2 juni circuitdag Meppen ook voor snelle straatbrommers

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Plaats reactie
Bericht
Auteur
emilio
circuit rijder
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

2 juni circuitdag Meppen ook voor snelle straatbrommers

#1 Bericht door emilio » 01 apr 2024, 12:40

Ik plaats hem hier ook even omdat niet iedereen op facebook zit...

Op 2 juni aanstaande heb je de gelegenheid om 4 sessies van 20 minuten om jouw 2 takt straatbrommer op een echt racecircuit “los te laten”! Heb je interesse om op deze 50 cc Classic/Freetech 50/ Black Mamba dag mee te rijden en te genieten van gillende 2 takten lees dan vooral verder!

Het circuit
Deze dag wordt gehouden op het circuit te Meppen (Duitsland) Am Rögelberg 16
49716. Meppen ligt net over de grens bij Klazienaveen zeg maar ter hoogte van Emmen. Het terrein is de avond van te voren al geopend om te kamperen. Er zijn goede sanitaire voorzieningen en er is elektriciteit voorhanden.
De totale lengte van het circuit is 2400 meter en bevat 12 gevarieerde bochten.

De dag zelf.

Er rijden 4 groepen:
1. Classic 50 Groep 1 (waaronder bv Aalt Toersen)
2. Classic 50 Groep 2
3. Freetech 50/SOBW/Puch
4. Black Mamba

Je rijdt mee in de Black Mamba groep. De Black Mamba Racing groep is in 2013 ontstaan uit voornamelijk Kreidler enthousiastelingen die wel eens op een circuit wilde rijden. Wij zijn dus begonnen met onze straatbrommers. De groep geeft liefhebbers de mogelijkheid om voor het eerst kennis te maken met racen. Inmiddels is de groep al lang niet meer beperkt tot Kreidler en rijdt er een veelheid van diverse merken met ons mee. Alles tot 125cc 2 takt behalve productie racers zijn toegestaan. Als ik dan naar de aanmeldingen kijk zie ik cuppers, 50cc classic, straatbrommers in de lijst staan.

Aan welke eisen moet het voertuig en rijder aan voldoen?
1. Jouw brommer moet technisch 100% zijn. Dus remmen en banden zijn van goede kwaliteit. Er mag geen speling op de achterbrug en wielen zijn.
2. Je haalt een top van minimaal 100 km/u.
3. Je haalt de spiegels van de brommer af en je plakt de voor- en achterlamp af. Knipperlichten worden ook afgeplakt. Mocht je onverhoopt vallen dan rolt het glas en of plastic niet over de baan.
4. Je hebt een goedgekeurde helm.
5. Je hebt lederen motorfiets handschoenen.
6. Je hebt een leren broek en jas.
7. Je hebt motorfietslaarzen.

Aan het begin van de dag zullen we nog een rijdersbespreking houden waar het één en ander nog goed wordt uitgelegd.

De kosten.
De kosten bedragen nog 150 euro per persoon inclusief een persoonlijke ongevallen verzekering. Let op vanaf 20 april zal de prijs verhoogd worden naar 170 euro.

Inschrijven.
Meld je eerst bij mij aan hier via facebook. We lopen dan samen even door de 6 vereisten en ik kan dan meteen ook de overige vragen beantwoorden. Vervolgens kun je je dan zelf inschrijven via de volgende link: https://www.classic50racing.com/entryin ... nnung.html
Kies vervolgens voor de Black Mamba groep.

Wil je jouw 2 takt nog eens echt aan de tand voelen zonder gevaar van tegenliggers, fietsers, verkeer van rechts en onverwachte vieze en gladde weggedeeltes dan heb je nu met gelijkgestemde liefhebbers DE mogelijkheid. Laat hem vooral niet liggen!!

Johan.
Deze gebruikers waarderen emilio voor dit bericht:
Gps (01 apr 2024, 21:37)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie