Voorstellen en opbouw bigbore

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6250
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 133 times
Been thanked: 87 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#101 Bericht door Eifelyeti » 08 nov 2019, 20:06

bart-rs schreef:
08 nov 2019, 20:02
b.bonk schreef:
08 nov 2019, 19:42
Hoe of wat heb ik geen verstand van.
Maar heb ook een vhm.
En dan klopt het rammeln zeker.
Mvg bertus
Kreidler rammelt altijd . Met wat voor zuiger dan ook .
Ik zet de zuiger er met 0.04mm speling in
ik denk je moet het nog ens bekijken met de technic van de zuigertjes... :wink:

b.bonk
Berichten: 1347
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Has thanked: 53 times
Been thanked: 72 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#102 Bericht door b.bonk » 08 nov 2019, 20:37

Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2613
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 34 times
Contacteer:

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#103 Bericht door LVS » 08 nov 2019, 23:46

b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37
Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
------------------------------------------------------------------

rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
Bijlagen
kreidler rubbers.JPG
kreidler rubbers.JPG (27.03 KiB) 276 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 6250
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 133 times
Been thanked: 87 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#104 Bericht door Eifelyeti » 08 nov 2019, 23:48

LVS schreef:
08 nov 2019, 23:46
b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37
Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
------------------------------------------------------------------

rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
en RSP Zuiger gebruiken .... ma dan heb je zeeker een andere Binnekop noodig

Ed.P
Berichten: 3030
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 79 times
Been thanked: 75 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#105 Bericht door Ed.P » 09 nov 2019, 08:43

LVS schreef:
08 nov 2019, 23:46
b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37
Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
------------------------------------------------------------------

rubbers tussen de koelribben en kop …. dat scheelt al veel in het geluid .
Een Mahle is ook zonder rubbers stil :wink:

Ed.P
Berichten: 3030
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 79 times
Been thanked: 75 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#106 Bericht door Ed.P » 09 nov 2019, 08:50

b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37
Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
Bertus,

Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan #-o
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.

bart-rs
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#107 Bericht door bart-rs » 09 nov 2019, 13:17

Ed.P schreef:
09 nov 2019, 08:50
b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37
Ed.P schreef:
08 nov 2019, 20:05
VHM is uit billet gemaakt ( klomp alu staf ) hier worden tijdens het bewerken alle krachtlijnen van het materiaal doorsneden....Zwak
Wiseco is een smeedstuk ( het zuigermodel geperst onder hoge druk ) hier blijven alle krachtlijnen in tact....Zeer sterk

Het rammelen betekend dat de uitzetting van de zuiger niet onder controle is.
Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
Bertus,

Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan #-o
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.
Je kunt me vertellen wat jullie willen . Maar het rammelen bij een kreidler krijg je niet weg .
Of je moet terug naar een standaard smalle tap cilinder .
En welke zuiger dat je hebt boeit helemaal niks. Alleen zuiger speling kan lawaai veroorzaken .
Maar dan moet je de zuiger er al wel op 0.1 mm speling er in zetten .
En de brede tap cilinders zitten me nogal geen lange koelvinnen aan .
Maar de gene die hem stil heeft .
Zet even een filmpje hier neer 😁😁👍🏻

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9577
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#108 Bericht door nozems » 09 nov 2019, 14:36

Nou Bart ik had ooit een originele standaard RS. Die liep boterzacht zonder geratel, geklapper, gerammel of gierende geluiden.

Dat gerammel komt omdat wij (ik ook) gaan lopen kloten met opvoeren, andere zuigers en zelfbenoemde wetenschap.
En dan begint het gekloot en gerammel.
Maar een echte originele fabrieksaf Kreidler rammelt niet. Ik lijk Henk wel😱🤣
These users thanked the author nozems for the post:
KJ (09 nov 2019, 20:30)
Rating: 9.09%

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9577
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#109 Bericht door nozems » 09 nov 2019, 14:38

Maar je hebt rammelen en rammelen. Ook daar zit flink verschil is.

Mijn ervaring is wel, met die opgevoerde dingen dan, dat hoe harder ze rammelen hoe beter ze lijken te lopen

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9626
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 98 times
Been thanked: 107 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#110 Bericht door Caspar » 09 nov 2019, 14:55

En dan lopen ze vast...
Met mijn Yamaha idem dito

bart-rs
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#111 Bericht door bart-rs » 09 nov 2019, 15:20

Ja zit zeker verschil in rammelen .
En een originele geloof ik wel dat het stil is
Maar het spul waar wij over praten maakt lawaai .

Ed.P
Berichten: 3030
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 79 times
Been thanked: 75 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#112 Bericht door Ed.P » 09 nov 2019, 15:29

bart-rs schreef:
09 nov 2019, 13:17
Ed.P schreef:
09 nov 2019, 08:50
b.bonk schreef:
08 nov 2019, 20:37


Ed , ik maak er altijd maar een verhaaltje omheen omtrent het rammelen
Maar schaam me eigenlijk kapot.
Wat moet ik er tegen doen . Tipje graag.
Mvg bertus
Bertus,

Met een kwaliteit zuiger zal hij waarschijnlijk wel opknappen maar je moet eerst zeker weten dat het daar zit , die mooie uitlaatpoort doet er zeker geen goed aan #-o
Kijk ook eens in hoeverre de cil. tijdens het aantrekken vervormd , zou mij niets verbazen als....
Het is eigenlijk heel droevig dat ze je dit verkopen en je gewoon laten hangen , ik zeg terug met die handel en los het maar op of geld terug.
Je kunt me vertellen wat jullie willen . Maar het rammelen bij een kreidler krijg je niet weg .
Of je moet terug naar een standaard smalle tap cilinder .
En welke zuiger dat je hebt boeit helemaal niks. Alleen zuiger speling kan lawaai veroorzaken .
Maar dan moet je de zuiger er al wel op 0.1 mm speling er in zetten .
En de brede tap cilinders zitten me nogal geen lange koelvinnen aan .
Maar de gene die hem stil heeft .
Zet even een filmpje hier neer 😁😁👍🏻
. Bart, nog nooit mahle, KS , Asso zuiger gereden? Waarom bij smalle tap cil wel stil ?

bart-rs
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#113 Bericht door bart-rs » 09 nov 2019, 16:06

Smalle tap cilinder zijn de koelribben een stuk kleiner.
Het lawaai komt het meeste van de koelribben af.
En het zal dan door de zuiger komen ..

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9577
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#114 Bericht door nozems » 09 nov 2019, 16:32

Zal zeker schelen, ook of je met geforceerde koeling rijdt. Ik had eens een ‘tamme’ zuigergestuurde 60cc met standaard uitlaatje erop, 20mm bing met dichte koker en zeefje met standaard sproeierbezetting en 13/34 tandwielen.
Die had een zuigerspeling waar een mammoettanker nog doorkan en ook was de zuiger ontzettend conisch.

Ding rammelde echt verschrikkelijk, een bak spijkers! Maar hij liep als vergif! Ruim 100km/h op de teller en nog sterk in 5 ook... nu heb ik daar een 80cc voor nodig.
Later heb ik omdat ik gek van het getik en gerammel werd de cilinder opnieuw laten nicasielen en met een aanzienlijk kleinere zuigerspeling, hij liep als een naaimachine, maar er zat aanmerkelijk minder pit en snelheid in.

Ergens is het flink misgegaan 🙈

bart-rs
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#115 Bericht door bart-rs » 09 nov 2019, 16:37

Ja als je geforceerde koeling hebt kun je gigantisch veel leuke cilinder voor krijgen

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#116 Bericht door rene albers 2takt » 10 nov 2019, 09:53

Ik ben het met Ed eens, als je een originele mahle breitwand hebt met een mahle zuiger op de juiste speling en trillrubbers monteert. dit loopt heel zuiver en stil!

Ik heb ook het verschil ondervonden met een 60cc kt met rsp zuiger en een 60cc kt met meteoor zuiger. (zelfde cilinder zuigerspeling 0,04)

met Rsp loopt vele malen zuiverder/stiller.

De vhm zuigers zijn leuk voor de crossers maar voor straat gebruik wil ik hem niet hebben
These users thanked the author rene albers 2takt for the post (total 2):
Ed.P (10 nov 2019, 15:59) • Eifelyeti (10 nov 2019, 19:16)
Rating: 18.18%

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#117 Bericht door rene albers 2takt » 10 nov 2019, 09:55

nozems schreef:
09 nov 2019, 16:32
Zal zeker schelen, ook of je met geforceerde koeling rijdt. Ik had eens een ‘tamme’ zuigergestuurde 60cc met standaard uitlaatje erop, 20mm bing met dichte koker en zeefje met standaard sproeierbezetting en 13/34 tandwielen.
Die had een zuigerspeling waar een mammoettanker nog doorkan en ook was de zuiger ontzettend conisch.

Ding rammelde echt verschrikkelijk, een bak spijkers! Maar hij liep als vergif! Ruim 100km/h op de teller en nog sterk in 5 ook... nu heb ik daar een 80cc voor nodig.
Later heb ik omdat ik gek van het getik en gerammel werd de cilinder opnieuw laten nicasielen en met een aanzienlijk kleinere zuigerspeling, hij liep als een naaimachine, maar er zat aanmerkelijk minder pit en snelheid in.

Ergens is het flink misgegaan 🙈
Als je een cilinder laat nicasilen worden de poorten niet goed genoeg nabewerkt, ik denk dat hier je verschil in snelheid en kracht in zat.
These users thanked the author rene albers 2takt for the post:
nozems (10 nov 2019, 10:31)
Rating: 9.09%

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9577
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 28 times
Been thanked: 36 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#118 Bericht door nozems » 10 nov 2019, 10:33

Dat zou goed kunnen, ik weet niet meer of dat toen gebeurt is. Is ook zomaar 15jaar terug

Ed.P
Berichten: 3030
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 79 times
Been thanked: 75 times

Re: Voorstellen en opbouw bigbore

#119 Bericht door Ed.P » 10 nov 2019, 16:00

bart-rs schreef:
09 nov 2019, 15:20

Maar het spul waar wij over praten maakt lawaai .
Precies :roll:

Plaats reactie