

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#13 Bericht door pax00l » 20 jan 2014, 15:25

He JOHAN even een vraag,waar haal jij nou je stroom van daan ik zie op die ontsteking geen licht spoelen zitten,maar ik heb heel weinig verstand van HPI dus,ik neem aan dat die grote spoel de hoogspanning spoel is die op die stator zit,ik hoor het wel.
Laatst gewijzigd door pax00l op 20 jan 2014, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bigboy69
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 apr 2011, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#14 Bericht door bigboy69 » 20 jan 2014, 19:12

Mooi verslag Johan,
heb het met plezier gelezen. Jij pakt de zaken grondig aan, daar hou ik van.
Ook de foto's nauwgezet bekeken, het zit immers vaak in de details.....

Ik heb maar 1 vraag Johan. Moeten de sluitringen aan weerszijden van de Hagon bevestigingspunten niet wat groter zijn? Zodat je de rubbers "opsluit" en geen axiale beweging hebt en dus het zwabberen (voor zover nog aanwezig) nog meer beperkt?
Ben heel benieuwd hoe deze samenstelling gaat presteren.
:clap

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#15 Bericht door emilio » 20 jan 2014, 20:05

erik de l schreef:Hallo Johan,

Allereerst .. Mooie spullen mooie materialen en custom bouw. Daar houd Erik wel van!!

Paar vraagjes... ;
-Moeten die Hagons zo gemonteerd worden of kunnen ze ook omgedraaid gemonteerd worden?
-Wat betreft de HPI.. Is het zo dat alle nu nieuw verkochte HPI,s niet meer kapot gaan omdat ze op de zelfde manier gemaakt worden als dat jou HPI gerepareerd is?

Je verhaal over cartervolume komt me bekend voor..; Een alu ring in het carter achter de buitenste lagerring van de BO17 gaf bij mijn RS 5 tot 7 km/h minder top. Gat tussen 4 en 5 was verdwenen dus heerlijk sterk onderuit (net zoals met de korte 3.2 VHS zuiger) De carburatie werd er wel bokkig van. Niet prettig.. Later de ring weer uit het carter gehaald en de 20mm Naar 23mm verbouwd. Net zo sterk onderuit en top weer terug.

Ik kom zeker een keer kijken als jullie moeten rijden.

Gr Erik
Hoi Erik,

Dank je wel voor jouw compliment :)!

Voor wat betreft de Hagons: die moeten echt zo worden geïnstalleerd. Ik weet dat het even wennen is en het heeft geen ori "look" maar ik ben gegaan voor de praktische "bruikbaarheid". De normale Hagon Road Shock voldoen op een straatkreidler prima. De veervoorspanning is ook in 3 standen in te stellen en je hebt de keuze uit vele verschillende zwaarte van veren. Let wel even op: de 370mm veren zijn alleen als Hardtop te verkrijgen met 18 kg veren. De 360mm zijn in zowel in de soft, medium als in de hardtop versie te verkrijgen (demping). Bij de soft en medium versie kun je dan weer voor lichtere veren gaan..

Alle nieuwe HPI's, zowel de binnenrotors als de 2ten (vliegwiel met 55 Watt) zijn uitgerust met die nieuwe spoelen en die zijn hittebestendig.. Bij de binnenrotors kun je achterop de spoel (witte gedeelte) zien dat er een datum in de spoel is geprint. Bij de oude electrex spoelen zie die niet. Daar zie je hoogstens een kleurenpunt aangegeven om de serie spoelen van elkaar te kunnen onderscheiden. Ze hebben dit 2 jaar gedaan.. Het kan zijn wanneer je een hele oude hebt dat er achter niets in staat.

Ja... 2 takt... het blijft een feest :)..

Groetjes,

Johan

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#16 Bericht door emilio » 20 jan 2014, 20:11

@ Erwin... je bent altijd welkom :)..maar in Brabant krijg je altijd een grote Mok.. Je bent dus gewaarschuwd :D ..

@ Kreidler... ik heb nog een nieuw setje liggen denk ik :D ..

@ Pax001.... Louis, Arno heeft alles omgebouwd naar LED. Door de capaciteit van de accu heb ik 7 uur licht. Voor mijn snelle watergekoelde blok gebruik ik de HPI 2Ten om de accu bij te laten zodat de waterpomp draaiende gehouden kan worden..

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#17 Bericht door emilio » 20 jan 2014, 20:16

bigboy69 schreef:Mooi verslag Johan,
heb het met plezier gelezen. Jij pakt de zaken grondig aan, daar hou ik van.
Ook de foto's nauwgezet bekeken, het zit immers vaak in de details.....

Ik heb maar 1 vraag Johan. Moeten de sluitringen aan weerszijden van de Hagon bevestigingspunten niet wat groter zijn? Zodat je de rubbers "opsluit" en geen axiale beweging hebt en dus het zwabberen (voor zover nog aanwezig) nog meer beperkt?
Ben heel benieuwd hoe deze samenstelling gaat presteren.
:clap
Je bent de eerste en enige die het opgevallen is :mrgreen: ... Ik had een afspraak met Arno om de Mamba te brengen maar kreeg net deze schokkers binnen en kon het niet laten om ze direct te installeren. Ik kon niet zo snel grotere ringen vinden met als gevolg dat ze er voorlopig zo op zitten. Wanneer de Mamba weer terug is dan pak ik de rest aan waaronder het gescheurde achterspatbord etc..

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#18 Bericht door pax00l » 20 jan 2014, 20:40

Ja oke joh ik snap het,bedankt voor de uitleg :D

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#19 Bericht door arno meijer » 20 jan 2014, 23:56

@ Pax001.... Louis, Arno heeft alles omgebouwd naar LED. Door de capaciteit van de accu heb ik 7 uur licht. Voor mijn snelle watergekoelde blok gebruik ik de HPI 2Ten om de accu bij te laten zodat de waterpomp draaiende gehouden kan worden..[/quote]


Johan heeft voor 8,5 uur licht opbrengst aan boord met deze accu als hij rijdt en alles aan (licht en cockpit)

Als hij alleen zonder licht rijdt heeft hij met deze accu voor 30 uur spanning ( dus alleen de cockpit aan)

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#20 Bericht door arno meijer » 21 jan 2014, 00:01

arno meijer schreef:@ Pax001.... Louis, Arno heeft alles omgebouwd naar LED. Door de capaciteit van de accu heb ik 7 uur licht. Voor mijn snelle watergekoelde blok gebruik ik de HPI 2Ten om de accu bij te laten zodat de waterpomp draaiende gehouden kan worden..

Johan heeft voor 8,5 uur licht opbrengst aan boord met deze accu als hij rijdt en alles aan (licht en cockpit)

Als hij alleen zonder licht rijdt heeft hij met deze accu voor 30 uur spanning ( dus alleen de cockpit aan)[/quote]

Hij heeft nog altijd de mogelijkheid om er een lichtspoel bij tezetten dan is hij verzekert van altijd een vole accu die via een spanningsregelaar altijd de accu oplaadt,

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9246
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 916 keren
Ontvangen waarderingen: 761 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#21 Bericht door Eifelyeti » 21 jan 2014, 09:21

veel te mooi voor te racen :wink:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#22 Bericht door Zatopek » 21 jan 2014, 18:29

Iets om zeer trots op te zijn en dat mag zeker wel! Prachtig Johan in één woord! Mooi verslag met veel details. Top :clap

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: The Black Mamba MHR 2014

#23 Bericht door SwiffMeister » 21 jan 2014, 18:46

Mooi hoor! Lekker bezig!

Om het helemaal af te maken zou je eigenlijk je voorvorkpoot aan moeten passen zodat je die radiale remklauw, ook echt radiaal kunt monteren ipv met een adapter die er eigenlijk weer een normale klauw van maakt.
Dan zou hij nog veel beter moeten remmen :)

bigboy69
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 apr 2011, 20:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: The Black Mamba MHR 2014

#24 Bericht door bigboy69 » 21 jan 2014, 19:41

emilio schreef:
bigboy69 schreef:Mooi verslag Johan,
heb het met plezier gelezen. Jij pakt de zaken grondig aan, daar hou ik van.
Ook de foto's nauwgezet bekeken, het zit immers vaak in de details.....

Ik heb maar 1 vraag Johan. Moeten de sluitringen aan weerszijden van de Hagon bevestigingspunten niet wat groter zijn? Zodat je de rubbers "opsluit" en geen axiale beweging hebt en dus het zwabberen (voor zover nog aanwezig) nog meer beperkt?
Ben heel benieuwd hoe deze samenstelling gaat presteren.
:clap
Je bent de eerste en enige die het opgevallen is :mrgreen: ... Ik had een afspraak met Arno om de Mamba te brengen maar kreeg net deze schokkers binnen en kon het niet laten om ze direct te installeren. Ik kon niet zo snel grotere ringen vinden met als gevolg dat ze er voorlopig zo op zitten. Wanneer de Mamba weer terug is dan pak ik de rest aan waaronder het gescheurde achterspatbord etc..
Ik ken het gevoel Johan.
Op zo'n moment kan je het niet laten he? Komt vast helemaal goed. :wink:

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: The Black Mamba MHR 2014

#25 Bericht door Parlotti » 21 jan 2014, 22:06

Kreidler schreef:Schitterend verhaal. Zijn die voetensteunen die achterop zitten nog te verkrijgen of iemand weet? Nico maakte ze altijd..
Er zijn meer mensen hier die Nico erg missen :( Maar ik heb recent een heel mooi setje gekocht van GerritjanS :clap
Hij had er een paar liggen. Echter, ik weet natuurlijk niet of alles al verkocht is. Zou 'm ff. pb sturen

Plaats reactie