Nieuwe leden stel jezelf voor.

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Gesloten
Bericht
Auteur
Hayabusa
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2003, 18:30

#26 Bericht door Hayabusa » 01 nov 2003, 21:17

k heb nu die cilinder eronder en hij loopt 80-85!!
met een Zeta snelle 50, 18mm bing en 95 sproeier, 32mm uitlaat

rijdt heerlijk

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#27 Bericht door Dimage » 01 nov 2003, 21:35

Deze topic is alleen bedoeld om je voor te stellen, als je andere dingen te melden hebt, dan kan je die eventueel in deze topic kwijt; :!:
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

OCR1000
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2003, 17:38

#28 Bericht door OCR1000 » 17 nov 2003, 09:27

Ben niet supernieuw meer .. ben al even lid .. maar heb me nog niet voorgesteld

Ik heet Ruud Bosselaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen in Waterlandkerkje
Heb vroeger altijd op Kreidler gereden en wil er weer eentje in mekaar zetten .. ben nog steeds gek op het merk weetjewel.
Ik heb nog wel een aantal dingen liggen die ik bewaard he buit m'n aktiever brommerdagen .. zoals een 28mm bing en een 6poorts SB getuned door Van Veen geloof ik .. de wand is er wel een beetje aan maar die ga ik opnieuw laten doen .. een 4-bakje heb ik ook nog .. (nog nooit aan gesleuteld, carterhelften horen bij elkaar) .. een RS frame (5176247) + tank + 5 velgen ( 3 ster + 2 spaak ) ne een dooos vol met blokonderdelen ne nog wat spulletjes .. dus ik heb nog genoeg nodig .. zal ook regelmatig van me laten horen aangezien dit hoekje van Nederland altijd al veel Kreidler liefhebbers heeft gekend

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#29 Bericht door Dimage » 17 nov 2003, 11:32

We hadden elkaar al "ontmoet" maar alsnog welkom op de site :)

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Contacteer:

#30 Bericht door shalom » 17 nov 2003, 13:52

he wat zie ik daar?? is dat een vveen op je avatar met dubbele wankel. Heb je er ook zo een in het echt?? :twisted:

OCR1000
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2003, 17:38

#31 Bericht door OCR1000 » 17 nov 2003, 14:14

2 x 488cc 4 versnellingen , top van 215km/h dacht ik .. en NEE ik heb er geen.. dat zou wel willen

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Contacteer:

#32 Bericht door shalom » 18 nov 2003, 11:16

jah dat kan ik me voorstellen. Ze leveren d8 ik 86 pk. Best wel veel voor een motortje van die tijd :D :P

ivowewer
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 aug 2003, 12:30
Locatie: deventer
Contacteer:

stel je even voor

#33 Bericht door ivowewer » 03 dec 2003, 09:48

hallo dan heb me voor een paar maanden terug aangemeld maar ben nog een broekie in de kreidler wereld en stel me dan ook even voor na het zien van dit leuke bericht.

ik ben ivo wewer 21 jaar en woon in deventer
ik heb voor een half jaar terug een kreidler gekocht en daar ben ik mee bezig om op te knappen omdat ik tegenwoordig voor woon en werk verkeer alleen kleine stukjes in de stadt moet rijden zuipt de auto me iets te veel.

ben toen op zoek gegaan naar een brommer en een vriend van mij wees me op kreidler omdat hij daar vroeger ook altijd mee had gereden en ik was er meteen uit het moest inderdaat een kreidler worden.nou had ik er absoluut geen verstand van en hij had er al een paar jaar een gehad dus zijn samen op zoek gegaan en een goedkope voor300 euro gevonden en gedacht die knappen we wel even op zoveel zou dat wel niet kosten.

maar goed een half jaar verder een heel wat euro`s lichter is hij nu dan eidelijk bijna klaar.

het is een :

kreidler
florett rmc
met voor de rest een 16 mm carb. en een standaard cilinder
en de kleur best wel groen
Bijlagen
ivo kreidler.jpg
ivo kreidler.jpg (99.64 KiB) 7673 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4173
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35

#34 Bericht door Martijn Koert » 07 dec 2003, 15:25

Laat ik me ook maar even voorstellen.
Ik ben martijn en ben net een maandje of 2 16. Ik ben begonnen met een puchje. Ik denk dat veel mensen zo begonnen zijn. Die liep toch nog 70. Alleen had ie tot aan de 30 km/u helemaal geen trekkracht.

Toen ik een keertje door een binnenweggetje aan het scheuren was hield een man me staande. Of ik niet 2 brommertjes wou kopen. Ik vond het wel best en vroeg wat het moest kosten. Nou voor 1 euro mocht ik ze meenemen.

Het was een incomplete sparta sport 2v en een complete en originele dkw rt 139. De sparta direct voor een veels te lage :oops: prijs weggedaan. En toen de dkw maar opgeknapt. tot wat het nu is. Op de foto is ie trouwens mooier als in het echt :evil: Maar het brengt me waar ik komen wil. Alleen ging het me niet hard genoeg. daarom dus een 17mm bing aangeschaft. Maar door de tandwielverhouding gaat ie nog niet veel harder. maar trekkracht zat.

Maar nu ben ik toch op zoek naar een mooie school/werk verkeer brommer. Dan kan je zo'n plastic geval aanschaffen. Maar dat vind ik maar niks. Dus viel me oog op kreidler. Alleen heb ik nog steeds geen goeie gevonden. Hij kan ook geruild worden tegen de dkw. Hier een foto tje van mijn dagelijkse brommer. Nog meer info staat in mijn profiel.

Afbeelding

Mvg Martijn

ps: ik maakte de fout mijn dkw hier aan te bieden :P

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9342
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en

#35 Bericht door nozems » 07 dec 2003, 17:49

hallo wij zijn de nozems .we zijn al langere tijd geregistreerd , toch maar even voorstellen wij zijn twee broers pascal en rene resp 27 en 24 jaar oud . met mij (de oudste) is het thuis ooit begonnen . kreeg autootje kreidler weg gedaan aan mijn broer wel te verstaan .
maar na en tijdje begon het toch weer te kriebelen .
dus weer kreidler aangeschaft , en om gelijk gelazer met de zwaantjes te voorkomen gewoon en motorfietsje aangeschaft (rs uit 77 echt en plaatje foto's volgen nog ) rijdt overgens veel lekkerder dan over die smalle en slechte fietspaden met al die linke zwabberkasten erop (nonchalante fietsers) . mijn broer rene rijdt op en prachtig opgeknapte rmc uit 76 ,dat was dus mijn oude brommert . wellicht gaat ie em volgend jaar op kenteken zetten .jullie zullen ongetwijfeld nog het nodige van ons horen en lezen (in de topic's)

Gebruikersavatar
poennie
Berichten: 182
Lid geworden op: 20 mei 2003, 16:53
Locatie: Maasdyk

#36 Bericht door poennie » 05 jan 2004, 20:39

hallo ben hier al een tijdje aant kijke maar nog niet veel berichten geschreven want ik lees liever maar ben nu 14 en heb nou een zelfgemaakte mini kreidler het is een 4 bak met een 6 3tje opgevoerd 20mm carb. Als het meezit rijd hij zo'n beetje 65-70. Hij is al zo'n 20 jaar oud (me pa heeft um gemaakt) en nou zitter er verschillende krassen in de cilinder van vastlopers en het blokkie is toe aan een reviseer beurt. Maar loopt nog wel aardig.

Aron E
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jan 2004, 22:36
Locatie: Ede Gld

#37 Bericht door Aron E » 12 jan 2004, 23:39

nou, ik zal me zelf dan ook maar ff voorstelle..
ik ben Aron, kben 15 jaartjes jong en hoop heel snel een kreid op zn koppie te tikke wand ik ben helemaal weg van die dinge..
mzzlzz

Gebruikersavatar
de specialist
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 583
Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45

#38 Bericht door de specialist » 17 jan 2004, 09:25

Even voor stellen ik ben Arnold (DE SPECIALIST) sinds kort aangemeld.Ik ben 57 jaar en helemaal gek op alles wat met techniek te maken heeft.Natuurlijk heb ik ook bromfietsen TW: kreidler Eitank 1964 (mokick 3voetbak) rood/antraciet, in nieuwstaat gerestaureerd.Had er nog een met trappers(daar hou ik dus niet van) ook in nieuwstaat, heeft op de motorrai in 1998 gestaan bij het blad BROMFIETS kon je foto`s op laten maken, maar heb ik weg gedaan en staat nu in een prive museum in duitsland.Verder heb ik ook nog een Jamathi uit 1971 ,volgens zeggen zijn er ongeveer nog maar tussen de 150 en 200 van.En voor de fun ook nog een Italjet kinder crosser met 8 inch wielen.Verder een 50 CC Minarelli Eigenbouw 50 CC racer, en de tweede ben ik aan het bouwen, ik zet ze nog wel eens een keer op de site. In mijn profiel kunnen jullie lezen wat voor werk ik doe, dus ik ben de hele dag met motoren (auto) bezig, om stuk gedraaide motoren weer helemaal nieuw te maken zodat ze weer heel lang mee kunnen.Maar ik doe op de zaak ook veel voor bromfiets rijders zoals cilinders boren, krukassen persen, motortjes reviseren, etc. etc. maar dat doe ik alleen maar omdat dat mijn hobby is, en omdat ik daar nooit genoeg van zal krijgen, zal ik daar altijd mee door blijven gaan. Zo nu weten jullie met wie je te doen hebt als je de naam DE SPECIALIST ziet staan. Ik blijf alles volgen op de site.

DE SPECIALIST. 8)

Bolle Aad
Berichten: 3750
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok

#39 Bericht door Bolle Aad » 17 jan 2004, 13:11

Welkom bij de klup
:D
En zo te lezen een persoon die het in de vingers heeft
Dat kunnen we hier gebruiken ,bij techniese vraagstukken :thumbleft
Kben nieuwsgierig :shock: naar de collektie

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Contacteer:

#40 Bericht door Jasper » 17 jan 2004, 14:48

Welkom!
Zo te zien iemand waar we zeker wat aan hebben! :clap

Gebruikersavatar
bartolo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004, 19:25
Locatie: Noord brabant

#41 Bericht door bartolo » 28 jan 2004, 20:08

Hallo medeleden,ik ben Bart,58 jaar oud,jongdenkende,grijs en in het bezit van de kreidlers waar ik in de jaren zestig naar het werk "scheurde".helaas moet ik toch iets kwijt.niks ten nadele van wie dan ook het lijkt erop dat de kreidler tegenwoordig word gebruikt om er zo hard mogelijk op te scheuren.als je wil scheuren haal dan een rijbewijs en koop een van de vele pk dingen die er te koop zijn. ik heb zelf bijna 30 jaar door weer en wind gereden op welgeteld 2 kreidlers dag in dag uit.de ene had ik 10 jaar toen die werd gestolen,de andere na2 jaar op de fiets naar een fabriek bij elkaar gespaard.een exemplaar van de eerste brommer kocht ik later in 1974 van een opkoper voor 100 gulden.omdat ik hier iets neerschrijf komt ook door mijn achterneef die puchjes en kreidlers super vet en gaaf vind.en als ik dan lees dat de eerste de beste toertocht het einde betekent van een kreidlerblok dan doe je toch iets niet goed.in 1973 kocht ik een nieuwe motor een bmw r90 en die heb ik nog steeds in totaal al 430000 km gereden en slechts 2 kleine revisies toegepast cillinderkop en carburateurs.ik ben nu mijn kreidlers weer aan het gereedmaken om te rijden en veel kost dat niet.een bougie en nieuwe remschoenen en ketting en tandwielen.

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Contacteer:

#42 Bericht door Jasper » 28 jan 2004, 20:20

Welkom!
waaaaaaaaaaaaaaaah BMW r90s mijn droommotor. :clap :clap :clap
Ik denk toch wel dat de meeste mensen hier ''verstandig'' opvoeren, en ach je mag toch best wel hard rijden met een Kreidler? daar zijn ze voor gemaakt :wink:.
En een rijbewijs wordt lastig voor veel leden hier, aangezien velen onder de 18 zijn/niet genoeg geld hebben.

Gebruikersavatar
bartolo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004, 19:25
Locatie: Noord brabant

#43 Bericht door bartolo » 29 jan 2004, 18:25

op een dag word je vanzelf 18.voor mij al 40 jaar geleden.maakt niet uit.wat ik de laatste jaren merk is dat spullen voor een kreidler die dus te koop zijn bijna niet meer orgineel zijn terwijl de verkoper ervan met handen en voeten beweerd het tegendeel.ik kocht vroeger dat is misschien een stopwoordje de snelle cillinders van de handelaren want die mochten de brommers daarmee niet verkopen er moesten langzame nederlandse wetgevings cillinders op.dus de cillinders helemaal nieuw plus zuiger en kop kocht ik en anderen via de werkplaats voor ongeveer 25 julianaguldens.ik was toen gepakt met de brommer een keer ik was 17.mijn moeder vroeg toen van hebbege oewn moskito aan die een agenten uitgeleend?want elke agent reed een rondje erop zo leuk vonden ze het.ik heb de kreidler terug gekregen nadat ik in de middag het complete politieburo had aangeveegd en onkruid uit hun tuintje had gehaald.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2243
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem

#44 Bericht door Flip Oude Weernink » 29 jan 2004, 18:33

hmm als je nu vraagt of je in plaats van een boete het bureau mag aanvegen krijg je 50 euro extra dr boven op + tbs..
Jammer genoeg is het niet meer zo.. maar verhalen blijveb leuk.
Welkom trouwens :mrgreen:

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 554
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland

#45 Bericht door bud » 29 jan 2004, 19:29

Bartolo,welkom vanaf deze kant.Trouwens een "nice piece of machinery"in je knuisten,ik dacht eerst een luchtbuks of zo iets,maar het is een Garand M1 WW2 geweer.Kreidlers en Garands hebben wel een ding gemeen,en dat is dat ze het blijven doen, tot zelfs de eigenaar erbij neervalt.Laat even een foto of wat zien van de Kreidlers en natuurlijk de R90.
MVG

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#46 Bericht door Dimage » 29 jan 2004, 19:44

Hee zo'n Garand M1 heb ik ook :) gaaf 8)

Ps: Welkom op de site

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Contacteer:

#47 Bericht door Burning Tyre » 29 jan 2004, 20:18

Die zijn echt vet die oude geweren. Kar K98 is ook zo'n mooi geweer, vooral met vizier. Je moet eens zien hoeveel die dingetjes kosten ensow, op ebay gaan dingen soms voor gigantische prijzen weg.

Ik vind 2e oorlog spul heel gaaf, maar 't is allemaal zo duur.

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)

#48 Bericht door Haakie » 30 jan 2004, 00:04

De oma van een maatje van mij heeft nog een complete Duitse uitrusting liggen incl. Luger. Dát zijn pas mooie schietijzertjes...

Gebruikersavatar
bartolo
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004, 19:25
Locatie: Noord brabant

#49 Bericht door bartolo » 04 feb 2004, 18:41

goed geraden bud het is inderdaad een garand maar wel met een vergunning dus niet illegaal
we moeten niet teveel afdwalen want deze site gaat natuurlijk over de kreidlers,omdat ik meer als 30 jaar met mijn 2e hobby wapens gewerkt heb moet ik toch een waarschuwing neerleggen.ga nooit schieten met die ouwe luger po8 geladen met moderne 9x19mm patronen hij is op die moderne gasdrukken die vrijkomen niet berekend. een maat van mij wil ook graag zijn bromfietsen ter discussie tonen hij heeft een kreidler lf 1973 een flandria nogiets toendertijd gekocht in zaandam of alkmaar bij de wastora en een royal nord uit de jaren zestig.alleen onderdelen daar komt hij niet zo snel meer aan . misschien dat iemand op deze site nog iets weet over de onderdelen daarvan.ik ben weer aan het sleutelen aan de kreidlers wie weet kan iemand mij helpen als ik een vreemd probleem tegenkom in ieder geval bedank

Bennie
Berichten: 481
Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26

Re: Nieuwe leden stel jezelf voor.

#50 Bericht door Bennie » 04 feb 2004, 18:46

jvoosten schreef:Hallo allemaal,

Effe voorstellen, vind ik wel zo beleefd. Ik heet dus Jeroen, woon in Rotterdam, en heb onlangs een Kreidler op de kop getikt. M'n eerste bromfiets, joepie :) Ik heb een beetje gezocht op Internet, en kwam zo op deze site terecht. Echt toppie site, ik heb al heel veel nuttige informatie hier opgedoken.

Afijn, ik heb dus een Florett RMC-S uit 1980, zilvergrijs van kleur, met een verschroomde tank; Zeta 81 cylinder erop (is dat de goede aanduiding?), 4 versnellingen, schijfremmetje voor. Fotootje komt nog, ik ben 'm nl. nu een beetje aan het opknappen en in deze toestand laat ik 'm niet zien :oops:.

Er hoeft verder niet zo gek veel aan te gebeuren, ik heb er een nieuwe gas- en koppelingskabel op gezet, remleiding vervangen, carburateur eens grondig schoonmaakt, olie ververst, verfwerk bijgetipt. Al met al ziet-ie er nog best goed uit, blijkbaar altijd binnen gestaan.

De enige flinke klus is de bedrading. Die heb ik helemaal overnieuw gedaan. De helft van de elektra deed het niet (knipperlichten? Hebben die draden nodig dan??), draden waren verbonden met stekkertjes, knijpverbindingen, kroonsteentjes en stukjes tape. Brr. Als ik ergens een broertje dood aan heb is het wel dit soort geknoei met electriciteit. Maar allemachtig, nooit geweten dat zo'n simpel brommertje zoveel draden kon bevatten :o) Tevens wil ik 'm nog ombouwen naar 12 volt, ik vind 6 volt lampen maar erg lastig te krijgen :(.

Afijn, je zult nog wel vaker van me horen!



Welkom Jeroen, heel veel plezier op deze fantastische site gewenst

Gesloten