Weer een nieuwe!

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#26 Bericht door De Snavelaar » 18 apr 2014, 16:33

Tsja en waar eindig je dan om maar wat te noemen. :?: Zal niet juiste onderdeel zijn maar geeft mogelijk wel een beeld. Als ik achterspatbord en nog vele onderdelen zie... #-o

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Hoe zeg je dat ook al weer Henk? Een hoop geld voor een naaf en een velgnippel? Dit ding (lag klaarblijkelijk naast de Titanic) is uitermate geschikt als model/decor voor een verschoten zwart/wit foto uit vervlogen tijden bij verlaten overwoekerd historisch industrieel erfgoed :evil: Of je moet niet op een paar Florijnen en tijd hoeven te kijken.... Dat is dan ook weer een doelgroep zal de aanbieder hebben gedacht.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#27 Bericht door broaap » 18 apr 2014, 20:20

Henk 3bakvoet schreef:Natuurlijk gaan wij vrienden worden, alleen vraag ik wel aan jou om enige realiteit zin ten toon te spreiden, en je eerst goed te oriënteren in de Kreidler slangenkuil zo dat je weet waar je over praat.

En die indruk heb ik niet, jou gewenste RS http://link.marktplaats.nl/m796001500 als je hem mooier en completer wilt hebben zal je drie Senda`s in de verkoop moeten gooien, incl. de tractor van je vader.
Daar komt bij dat het auto/motor rijbewijs eerdaags ook begint te lonken, en als je daar eenmaal aan geroken hebt als jonge jongen. :wink:
Hoi Henk,
ik vatte aanrader van de eitank en de buffeltank op als een belediging, mijn fout (heb me daarvoor geëxcuseerd), niet uw probleem. Als mijn uitspraak verkeerd word opgevat, niet mijn probleem. :wink:

*ontopic*Ik ben ondertussen al een begroting aan het maken wat het plan ongeveer zou moeten gaat kosten (valt mee trouwens).
Voor de gein heb ik ook even uitgerekend wat ik allemaal zou kunnen doen/kopen als ik 3 senda's en een van onze trekkers verkocht, namelijk:
- een onversleutelde RMC en die opknappen
- 5x renault kangoo (gekkigheid)

Verder nog een vraag, is het mogelijk om een RS (die hier word gezien als motor) vanuit Duitsland op Nederlandse brommerkenteken te zetten? Op ebay Duitsland staan namelijk best veel interessante advertenties!

Mvg Jaap

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#28 Bericht door dolle aad » 18 apr 2014, 20:24

Over de laatste vraag ,

Is Geen probleem met Duitse papieren erbij .

Uiteraard moet je dan wel naar het RDW
om te laten keuren .
Laatst gewijzigd door dolle aad op 18 apr 2014, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60431
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Weer een nieuwe!

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 apr 2014, 20:24

Jazeker kan dat. Je zal hem alleen moeten afvoeren voor de rollenbank op 45 km/h

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#30 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 apr 2014, 20:30

Geen probleem Jaap, mijn eitank was op papier een motorfiets, zonder mankeren kreeg ik het brommer kenteken.

Zie ook even de tekst die bij de rdw op gehangen is.
Bijlagen
rdw.JPG
rdw.JPG (153.62 KiB) 7638 keer bekeken

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#31 Bericht door broaap » 18 apr 2014, 20:57

Oke bedankt voor de snelle reacties! Het laatste gedeelte van de apk is dan niet van toepassing neem ik aan, of heb ik dat verkeerd?
Hier http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/N ... -land.aspx heb ik meer informatie gevonden over het invoeren, heeft iemand hier ervaring mee? En is de technische keuring heel erg streng of valt dit erg mee?
Het terug voeren van een brommer lijkt me geen probleem door middel van een (tijdelijk) propje in de uitlaat.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Weer een nieuwe!

#32 Bericht door Zolenheuvel » 18 apr 2014, 21:05

broaap schreef:Oke bedankt voor de snelle reacties! Het laatste gedeelte van de apk is dan niet van toepassing neem ik aan, of heb ik dat verkeerd?
Hier http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/N ... -land.aspx heb ik meer informatie gevonden over het invoeren, heeft iemand hier ervaring mee? En is de technische keuring heel erg streng of valt dit erg mee?
Het terug voeren van een brommer lijkt me geen probleem door middel van een (tijdelijk) propje in de uitlaat.
Een brommer en een motor hoeven niet APK gekeurd te worden.

De strengheid van de keuring hangt van de keurmeester af en soms van het keuringsstation. Daarover lees je verschillende berichten.
Zorg dat hij technisch in orde is en er picobello uitziet, dat zien de keurmeesters graag.

...en of je het met een propje gaat redden, dat waag ik te betwijfelen.

Gr Kees

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#33 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 apr 2014, 21:32

En is de technische keuring heel erg streng of valt dit erg mee?
Zeg Jaap je maakt toch niet de kachel met ons aan, kijk eens naar dat A4`tje wat op het raam hangt, en dan met name wat geel geaccentueerd is.

Eerst maar eens een kreidler zou ik zo zeggen, dan is het vroeg genoeg om je zorgen te gaan maken.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#34 Bericht door broaap » 18 apr 2014, 22:38

Volgens spreekwoorden.nl ;
Met iemand de kachel aanmaken.
Iemand belachelijk maken.
Waarom zou ik jullie in hemelsnaam....??

ik maak er geen woorden vuil aan....

Omdat er op een a4'tje dat aan een raam hangt een heel ander verhaal staat dan op de site van de rdw wou ik het voor de zekerheid nog even navragen. Ik ben liever zeker zijn van m'n zaak dan voor jan l*l bij de rdw staan met een technisch afgekeurde brommer.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer een nieuwe!

#35 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 apr 2014, 06:48

Ik ben liever zeker zijn van m'n zaak dan voor jan l*l bij de rdw staan met een technisch afgekeurde brommer.
Dan bel je de RDW toch even, als je echt zeker van je zaak wil zijn. Ze vreten je niet op hoor.
En als praten een probleem geeft kun je ze ook een email sturen met je vraag.

Ik zou mij drukker maken om de Kreidler zelf in dit stadium, er staat immers nog niks in de schuur.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#36 Bericht door broaap » 19 apr 2014, 09:45

Henk 3bakvoet schreef:je eerst goed te oriënteren in de Kreidler slangenkuil zo dat je weet waar je over praat.
En die indruk heb ik niet,
Het bovenstaande, daar ben ik mee bezig.
Hier ook mensen op het forum die wel mijn vragen beantwoorden, net zo makkelijk om het aan hen te vragen.
Maar ik zal ook even gaan bellen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60431
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Weer een nieuwe!

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 apr 2014, 11:46

broaap schreef:
Henk 3bakvoet schreef:je eerst goed te oriënteren in de Kreidler slangenkuil zo dat je weet waar je over praat.
En die indruk heb ik niet,
Het bovenstaande, daar ben ik mee bezig.
Hier ook mensen op het forum die wel mijn vragen beantwoorden, net zo makkelijk om het aan hen te vragen.
Maar ik zal ook even gaan bellen.
De regels veranderen nog wel eens. Dus het eerste antwoord kan wel eens achterhaald zijn van iemand die het bv 3 jaar geleden heeft gedaan.

Ook is het ambtenaren werk wat wel eens van persoon tot persoon verschilt hoe gek dat ook is.

Enzo

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#38 Bericht door pax00l » 20 apr 2014, 14:28

He JAAP welkom op dit forum,maar als je mijn mening zo vraagen,dan zou ik voor die derbi kiezen,daar zijn spullen in overvloet,en je rij een bromfiets van deze tijd,en anders dan krijg je owetroep die een ander heeft op geknapt,maar hij blijf 30jaar jong,de derbi cilinders zijn 100procent goed, er rijden hier ook jongens met derbi cilinder op de kreidler,dus[wees slim koop glim,wees slimmer koopt het nimmer] :)

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#39 Bericht door broaap » 20 apr 2014, 15:40

pax00l schreef:He JAAP welkom op dit forum,maar als je mijn mening zo vraagen,dan zou ik voor die derbi kiezen,daar zijn spullen in overvloet,en je rij een bromfiets van deze tijd,en anders dan krijg je owetroep die een ander heeft op geknapt,maar hij blijf 30jaar jong,de derbi cilinders zijn 100procent goed, er rijden hier ook jongens met derbi cilinder op de kreidler,dus[wees slim koop glim,wees slimmer koopt het nimmer] :)
Hoi (Pax?),
ik gebruik nu m'n brommer om elke dag op school te komen, na mijn examens ga ik op kamers en heb ik hem niet zo erg meer nodig.
Ik ben er dan minder afhankelijk van dus wil ik wel eens wat anders, en omdat het me erg aanspreekt.
Wel bedankt voor je mening, maar mijn vrienden (die ook derbi/aprillia rijden) vinden met name de RMC's hartstikke mooi, wat mijn andere leeftijd genoten van mijn smaak vinden maakt mij niet zo veel uit, iedereen heeft zo zijn mening.
Ik ben zoals ik al zei, opzoek naar een (nauwelijks) onversleutelde RMC, niet een verbeunde brommert.
mvg Jaap

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#40 Bericht door Chrismetzwarteletters » 21 apr 2014, 20:16

Welkom Jaap.

Eet wat gaar is, koop wat klaar is. Je kunt beter 2000 euro uitgeven aan een piekfijne gerestaureerde of (nagenoeg) originele machine. Het lijkt een boel geld, maar op langere termijn ben je goedkoper uit. Ik ben namelijk ook begonnen als 16 jarige met een brommer die steeds verder opgevoerd moest worden. Uiteindelijk de brommer met een hoop verlies verkocht en een originele RS gekocht. Geen haar op mijn hoofd die daar spijt van gekregen heeft; wat een genot om mee te rijden. ;)

Gebruikersavatar
ArtMan
Berichten: 327
Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:23
Locatie: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#41 Bericht door ArtMan » 24 apr 2014, 15:01

Je kunt beter 2000 euro uitgeven aan een piekfijne gerestaureerde of (nagenoeg) originele machine.
+1 :wink:

Hartelijk welkom Jaap. Hou er rekening mee dat het een dure hobby is.

Veel succes met het vinden van je Kreidler en kijk uit voor handelaren.

broaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2014, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Weer een nieuwe!

#42 Bericht door broaap » 24 apr 2014, 19:49

ArtMan schreef:handelaren.
:?:

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer een nieuwe!

#43 Bericht door De Snavelaar » 27 jun 2014, 20:44

Jaap, de examens zijn voorbij. Ben je geslaagd en op snor naar een Florett?

Plaats reactie