Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 496
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#26 Bericht door RS69 » 15 nov 2019, 11:00

Ik vroeg me al af waarom het frame (op de foto van het spuitwerk, aan de bekende haken en die andere foto met het totaal overzicht zoals gebruikelijk bij Bertus)) er niet opstond.

Gr :rs

gideon
Berichten: 174
Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
Locatie: Utrecht
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#27 Bericht door gideon » 21 nov 2019, 10:11

RS69 schreef:
10 nov 2019, 14:33
Mooi verhaal met historie, ik ben liefhebber van de Buffels.
Heb hier een rode 69 RS en een oranje (door Bertus perfect gespoten en sinds gisteren als origineel zijnde oranje kleur gecertificeerd door Tjerry :clap ) ) 72 RS in de afgelopen jaren gerestaureerd.
We zijn gek op foto's en benieuwd naar het resultaat, neem aan dat hij in vulkan rood is, en zou achter een kleine naaf moeten hebben als hij van 1968 is, dus kom op met die foto's :D
En inderdaad mooi dat het originele NL kenteken er nog bij is, kun je hem nog terug vinden bij de RDW als je het kenteken invoert? hij heeft immers erg lang stilgestaan. Zo niet moet je hem bij de RDW weer tot leven wekken met de originele kenteken papieren.

Gr :rs
Gecertificeerd door Tjerry 8) die kleur is gewoon fantastisch evenals het spuitwerk..

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49951
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 249 times
Been thanked: 363 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#28 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 nov 2019, 10:42

Hier is Nick in gesprek met De Wilde 13.
Die heeft zelf ook een panklare Vulkanrode 68-er klaar staan.

Enzo
Bijlagen
92CDD24A-4C6E-4010-8424-77EB996193CA.jpeg
92CDD24A-4C6E-4010-8424-77EB996193CA.jpeg (391.75 KiB) 308 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 717
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#29 Bericht door Maarten/sbargh » 27 nov 2019, 22:34

Ik ben de Kreidler alweer een goed jaar kwijt. Maar deze ziet er ff madderfakking mooi uit.
Leuk verhaaltje er ook bij. Op de klompen reed ik ook op mijn eigen Kreidler, schakelt prima, sterker nog, ik rij ook gewoon auto met klompen. Schijnt onmogelijk te zijn?

Maareh, echt een leuk project en mooi dat je veel nog hebt behouden. Heb je de cilinder ook laten hardverchromen weer? Of was deze al NiCaSil? Of was die zelfs nog prima in conditie?

Wat vind je zelf van de velgenborstels? Ik vind ze voor een showroom wel leuk, maar praktisch zijn die dingen toch niet te noemen of wel?

Mooi ding! Veel toerplezier!

Groet'n uut Bargh

Kreitel
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2019, 13:59
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#30 Bericht door Kreitel » 29 nov 2019, 22:58

Hierbij reactie op jullie (kritische) opmerkingen, waarvoor dank. Ik ga de komende periode aan de slag met de verkregen verbeterpunten.

* De cilinder (15.43.92) en cilinderkop (15.43.06) zijn in prima staat, nooit aan gevijld. Met een top van ruim 80 km vond Opa dat -gelukkig- helemaal niet nodig.

* Het frame van de buddyseat is origineel maar daar hoort een glad dekje op. Daar ga ik mee naar Herman Blokhuis in Haaksbergen.

* De bougie-kabel lijkt te lang, dat komt omdat de ontsteking een bobine in het vliegwiel heeft. Dat functioneert overigens goed evenals het voor- en achterlicht, remlicht en kortsluiting om de motor af te zetten. Op de beurs in Heerhugowaard desondanks toch gezocht naar de juiste ontsteking en... gevonden! Helemaal compleet met juist vliegwiel, grondplaat, buiten-bobine en mét beugel.

* De poten van de standaard heb ik voorzien van rubber slangetjes ter voorkoming van beschadiging van de lak. De slangetjes kan ik er zo weer van af halen, zo ook de velgenborstels.

* De onderpoten voor wil ik door Bertus laten spuiten.

* Het messing embleem "florett" voor op het voorspatbord heb ik jaren geleden bij al Kreidler-dealer Tromp in Hoorn gekocht, dat ga ik nog monteren.

* Op de oude benzinekraan (zie foto) staan de letters ABP maar ik weet niet of die kraan nou wel of niet origineel is. Kan iemand mij daarover uitsluitsel geven?

* Ik ben nog op zoek naar een achterbrug met gebogen brug, dus van voor 1972. Heeft iemand zo'n achterbrug beschikbaar? Ik houd mij aanbevolen.

Met hartelijke groet,

Kreitel
Amsterdam
Bijlagen
Kraantje ABP.jpg
Kraantje ABP.jpg (245.2 KiB) 164 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49951
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 249 times
Been thanked: 363 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2019, 02:47

Kraan is universeel. Hier ori kranen te zien.

viewtopic.php?f=8&t=39947

gcge
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#32 Bericht door gcge » 30 nov 2019, 07:09

Model 1968 had toch origineel geen buitenbobine?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49951
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 249 times
Been thanked: 363 times

Re: Even voorstellen: Opa’s Kreidler RS uit 1968

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2019, 08:59

gcge schreef:
30 nov 2019, 07:09
Model 1968 had toch origineel geen buitenbobine?
Vanaf framenummer 5049001 wel degelijk.

Enzo

Plaats reactie