Voorstellen

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chewie
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 jun 2006, 14:36
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Voorstellen

#1 Bericht door Chewie » 18 jun 2022, 16:48

Goede middag,

Ik zag dat mijn laatste bericht uit 2006 dateerde dus lijkt me een goed idee om me (opnieuw) even voor te stellen.
Ik ben Kenneth, net geen 37 en woonachtig in Edegem, net onder Antwerpen.
In 1998 kocht men vader een Kreidler van een ex-collega.
Die was bedoeld voor mijn broer die 2 jaar ouder is. Mijn vader heeft hem gedeeltelijk uit mekaar gehaald en wat opgefrist. Zelfs herspoten in de tuin met geleend materiaal dat niet behoorlijk werkte :)
Hetgeen ik me herinner was dat het alles behalve professioneel werd aangepakt, maar op zich zag hij er ok uit.
En het voornaamste, rijden, deed hij prima. 2,9pk geforceerde koeling met 3 vitessen aan het stuur en trappers.
Van zodra men broer 16 werd in 1999 kon hij ermee gaan rijden. Voorlopig rijbewijs behaald en rijden maar. En ik, als 14 jarige, zo jaloers als wat...
Na 9 maanden verliep het voorlopige rijbewijs van men broer en hij had blijkbaar geen zin om zijn praktisch examen te doen waardoor zijn rijbewijs kwam te vervallen.
Gedaan met rijden.
2 tergend trage jaren (de tijdsbeleving als tiener is toch net iets anders als die van een dertiger) mocht ik eindelijk mijn theoretisch examen gaan afleggen.
Op de dag dat ik 16 werd moest ik eerst gaan werken in de haven. Vakantiewerk. Om half 4 gedaan met werken en zo snel als ik kon getrapt op de fiets om me naar het gemeentehuis te haasten.
Met veel ongeduld maar ook wel opwinding mijn voorlopig rijbewijs gaan halen. Opnieuw naar huis gespurt, de brommer opgevlogen en gewoon wat gaan rondrijden. Intens geluk, dat blijft je wel bij.
Véél kilometers gereden en dus ook wel wat pech gehad onderweg. Zelf beginnen sleutelen en voornamelijk dankzij dit forum heel veel geleerd en zelf gedaan.
Ik herinner me dat ik ooit bij John Bos in NL ben geweest met men vader maar dat moet nog eind jaren '90 geweest zijn.
Toen ik zelf met de Kreidler reed en eraan sleutelde ben ik bij Marc De Waal (Kreidlerparts) terecht gekomen in Kalmthout. Daar heb ik ook een aantal dagen geholpen met klusjes allerlei.
Ondertussen ook een 4-blok met kickstarter gekocht en een 4.2pk cilinder. Dat vond ik toch net iets leuker rijden.
Ik was helemaal gebeten en volgde het forum van dichtbij. Ik zag hier ook gele en sportievere Kreidlers en dat wou ik ook wel.
Op een brommerbeurs in de Oktoberhallen in Wieze kocht ik een 2de kreidler. Een buffeltank maar dan antraciet met witte tank.
Onderdelen gezandstraald en in grondverf gezet maar toen kwam ik tot het besef dat dit eigenlijk niet was wat ik wou.
Met Marc wat overeen gekomen en de onderdelen voornamelijk ingewisseld voor de opbouw van een Kreidler naar eigen smaak.
Na een aantal maanden was hij af. Een 5bak met Athena cilinder. Die heb ik kort daarna laten "kietelen" door LVS.
Van zodra de gele klaar was ben ik de rode beginnen afbouwen. Onderdelen gekocht, frame en tank voorbewerkt en gespoten en klaar om te beginnen samenbouwen.
Maar ondertussen 19-20 jaar en met de auto beginnen rijden. De echte interesse in de Kreidlers ebte wat weg. en andere hobbies en bezigheden namen de overhand.
Begin 2012 flakkerde de zin wat op en heb ik de gele Kreidler opnieuw ingeschreven. Af en toe mee gereden maar te weinig voor wat het jaarlijks kostte aan verzekering en inschrijving.
Ook van de setup was ik niet helemaal tevreden. Je merkte dat er wel wat pit in zat maar eigenlijk moest je hem altijd heel erg in toeren jagen om er wat uit te krijgen. Onderin deed hij weinig.
Vorig jaar begon het toch opnieuw te kriebelen dankzij een collega die zelf ook veel met brommers bezig is. Hij heeft heel wat zaken inorde gebracht waarvoor ik te weinig tijd had.
Ook opnieuw contact opgenomen met LVS om de opties te bekijken voor een nieuwe cilinder. Helaas is die communicatie plots stil gevallen. Ik heb nog PB's gestuurd maar ontvang geen reactie meer.
Is er een probleem met het pb-systeem of heb ik hem geschoffeerd..., ik zou het niet weten maar wil me in ieder geval via deze weg excuseren mocht dat laatste het geval zijn.
Dan maar contact opgenomen met Johan van Black Mamba parts. Kokusan ontsteking en mikuni 20mm aangekocht.
Beterschap maar nog niet naar wens. Dan maar even naar Johan gereden met de Kreidler op de aanhangwagen. Andere gasnaald en luchtsproeier en het ding liep beter.
Het is bij een (erg) korte testrit gebleven want hij is nog niet ingeschreven. Ik verwacht volgende week men nieuwe nummerplaat :D
Dan ga ik eens goed testen en dan beslis ik of er een andere cilinder op komt. Het blok moet toch uit mekaar want lekt serieus aan de schakelas...
Ik wil ook de rode Kreidler gaan samenbouwen in de nabije toekomst. Vanochtend bij Pebro Wheels geweest voor wat info rond nieuwe velgen.
De goesting zit er momenteel weer in dus we gaan er gelijk werk van maken.

Oh ja, en bedankt voor alle nuttige tips die hier te vinden zijn! Ongelooflijke schat van informatie dit forum.

Mvg,
Kenneth
Bijlagen
IMG_6312.jpg
IMG_6312.jpg (146.12 KiB) 782 keer bekeken
DSCN1551.JPG
DSCN1551.JPG (120.79 KiB) 782 keer bekeken
MVC-007S.JPG
MVC-007S.JPG (41.73 KiB) 782 keer bekeken
DSCN1699.JPG
DSCN1699.JPG (198.26 KiB) 782 keer bekeken
DSCN1696.JPG
DSCN1696.JPG (183.58 KiB) 782 keer bekeken
DSCN1535.JPG
DSCN1535.JPG (132.85 KiB) 782 keer bekeken
DSCN1478.JPG
DSCN1478.JPG (128.73 KiB) 782 keer bekeken
AUT_0013.JPG
AUT_0013.JPG (155.77 KiB) 782 keer bekeken
AUT_0011.JPG
AUT_0011.JPG (140.79 KiB) 782 keer bekeken

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Voorstellen

#2 Bericht door RS69 » 19 jun 2022, 11:44

Welkom terug hier op het forum.
En een mooi overzicht van je Kreidler geschiedenis, en ja hier vind je nagenoeg alles wat je zoekt.
Wat LVS betreft, ik heb twee keer wat met hem geregeld en dat verliep (ook de communicatie) prima, en hoor eigenlijk alleen maar mensen die te tevreden zijn.
Gr :rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 jun 2022, 11:51

RS69 schreef: 19 jun 2022, 11:44 Welkom terug hier op het forum.
En een mooi overzicht van je Kreidler geschiedenis, en ja hier vind je nagenoeg alles wat je zoekt.
Wat LVS betreft, ik heb twee keer wat met hem geregeld en dat verliep (ook de communicatie) prima, en hoor eigenlijk alleen maar mensen die te tevreden zijn.
Gr :rs
Claus komt om in het werk. Zowel in zijn vak de bloemen als op tuning werk.

Enzo

Chewie
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 jun 2006, 14:36
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Voorstellen

#4 Bericht door Chewie » 19 jun 2022, 21:29

Enzo-tvdzijden schreef: 19 jun 2022, 11:51
RS69 schreef: 19 jun 2022, 11:44 Welkom terug hier op het forum.
En een mooi overzicht van je Kreidler geschiedenis, en ja hier vind je nagenoeg alles wat je zoekt.
Wat LVS betreft, ik heb twee keer wat met hem geregeld en dat verliep (ook de communicatie) prima, en hoor eigenlijk alleen maar mensen die te tevreden zijn.
Gr :rs
Claus komt om in het werk. Zowel in zijn vak de bloemen als op tuning werk.

Enzo
Alle begrip voor. Geen klachten over het geleverde werk en de service in het verleden. Het is een echte vakman.
Net daarom eind vorig jaar opnieuw contact mee opgenomen om te informeren naar mogelijkheden en toen zei hij ook dat hij het druk had maar volgens mij niet gezegd dat hij me niet kan helpen. Vervolgens nog een paar dingen voorgelegd en gevraagd maar plots geen reacties meer ontvangen. Paar weken geleden nog eens een poging ondernomen zonder succes.
Ik vind het jammer en vraag me wel af waar het is fout gegaan. Daarom ook mijn excuses mocht ik hem op de een of andere manier geschoffeerd hebben…

Plaats reactie