Hallo, mijn naam is Carel, ik ben 48 jaar, en ben hier bekend als GVR.
Ik ben 'lid' sinds januari, maar ben nu zover mijn gerestaureerde kreidler RM van 1973 te tonen.
Mijn brommerliefde gaat terug naar mijn eerste RM van 1972. Ik heb hem nieuw gekocht bij een brommerzaak in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam. Het was een genot om ernaar te kijken en erop te mogen rijden. Na drie jaar, zuinig als ik was, verzekering omgezet naar WA, en je snapt het al, na 1 maand al werd de RM gestolen en nooit teruggevonden.
Bij Van Veen in de Willem de Zwijgerlaan in Amsterdam een identieke van 1972 met bolle rvs tank teruggekocht en enkele jaren op gereden tot ik de Militaire dienst in moest. Toen verkocht aan van Veen voor 350 gulden. (Heb ik nog spijt van).
Nu sinds het najaar 2003 weer de brommerkoorts opkwam, druk gezocht naar 'mijn' RM van 1972 rood, 4 versnelling grand prix uitvoering. Echter helaas maar 1 reactie hierop die voor mij in mijn situatie te duur bleek.
In januari contact opgenomen met KCE die mij op grond van mijn wensen geweldig geholpen heeft een RM van 1972 samen te stellen. KCE gaf wel aan dat daar waar ik een complete brommer kon kopen dat mijn voorkeur moest hebben. Ongelooflijk fideel, en een geweldig lid van de club!
Ik heb uiteindelijk een 'oude' RM van 1973 op de kop kunnen tikken die verschoten oranje was, met een zwarte koplamp en een lelijke uitlaat.
Maar dat was juist het leuke, ik wilde een restauratieproject starten en de staat van de brommer moest redelijk zijn en lopend.
Uiteindelijk heb ik de brommer opgehaald uit Zoetermeer en heb hem laten zandstralen, frame, zijkappen en achterspatbord.
Daarna de brommer opgebouwd volgens de foto uit het documentatiemapje 1973 RM rood. Ikzelf vind dat mij dat goed gelukt is, hoewel er natuurlijk altijd zaken te verbeteren blijven. Hier denk ik met name aan de buddyseat.
Ik hoor graag van jullie wat jullie van mijn brommer vinden.